Huomasin eilen, että oli tyhjentynyt Fattysta takarengas. Ei mitään hajua miksi, kun sisurikin oli ihan ehjä. Kokeilin vesipaljussa eikä vuotanut mistään. Kumma juttu kun tuolla ei ole edes flunssan takia ajettu ja tähän menessä on paineet pysyneet. Kun olen muutaman rohkaisevan (ja muutaman ei-rohkaisevan) tubeless-reseptin nähnyt niin päätin samalla kokeilla sisurin pois jättämistä. Olihan tätä jo viritelty, kun kolmetuumainen gorillarulla oli jo hankittuna. On-Onen vannenauha pois ja kas kummaa: alta löytyi jo valmiiksi pari kierrosta gorillaa nippeleiden päältä. Kyllä Yorkshiren pojat sitten luottavat omiin vannenauhoihinsa.
Nopeasti vedin kierroksen teippiä ympäri ja painelin reunat kiinni. Keskeltä en jaksanut ryppyjä oikoa kovin tarkkaan, kun paine sen kumminkin hoitaa. Piikillä reikä ja Stanin venttiili kiinni. Sielu pois ja muoviletku venttiilin päälle ja puhalluspistoolilla kokeeksi ilmaa. GC nousi melkein kuivana jo vanteelle, joten paineet pois ja Biltsun rengaspastaa reunoille (saippuaahan tuo oikeasti on). Uudestaan paineet ja rengas nousi melkein koko matkalta vanteelle. Ilma pysyi sisällä, joten ruuvasin sielun kiinni ja käsipumpulla nostin painetta vähän yli bariin jolloin loputkin reunat napsahtivat paikalleen. Käsipumppua käytin siksi, että olen kerran räjäyttänyt kompuralla renkaan tubelessasennuksessa, enkä toista kertaa anna itselleni mahdollisuutta mokata (edellisellä kerralla tuli pysyvä kuulovaurio).
Litkua en laittanut yhtään, vaan päätin kokeilla miten ilma pysyy, kun kerran näytti olevan kyljistään suhteellisen tiivis. Litkut toki tulee sisälle, mutta katsotaan nyt ensin miten kauan tuo pysyy. Muutamasta kohdasta reunaa tuli saippuakuplia, joten ei siinä varmaan kauan ilmat pysy. Veikkaisin kuitenkin, että kolme kuupallista Stania riittää tiivistämään.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kirjanmerkit