Varmaankin turhan löysä eturengas, joka aiheuttaa itseohjautuvuutta.
Varmaankin turhan löysä eturengas, joka aiheuttaa itseohjautuvuutta.
samaa vetelyä itselläkin kun liian pienet paineet edessä, 0,1 bar paineiden nosto helpotti omassa läskissäni..
Paineet täytyy hakea ajotapaan, kiloihin sopivaksi ja rengas/vanne komboon. En minä ainakaan pysty kivikossa vauhdilla työntämaan 0.4-0.48bar 95kg romppeineen. +0.65bar alkaa toimia kuivan kelin kivikko vauhdeissa 4"Huske Du/70mm vanne. Talvella ja märässä pudotellaan sit alemmas paineita.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Juu täytyy kokeilla kovemmilla paineilla takarenngasta.Alkuun tuntu että 0,43bar olis riittänyt.
Mulla tosin painoa kaikkien romppeiden kanssa n. 70kg
Siinä menee hetki totutellessa läskillä ajoon, se kun on kaikesta huolimatta jäykkäperänen, ja vaatii hiukka toisenlaisen ajotavan kuin täpäri.
^Jep, näinhän se varmaan on että vaatii jonkun aikaa.Myöskään pyörän säädöt ei vielä kohdallaan ja se tuo epävarmuutta ajoon eikä uskalla kaikista paikoista edes yrittää. Alaspäin uskaltaa tulla mutta ei ylösTietty tekniikasta kyse. Treeniä vaan!
Mulla painoa samat ja 0,26/0,36 paineet on just sopivat. Välillä pikkaisen saattaa lyödä vanteelle kovemmassa kyydissä, mutta toistaiseksi on rengasrikoilta vältytty. Sisureilla siis mennään toistaiseksi vielä.
Mä kai ajan vaan niin hissukseen että noi baarit piisaa.
Edit: ja noita paineita saa kaiketi vielä tiputtaa, kun mennään liukkaalle/lumelle.
Nyt on tubelessteipit asettumassa sisureiden avulla.
Näillä ohjeilla mentiin:
http://cyclesinlife.com/tubeless-fat...ersion-update/
Toki toi 1 teippirulla ei riitä 2 renkaaseen; takarengas ei saanut ihan täyttä kahta kiekkaa.
Toivotaan että toimii silti.
Ja on muuten perhanan hyväntuntuinen teippi. Asettuu ja tarttuu pirun hyvin. Ja kelpaa varmasti keventelijöille.
Käytin poranterää noissa reikien reunoissa. Hioin vanteen pinnan kevyesti 600 paperilla(anodisointi rikki), jonka jälkeen puhdistus asetonilla. Pistin reikien päälle vielä palat Stanin teippiä. Ja renkaista putsasin reunukset terävällä katkoteräpuukolla.
Palataan asiaan kun aletaan ähräämään litkuja kumeihin...
![]()
brilleaux muokkasi tätä : 07.10.2014 at 07.33
Brille (tai kuka tahansa muu, joka tietää): Mistä tuota Scotchin teippiä oikein löytyy? Itse yritin tuota hitusen haeskella ennen kuin rupesin omaa tubeless-viritystä vääntämään, mutta en löytänyt mistään, joten tyydyin leveimpään Gorillaan, joka painoa varmaan sen ylimääräisen 100g tuo.
^Itse sain yhden rullan hommattua työn kautta. Etralla oli tuota Suomessa tasan se 1 rulla. Siksi se takavannekkin sai tyytyä 1,5 kierrokseen.![]()
Ei muuten noussut kevytläskiladan 80 mm kehälle vakiona ollut Vee Rubber V8 mitenkään. Kuormaliinat ja päälle viritetyt sisurit kokeiltu, mutta ei vaan nouse. Kompurassa 150 litran säiliö, joten ei ilma lopu ihan heti kesken. Reuna oli kyllä aivan tolkuttoman löysä ja sisurinkin kanssa nousi kehästä yli jos ei tarkkaan asetellut keskelle. Ja renkaan kyljessä lukee tubeless ready, joka ei nyt tainnut osua ihan kohdalleen.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
^ Hitto, meinasin tänään kokeilla litkuttelua juuri kyseiselle rengas-vanneyhdistelmälle. Millä/miten tiivistit kehän?
Gorilla-teipillä (50 mm). Kierrokset laidoille ja yksi keskelle. Keskimmäinen kierros oli ehkä turha, mutta kun jäi vähän ryppyjä reunoilla. Takarenkaasta huomasin, että se oli paljon tiukempi, mutta enää en jaksanut yrittää vaan laitoin sovinnolla sisurit takaisin (eli periaatteessa toivoa on onnistuakin). Tai vaihtuihan ne 450 grammaiset möröt Schwalbe 13F:ään ja painoa tippui siinäkin melkein 300 grammaa per pääty.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tuu Veijo käymään meillä, zipon opeilla on kaikki noussut, vaikka ei sitten RD/BFL combo oikein jaksanut pitää paineita sisällään
Jokohan ne mammutit kohta tallustelisivat sinne yläfemmaan?
*tölökkejäkerää*
Shimaani muokkasi tätä : 06.10.2014 at 15.18 Syy: link
^Hää kysyy vaan mitä saisis olla, Setälauman kaapeissa on kaikkee kummaa... :-)
Ainakin yksi Nate tuolla on joutilaana, muuta rouheakuvioista ei ihan heti mieleentule. Edessä löllyvästä Bud:istani en luovu, jollainhan nää lähipolut pitää leventää.
Muok: ja sit niitä vaisumpikuvioisia ninku Larry, BigFatLarry, Endomorph... Samaa valikoimaa ku hooseellä, liki ja täysin käyttämätöntä. Syysrenkulaksi en Natea vähemmän kuvioitua ite haluais mut kukin tunkkaa tyylillään![]()
Shimaani muokkasi tätä : 06.10.2014 at 20.47
^Oukki doukki.Mulla roikkuu tossa seinällä 2kpl Nateja jo.
Mut tattis kun kysyit![]()
Paljonko olette laittaneet litkua läskikumiin?
Toi mun linkki neuvoo n. 180ml, onko sinnepäin? Renkaina siis GC.
Minä laitoin 150ml ja kyllähän tuolla nestettä riittää vielä loiskumaan asti, vaikka jokusen päivän olen renkaita heilutellut ja kyljellään makuutellut. Flunssan takia en ole ehtinyt kunnon lenkkiä vielä heittämään, niin en tiedä katoaako nesteet siinä ensi lenkillä, kun renkaaseen tulee tosissaan liikettä.
Vaikuttaa muuten siltä, että ihan pienen hitusen nuo renkaat kuitenkin nyt vajuisivat, niin tuleeko tuo mahdollisesti korjaantumaan ajon jälkeen, kun renkaat asettuvat, vai jäävätkö ne useinkin hieman vajumaan? Ja mikä muuten lie yleisin vuotokohta näissä tubeless-virityksissä? Venttiili, renkaan reunat?
Kirjanmerkit