No prkl. Olin jo menossa vaihtamaan Liteä Prohon vanteiden takia, mutta enpä taida jos kerran siinäkään ei tubeless onnistu ongelmitta...
Läskipyärä!
Jos gorillaviritykset ei toimi niin kannattaa harkita split-tube-menetelmää. Mulla on Surlyn RD & BFL, Schwalben SV10 sisurilla. Rengas nousi kompuralla helposti ilman vaahtomuovia tai kuormaliinoja. Litkut laiton ruiskulla venttiilin kautta. Rengas on pysynyt kehällä todella pienilläkin painella, eikä litkua ole lirissyt missään vaiheessa, mistään paikasta, renkaan ulkopuolelle. Paineet pysyy myös yhtä hyvin, ellei paremmin kuin kevytsisurilla.
Setti on tietenkin eri kuin "XXL:n paskoissa", joten en tiedä auttaako tämä IncBuffin tapauksessa.
Laittelin eilen Floaterit Darryleille kera Scotch Tough Transparent-teipin. Hienoa kamaa. Rulla riitti minulla kahteen kiekkoon. Toinen nakki nousi vanteelle ilman kompuraa ja toinen vaati reissun huoltsikalle. Käytin sisuria apuna nostamaan toisen reunan vanteelle sekä putkimiehen liukkaria. Diy-tubelessvalve vanhasta ghettosisurista leikkaamalla. Yön aikana paineet olivat vajuneet melkoisesti. Jospa tuo vielä tuosta tiiivistyisi ajamalla.
IncBuffilla on vain jotain omia ongelmia, olen jo kahteen Prohon vääntänyt tubelekset yhdellä Gorillakerroksella ja homma toimii hyvin. Ainoastaan reunareikien arvoitus on edelleen voimassa, mutta sekään ei aiheuta ilman vuotamista. Samoin IncBuffilla on jotain ihan omia ongelmia hyvien painemittareiden kanssa
Suosittelen Liten vaihtamista Prohon jos mahdollista, muuten suosittelen Split tubea ja hieman makuupussin alustaa asennusvaiheeseen.
Itse suosittelen unohtamaan nämä halpispaskat ja ostamaan kunnon pyörän.
Itse jos alkaisin nastoittaa niin sille projektille tulisi hintaa, niin ajattelin suoraa
ostaa eteen tuon dillinger 4:sen. Jos tuon vitosen jostain sais, niin oisko siitä huomattavaa etua nelosen nähden?
^Eise hinta ja merkki valitettavasti ole laadun määre. Fatboyssä on taka akselistossa ja vapaarattaissa ollut ongelmia. Pää asia olis, että takuu caset hoituu nopeasti, jos ongelmia ilmenee merkistä riippumatta. Eipä taida montaa Fätti merkkiä olla enään mistä ei olisi jollain jotain poksahtanut.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Olisiko yhdys sanat mitään? Farleyssa ei pahemmin ole ongelmia ollut ja luulen, että Specialized on tämän vuotisiin korjannut nuo alkusarjan ongelmat.
Ite tein tubeles koversion tohon prohon ja koskaan ennen en moista hommaa ole tehnyt, mutta kompuralla se nousi vasta vanteelle, kun tajusin ottaa venttilistä sielun irti jolloin saa menemään kunnolla ilmaa.
Ei taida enää ketään kiinnostaa, mutta Bulldozerin reunanauha näkyy olevan poikki. Laatua.
Tai nimeksi kävisi myös: Virallinen Fättitunkio - lapa sinäkin paskaa lapiolla
Hyvän näköstä ku ollaan niin kamalan tosissaan omien totuuksien airueina. Välillä on itselleenkin tervehdyttävää todeta viisaampien olevan toisinaan oikeass tai sit olevansa itse osittain väärässä.
Melkein asiaan: Bud takarenkaana asennettuna cornering-pyörimissuuntaan sutii kalliolla silleen tasaisesti. Sama risa propulsion-suuntaan rapakivellä sutii pomppimalla ja pätkittäin -> korvaako rengasvalmistaja mieliharmin ja epätasaisesti venyneet ketjut tai haljenneen lelumiini vapaarattaan?
^^ Voihan pukamat. Onko muilla levähtäneitä VeeRubbereita? Itse olen nähnyt ainakin kertaalleen langenneella reunalangalla olevan Surlyn kumin (lie ollut Nate) ajosetä kmw:llä, mutta kai tuo suht harvinaista kuitenkin on.
Paskoihin rengas/vanne yhteensopivuuksiin liittyen: onhan niissä samat harmit ollu kapeissakin, osan nakkikumeista saanu irti kevyellä tukistusotteella nykäisemällä ja toisia taas saanu murjoa hampaat irvessä raudoilla (rengasmuovi kuulostaa typerryttävän heppoiselta jos haluaa kuvata tiukkaa sovitetta).
Ei sen vissiin tuollainen kuulu olla..
Saiko niitä Jumbo Jimejä vieläkään mistään? Jotain kai tässä on kehitettävä. Tuolla ei uskalla ajaa. Paikallisesta voisi kysellä Ground Controllia.
Valitettavast ei ole olemassa rengasta jota ei saisi rikki näin toimimalla.Muutaman kerran olen vierestä katsonut kuinka yritetään väkivallalla rikkoa sekä kehä että rengas.
Sama rengas/vanne kombo meni ihan sormivoimin paikalleen kokeneemman tekemänä.
Älkää hosuko ja pari perusasiaa mielessä pitämällä ja huolellisuudella ei ne rengashommat ole mahdottomia.
No en ole ehtiny värkkäilemään, pitää vaan ajaa aina kun ehtii!
Pyörän mukana ei tullut tarvittavia tubelessvälineitä (venttiilit + bontragerin tlr nauhat), mutta kiekkosetin mukana pitäisi tulla.
Pitänee joku kerta jättää lenkki väliin ja kokeillaOstan joko tlr nauhat tai stanin teippiä.
Mietiskelin, että jos ajaa painavilla sisureilla, niin tulee jerkkua reiteen!
Joku oli edullisenpaa Whiteä päivittämässä. Veikkaan, että Sunringlen Mulefut kehät on ihan yhtä hyvät Whiten prossa, kuin esim. Trekin Farley 6. Navoissa eroa toki voi olla.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Tuli tuossa ajankuluksi väännettyä Mulefut+BD kombolla Tubeless uudestaan kaverin pyörään kun vapaaratasta rasvailin. Eipä ollut taaskaan mitään ongelmia. Hieman gorillateippiä leikkasin mattoveitsellä ja puhdistin pintoja niin avot! Käsin sai renkaat pois vanteelta ja vanteen reunan yli rengasmuovilla. Aikaa meni vartti koko hommaan takarenkaan kanssa.
Kyl tää Incbuffin ristiretki Mulefuttia ja BD:tä vastaan on ihan joltain muulta vuosisadalta.
White Liten renkaissa väitetään niiden olevan tubeless ready, mutta onkohan sitten käytännössä kuitenkaan noin?
Onko joku onnistunut väsäämään toimivan tubeless-konversion Liten orkkisvanteisiin & -renkaisiin?
Läskipyärä!
Kirjanmerkit