ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 51 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1501
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Mut yllätti sen Nobby Nic:n tapainen On/Off tyylinen sivuttais pito, siinä missä Mammothin kanssa ajoi iloisesti vailla huolia huomisesta niin GC lähti alta kuin talkkari jäiseltä peltikatolta.
    Paljonko oli paineita, ja kuskilla painoa? Nobby Nic on tuttu tapaus kauheudessaan ja en kyllä ole huomannut GC:ssa samaa; mielestäni lähtee alta tasaisesti ja varoittaen. Kuskilla painoa 70kg ja paineet oli 0,26/0,36 sisureilla. Nyt alla tubeless, jota en ole päässy sitkeän flunssan takia vielä testaamaan.
    Sää täällä olis testiin mitä mainioin; ei voi paljon märemmäksi mennä...

    EDIT: ja tarkoitus ei siis ole kehua GC:a, mulla ei ole eväitä siihen kun ei kokemusta muista ole.
    Tottakai paremmin pitävä rengas kiinnostaa, kun sellaisia kerran on.
    Mun entisiin tottumuksiin(26" täpäri+26" jäykkäperä) verrattuna GC:n pito vaan on hämmentävä.

  2. #1502
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Vaihdoin Loun Bulldozeriin takapäässä, n. sentin on kapeampi ja pitoa tuntuu olevan samanverran. Joskus harvoin kun Lou sutaisi ja heitti lapiollisen maata mennessään, niin Bulldozeri ei juuri ole sutinut. Budiin olen ollut tyytyväinen etusena corneringsuunnassa, mutta nyt kun onpi enempi ajanut märkää juurakkoa, niin onkohan toisinpäin juuripitoa enempi?
    Bulldozerin rullausta täytyy vielä testata toisella kiekolla, kun nykykiekossa arveluttaa navan toiminta silloin kun massaa on päällä :?:

  3. #1503
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Ainakaan kesällä mitään Louta kannata käyttää. Budit molempiin päihin on toiminu hienosti. Kalliolla Loun korkeat nappulat taipuu ja silloin kontktipinta käy aikaa pieneksi ja sutiminen alkaa. Aivan kuten tossa edellä on kuvattu spessun GC kumeija. Maxxisen kumilaatu pitää märällä kalliolla myös Surlyn kumia paremmin, kun verrokkina on ollut 2.4" Ardent.
    Budin ajotuntuma muuttuu huomattavasti kääntämällä vierintäsuuntaa. Ite ajan molemmat päät cornering suuntaan asennettuna. Ja sitä vauvan persetalkkia tosiaan kannatta laittaa, jos sisureita käyttää. Halpaa ja löytyy joka kaupan vaippahyllystä.

  4. #1504
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Mulla on Lou pitänyt kyllä hyvin kallionousuissa, mutta lähes aina on persus penkissä, tubelesspaineet 0,4, massaa paljon ja vällärit pienet (ed 28 tak 42), niin että pyörittämällä menee, ei joudu runttaamaan. Knardi kun oli takana, niin aika paljon meni eri linjoja kuin Bud edessä eli lipsu vähänkin kosteella joka suuntaan.

  5. #1505
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Budin ajotuntuma muuttuu huomattavasti kääntämällä vierintäsuuntaa. Ite ajan molemmat päät cornering suuntaan asennettuna.
    Eli siis mitenpäin? Cornering suunta?

  6. #1506
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Paljonko oli paineita, ja kuskilla painoa?

    Painoa kuskilla on 71kg "nakkena" GC oli 90mm vanteella tubelessina, tarkkaa painetta on vaikea sanoa koska suhautin venttiilistä mutiksen ylipaineet pois. Paineen oli semmoiset että painettaessa yläkropalla satulaa, niin kaikki nappulat osu maahan, eli veikkaukseni on n.0,35-0,4baaria, mutishan voi mitata piruttain ne paineet ja katsoa menikö mun perstuntuman painearvio pahasti harakoille .
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  7. #1507
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Tuntuu että näissä rengasasioissakin yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Itsellä on Bud&Lou combo CS:llä ja ghettotubless, paineet oon pitäny taka 0,35 ja edes 0,3, ja miehel painoo ajokamat päällä 120kg. Ei oo pito ongelmia, mutta en kyllä änkee myöskään itseäni ääri liukkaisiin paikkoihin. Ens kesäksi olis tarkoitus hankkii toiset vanteet(RD tai Nextiet) ja niihin BFL:t.

