ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 59 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

noniinno Guest
    Kyllä tuo ainakin Xperia Z 1-3 mallissa pitäisi toimia, ne kun on varustettu ANT+ tuella. Itse tilasin sellaisen juuri, joten voin parin päivän päästä kertoa faktaa. Itse ajelen nyt halpis-Asuksen 7" tabletilla ja tuon ANT+ kalikan saa siihen kiinni esim. tällä. Playsta täytyy ladata sopiva softa Bkoolin lisäksi. Näytön koko voisi kyllä olla isompikin, mutta tuollakin pärjää. Telineenä minulla halpakaupan maalausteline.

Velolla on hyvä tehdä juurikin tuollainen "lennossa" muuttuva treeni. Hiljaisempi, mutta vähemmän mielenkiintoinen vaihtoehto on tehdä parin tunnin 2% ylämäkisessio, ja ajella sitten sitä. Myös kesken jätetyn session voi tallentaa, joten etukäteissuunnittelua ei juuri tarvita. Velolla ajelu, varsinkin porukassa, on yllättävän koukuttavaa. Ikävimpiä ovat sellaiset reitit, jossa nousukulma heittelee jatkuvasti, varsinkin jos pitää selata ison ja pienen eturattaan väliä. Alamäkeen on myös krossarivälityksillä hankala laittaa kunnolla tehoa.

Suosittelen tekemään erilaisia nousukulmia, "intervalleja" sisältäviä treenejä. Nämä kun tallentaa suosikiksi, niin voi ajella ilman nettiäkin. Softa lähettää tallennetun treenin pilveen heti kun nettiyhteys on taas käytettävissä.

No niin, sain tänään vihdoin slicksin alle (continental ultra sport II) ja eipä tule enää mitään kumimurua ja äänikin jonkin verran hiljaisempi. Samalla huomasin pienen treenin vedettyä, että nyt alamäkiin on helpompi polkea ja ei muut (botit/ghostit) pärähdä mennen tullen ohitse, melkein jopa loppuu välitykset tuosta mun cyclocrossista. Eli slicksi maantierengas ainakin toimii bkoolilla, jos joku sitä pähkäilee.

Sitten vähän itse simulaattorista... jotenkin tuo nettikäyttöliittymä on aika heikohkoa tasoa, bugeja löytyy ja mm. mitään luotuja sessioita ei saa tuhottua vaan ne jää tuonne kummitelemaan, jos semmosen sattuu vahingossa luomaan. Myöskin tuo training plan ei kyllä omalla kohdalla toimi, toki tekee aikataulun ja luo reitit, mutta ei niitä pysty mitenkään ajamaan. Oman reitin lataus onnistui sportstrackerin .gpx tiedostosta ihan mainiosti ja kun vähän korjailee korkeusbugeja tiedostosta niin saa melkein kuin oikean reitin (muutaman minuutin heitto simulaattorin ja oikean reitin välillä). Jopa yhden on Bkool jo vääntänytkin 3D muotoon (en tiedä millä perusteella ne noita sitten muuttaa ja millä tahdilla).

Toistaiseksi olen vielä hyvin tyytyväinen ja eiköhän tuo kehity jatkossakin, muutamia korjauksia olen huomannut heidän tehneenkin jo. Palautteeseen eivät kyllä vielä ole vastanneet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuossa muutaman reenin tuotoksia...

Bkoolin tuki suositteli kokeilemaan tavallista maantierengasta, toimii heidän mukaansa ihan hyvin kun ajellaan teräsrissalla.
    Näyttäisi rengas koskettaneen myös tuonne kuvassa vasemalle olevaan muovireunaan, onkohan bkoolin 'ominaisuus' vai onko jotain muuta syytä?
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

noniinno Guest
    Muu syy. Älä kysy.

Kiitos vastauksista koskien BKoolia! Ei ehkä sitten sovellu käyttööni, jonkin verran teen esim voimaharjoituksia pyörällä ja siinä kaipaisi kyllä manuaalista vastuksensäätöä. Jos reitti pitää etukäteen suunnitella (siis laittaa mäkiä yms) niin ei välttämättä kuitenkaan osu kohdilleen.

Onko tuosta Tacxista kokemuksia, esim http://www.tacx.com/en/products/trai...ido-for-tablet

Tuossa pystyy vastusta säätämään manuaalisesti kesken treenin, mutta videoajelu tulee kyllä kalliiksi. Ilmeisesti jokainen video täytyi ostaa erikseen. Olivat kovan hintaisia ja kuka sitten jaksaa sitä yhtä reittiä ajaa päivästä toiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Kiitos vastauksista koskien BKoolia! Ei ehkä sitten sovellu käyttööni, jonkin verran teen esim voimaharjoituksia pyörällä ja siinä kaipaisi kyllä manuaalista vastuksensäätöä.
    Toistan itseäni mutta pakko heittää että Turbo Muinilla EI TARVII manuaalista säätöä. Jos ei tyyliin 50rpm/500W riitä ja haluut jotain 50rpm/1000W niin sit toki. Ja tässä ei ole mitään luistoa "renkaassa" vaikka millä vastuksella vääntäs, kun ei ole rengasta.

Mä en oo ehkä ikinä arponut minkään hankintaa näin kauaa, Rock n' Roll- Bkool tai Turbo Muin. Kriteerit mahd "plug & play" iPadin kanssa, hiljaisuus ja miel joko pieni tai olematon kuukausimaksu on-line /videoreenien osalta. Eikö joku vois sanoo mulle minkä mä tilaan??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mä en oo ehkä ikinä arponut minkään hankintaa näin kauaa, Rock n' Roll- Bkool tai Turbo Muin. Kriteerit mahd "plug & play" iPadin kanssa, hiljaisuus ja miel joko pieni tai olematon kuukausimaksu on-line /videoreenien osalta. Eikö joku vois sanoo mulle minkä mä tilaan??
    En osaa sanoa, mutta Kanjonilla Eliten Turbomuna hintaan 470 euroa: http://www.canyon.com/_en/accessorie...y=Z09&id=51347

Jos tarviit kunnon video-ominaisuuksia, sun kait pitäs sit TB:n sijaan harkita ennemmin RTB eli Real Turbo Muin'ia. Kait tällä perusmallillakin jollain tavalla noi videoajelut onnistuu mutta itse en ole jaksanut edes yrittää. Mulle riittää television ruudulla Jaska Baueri pyörimässä. Itse laite toimii siihen tarkoitukseen kuin se on tehty eli reenaamiseen aivan eläimellisen hyvin.

TB kytkeytyy kyllä Pädin kanssa ihan ok (sensorien ja ant donglen hankinnan jälkeen), joskin tuossa softassa näyttää jotain pieniä bugeja olevan kuten laitoin tuolla ylempänä.

ibikessa pääsee ihan testaamaan tuota BKOOL:a ja väitän, että täyttää vaatimukset paremmin kuin hyvin.

Mä tuun kyllä koettamaan saletisti. Tuijottelin tuota viikonloppuna ranskassa kisareissulla mutta en jaksanut ruveta huastelemmaan paikallisella kielellä spekseistä..

Kiitos vastauksista koskien BKoolia! Ei ehkä sitten sovellu käyttööni, jonkin verran teen esim voimaharjoituksia pyörällä ja siinä kaipaisi kyllä manuaalista vastuksensäätöä. Jos reitti pitää etukäteen suunnitella (siis laittaa mäkiä yms) niin ei välttämättä kuitenkaan osu kohdilleen.

Onko tuosta Tacxista kokemuksia, esim http://www.tacx.com/en/products/trai...ido-for-tablet

Tuossa pystyy vastusta säätämään manuaalisesti kesken treenin, mutta videoajelu tulee kyllä kalliiksi. Ilmeisesti jokainen video täytyi ostaa erikseen. Olivat kovan hintaisia ja kuka sitten jaksaa sitä yhtä reittiä ajaa päivästä toiseen.
    BKOOL:n softa kehittyy koko ajan ja välitän näitä pyyntöjä ominaisuuksista eteenpäin. Tuota manuaalista tehonsäätöä olen itsekkin tässä miettinyt ja katsotaan mitä siihen vastaavat...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibike Katso viesti
    BKOOL:n softa kehittyy koko ajan ja välitän näitä pyyntöjä ominaisuuksista eteenpäin. Tuota manuaalista tehonsäätöä olen itsekkin tässä miettinyt ja katsotaan mitä siihen vastaavat...
    Tämä hyvä. Ilmoitelkaa heti miten jos saatte vastauksia. Kuinka raakile tuo softa tällä hetkellä on? Osa kehuu kovasti, mutta osa moittii puutteista ja karkeuksista.

Eikö kukaan käytä Tacxia enää? Kun ei siitä saa kokemuksia ja mielipiteitä?

Miulla Tacxin i-flow. Läppärin kans käytän sitä. Treeniohjelmia mulle riittävästi ja omia voi värkätä. Yhden ilmasen videon latasin Tacxilta. Ne tuntuu jotenkin turhilta. Tulee kumminkin suurimman osan matkasta tuijotettua tehoja ja korkeuskäyrää. Mulla ei mitään moitittavaa ko laitteesta. Multiålayerista ei mitään käryä.

Yksi Turbo Muin lisää. Juuri sain koottua. Bike24:jästä tilasin, hintaa tuli tälle 449.54 euroa.
    Seuraavaksi pitää avata uusi TR-tili.
    30T

Tämä hyvä. Ilmoitelkaa heti miten jos saatte vastauksia. Kuinka raakile tuo softa tällä hetkellä on? Osa kehuu kovasti, mutta osa moittii puutteista ja karkeuksista.

Eikö kukaan käytä Tacxia enää? Kun ei siitä saa kokemuksia ja mielipiteitä?
    No ei se softa nyt raakile ole. Hyvin sillä on pärjänny, mutta aina voi parantaa. Vastaus tulikin jo ja muutokset menee koodareille mietittäväksi. Tänään tuli muutenkin taas muutama muutos softaan.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Hieman kokeilin Turbo Muinia ja varsin hyvältä peliltä vaikuttaa. Magneettivastukselliseen Eliteen verrattuna melutaso laski reippaasti, vaikka ei ihan äänetön ole tuokaan. Kuitenkin varsin hiljainen myös täysillä ajettaessa jos renkaalliseen traineriin vertaa. Ajotuntuman jo tiesinkin hyväksi.
    Magneettivastuksella isolla vastuksella ajettaessa etureisien lihakset joutuvat työskentelemään täysillä, se on hieno tunne. Turbo Muinilla etureidet eivät joudu ollenkaan niin koville. Tämä oli pieni pettymys, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Magneettivastuksella isolla vastuksella ajettaessa etureisien lihakset joutuvat työskentelemään täysillä, se on hieno tunne. Turbo Muinilla etureidet eivät joudu ollenkaan niin koville. Tämä oli pieni pettymys, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
    Mitä tarkoitat? Eikös vastus kasva ihan yhtälailla jos laittaa pidempää välitystä pesään? Vai eikö Turbo Muinissa muka riitä vastus 53/11:llä?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mitä tarkoitat? Eikös vastus kasva ihan yhtälailla jos laittaa pidempää välitystä pesään? Vai eikö Turbo Muinissa muka riitä vastus 53/11:llä?
    Riittää vastus jo 50/11 välitykselläkin oikein hyvin. Trainereissa on eroa tuntumassa niin paljon että eilen jalat hämääntyi. Tein aamulla kevyen voimatreenin niin että ajoin isoimmalla välityksellä pienellä kadenssilla ja sieltä kiihdytyksiä, kevyesti sain etureidetkin huutamaan hoosiannaa. Eli kyllä noilla samoilla lihaksilla ajellaan
    30T

heh, näyttäisi olevan joka paikasta Turboon käyvät nopeus/kadenssisensorit loppu.
    30T

Minua kiinnostaisi nuo video-ominaisuudet. Jos treeni on niistä huolimatta nopea ja yksinkertainen aloittaa, niin jos vaikka reitin katselu televisiosta tai tietokoneelta olisi mielenkiintoisempaa kuin jonkun elokuvan katselu. En tiedä.

Toinen mitä olen miettinyt, niin jos kevyemmistäkin treeneistä tulisi vaihtelevempia jos reitillä on vähän mäkiä eli laite säätelee itse vastusta välillä.

Minua kiinnostaisi nuo video-ominaisuudet. Jos treeni on niistä huolimatta nopea ja yksinkertainen aloittaa, niin jos vaikka reitin katselu televisiosta tai tietokoneelta olisi mielenkiintoisempaa kuin jonkun elokuvan katselu. En tiedä.

Toinen mitä olen miettinyt, niin jos kevyemmistäkin treeneistä tulisi vaihtelevempia jos reitillä on vähän mäkiä eli laite säätelee itse vastusta välillä.
    Moro
    Tacxin videoissa ainakin korkeuseroa vaikee havaita. Vastuksen nousu pääsee aina yllättämään. Eikä sitä videota niin kiva oo kattella läppärin ruudulta. Mun ääni menee sons of anarchylle tölväristä ja korkeuskäyrälle läppäristä. Pikku mäkiä traineritreenissä pitää olla. Ei sitä pelkkä tasasta jaksa kauaa polkee.

heh, näyttäisi olevan joka paikasta Turboon käyvät nopeus/kadenssisensorit loppu.
    Ei onneksi kuitenkaan ihan, samasta paikasta josta tilasin Turbo Muinin löytyy myös anturia. Pahus kun en huomannut ja tilannut trainerin kanssa samalla, nyt hinta vähän nousi. 35,32 > 56.27 €.

Turbo muinilla olen ajanut nyt 2h. Kun lisäsin solumuovialustan trainerin alle, niin tuntuu että kaikki ääni lähtee pyörän omasta voimansiirrosta. Jotain pientä lotinaa trainerista kuuluu. Aivan mahtava laite kerrostaloon!
    30T

No Eliten omassa webbikaupassa näyttää olevan keltaisella (käsittääkseni se tarkoittaa että tuote vähissä mutta kuitenkin varastossa). Itse taisin tilata tuolta kun oli keltaisella tuo pallura jos en täysin väärin muista. Tuli 20 tunnissa postituksesta kotiovelle.

Vastuksesta kadenssiin,minkälaisia huippuja porukka saanut?
    Eilen meni 196 tacx flow vehkeellä ja viime talvena ennätys 210.
    196 kadenssilla 61.6km/h 34/11 välityksellä. Ja kyllä,ajan täpärillä trainerilla

Ja kun laskin tällä niin 61.4km/h vaatii kadenssin 170. Eli pitäisi varmaan jaksaa pidemmän aikaa että saisi oikeamman lukeman huipuksi. Tai sitten huippu todella oli 196 mutta mutta

Kuvia ja videota kehiin. Mä haluan nähdä kun täpäri-traineri-yhdistelmällä ylitetään 200.

https://www.youtube.com/watch?v=ANgJ5e-VWok

Ja sveitsiläinen Manfred Nüscheler taitaa pitää hallussaan kadenssi-ME:tä tuloksella 271. Vielä markolla vähän matkaa, mutta oikea suunta.

http://www.goldsprint.com/2010/10/17...ecord-breaker/

Ja minähän en ole saanut 172,5 kammilla kuin juuri ja juuri 160 rikki. Kateellinen olen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Perkeleen Eliten My-E-Training softa. Mutta jostain syystä värkki ei kaikkia treenejä halua tallentaa
    Jaaha, Eliten insinöörit lukee siis F-foorumia, kuten meillä suomessakin kaikki kuolevaiset. Eilen tipahti iPadiin uusi versio tästä softasta ja ensimmäisenä korjauksena oli bugilistan mukaan "korjaus pitkien harjoitusten tallennusongelmaan". Great! Tosin omat ajot ei oo olleet pitkiä. 2-3h ei oo pitkä ajo. No, anyway.

Mutta edelleen tuo wlan asia *ituttaa pädissä. Haluisin että se pysyy päällä aina kun laite on päällä (näyttö päällä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mutta edelleen tuo wlan asia *ituttaa pädissä. Haluisin että se pysyy päällä aina kun laite on päällä (näyttö päällä).
    Erikoista? Ei mulla ainakaan yhteys katkea niin kauan kuin näyttö on päällä. Ja tuntuupa tuo olevan hyvin tiiviisti yhteydessä verkkoon näyttö sammutettunakin, kun viestit, ilmoitukset, uutiset yms putoilee näyttöön ihan reaaliaikaisena ilman viiveitä.
    twitter: @Myrkkykieli

Tänään tuli Turbo Muiniin watti/kadenssianturi, hyvinhän tuo lähti pelittämään. Kun ajelin aiemmin sykepohjaisia harjoituksia niin ihmettelin kun ei jaksa ajaa isolla eturattaalla ollenkaan, ihmekkös tuo kun 30 kmh nopeus vaatii yli 450 wattia tehoa! Aikamoista mäkeä noustaan Turbo Muinilla
    30 hampainen muokkasi tätä : 20.10.2014 at 16.44
    30T

Kävin vaimon kanssa katsomassa XXL:ssä kuntopyöriä ja traineria ja emäntä piti kovasti enemmän ajatuksesta valita traineri ja pyörä. Näin ollen kamat saa varastoitua kauden ulkopuolella helpommin kun kämpässä ei ole mahdottomasti tilaa.
    Ajattelin, että koska treeniä tulee pääasiassa tehtyä telkkaria katsoessa niin video-ominaisuuksilla nyt ei ole mahdotonta pääpainoa vaan hankitaan TACX Blue Motion Pro ( eli halvin ). Sitten myöhemmin ehkä parempi.

Isompi kysymys on oikeastaan pyörästä. Kelpaako hommaan käytännössä jarruton sinkula, jossa ei ole mitään ylimääräistä, kunhan siinä riittää säädöt minulle ja vaimolleni ( pituuseroa on muutama sentti, ei ole ongelma ) ?
    Tällä hetkellä taloudesta ei oikein löydy trainerikäyttöön soveltuvaa pyörää muuta kuin emännän vanha Crescentin hybridi, joka on hieman lyhyt minun ajoasennolleni, joten voisin kasailla jostain (tai hankkia) edullisen pyörän tuohon käyttöön.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •