GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 47 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

mutanaama Guest
    Varmaankin turhan löysä eturengas, joka aiheuttaa itseohjautuvuutta.

samaa vetelyä itselläkin kun liian pienet paineet edessä, 0,1 bar paineiden nosto helpotti omassa läskissäni..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sixsixone Katso viesti
    Mulla tänään bfl takana ja mittasin paineet lähtiessä 0,40bar. Ekat kivet löi vanteelle ja sisuri paskaks.kotona mittasin paineet mitä oli sisurinvaihdon jälkeen ollut painetta. 0,48bar. Sekin tuntui lyövän vanteelle aika herkästi. Hommasin Schwalben sinisen painemittarin. Kai siihen nyt pitäs voida luotaa?!?!
    Paineet täytyy hakea ajotapaan, kiloihin sopivaksi ja rengas/vanne komboon. En minä ainakaan pysty kivikossa vauhdilla työntämaan 0.4-0.48bar 95kg romppeineen. +0.65bar alkaa toimia kuivan kelin kivikko vauhdeissa 4"Huske Du/70mm vanne. Talvella ja märässä pudotellaan sit alemmas paineita.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Juu täytyy kokeilla kovemmilla paineilla takarenngasta.Alkuun tuntu että 0,43bar olis riittänyt.
    Mulla tosin painoa kaikkien romppeiden kanssa n. 70kg

mutanaama Guest
    Siinä menee hetki totutellessa läskillä ajoon, se kun on kaikesta huolimatta jäykkäperänen, ja vaatii hiukka toisenlaisen ajotavan kuin täpäri.

^Jep, näinhän se varmaan on että vaatii jonkun aikaa.Myöskään pyörän säädöt ei vielä kohdallaan ja se tuo epävarmuutta ajoon eikä uskalla kaikista paikoista edes yrittää. Alaspäin uskaltaa tulla mutta ei ylösTietty tekniikasta kyse. Treeniä vaan!

Juu täytyy kokeilla kovemmilla paineilla takarenngasta.Alkuun tuntu että 0,43bar olis riittänyt.
    Mulla tosin painoa kaikkien romppeiden kanssa n. 70kg
    Mulla painoa samat ja 0,26/0,36 paineet on just sopivat. Välillä pikkaisen saattaa lyödä vanteelle kovemmassa kyydissä, mutta toistaiseksi on rengasrikoilta vältytty. Sisureilla siis mennään toistaiseksi vielä.
    Mä kai ajan vaan niin hissukseen että noi baarit piisaa.

Edit: ja noita paineita saa kaiketi vielä tiputtaa, kun mennään liukkaalle/lumelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulla painoa samat ja 0,26/0,36 paineet on just sopivat. Välillä pikkaisen saattaa lyödä vanteelle kovemmassa kyydissä, mutta toistaiseksi on rengasrikoilta vältytty. Sisureilla siis mennään toistaiseksi vielä.

Edit: ja noita paineita saa kaiketi vielä tiputtaa, kun mennään liukkaalle/lumelle.
    Mitkä sisurit sulla on?Tuli tässä mieleen että mulla Onzan kevyet sisurit.

Ootko ihan varma että mittari näyttää oikein? tuntuu aika hurjalta jos noista paineista on vielä varaa tiputtaa, eihän siellä ole kohta enää mitään painetta!?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Ootko ihan varma että mittari näyttää oikein? tuntuu aika hurjalta jos noista paineista on vielä varaa tiputtaa, eihän siellä ole kohta enää mitään painetta!?
    No en ole kalibroinut. :P
    PROn motonetistä ostettu mittari. Ainakin kokemus kertoisi että toi piti aika hyvin kutinsa 26" enskapyörän kumeilla.

Nyt on tubelessteipit asettumassa sisureiden avulla.
    Näillä ohjeilla mentiin:
    http://cyclesinlife.com/tubeless-fat...ersion-update/

Toki toi 1 teippirulla ei riitä 2 renkaaseen; takarengas ei saanut ihan täyttä kahta kiekkaa.
    Toivotaan että toimii silti.

Ja on muuten perhanan hyväntuntuinen teippi. Asettuu ja tarttuu pirun hyvin. Ja kelpaa varmasti keventelijöille.
    Käytin poranterää noissa reikien reunoissa. Hioin vanteen pinnan kevyesti 600 paperilla(anodisointi rikki), jonka jälkeen puhdistus asetonilla. Pistin reikien päälle vielä palat Stanin teippiä. Ja renkaista putsasin reunukset terävällä katkoteräpuukolla.

Palataan asiaan kun aletaan ähräämään litkuja kumeihin...

brilleaux muokkasi tätä : 07.10.2014 at 07.33

Mitkä sisurit sulla on?Tuli tässä mieleen että mulla Onzan kevyet sisurit.
    On ollut Spessun orkkissisurit. Toivotaan, ettei kohta enää ole.

Brille (tai kuka tahansa muu, joka tietää): Mistä tuota Scotchin teippiä oikein löytyy? Itse yritin tuota hitusen haeskella ennen kuin rupesin omaa tubeless-viritystä vääntämään, mutta en löytänyt mistään, joten tyydyin leveimpään Gorillaan, joka painoa varmaan sen ylimääräisen 100g tuo.

^Itse sain yhden rullan hommattua työn kautta. Etralla oli tuota Suomessa tasan se 1 rulla. Siksi se takavannekkin sai tyytyä 1,5 kierrokseen.

Ei muuten noussut kevytläskiladan 80 mm kehälle vakiona ollut Vee Rubber V8 mitenkään. Kuormaliinat ja päälle viritetyt sisurit kokeiltu, mutta ei vaan nouse. Kompurassa 150 litran säiliö, joten ei ilma lopu ihan heti kesken. Reuna oli kyllä aivan tolkuttoman löysä ja sisurinkin kanssa nousi kehästä yli jos ei tarkkaan asetellut keskelle. Ja renkaan kyljessä lukee tubeless ready, joka ei nyt tainnut osua ihan kohdalleen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

^ Hitto, meinasin tänään kokeilla litkuttelua juuri kyseiselle rengas-vanneyhdistelmälle. Millä/miten tiivistit kehän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    ^ Hitto, meinasin tänään kokeilla litkuttelua juuri kyseiselle rengas-vanneyhdistelmälle. Millä/miten tiivistit kehän?
    Gorilla-teipillä (50 mm). Kierrokset laidoille ja yksi keskelle. Keskimmäinen kierros oli ehkä turha, mutta kun jäi vähän ryppyjä reunoilla. Takarenkaasta huomasin, että se oli paljon tiukempi, mutta enää en jaksanut yrittää vaan laitoin sovinnolla sisurit takaisin (eli periaatteessa toivoa on onnistuakin). Tai vaihtuihan ne 450 grammaiset möröt Schwalbe 13F:ään ja painoa tippui siinäkin melkein 300 grammaa per pääty.

mutanaama Guest
    Tuu Veijo käymään meillä, zipon opeilla on kaikki noussut, vaikka ei sitten RD/BFL combo oikein jaksanut pitää paineita sisällään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Brille (tai kuka tahansa muu, joka tietää): Mistä tuota Scotchin teippiä oikein löytyy?
    Kodin Terroissa on ollut tuota teippiä tarjolla.
    Se on vanne eikä mikään kiekko

Jokohan ne mammutit kohta tallustelisivat sinne yläfemmaan?

*tölökkejäkerää*
    Shimaani muokkasi tätä : 06.10.2014 at 15.18 Syy: link

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Jokohan ne mammutit kohta tallustelisivat sinne yläfemmaan?

*tölökkejäkerää*
    Just äsken kilautin sinne ja eivät tarkkaan osanneet sanoa koska saavat. Jostain parista viikosta höpisi. Jaksaskohan noita ootella vai jotain muuta jo alle...

^Hää kysyy vaan mitä saisis olla, Setälauman kaapeissa on kaikkee kummaa... :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    ^Hää kysyy vaan mitä saisis olla, Setälauman kaapeissa on kaikkee kummaa... :-)
    Ööö,jotain syysrenkulaa eteen ja taakse.
    3,8"-4.0" abaut. Suapi ehotella jos jotain nurkissa pyörii...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tuu Veijo käymään meillä, zipon opeilla on kaikki noussut, vaikka ei sitten RD/BFL combo oikein jaksanut pitää paineita sisällään
    Ensi viikolla voisin poiketa, kun jälkikasvu on Satakunnassa. Nyt ei voi kun poika ei enää halua ajaa täpärillä. Ihme jätkä kun isäänsä on tullut (myin oman joustopyörän eilen pois).

Ööö,jotain syysrenkulaa eteen ja taakse.
    3,8"-4.0" abaut. Suapi ehotella jos jotain nurkissa pyörii...
    Ainakin yksi Nate tuolla on joutilaana, muuta rouheakuvioista ei ihan heti mieleentule. Edessä löllyvästä Bud:istani en luovu, jollainhan nää lähipolut pitää leventää.

Muok: ja sit niitä vaisumpikuvioisia ninku Larry, BigFatLarry, Endomorph... Samaa valikoimaa ku hooseellä, liki ja täysin käyttämätöntä. Syysrenkulaksi en Natea vähemmän kuvioitua ite haluais mut kukin tunkkaa tyylillään
    Shimaani muokkasi tätä : 06.10.2014 at 20.47

^Oukki doukki.Mulla roikkuu tossa seinällä 2kpl Nateja jo.
    Mut tattis kun kysyit

Paljonko olette laittaneet litkua läskikumiin?
    Toi mun linkki neuvoo n. 180ml, onko sinnepäin? Renkaina siis GC.

Minä laitoin 150ml ja kyllähän tuolla nestettä riittää vielä loiskumaan asti, vaikka jokusen päivän olen renkaita heilutellut ja kyljellään makuutellut. Flunssan takia en ole ehtinyt kunnon lenkkiä vielä heittämään, niin en tiedä katoaako nesteet siinä ensi lenkillä, kun renkaaseen tulee tosissaan liikettä.

Vaikuttaa muuten siltä, että ihan pienen hitusen nuo renkaat kuitenkin nyt vajuisivat, niin tuleeko tuo mahdollisesti korjaantumaan ajon jälkeen, kun renkaat asettuvat, vai jäävätkö ne useinkin hieman vajumaan? Ja mikä muuten lie yleisin vuotokohta näissä tubeless-virityksissä? Venttiili, renkaan reunat?

Paljonko olette laittaneet litkua läskikumiin?
    Toi mun linkki neuvoo n. 180ml, onko sinnepäin? Renkaina siis GC.
    Kolme kauhallista, eli olisko sen tuon 180 ml laitoin. Reilusti hölskyy sekä GC että Bud. Varmaan pari kauhallista riittäisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Brille (tai kuka tahansa muu, joka tietää): Mistä tuota Scotchin teippiä oikein löytyy? Itse yritin tuota hitusen haeskella ennen kuin rupesin omaa tubeless-viritystä vääntämään, mutta en löytänyt mistään, joten tyydyin leveimpään Gorillaan, joka painoa varmaan sen ylimääräisen 100g tuo.
    Omani hain äsken Kannelmäen Prisman maalausosastolta ja hyllyyn jäi vielä pari rullaa.
    ‎"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •