Kyllä tuo ainakin Xperia Z 1-3 mallissa pitäisi toimia, ne kun on varustettu ANT+ tuella. Itse tilasin sellaisen juuri, joten voin parin päivän päästä kertoa faktaa. Itse ajelen nyt halpis-Asuksen 7" tabletilla ja tuon ANT+ kalikan saa siihen kiinni esim. tällä. Playsta täytyy ladata sopiva softa Bkoolin lisäksi. Näytön koko voisi kyllä olla isompikin, mutta tuollakin pärjää. Telineenä minulla halpakaupan maalausteline.
Velolla on hyvä tehdä juurikin tuollainen "lennossa" muuttuva treeni. Hiljaisempi, mutta vähemmän mielenkiintoinen vaihtoehto on tehdä parin tunnin 2% ylämäkisessio, ja ajella sitten sitä. Myös kesken jätetyn session voi tallentaa, joten etukäteissuunnittelua ei juuri tarvita. Velolla ajelu, varsinkin porukassa, on yllättävän koukuttavaa. Ikävimpiä ovat sellaiset reitit, jossa nousukulma heittelee jatkuvasti, varsinkin jos pitää selata ison ja pienen eturattaan väliä. Alamäkeen on myös krossarivälityksillä hankala laittaa kunnolla tehoa.
Suosittelen tekemään erilaisia nousukulmia, "intervalleja" sisältäviä treenejä. Nämä kun tallentaa suosikiksi, niin voi ajella ilman nettiäkin. Softa lähettää tallennetun treenin pilveen heti kun nettiyhteys on taas käytettävissä.
Kirjanmerkit