  8. #1508
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Painoa kuskilla on 71kg "nakkena" GC oli 90mm vanteella tubelessina, tarkkaa painetta on vaikea sanoa koska suhautin venttiilistä mutiksen ylipaineet pois. Paineen oli semmoiset että painettaessa yläkropalla satulaa, niin kaikki nappulat osu maahan, eli veikkaukseni on n.0,35-0,4baaria, mutishan voi mitata piruttain ne paineet ja katsoa menikö mun perstuntuman painearvio pahasti harakoille .
    0.4bar, aika hyvin sun perse paineen haistaa. Noihan on tosin tubeless, joten ylikiree sisuri ei anna noille yhtään lisätukea, joten renkaan runko antaa nappulan alla enemmän periksi.

  9. #1509
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Eli Bud eteen? Mistä noita Mammotheja saa?

    Jos jollain on ylimääräisenä niin voisin ostaa Budin.

    oletteko muuten paikanneet kevennyssisureita? Toimiiko? Tänään meni kaks sisuria ja loppukilsat käveltiin.
    Hub muokkasi tätä : 11.10.2014 at 20.02

  10. #1510
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    No jos sä sanot noin, niin uskotaan.
    Just kun pääsin kehumaan; Pron mittari meni pimeäksi. Paristoa sitten EI ole tehty vaihdettavaksi. Ne lipareet katkeaa kohtuu helposti....

    Uusi olis siis hommattava. Kokemukset näistä?

    Biltema. Ei herätä kyllä luottamusta. Mutta ilmainen ja sais kaupan hyllystä suoraan.
    http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...mittari-15219/

    SKS. Joutuu tilaamaan, mutta ainakin herättää luotettavan mielikuvan.
    http://www.xxl.fi/pyoraily/huolto/py...096628_1_style

    Pron mittaria kun en Motonetin sivulta enää bongannut.
    Ja vois olla ostamatta kun paristonvaihto on tehty noin veemäiseksi.
    brilleaux muokkasi tätä : 11.10.2014 at 18.31

  11. #1511
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Just kun pääsin kehumaan; Pron mittari meni pimeäksi. Paristoa sitten EI ole tehty vaihdettavaksi. Ne lipareet katkeaa kohtuu helposti....

    Uusi olis siis hommattava. Kokemukset näistä?

    Biltema. Ei herätä kyllä luottamusta. Mutta ilmainen ja sais kaupan hyllystä suoraan.
    http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...mittari-15219/

    SKS. Joutuu tilaamaan, mutta ainakin herättää luotettavan mielikuvan.
    http://www.xxl.fi/pyoraily/huolto/py...096628_1_style

    Pron mittaria kun en Motonetin sivulta enää bongannut.
    Ja vois olla ostamatta kun paristonvaihto on tehty noin veemäiseksi.
    Itelläkin oli tuollainen motonetin mittari, kohtuu nopaesti siitä batsku loppui ja yritin sitä vaihtaa. Ovat perkeleet juottaneet patterin kiinni ja kun uuden kolvasin paikoilleen niin mittari oli aivan sekaisin, siis kertakäyttökamaa! SKS on nyt ja ihan OK mittari, tosin joskus joutuu odottamaan sammumista että saa tehtyä uuden mittauksen, lukema ei muutu vaikka paineta pudottaa.

  12. #1512
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    127
    onko muilla ollut heittoa noissa whiten Vee Bulldozer 4,7 renkaissa?. Huomaan että oma eturengas vähän heittää...vanne kyllä suora.

  13. #1513
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^takarenkaassa selvä heitto. Tosin en ole jaksanut alkaa petraamaan parempaan asentoon väheniskö heitto, töissä saa tähän vuodenaikaan tarpeekseen renkaista.

  14. #1514
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Mistä noita Mammotheja saa?
    Maxxista myyvistä liikkeistä parin viikon sisällä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  15. #1515
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    SKS on nyt ja ihan OK mittari,
    Pistin tuon SKS Aircheckerin tilaukseen, samaan pakettiin laitoin Topeakin Mountain Morphin.

  16. #1516
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Kävin eilen kokeilemassa märällä kalliolla onko GC:n pito niin heikko kuin on väitetty. Niin kauan kun mennään suoraan niin pito on hyvä, mutta sivuttain ei sitten mitenkään kehuttava. Reunanappulat ovat aivan liian pienet, jotta pitoa olisi kunnolla. Yllättäen rengas ei karannut alta, mutta kun pito loppuu niin mitään ei ole tehtävissä, vaan se on sitten menoa eikä nokitusta. Eturenkaaksi en kyllä uskaltaisi laittaa, mutta takana menee.

    Vetopitoakin on riittävästi jos pysyy paino päällä, mutta yllättävän pienellä kevennyksellä sutaisee tyhjää.

    Ei siis mikään unelmarengas, mutta sen verran johdonmukaisesti käyttäytyy, että ei ole tarvetta vaihtaa.

    Schwalben Jumbo Jim näyttää reunanappuloiden osalta paremmin suunnitellulta, joten sitä varmaan kokeilen seuraavaksi.

    Ai niin: kuskilla massaa ajovarusteissa melko tarkkaan sata ja gorilla-tubeless-asennus On-onen orkkiskehällä. Painetta 0,55 ja ehkä pikkuisen olisi varaa laskeakin ennenkuin alkaa pahasti lyödä läpi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1517
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    On-onelle lähti tilaus muissa merkeissä ja siinä sitten alennuskiimassa laitoin parit Floaterit koriin kun halpaa oli. Vähän nyt harmittaa kun vaikuttaa siltä että noita uutuusnakkeja alkaa toden teolla ilmaantua hyllyihin (Mammoth, Jumbo Jim jne...). Eipä nuo toisaalta kalliit olleet.

    Mitkäs noille Floatereilla ovat olleet havainnot, muistelen että jotain kummallista nappulan irtoamista on ollut, sekä kulumaa reunanauhan viereen, yksittäistapauksia (?) kai. Pitoa piisaa, vierintä ei kai paras mahdollinen kuten odottaa saattaa ja ilmeisesti kuluvat nopsaan. Mikä on odotettavissa oleva taistelun määrä saada nuo tubelessiksi RD-vanteelle?

  18. #1518
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eli siis mitenpäin? Cornering suunta?
    Mitäköhän siinä renkaan kyljessä nyt luki pyörimissuuntanuolien vieressä, traction ja cornering tms. Joka tapauksessa niin, että että nappuloiden tekemä nuolikuvio menee kärki edellä maahan. Budissa on vähän vaikea hahmottaa nappuloiden asentoa. Kannattaa toki kokemilla molemmin päin, niin voi todeta onko sillä merkitystä itselle.

  19. #1519
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Eka reissu tubeless settinä. Rolling Darryl vanteet. Kerros Gorillaa alkuperäisen vannenauhan päälle. Stans litku. Kompuralla nostin kuivana renkaat vanteelle pelkällä ilmapistoolilla ilman venttiilin sisusta. Sitte litkua sisään ja painetta. Yön yli aika ok, 3 tunnin reissulla eturenkaaseen piti laittaa lisää.
    Edessä Ground Control. En päässy sinuiksi ja en jätä tuota eteen. Kuten aiemminkin on mainittu. Takana Nate, joka toimii näillä keleillä siellä oikein hyvin.
    Eteen laitan takaisin BFL:n.

  20. #1520
    Onko kokemusta. Mahtuuko 4,8" On One:n takana pyörimään ilman muutoksia.
    -Pasi

  21. #1521
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kyllähää se ononen takana pyörii jos joku sellasella perässä ajelee.. Ehheheheeeeeheheheee.. Vitsi mikä vitsi..

    faktaa; BFL(4,7") mahtuu ainakin RD kehällä, en oo kuullu, että isompia ois koitettu, jos joku tietää, varmaan kertoo..

  22. #1522
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Ei ole aikaisemmin kokemusta Presta venttiilistä joten kysytään. Mulla on digitaalinen painemittari auton venttiileille(Schrader). Saanko mitattua sillä paineet Prestasta? Presta-Schrader adapteri löytyy mutta eikös tuota Prestan "neulaa" pitäisi saada painettua jotta paineen saa mitattua?

  23. #1523
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    Se adapteri pitää kiertää niin pitkälle kuin menee venttiiln päälle. Pitäähän sitä Schraderinkin neulaa painaa että se aukeaa. Siellä mittarissa on suuosan keskellä tappi joka sitä neulaa sitten painaa riippumatta siitä onko kyseesttä Presta taikka auton venttiili.

  24. #1524
    Mullakin on semmoinen adapteri, mutta mielestäni tuota ei kyllä saa ruuvattua niin syvään, että painemittari painaisi prestan tappia. Ilman laitto adapterilla kyllä onnistuu, kun painuuhan se venttiili sitten kun ulkopuolelta tulee painetta (pelkästä painemittarista ei tule), eli teoriassa paineet saa vaikka kompuralla kohdalleen lähtemällä huolella alemmista paineista nostamaan kohdilleen. Mutta eipä vaan ole minullakaan oikein asteikkoa tuonne alle puolen barin, joten väkisinkin oli pakko lähteä hakemaan sks painemittari viikko sitten xxlstä. Se nyt on minusta kyllä vähän makuasia tarviiko paineiden lukuarvoa tietää, kun se rengaspaineen sopivuus on kuitenkin makuasia, eli milloin meno tuntuu sopivalta niin silloin paineet on kohdillaan. Ja sit kun ovat sopivat, niin kyllä tuon sormin painellenkin näin matalilla paineilla suunnilleen oppii arvioimaan onko siellä liikaa vai vähän.

  25. #1525
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    Minusta painemittari on juuri siitä kätevä, että kun tiedän, mikä on mieleinen painelukema mihinkin käyttötarkoitukseen (maasto/polut/asfalttisiirtymä), säädän paineet mieleisekseni ilman turhia testailuja vaikkapa hyvän juurakkopätkän alussa. Se on itselleni toisarvoista, kuinka oikeaa arvoa mittarini näyttää. Riittää, kun tiedän, että esimerksi 0.3bar sen näyttämänä eturenkaassa toimii hyvin kivikoissa ja juurakoissa. Ja (http://www.rosebikes.fi/tuote/topeak...ump/aid:316275) tuollaisella nousee noin sadalla pumppauksella paine mukavaksi pyörätiesiirtymiä varten.

  26. #1526
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Viilaa sen adapterin lyhyemmäksi, niin saa mittarilla paineet mitattua.

  27. #1527
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Viilaa sen adapterin lyhyemmäksi, niin saa mittarilla paineet mitattua.
    Joo tuo kävi itselläkin mielessä. Täytyy illalla kokeilla

  28. #1528
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mistäpäs Budia ja Louta kannattaa ostomielessä katsella?

  29. #1529
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Viisaammilta tubeless-rakentelijoilta voisin kysyä vinkkiä, että mikähän vikana Mulefutin ja Bulldozerin yhteistyössä. Parituntisen lenkin aikana eilen piti pari kertaa lisätä ilmaa, vaikka ehkä yksi kertakin olisi riittänyt. Pohjille on siis vedetty yksi kierros leveintä Gorillaa ja 1.5 desiä litkua, jota tuntuu jäljellä vielä olevan, vaikka sitä uloskin on tullut jonkun verran.

    Rengas pitää ilmat hyvin kun ei ole ajossa, mutta sitten aina välillä juurakossa kun rytyyttä ja sen jälkeen katsoo renkaan kylkeä (pakan puolelta), niin vanteen ja renkaan välistä on Stanssin litkuja ruiskanut pihalle. Aika monesti vielä aika tasaisella ~5 cm välillä noita ruikkauksia näkyyy olevan. Renkaan toinen puoli taas on täysin tiivis ja sieltä ei ole koskaan ruiskanut mitään pihalle.

    Itse asiassa kun pumppailin ilmaa ja kokeilin puristamalla paineta, niin sain sen verran vissiin raotettua renkaan ja vanteen väliä, että silloinkin ilmaa pukkasi ulos. Ei varmaan ihan noin helppoa pitäisi olla tuonkaan?

    Onko kenties niin, että rengas ei aivan ole pudonnut uran pohjalle? Onko teippi liiän leveälle lipsahtanut, että rengas ei pääse tippumaan, vai onko teippi huti jostain, jolloin vanteen ja renkaan välisä pääsee ilmaa pihalle? Osaisiko tämän joku kokenut suorilla analysoida?

  30. #1530
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Voisi olla niin että ongelma häviää seuraavilla lenkeillä kun litku löytää paikkansa.
    Voisi olla niin että teippiä olisi tarvittu sinne reunaan asti, jolloin tarvit ainakin kaksi kierrosta teippiä.
    Voisi olla niin että rengas ei tule koskaan pitämään, joten uutta kokeile vaihtaa eestä taas tai päinvastoin jos molemmat vanteet samanlailla valmisteltu.

    Tuossa yks kevyehkö Tubeless versio mutta eri vanteella ja renkaalla esitelty.
    http://gypsybytrade.wordpress.com/20...olling-darryl/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •