Millainen floater on käytökseltään talvella?
Millainen floater on käytökseltään talvella?
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Ootteko Floateria pistänyt nurippäi taakse? Eilen lumilenkillä tuntui kyllä minusta ihan hyvältä. Paremmasta en luonnollisesti tiedäkään mitään.
Väärinpäinasennus kiinnostaa myös GC:n kohdalla. Meneekö reunanappuloitten osalta ihan kaistapäiseksi kohellukseksi?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
^meinaakko, jotta pito paranis lumella, jos nappulat on litkun seassa ja se silee puoli on ulospäin??
Pakko tohon oli tarttua, nyt asetun taas
@wekkuli: tossa naapurikylällä on yks kohtuullisen paljon ajava kaveri, joka on testannu useita erilaisia renkaita. Se on ainakin kehunu varauksetta Floaterin ominaisuuksia (ainakin suhteessa F:n huokeahkoon hintaan) takarenkaana, eli pyöräytä se takakumi kokeeks eripäin mikäli haluut ja jos tekee mieli jotain muita renkoja kokeilla, niin aloita kokeilut etupäästä...
@tankkikuski: Mun GC takarengaskokeilu oli alkusyssyllä parin viikon mittainen. Se oli vähän piikasen kokonen 4" vanteelle mun mielestä ja aika vaeltavan tuntunen kallion kupeessa. Johonkin umpimetsärämpiseen voisin sen kuvitella itsellenikin soveltuvan, mutten edes muista kummin päin se mulla oli vanteella. Nappulat oli kuitenki muata vasten.
petjala muokkasi tätä : 22.11.2014 at 23.14 Syy: edes vähän asiaakin
Viimetalven vetelin Floatereilla oikein päin ei pahaa sanottavaa. Nyt Huskerit kulkee ihan kivasti tasasella lumessa, mutta pidon suhteen on floatereita ikävä varsinkin, kun mennään ylös tai alaspäin, kantti pito on paska ja ohjaus tosiaan puskee. Miten lie Dillingerien kanttipito, kun näyttäs reunimmainen rivi oleva samaa tyyliä, kuin Huskeressa?
Onko joku kuulluut huhuja koska Jumbo Jimejä oikeasti saa vai pitääkö Budi ostaa eteen ainakin täksitalveksi?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Eipäs käännellä asioita ihan miten sattuu.4,8" on läskirengas, ei ylikoon rengas. 4" on semiläski. Ei läskirengas.
Noin se menee.
Että eipä vääristellä .
Ja mä ainakin tartten ja kuvittelen tarttevani oikeaa läskirengasta. Pitää kai sitten aloittaa massakuuri. 20kg lisää niin saan ajaa perustellusti miehekkäillä renkailla. :P
brilleaux muokkasi tätä : 23.11.2014 at 08.07
Ite vaikka olen tällainen massataulukon yläpäässä sijaitseva läski läskikuski, olen hyvin pärjännyt tämän syksyn nyt ajoon ottamillani läskirenkailla (~4" taitaa kuitenkin olla se "aito ja alkuperäinen läski" ja sitäpaitsi "semiläski" on alentava termi), toki viimekevään ja kesän ajelin 4,7 "iso-läskeillä" ja niillä esim rengaspaineiden kanssa ei tuntunut olevan ihan niin justiinsa kun noilla nelituumaisilla..
Nelituumaisilla läski tuntuu inasen ketterämmältä, eikä mulla ainakaan ole mikään paikka vielä jääny ajamatta "kapean" renkaan takia..![]()
Häh ?oletko päivittänyt rimpula orkkiskehät 100mm CS:ksi ja vaihtanut cg vajakkirenkaat ->4.8" että löytyy perusteita "Oikeaan Läskeilyyn"?
BTW.Kerropa kokemukset niistä muista paksurenkaisista pyöristä joita olet ajanut noin niinkuin verrokiksi?Merkki&malli listaus riitää aluksi.
Eiks noi mun hymiöt näy? Vai onko porukka muuten vaan vakamielistä? Vai aiheuttaako kenties eilisiltaiset juomat aamuista ärhäkkyyttä?![]()
C'mon, relatkaa hiukkasen! Täähän on läskiketju...
Edit: ja joo, ei ole kokemusta kuin omasta vajokkiläskistä. Itseasiassa ainut millä olen ajanut. Ja on ihan orkkis kiekoilla.
Nyt on pari talvisempaa lenkkiä Dillinger 5:lla takana (Surlyn orkkis-sisurit). Moonlander alla ja kuskilla ajopaino lähellä 100 kg. Paineet oli duunireissulla 0,6 hujakoilla ja Keskuspuistopyörityksessä 0,45 mitattuna Schwalben sinisellä mitskulla. Molemmat renkaat asennettu "rullausasentoon" tai miksi tuota nyt sitten kutsuttaisiinkaan. Eli eturengas toisin päin kuin Surlyn sivuilla neuvotaan.
Ekat vibat ovat:
- Rullaa asfaltilla odotuksia kevyemmin. Selkeesti paremmin kuin Bud + Lou muttei ihan BFL-tasolla.
- Self steer -herkempi kuin B+L tai BFL. Ei tuntunut mitenkään lumella tosin.
- Pitoa löytyy ns. riittävästi. Ihan kuin B+L mudassa.
- Ei lipsunut juurakossa sivuttain, mikä tuntuu oudolta. Seurataan tätä juttua jatkossa.
- Meteli kuivalla asfaltilla on järkyttävä. Tosin grammanviilaajat säästävät soittokellon verran painossa.
- Pito jäisellä kelvillä erinomainen eikä mitään yllättävää käytöksessä huomannut.
Maistuupas, mitäs sä höpäjät. Ihan oikeasti, kokeile nyt vaikka edes kymmentä eri rengaskomboa ennenkuin alat saarnaamaan totuuksia. Paskapuhe on paskapuhetta oli hymiöitä tai ei.
^Ei taida GC:n ominaisuudet riittää jotta pääsisi noin syvästä poterosta ylös kokeilemaan muita![]()
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
No on porukalla kypärät kireellä.
Täälläkö on tarkoituksellinen paskapuhe(kin) kielletty?
Pahoittelut häirinnästä. Ihan oikeasti.
Jatkakaa.
No harm done, eikä tuo mun tai HC:n viimeisimmät vastaukset kovin kireästä piposta kerro, Zipokin vain hiukan ohjeisti. Me ollaan sen verran leppoisaa porukkaa, ettei meiltä edes ilkeilyä löydykään. Kaikesta saa ja pitää vääntää, mutta mieluummin vasta sitten, kun itse jotain kokeillut ja voi jakaa kokemuksiaan. "Mikä on se oikea fatti"-keskustelun voi käydä, mutta ei mielellään siellä, missä pyritään vain jakamaan kokemuksia eri renkaista. Toki [ot] kuuluu palstaan, mutta silleen hienolla siivulla.
Mutta olet enemmän kuin tervetullut lenkille mukaan kokeilemaan mitä hyvänsä settiä, avartaa kummasti näkemystä, olisko se ollut viikko sitten, kun viimeksi seisoin korjattuna vaikka melko etunenässä oon tätäkin genreä vierestä varovasti katsellu.
Mielelläänhän sitä lenkille tulis, kokeilemaan eri komboja+pyöriä.
En epäile ettei avartaisi.
Välimatka vaan hiukka haittaa.
Täällä keskisessä Suomessa kun ei oikein läskejä pääse kokeilemaan. Pakko tyytyä omaansa.
Renkaitakaan en jaksa lähteä vaihtamaan.
Kuvitellaan siis, että GC on ihan jees.
Se siitä OT:sta.
Voisko joku joskus käyttää renkaista ihan oikeitakin nimityksiä eikä vain BFL, B+L, GC, sun muut xyzit. Ei se nyt aina ole ihan selvää näin nöösille, mitä niillä tarkoitetaan.
![]()
Aloitussivulle!
BFL=
Big Fat Larry
Larry=
Larry
Endo
Endomorph
BF tai Floyd
Black Floyd
Nate
Nate
Knardi
Knard
Bud tai B
Bud
Lou tai L
Lou
GC
Ground Control
Floutteri
Floater
Huskeri tai HD
Hüsker Dü
Dillinger
Dillinger
Vani, helga tai jotain muuta
VANHELGA
Mammutti tai M
Maxxis Mammoth
Kehät
Kiinankuitu
Mikä tahansa nimetön tai ei tunnettu merkkinen kiinalainen kuitukehä
RD
Rolling Darryl
UD UHD Epäpyhä
Unhole Rolling Darryl
CS
Clownn shoe
Eli lienee ymmärrettävää miksi sanotaan mieluummin B&L CS:llä.
Tänään HuskeDu 70mm ja kaverilla Dillinger 5 90mm vantella samat polut ajettiin. Pehmeän lumen ominaisuudet on eriluokkaa kumeksissa vaikka Huskereilla pärjäskin imo ei silti hyvä talvi kumi. Epäilin D5 reunanappuloita ne on rankasti isommat, kuin Huskeressa, niin kuin muukin kuvio korkeudeltaan. Hyvän näköinen kumi, hinta rajoittaa hankinta päätöstä ilman nastojakin jo.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Onneksi en ole kokeillut kymmeniä eri renkaita, en osaisi olla tyytyväinen nykyiseen rengasvarustukseeni. Dillinger vitoset lunastivat kaikki odotukseni, vaikka en ajanut laiskuuttani edes kunnon maastopaineilla. Sanoisin, että Bud/Lou -combon hyvät puolet, mutta ei niiden huonoja puolia. Jaa, ehkä paino. Rahallinen sijoitukseni noihin renkaisiin aiheuttaa sen, että ne ovat parhaat mahdolliset renkaat käyttööni talvikumeiksi, sanottiimpa koti- tai ulkomaan foorumeilla ja testiraporteissa mitä hyvänsä.
Ihan asiallista jo laittaa kritiikkiä tuohon nelituumaisten renkaiden dissaamiseen. Kerta tai kaksi menee vielä huumorin piikkiin, mutta kuukausikaupalla jauhettuna sama "vitsi" ei jaksa naurattaa. Sanottakoon samaan hengenvetoon, että pehmeillä lumiurilla leveys on varmasti positiivinen ominaisuus, mutta se kun ei yksinään tee kumesta vielä hyvää. Tai huonoa.
Ei se koko vaan kuinka sitä käyttää![]()
Paljos on painoero nastoitetulla Dillinger 4:lla fold vs wire?
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Kirjanmerkit