HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 58 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

Tulipa hankittua BKoolin Pro traineri ja tänään ekan 20 min testilenkin ajelin ja täytyy todeta, että täyttää toistaiseksi kaikki odotukset. Helppo oli asentaa, vakaa kuin mikä ja simulaattorissa riittää reittejä ym. kivaa. Fillarina mulla on Nishikin cyclocrossari ja kysyisin nyt muilta BKoolin omistajilta, mitä rengasta olette käyttänyt trainerin kanssa? Sen verran irtoaa tuota kumia tosta schwalben road plus:sta, ettei kyllä sovellu pitemmän päälle kyseiseen hommaan + äänikin voisi olla hiljempi, toki ei kyllä mikään kova ääni ole ja muutenkin vehje on ainakin itselle riittävän hiljainen.
    Ajattelin myös ensi kesäksi pistää hiukan kapeampaa kumia alle, kannattaako nyt sijoittaa johonkin slicksiin, jolla ajelee talven trainerilla vaiko pitääkö hankkia joku traineri käyttöön tarkoittettu kumi? Niin ja nykyinen rengas on siis 37-622 ja vannehan tossa on 622-17 eli ajattelin jotain 622-28 kumia ens kesäksi, varmaan menee ihan ok?

noniinno Guest
    Mulla Schwalben trainerikumi ja kumipurua ja pölyä tulee ihan kiitettävästi. Käytännössä en huomaa eroa Misukan ulkokumiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasahiki Katso viesti
    ...mitä rengasta olette käyttänyt trainerin kanssa?
    Ei ole Bkoolia, mutta Continentalin trainerkumi toimii Kineticin kanssa hyvin. Käytön aikana ei mitään murenemista tai paikkojen likaantumista ole tapahtunut. Contin rengas kestää aikansa (joitain tkm) ja sen jälkeen saattaa pettää sieltä renkaan sisältä, mutta tuossakin vaiheessa kulutuspinta on itselläni ollut vielä aivan siisti.
    Rule #1: Obey The Rules

Turbo Muin, ei tule renkaanmuruja...

BKOOL-käytössä ja Schwalben insider-treinerikumilla ajan, eikä tule kumimujua.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    VesaP suosittelee.
    Koska Eliten TurboMuinilla oli näinkin virallisen oloinen suositus, niin laitoin laitteen tilaukseen. Halvin näytti olevan Bike24:ssa, mutta B-D:n bestprice -takuu toimi ja heiltä sai sitten samaan hintaan. Paitsi oikeasti halvemmalla, kun ei tule postikuluja eikä korotettua alvia.

Erikseen sitten Eliteltä ant+ -adapteri ja cad-anturi.

Nyt ei sitten auta muuta kuin toivoa mahdollisimman surkeita kelejä mielellään koko talveksi, niin saa sijoitetulle rahalle mahdollisimman paljon vastinetta!
    twitter: @Myrkkykieli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Halvin näytti olevan Bike24:ssa, mutta B-D:n bestprice -takuu toimi ja heiltä sai sitten samaan hintaan. Paitsi oikeasti halvemmalla, kun ei tule postikuluja eikä korotettua alvia.
    Jumaleisson, äijä oli näätä! Minä en edes osannut kuvitella moista kikkailua! Kyllä sää parikybää säästit tuolla sydeemillä!

Jumaleisson, äijä oli näätä! Minä en edes osannut kuvitella moista kikkailua! Kyllä sää parikybää säästit tuolla sydeemillä!
    Jep, olen oikein ylpeä itsestäni. Tarkalleen 29,55€. Sillä saa jo melkein ostettua.... No en tiedä mitä, mutta kyllä sillä jotain saa.
    twitter: @Myrkkykieli

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    BKOOL-käytössä ja Schwalben insider-treinerikumilla ajan, eikä tule kumimujua.
    Outo homma, mulla tuntuu jauhaantuvan ihan käsiin tuo vastaava kumi. Millä paineilla ajelet? Itsellä massaa 70kg joten vaikka ei kisakunnossa ollakaan, niin ei ihan asteikon yläpäästäkään.

Bkooliin tuntuu siirtyvän kivuttomasti itse ajettu Garminilla tallennetu reitti korkeuseroineen. Onko korkeustiedot tuossa Garminin .gpx tiedostossa vai hakeeko Bkool ne jostain karttatiedoista. Gmap pedometerissä on kohta jossa sillä kartalla suunniteltu reitti saadaan .gpx muotoon mutta en sitä saanut näin äkkiä toimimaan. Tuolla menetelmällä voisi kisareitit käydä ajamassa etukäteen trainerilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Outo homma, mulla tuntuu jauhaantuvan ihan käsiin tuo vastaava kumi. Millä paineilla ajelet? Itsellä massaa 70kg joten vaikka ei kisakunnossa ollakaan, niin ei ihan asteikon yläpäästäkään.
    Mulla massaa 71kg ja 7-8bar paineet...

noniinno Guest
    ^En sitten vaan osaa, samoilla spekseillä mennään...

Schwalben kyseessä ollen epäilen renkaan olevan ns. maanantaikappale...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasahiki Katso viesti
    Tulipa hankittua BKoolin Pro traineri ja tänään ekan 20 min testilenkin ajelin ja täytyy todeta, että täyttää toistaiseksi kaikki odotukset. Helppo oli asentaa, vakaa kuin mikä ja simulaattorissa riittää reittejä ym. kivaa.

(leikattu)
    Samat fiilikset täällä. Uskomaton taistelu tulee 7-10 hengen liveajossa Lähdin soitellen sotaan...olisi pitänyt olla geelejä taskussa kun en tajunnut että lopun ylämäki on 14.5% nousua, jossa pelkkä eteenpäin pääsy vaati yli 200W tehoja. Huonostihan siinä kävi.

Kertakaikkiaan loistopeli, jossa parasta liveajon lisäksi on oik. alakulmassa oleva nousuprosentti + tuleva nousu/laskuprosentti, eli pystyy ennakoimaan ylä- ja alamäet. Jatkuva watti- ja kadenssilukema on myös mukava. Polar V800 näytti kaloreiksi noin 10% enemmän kuin BKOOL, mutta ANT+/BT lähettävä Wahoon sykevyö on vasta tulossa. Polar sisäliikuntamoodilla. Ajotuntuma on ainakin minulle riittävä, vaikkei traineri itse pyöritäkään alamäissä. Älkää ostako sitä BKOOL:n mattoa, se on ihan onneton tekele- Ensinnäkin se haisee ja toiseksi siihen tulee pyöräbn selästä noustessa reikiä ja repeämiä.

Lisään tarvittavien lisävarusteiden listaan vielä pöytä/jalkatuulettimen. Minun reisilläni Keski-Suomen maastoihin liian pieni eturatas, ei ole BKOOL:n ylämäissä yhtään liian pieni.

Onko muilla Bkoolissa samankaltaisia ongelmia: alamäki ja mittari näyttää -4 astetta, kuitenkin pitää polkea kuin ylämäessä. Onko tuo ongelma Gps ja maaston synkassa vai nettiyhteyksissä?
    Samoten kävi eilen illalla kuin JaniM:llä, nousuprosentti 10%, välitykset olisi saanut olla tiuhemmat, ei enään muistuttanut pyöräilyä=)

Ja tämä vähäinenkin resonointi loppui kun ostin Prismasta 4.50e hintaisen makuualustan (semmoista solumuovia tms) ja leikkasin siitä palat trainerin jalkojen alle. Ja yllättäen ilmaantunut outo klokse loppui kun kiristin kammet kiinni toisiinsa taas...

Mutta on tuo hyvä! Ihan fiiliksissä laitteen tiimoilta!
    Täällä kävi toisinpäin, retkipatjan palaset tukien ja yksikön alle, niinkuin rummun päällä oisi ajanut=)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaegerhog Katso viesti
    Täällä kävi toisinpäin, retkipatjan palaset tukien ja yksikön alle, niinkuin rummun päällä oisi ajanut=)
    Aika mielenkiintoista ja outoa. Luulisi olevan fysiikanlakien mukaisesti mahdotonta että joku resonointi KOVENEE jos laittaa eristettä laittaa väliin. Liekö ko retkipatja ollut jostain syystä jotenkin niin pehmeää tms että traineri pääsee liikkumaan kallistellen ja hakkaa sitten lattiaan eristeen läpi?

No, oma patjaviritys näyttää toimivan ihan ok ja on kovin hiljaista ajella!

Aika mielenkiintoista ja outoa. Luulisi olevan fysiikanlakien mukaisesti mahdotonta että joku resonointi KOVENEE jos laittaa eristettä laittaa väliin. Liekö ko retkipatja ollut jostain syystä jotenkin niin pehmeää tms että traineri pääsee liikkumaan kallistellen ja hakkaa sitten lattiaan eristeen läpi?

Voi olla että otti lattiaan eristeen ohi, en ehtinyt tarkastelemaan sen tarkemmin kun oli kiire ajamaan=)

Kaikki esineet resonoi, jos herätetaajuus sattuu sopivalle kohdalle. Jos tuolla käyttämälläsi patjalla on sattumalta juuri sopiva jäykkyys, herää jokin vastuksessa esiintyvä taajuus (käytännössä pyörimistaajuuden monikerta), eli kapine resonoi. Jousien tms. päälle asentaminen ei siis automaattisesti helpota tilannetta, niiden jousien pitää olla tilanteeseen sopivat. Pienikin muutos suuntaan tai toiseen saattaa vaikuttaa lopputulokseen dramaattisesti.

Eilen sain kasattua oman TurboMuinin käyttökuntoon. Tänä iltana olisi tarkoitus kokeilla ensimmäistä pk-treeniä varaston perukoilla

BKOOL:ssa on näköjään aika monta ominaisuutta, josta ei ollut mulla mitään hippaa. Noiden GHOSTien kanssahan saa aina kisan pystyyn. http://www.youtube.com/watch?v=PBEYYl43XpQ#t=101

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    BKOOL:ssa on näköjään aika monta ominaisuutta, josta ei ollut mulla mitään hippaa. Noiden GHOSTien kanssahan saa aina kisan pystyyn. http://www.youtube.com/watch?v=PBEYYl43XpQ#t=101
    Hupailin viime vuonna nimeämällä Ghostit esim Lance Armstrongiksi, Many Tortiniksi, Cabian Fancellaraksi sun muiksi "hauskoiksi". On vaan jäätäviä betonireisiä tuollakin, kun kuutta wattia kilolle tekevät tehoa puolen tunnin ylämäessä...

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    Schwalben kyseessä ollen epäilen renkaan olevan ns. maanantaikappale...
    Tuossa muutaman reenin tuotoksia...

Bkoolin tuki suositteli kokeilemaan tavallista maantierengasta, toimii heidän mukaansa ihan hyvin kun ajellaan teräsrissalla.

Johan on kumisulppua... Mulla ei oo renkaasta lähtenyt yhtään mujua. Laita rengas takuuseen.

Sinistä pölyä näkyy myös tässä youtubevideossa. Kommentteja ei kannata käännättää googlella koska niistä ei saa lisäinformaatiota. Ei kuitenkaan liene mahdotonta että otsikossa on osuttu ilmiön aiheuttajaan; en tosin arvaa sanoa tarkoitetaanko siinä rengaspainetta vai "kosketuspainetta".

PS Olen ollut ymmärtävinäni että trainerirenkaat ovat maantierenkaita parempia vain sikäli että ne ovat hiljaisempia, joten jos se ei ole määräävä tekijä ilmankin pärjää mainiosti ja lähes loppuunajetuille renkaille löytyy nuukaa sielua kummasti rauhoittavaa käyttöä.

Tacx:n trainerirengas ei omassa käytössä murene. Se tosin menee harmaaksi (kiillottuu) sitä tulee sitten välillä putsattua ja karhennettua.

Perkeleen Eliten My-E-Training softa. Se maksaa 9.99 Big Ones vuodessa ja sillä hinnalla toivoisi saavansa laatua. Mutta jostain syystä värkki ei kaikkia treenejä halua tallentaa nettiin minne se ne tallentaa/siirtää automaagisesti tms. About joka viides treeni tms häviää taivaan tuuliin. Eli kun reenin jälkeen menee HISTORY kohtaan mikä olevinaan listaa kaikki softalla ajetut treenit, niin säännöllisen epäsäännöllisesti sieltä uusin treeni uupuu. Vttu. Ja kerran sitten sama ajettu treeni oli kahteen kertaan. Eihän tuo nyt niin pahasti haittaa mutta viduddaa silti kun kaikki data menee hukkaan. Garmini toki tallentaa ajaessa sykkeen ja ajan (ja kadenssin ja vauhdin) mutta ei watteja. Eli ajoajan saa kyllä Garminin kautta talteen seurantaan mutta watteja ei noilta kerroilta jolloin softa haluaa olla tallentamatta historydataa just ko treenin osalta.

Muuten ihan ok softa tuo. Toisaalta enpä ole siitä muuta näyttöä käyttänytkään kuin "Base training" mikä näyttää ihan perustiedot (vauhti, kadenssi, syke, watit, ajoaika).

Edit: Kertokaa Apple fanit että millä saan iPadini pitämään wlania auki KOKOAJAN kun värkki on päällä? Minä luulen että osatekijänä tuohon treenien tallennettavuusongelmaan on se, että tuo helvetin iPad tuntuu katkaisevan wlanin itsekseen jos sitä ei käytä. Vaikka näyttö olisi siis päällä. Tuo Eliten softa kun yrittää sit reenin jälkeen tallentaa reeniä verkkoon, niin vaikka se ei mitään herjaakaan, niin yleensä aina on wlan poikki taustalla. Joutuu menee jonnekin iPadin omaan "settings --> tarkista päivitykset" kohtaan jolloin wlan aktivoituu taas. Mutta monesti se on sit myöhäistä tuon Eliten softan kannalta jo.

Edit2: Itse Turbo Muin on pelittänyt kuin sveitsiläinen kello kokoajan ja on ollut kyllä huippu laite. Kaksnelonen telkkariin nenän eteen pyörimään ja TM rullaamaan. Voittaa melkein 24/Sohva kombinaation. No, melkein.
    VesaP muokkasi tätä : 13.10.2014 at 09.12

PS Olen ollut ymmärtävinäni että trainerirenkaat ovat maantierenkaita parempia vain sikäli että ne ovat hiljaisempia, joten jos se ei ole määräävä tekijä ilmankin pärjää mainiosti ja lähes loppuunajetuille renkaille löytyy nuukaa sielua kummasti rauhoittavaa käyttöä.[/QUOTE]

Dc drainmaker näin...

Do trainer tires make it quieter?
    Nope, actually, not at all. And I proved this as part of my Tacx Genius review – they actually make it louder. I’ve then further confirmed this with a few other tire companies as well. Most of them kinda silently laugh at the fact that people buy actually buy expensive trainer tires. Hint: Just use last seasons tire and toss it at the end of the winter.

Tuosta BKoolista. Pystyykö sillä ajelemaan "vapaata ajoa" ilman mitään ohjelmia niin, että säätää itse vastuksen sopivaksi ja muuttelee treenin aikana tarpeen mukaan?

Toinen kysymys, tarvitseeko laite aina tietokoneen kaverikseen vai voiko käyttää myös puhelimen tai tabletin kanssa?

Olen miettinyt joko Tacxin tai tuon BKoolin hankintaa. Tacx olisi varmaankin muuten parempi (ajotuntuma, käytettävyys), mutta siinä nuo videohommat yms tulevat selvästi kalliimmiksi.

Trainerin hankinta tullut ajankohtaiseksi, Trainerroad-käyttöön. Käytetyt tuntuu menevän saman tien kaupaksi. Kurtin Road Machine ja Rock n Roll kiinnostaisi, mutta ovat turhan arvokkaita. Mikä olisi se go-to laite budjetilla 150-300€?

Käytettyjäkin saa tarjota

Mulla tulee kumin mujua vain jos polkee seisaaltaan ylämäessä, jolloin rengas sutii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Tuosta BKoolista. Pystyykö sillä ajelemaan "vapaata ajoa" ilman mitään ohjelmia niin, että säätää itse vastuksen sopivaksi ja muuttelee treenin aikana tarpeen mukaan?

Toinen kysymys, tarvitseeko laite aina tietokoneen kaverikseen vai voiko käyttää myös puhelimen tai tabletin kanssa?

Olen miettinyt joko Tacxin tai tuon BKoolin hankintaa. Tacx olisi varmaankin muuten parempi (ajotuntuma, käytettävyys), mutta siinä nuo videohommat yms tulevat selvästi kalliimmiksi.

Mun käsittääkseni se vaatii aina tabletin/tietokoneen, johon saa ANT+ tikun kiinni. Teho näkyy siinä kuvaruudussa kokoajan ja sitä voi "säätää" polkemalla vaikka velodromia ympyrää. Mitä lujempaa poljet niin sitä suurempi teholukema. Vaatii tietty vaihteellisen pyörän ettei kadenssi karkaa käsistä.

Toinen vaihtoehto on tehdä itselleen (Create Plan->manually) manuaalisesti ohjelman, jossa voit tehdä max. 20% nousua/laskua niin monta pätkää peräkkäin kuin haluat. Jos käy vastus liian kovaksi niin pienempää vaihdetta silmään Ajaessa ei sitten säädetä enää mitään, vaan kaikki menee kuten "maantiellä".

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •