GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 55 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1621
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    Pro vai Lite?
    Pro.

  2. #1622
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    No prkl. Olin jo menossa vaihtamaan Liteä Prohon vanteiden takia, mutta enpä taida jos kerran siinäkään ei tubeless onnistu ongelmitta...
    Läskipyärä!

  3. #1623
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Nottingham
    Viestit
    57
    Jos gorillaviritykset ei toimi niin kannattaa harkita split-tube-menetelmää. Mulla on Surlyn RD & BFL, Schwalben SV10 sisurilla. Rengas nousi kompuralla helposti ilman vaahtomuovia tai kuormaliinoja. Litkut laiton ruiskulla venttiilin kautta. Rengas on pysynyt kehällä todella pienilläkin painella, eikä litkua ole lirissyt missään vaiheessa, mistään paikasta, renkaan ulkopuolelle. Paineet pysyy myös yhtä hyvin, ellei paremmin kuin kevytsisurilla.

    Setti on tietenkin eri kuin "XXL:n paskoissa", joten en tiedä auttaako tämä IncBuffin tapauksessa.

  4. #1624
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Laittelin eilen Floaterit Darryleille kera Scotch Tough Transparent-teipin. Hienoa kamaa. Rulla riitti minulla kahteen kiekkoon. Toinen nakki nousi vanteelle ilman kompuraa ja toinen vaati reissun huoltsikalle. Käytin sisuria apuna nostamaan toisen reunan vanteelle sekä putkimiehen liukkaria. Diy-tubelessvalve vanhasta ghettosisurista leikkaamalla. Yön aikana paineet olivat vajuneet melkoisesti. Jospa tuo vielä tuosta tiiivistyisi ajamalla.

  5. #1625
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    No prkl. Olin jo menossa vaihtamaan Liteä Prohon vanteiden takia, mutta enpä taida jos kerran siinäkään ei tubeless onnistu ongelmitta...
    Joku tulee kohta huutelemaan että se on maailman helpoin tubeless-konversio. Kai se on tuurista kiinni. Itselle sattunut ne toleranssien ääripäissä olevat yksilöt.

  6. #1626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mää en tajua näiden XXL:n paskojen sielun elämää ja sitä että joku on voinut saada nuo tubelessiksi. Otin etusen irti ja vedin toisen kiekan gorillaa. Tällä kertaa reunoille asti. Nostin toisen reunan sisurilla ylös ja nyt se on niin löysä että putoaa sisuria tyhjentäessä itsestään pois eli todennäköisesti ei pysy myöskään pienillä paineilla ajaessa paikoillaan. Ei tsiisus.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    No prkl. Olin jo menossa vaihtamaan Liteä Prohon vanteiden takia, mutta enpä taida jos kerran siinäkään ei tubeless onnistu ongelmitta...
    IncBuffilla on vain jotain omia ongelmia, olen jo kahteen Prohon vääntänyt tubelekset yhdellä Gorillakerroksella ja homma toimii hyvin. Ainoastaan reunareikien arvoitus on edelleen voimassa, mutta sekään ei aiheuta ilman vuotamista. Samoin IncBuffilla on jotain ihan omia ongelmia hyvien painemittareiden kanssa

    Suosittelen Liten vaihtamista Prohon jos mahdollista, muuten suosittelen Split tubea ja hieman makuupussin alustaa asennusvaiheeseen.

  7. #1627
    IncBuff Guest
    Itse suosittelen unohtamaan nämä halpispaskat ja ostamaan kunnon pyörän.

  8. #1628
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Itse jos alkaisin nastoittaa niin sille projektille tulisi hintaa, niin ajattelin suoraa
    ostaa eteen tuon dillinger 4:sen. Jos tuon vitosen jostain sais, niin oisko siitä huomattavaa etua nelosen nähden?

  9. #1629
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Itse suosittelen unohtamaan nämä halpispaskat ja ostamaan kunnon pyörän.
    Onkohan toveri a-o jo tehnyt tubelekset Farley kasiin? taitaa olla ainut pyörä minkä mukana tulee oikeasti sisärenkaattomaan käyttöön suunitellut vanteet ja renkaat. Bontrager Jackalope/Hodag

  10. #1630
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    ja se kunnon pyörä oli mikä?
    Vaikka Farley tai Fatboy.

  11. #1631
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Eise hinta ja merkki valitettavasti ole laadun määre. Fatboyssä on taka akselistossa ja vapaarattaissa ollut ongelmia. Pää asia olis, että takuu caset hoituu nopeasti, jos ongelmia ilmenee merkistä riippumatta. Eipä taida montaa Fätti merkkiä olla enään mistä ei olisi jollain jotain poksahtanut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #1632
    IncBuff Guest
    Olisiko yhdys sanat mitään? Farleyssa ei pahemmin ole ongelmia ollut ja luulen, että Specialized on tämän vuotisiin korjannut nuo alkusarjan ongelmat.

  13. #1633
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Ite tein tubeles koversion tohon prohon ja koskaan ennen en moista hommaa ole tehnyt, mutta kompuralla se nousi vasta vanteelle, kun tajusin ottaa venttilistä sielun irti jolloin saa menemään kunnolla ilmaa.

  14. #1634
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    paskan heittäminen kun ei vaadi mitään
    Montas tubeless-konversiota sää olet tehnyt?

  15. #1635
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Eise hinta ja merkki valitettavasti ole laadun määre. Fatboyssä on taka akselistossa ja vapaarattaissa ollut ongelmia. Pää asia olis, että takuu caset hoituu nopeasti, jos ongelmia ilmenee merkistä riippumatta. Eipä taida montaa Fätti merkkiä olla enään mistä ei olisi jollain jotain poksahtanut.
    Samoilla linjoilla. Jokainen voi sitten ihan itse siivota nuo suoli24-tyyppiset paskanjauhamiset pois toistaiseksi asiallisena pysyneeltä threadilta. Vituttaako, jeesustelu ja muut todelliset off-topicoinnit sopii pahan olon lievittämiseen.

  16. #1636
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Samoilla linjoilla. Jokainen voi sitten ihan itse siivota nuo suoli24-tyyppiset paskanjauhamiset pois toistaiseksi asiallisena pysyneeltä threadilta. Vituttaako, jeesustelu ja muut todelliset off-topicoinnit sopii pahan olon lievittämiseen.

    Minäpä taidan tehdä kulttuuri teon ja perustaa ketjun: Virallinen™ Fatbike - Loanheitto ketjun

    jossa voidaan heittää lokaa muiden Läskipyörämerkkien ja rengaskokojen päälle
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  17. #1637
    IncBuff Guest
    Ei taida enää ketään kiinnostaa, mutta Bulldozerin reunanauha näkyy olevan poikki. Laatua.

  18. #1638
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    Tai nimeksi kävisi myös: Virallinen Fättitunkio - lapa sinäkin paskaa lapiolla
    Hyvän näköstä ku ollaan niin kamalan tosissaan omien totuuksien airueina. Välillä on itselleenkin tervehdyttävää todeta viisaampien olevan toisinaan oikeass tai sit olevansa itse osittain väärässä.

    Melkein asiaan: Bud takarenkaana asennettuna cornering-pyörimissuuntaan sutii kalliolla silleen tasaisesti. Sama risa propulsion-suuntaan rapakivellä sutii pomppimalla ja pätkittäin -> korvaako rengasvalmistaja mieliharmin ja epätasaisesti venyneet ketjut tai haljenneen lelumiini vapaarattaan ?

  19. #1639
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    ^^ Voihan pukamat. Onko muilla levähtäneitä VeeRubbereita? Itse olen nähnyt ainakin kertaalleen langenneella reunalangalla olevan Surlyn kumin (lie ollut Nate) ajosetä kmw:llä, mutta kai tuo suht harvinaista kuitenkin on.
    Paskoihin rengas/vanne yhteensopivuuksiin liittyen: onhan niissä samat harmit ollu kapeissakin, osan nakkikumeista saanu irti kevyellä tukistusotteella nykäisemällä ja toisia taas saanu murjoa hampaat irvessä raudoilla (rengasmuovi kuulostaa typerryttävän heppoiselta jos haluaa kuvata tiukkaa sovitetta).

  20. #1640
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei taida enää ketään kiinnostaa, mutta Bulldozerin reunanauha näkyy olevan poikki. Laatua.
    Mielessäni kävi että olisin ostanut BullDozerit mutta taidan viellä pidätellä ostokiimaani ja katsella muita kokemuksia k.o. renkaista
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  21. #1641
    IncBuff Guest
    Ei sen vissiin tuollainen kuulu olla..

    Saiko niitä Jumbo Jimejä vieläkään mistään? Jotain kai tässä on kehitettävä. Tuolla ei uskalla ajaa. Paikallisesta voisi kysellä Ground Controllia.

  22. #1642
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    ^^ Voihan pukamat. Onko muilla levähtäneitä VeeRubbereita? Itse olen nähnyt ainakin kertaalleen langenneella reunalangalla olevan Surlyn kumin (lie ollut Nate) ajosetä kmw:llä, ...).
    Se oli Endomorph

  23. #1643
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    ja toisia taas saanu murjoa hampaat irvessä raudoilla
    Valitettavast ei ole olemassa rengasta jota ei saisi rikki näin toimimalla.Muutaman kerran olen vierestä katsonut kuinka yritetään väkivallalla rikkoa sekä kehä että rengas.
    Sama rengas/vanne kombo meni ihan sormivoimin paikalleen kokeneemman tekemänä.
    Älkää hosuko ja pari perusasiaa mielessä pitämällä ja huolellisuudella ei ne rengashommat ole mahdottomia.

  24. #1644
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Onkohan toveri a-o jo tehnyt tubelekset Farley kasiin? taitaa olla ainut pyörä minkä mukana tulee oikeasti sisärenkaattomaan käyttöön suunitellut vanteet ja renkaat. Bontrager Jackalope/Hodag
    No en ole ehtiny värkkäilemään, pitää vaan ajaa aina kun ehtii!

    Pyörän mukana ei tullut tarvittavia tubelessvälineitä (venttiilit + bontragerin tlr nauhat), mutta kiekkosetin mukana pitäisi tulla.

    Pitänee joku kerta jättää lenkki väliin ja kokeilla Ostan joko tlr nauhat tai stanin teippiä.

    Mietiskelin, että jos ajaa painavilla sisureilla, niin tulee jerkkua reiteen!

  25. #1645
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei taida enää ketään kiinnostaa, mutta Bulldozerin reunanauha näkyy olevan poikki. Laatua.
    Laita reklamaatio vetämään XXL:ään. Veikkaan, että saat uuden.
    Ps. äikkä 5
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #1646
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Joku oli edullisenpaa Whiteä päivittämässä. Veikkaan, että Sunringlen Mulefut kehät on ihan yhtä hyvät Whiten prossa, kuin esim. Trekin Farley 6. Navoissa eroa toki voi olla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #1647
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Veikkaan, että Sunringlen Mulefut kehät on ihan yhtä hyvät Whiten prossa, kuin esim. Trekin Farley 6. Navoissa eroa toki voi olla.
    Tarkoitat varmaan, että ihan yhtä huonot.

    Olen tänäänkin käyttänyt tunnin renkaan irroittamiseen vanteelta. Aivan käyttökelvotonta paskaa nuo.
    IncBuff muokkasi tätä : 20.10.2014 at 19.39

  28. #1648
    Tuli tuossa ajankuluksi väännettyä Mulefut+BD kombolla Tubeless uudestaan kaverin pyörään kun vapaaratasta rasvailin. Eipä ollut taaskaan mitään ongelmia. Hieman gorillateippiä leikkasin mattoveitsellä ja puhdistin pintoja niin avot! Käsin sai renkaat pois vanteelta ja vanteen reunan yli rengasmuovilla. Aikaa meni vartti koko hommaan takarenkaan kanssa.

    Kyl tää Incbuffin ristiretki Mulefuttia ja BD:tä vastaan on ihan joltain muulta vuosisadalta.

  29. #1649
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    White Liten renkaissa väitetään niiden olevan tubeless ready, mutta onkohan sitten käytännössä kuitenkaan noin?
    Onko joku onnistunut väsäämään toimivan tubeless-konversion Liten orkkisvanteisiin & -renkaisiin?
    Läskipyärä!

  30. #1650
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Kyl tää Incbuffin ristiretki Mulefuttia ja BD:tä vastaan on ihan joltain muulta vuosisadalta.
    Ei tässä mistään ristiretkestä ole kysymys vaan omista käyttökokemuksista. Kyllä käyttökelpoisten vanteiden kanssa rengas pitäisi saada irti muutenkin kuin puristimilla tai hyppimällä renkaan päälle painaen vannetta samalla alaspäin toiselta laidalta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •