FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 44 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1291
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    No ei niin, mutta jos veli incbuffilla sattuu olemaan kiinan tuumatoleransseilla tehty kumilus tahi vanne, niin en ainakaan minä moista paria pitäisi fillarissa enempää kuin että kissa ehtii sano aivastus.
    Tähän liittyen olisikin mukava tietää onko ne nuo vanteet vai renkaat eli onko kukaan sovittanut Mulefutille muita kumeja?

    Kumpaakin puolta ei tosiaan tarvitse irroittaa, mutta jo se toisen puolen irti saaminen on hirveä taistelu. Läskillä ajaakseen pitää ilmeisesti olla läski että saa edes renkaan vaihdettua.

  2. #1292
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jos haluaa ajaa pyörällä, jossa ei ole sisuria, se pitää ottaa sieltä sisältä pois. Ehkä tuossa se syy, miksi en edes kokeillut ghettotubelelssia

    Mtbr-foorumilla raportoiiin Mulefutista vastaavia tiukkoja kokemuksia. Rengaskin taisi olla eri.

  3. #1293
    IncBuff Guest
    Sillähän tuo selviäis kun ensin tappelis tunnin pari Bulldozeria irti, uhrais satasen ja hakis paikallisesta erikoispyöräliikkeestä Ground Controlin ja ähräisi paikalleen

  4. #1294
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jos haluaa ajaa pyörällä, jossa ei ole sisuria, se pitää ottaa sieltä sisältä pois. Ehkä tuossa se syy, miksi en edes kokeillut ghettotubelelssia

    Mtbr-foorumilla raportoiiin Mulefutista vastaavia tiukkoja kokemuksia. Rengaskin taisi olla eri.

    Mikä sisuri? Mä näen vain ylileveän ja kauhian paksun vannenauhan, jossa on integroitu venttiili.

  5. #1295
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiki Katso viesti
    Ajanut olen jotain 0.4/0.6 -paineilla, ehkä joskus allekin ja painoahan pyörän päällä on jotain vajaat sata.
    Mä epäröin tubeleksen laittoa just paineiden takia; kuski on kuin rotta, painoa 70 kg. Viime nautiskelulla paineet 0,29/0,39 ja vieläkin liikaa. En vaan jaksa uskoa että Fatboyn kiekolla GC pysyy kiekolla noin alhaisilla/vielä alhaisemmilla paineilla...ja en haluaisi tiukassa paikassa testata pysyvyyttä.

  6. #1296
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Nottingham
    Viestit
    57
    Jos jotakin saattuu kiinnostamaan niin kyselin Kendalta Juggernaut-renkaiden perään. Kokoja on kaksi: 4" ja 4,5", kummatkin tulee vaijerilla ja taittuvakylkisenä. Vaijeriversiot tulee myyntiin parin kuukauden päästä, mutta taittuville myyntihenkilö ei pystynyt vielä sanomaan aikataulua.

  7. #1297
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Tubelessgururaadilta nöyrimmin mielipidettä anoen - ongelmia tundralla.

    Olen pari vuotta ajellut tyytyväisenä ghettovirityksillä. Sinänsä olen niihin edelleenkin tyytyväinen mutta koska kokeilunhalu niin otinpa ja testasin teippausta. Gorillateippiä ensin siten, että RD:lla oli yksi kiekka siellä reunan päällä. Liukkarilla ja kompuralla kivasti nousee vanteelle Bud. Ugh. Mutta vuotaa ko seula. Litkukaan ei tiivistä. Lisäsin toisen kiekan kapiampaa Gorillaa reunuksille (koska paino :F). Taas nousee. Mutta ko ei rkele pidä ilmaa ei sitten ei. Litkutin, vuotaa vain.

    1) Joskus aikaisemmin asiaa spekuloitu. Voiko tuo renkaan kuituaramidivolframikryptoniittinauha venyä ghetton seurauksena siten, että tartteis kuitenkin lisää fyllinkiä vanteen reunalle? Bud ollut viime talven gheton saattelemana nauhalla.

    2) Paino teippimassassa alkaa menemään jo yli ghettosta. Onko tässä hitto mitään järkeä?

    Mitä teen? Kysyy nimimerkki litkut tunturissa - lisää teippiä ja uutta yritystä vai palaanko entiseen? Mitä voitan teoreettistasoisen helpomman renkaanvaihdon lisäksi. (Tosin tohon jo nytkin mennyt pari päivää, että se siitä helppoudesta...)

  8. #1298
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Itse en saanut 29er kanssa käytettyjä Maxxiksen Ardentteja pitämään nousemaan millään, kun olivat sen verran venyneet ihan normisisurin kans. udet menivät paukusta tiiviisti paikalleen ilman mitään ongelmia. Kuvittelisin tuon ghetton venyttäneen kumia ja pyöristäneen sitä sen laitaa sen verran, ettei tule pitämään enää normitubelessina.

    Itse sanoisin painonsäästön olevan meidän kaliiberin kuskeilla sitä luokkaa tuossa hommassa ja helppudenkin kans soosoo, että palaa suosiolla entiseen ku kerran toimii ilman ongelmia. Sitten uusien kumien kanssa otto kaksi.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  9. #1299
    noniinno Guest
    En tiedä, onko vain korvien välissä, mutta tänään fatti tuntui kulkevan kuin eläin. Helpolla polulla 28-11 välitys ulosmitattiin monta kertaa ja mittarikin näytti yli kolmenkympin lukemia. GC on ihmeen hyvä rullaamaan joka paikassa muualla paitsi asfaltilla. Kun Jumbo Jimit saa alle, pitäisi vauhdin kasvaa. Ajattelin kesäkäyttöön noita kapeempia. Mitä raati on mieltä, olisiko snake skin grammojensa arvoinen? Onko kylkien heikkous läskeillä ollut ongelma?

  10. #1300
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Miten GroundControl etukumina? Miellyttääkö käyttäjiä. Oma Bfl alkaa olla aika nahka, joten talveksi jotain uutta pitää keksiä. Takana jo on GC, joten voisihan se olla sievä molemissa päissä, vai?

  11. #1301
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Helpolla polulla 28-11 välitys ulosmitattiin monta kertaa ja mittarikin näytti yli kolmenkympin lukemia. GC on ihmeen hyvä rullaamaan joka paikassa muualla paitsi asfaltilla.
    Kyllä toi menee eteenpäin asfaltillakin.
    Toki ei ole kokemusta muista läskirenkaista, mutta ei tule GC:sta moitittavaakaan vielä mieleen.
    Sopivilla paineilla (mulla 0,26/0,36 nyt) pito on mainio missävain, ja pidon menetys ei tunnu tapahtuvan hupsista-tyylillä.
    Hyvin ennustettava rengas.
    Ja rullaa mun mielestä noilla paineilla ihan mukevasti jokapaikassa.

    Toki paineita haetaan vieläkin; eilinen ajo noilla yo. paineilla näytti että aletaan olla "sielläpäin", ehkä vielä hiukka voi laskea.
    Välityksistä; täpärissä oli 30t edessä ja sama 11-36t takana. Monasti tunkattiin.
    Läskillä mennään suurimmalti osalta orkkis 36t edessä. Ja helposti menee pahimmatkin mestat.
    Mummoratasta oon tarvinnu erittäin harvoin, nekin kerrat oikeastaan omasta halusta kun on halluttu rauhassa lyllertää.
    brilleaux muokkasi tätä : 29.09.2014 at 11.12

  12. #1302
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Tubelessgururaadilta nöyrimmin mielipidettä anoen - ongelmia tundralla.

    Olen pari vuotta ajellut tyytyväisenä ghettovirityksillä. Sinänsä olen niihin edelleenkin tyytyväinen mutta koska kokeilunhalu niin otinpa ja testasin teippausta. Gorillateippiä ensin siten, että RD:lla oli yksi kiekka siellä reunan päällä. Liukkarilla ja kompuralla kivasti nousee vanteelle Bud. Ugh. Mutta vuotaa ko seula. Litkukaan ei tiivistä. Lisäsin toisen kiekan kapiampaa Gorillaa reunuksille (koska paino :F). Taas nousee. Mutta ko ei rkele pidä ilmaa ei sitten ei. Litkutin, vuotaa vain.

    1) Joskus aikaisemmin asiaa spekuloitu. Voiko tuo renkaan kuituaramidivolframikryptoniittinauha venyä ghetton seurauksena siten, että tartteis kuitenkin lisää fyllinkiä vanteen reunalle? Bud ollut viime talven gheton saattelemana nauhalla.

    2) Paino teippimassassa alkaa menemään jo yli ghettosta. Onko tässä hitto mitään järkeä?

    Mitä teen? Kysyy nimimerkki litkut tunturissa - lisää teippiä ja uutta yritystä vai palaanko entiseen? Mitä voitan teoreettistasoisen helpomman renkaanvaihdon lisäksi. (Tosin tohon jo nytkin mennyt pari päivää, että se siitä helppoudesta...)
    Veikkaisin vaihtoehtoa 1. Myöskään sisuriin ei voi palata ghetto-tubeleksen jälkeen kun löystyneen reunalankaan takia rengas helposti pyörähtää vanteella kovassa jarrutuksessa. Kokeile jotain muuta, kuin ghettoa, vasta kun olet vaihtamassa rengasta uuteen.

  13. #1303
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Huomasin eilen, että oli tyhjentynyt Fattysta takarengas. Ei mitään hajua miksi, kun sisurikin oli ihan ehjä. Kokeilin vesipaljussa eikä vuotanut mistään. Kumma juttu kun tuolla ei ole edes flunssan takia ajettu ja tähän menessä on paineet pysyneet. Kun olen muutaman rohkaisevan (ja muutaman ei-rohkaisevan) tubeless-reseptin nähnyt niin päätin samalla kokeilla sisurin pois jättämistä. Olihan tätä jo viritelty, kun kolmetuumainen gorillarulla oli jo hankittuna. On-Onen vannenauha pois ja kas kummaa: alta löytyi jo valmiiksi pari kierrosta gorillaa nippeleiden päältä. Kyllä Yorkshiren pojat sitten luottavat omiin vannenauhoihinsa. Nopeasti vedin kierroksen teippiä ympäri ja painelin reunat kiinni. Keskeltä en jaksanut ryppyjä oikoa kovin tarkkaan, kun paine sen kumminkin hoitaa. Piikillä reikä ja Stanin venttiili kiinni. Sielu pois ja muoviletku venttiilin päälle ja puhalluspistoolilla kokeeksi ilmaa. GC nousi melkein kuivana jo vanteelle, joten paineet pois ja Biltsun rengaspastaa reunoille (saippuaahan tuo oikeasti on). Uudestaan paineet ja rengas nousi melkein koko matkalta vanteelle. Ilma pysyi sisällä, joten ruuvasin sielun kiinni ja käsipumpulla nostin painetta vähän yli bariin jolloin loputkin reunat napsahtivat paikalleen. Käsipumppua käytin siksi, että olen kerran räjäyttänyt kompuralla renkaan tubelessasennuksessa, enkä toista kertaa anna itselleni mahdollisuutta mokata (edellisellä kerralla tuli pysyvä kuulovaurio).

    Litkua en laittanut yhtään, vaan päätin kokeilla miten ilma pysyy, kun kerran näytti olevan kyljistään suhteellisen tiivis. Litkut toki tulee sisälle, mutta katsotaan nyt ensin miten kauan tuo pysyy. Muutamasta kohdasta reunaa tuli saippuakuplia, joten ei siinä varmaan kauan ilmat pysy. Veikkaisin kuitenkin, että kolme kuupallista Stania riittää tiivistämään.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #1304
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    13F nyt laitettu Floaterin sisälle eteen ja seurataan miten toimii/ venyy. Ainakin venttiilin kohdalta jäi hieman "ontoksi" tuo päälikumi mutta venynee lienee sekin kohta ajan kanssa. Mites onko testi dataa 13D sisurista? Sellaanen menee takarenkaan sisuksiin kunhan ehtii. Ainakin paljon tanakamman tuntuinen, tiedä sitten venyyko yhtä hyvin kuin tuo kevyt 13F..? Mitees onko näppituntumaa kokeneemmilla läskiratsastajilla noista renkaiden kumikaaduista? Kun talveksi hakusessa sellaiset pehmeät kumit jotka eivät kovettuisi kylmässä. Esim aikoinaan Kendan super sticky oli jees talvella 26 täpärissä.

  15. #1305
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Mites onko testi dataa 13D sisurista?
    Ei se kovin pienellä paineella veny ja painaa lähes saman verran, kuin oikea kevyt läskisisuri (0,8mm Surly Toob).

  16. #1306
    Onkos noita dillinger 5 saatavilla mistään?

  17. #1307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakarias Katso viesti
    Onkos noita dillinger 5 saatavilla mistään?
    Ja onko missään näkynyt raportteja näiden uutuusrenkaiden todellisesta leveydestä esim 80mm ja 100mm kehillä?

    Mahtuuko esim tuo Dillinger 5, Kendan Juggernaut 4.5 tai vaikka Jumbo Jim 4.8 vanhempaan Muklukkiin jossa 80mm kehät? Jos ette tiedä niin arvatakin saa
    Big Fat Knardista ei kannattane edes haaveilla...

    - Tomi

  18. #1308
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Tuli tuossa aiemmin haukuttua Bulldozerin rullausta, mutta se olikin (yllätys :-/)Hope -merkkinen leekeri joka ei rullannut. Pyöri ihan hyvin pukissa, mutta kun pisti 100 kg painoa päälle, ni ei. Vapaarattaan puoleinen laakeri (siis itse navasta) sökö ja akselissakin jälkeä , eikä vapaarattaan laakeritkaan loistokunnossa olleet.
    Naapurista uudet eihopemerkkiset ja pikakokeilun mukaan alkaisi rullata kohtuullisesti.

  19. #1309
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Ja onko missään näkynyt raportteja näiden uutuusrenkaiden todellisesta leveydestä esim 80mm ja 100mm kehillä?
    - Tomi
    90mm Umma kehällä 113mm leveä, sanotaan täällä. Vertailun vuoksi mulla Bud/Lou RD:llä (82mm) n. 115-116mm.

    edit: sivua vähän alemmas on "virallinen" leveystaulukko.
    Timppa H muokkasi tätä : 01.10.2014 at 20.41

  20. #1310
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Litkua en laittanut yhtään, vaan päätin kokeilla miten ilma pysyy, kun kerran näytti olevan kyljistään suhteellisen tiivis. Litkut toki tulee sisälle, mutta katsotaan nyt ensin miten kauan tuo pysyy. Muutamasta kohdasta reunaa tuli saippuakuplia, joten ei siinä varmaan kauan ilmat pysy. Veikkaisin kuitenkin, että kolme kuupallista Stania riittää tiivistämään.
    Nyt on litkut sisällä. Kolme kauhallista oli ehkä turhan paljon GC:lle mutta eipä sitten heti tarvitse lisätä. Venttiilin ruuvia jouduin kiristämään kun se täytyy olla ihan hulluna tiukemmalla kuin Mavicin UST-venttiilissä. Ilmat pysyi sisällä hyvin ja parissa tunnissa ei hävinnyt nimeksikään (1 bar oli edelleen). Kerran puolessa tunnissa ravistelin ja käänsin toiselle kyljelleen. Huomenna jos on vielä paineet sisällä, niin edessä oleva Bud saa myös luovuttaa sisurinsa.

    Jos flunssa nyt hellittäisi niin viikonloppuna pääsisi koeajolle.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  21. #1311
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    120tpi Dillinger 5 löytyy xxl.fi hintaan 199€
    http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...aat/c/101002_2
    Tuolla on myös Dillinger 4 27TPI siedettävään 129€ hintaan sisältäen pk.
    Onko tuo 27TPI takarenkaana ihan ok vai pitäiskö takanakin olla 120TPI?

  22. #1312
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Perhana. 400e renkaista on kyllä meleko paljon...ei ole vielä talviläskeilyä koettuna; kokeneemmat voisi kertoa kuinka hyvin läskikumeksella (esim. GC) pärjää talvella ilman nastoja?
    ISP:t on aina ollu normipyörissä alla.

  23. #1313
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Viimetalvi bfl:llä hyvin pärjäs..

  24. #1314
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Viimetalvi bfl:llä hyvin pärjäs..
    Höpö-höpö, näyttävästi toki luistelit ojasta ojaan, mutta yhtään vähemmillä taidoilla sellainen olisi ollut erittäin hengenvaarallista. Sen sijan sitä edellisellä talvella minäkin pärjäisin ilman nastoja läskipyörällä erinomaisesti.

  25. #1315
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Senverran arvokkaat ovat noi tillinkerit että kokeillaan nyt ensin GC:n talvi-ominaisuuksia.
    Toivotaan ettei ole niitä kuuluisia viimeisiä sanoja nämä...

  26. #1316
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    120tpi Dillinger 5 löytyy xxl.fi hintaan 199€
    http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...aat/c/101002_2
    Tuolla on myös Dillinger 4 27TPI siedettävään 129€ hintaan sisältäen pk.
    Onko tuo 27TPI takarenkaana ihan ok vai pitäiskö takanakin olla 120TPI?
    120tpi pitää olla, mutta toinenhan on myös kapeampi, kuin toinen. On olemassa myös kapeammasta 120tpi versio.

    Tämä XXL-hinta on uskomattoman halpa, hibike.de - 259€ Dillinger 5, lähikaupasta varmaan yli 300€.

  27. #1317
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Höpö-höpö, näyttävästi toki luistelit ojasta ojaan, mutta yhtään vähemmillä taidoilla sellainen olisi ollut erittäin hengenvaarallista. Sen sijan sitä edellisellä talvella minäkin pärjäisin ilman nastoja läskipyörällä erinomaisesti.
    tämä on toki aivan totta, mutta oisko ollu alle 20% viimetalven ajoista sellaista luistinratakeliä, loput 80% pärjäs ihan oikeesti hyvin..

    ja pakko tähän kai nyt on lisätä, että tälle talvelle on tosiaan ostettuna noi dillinger 4set ilman piikkejä ja pussissa 300 nastaa, lähinnä eturenkaaseen meinasin niitä tunkea jos tarvetta ilmenee, perähän saa luistella kyllä ihan vapautuneesti..

  28. #1318
    Mitkä on tilanteita, missä läskissä tarvitsee nastoja, eikä ajotapa/linja/ennakointi pelasta tilannetta?

    Itse en ole kokenut nastoja tarpeelliseksi läskissä talvella. BFL varmaan menis jo, mutta pienillä nappuloillakin jo pärjää hyvin. Eipä mulla kyllä ole nastoja CC:ssakaan talvella vaikka silläkin tulee ajettua.

  29. #1319
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Mitkä on tilanteita, missä läskissä tarvitsee nastoja, eikä ajotapa/linja/ennakointi pelasta tilannetta?


    Tässä kovasti kaipasi nastoja kun polku jatkui samanlaisena kilometrikaupalla, eikä koko ajan huvittanut ajaa vierellä sohjossa. Eli ihan samoissa tilanteissa kuin tavallisessakin maastopyörässä tarvitaan nastoja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #1320
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tuosta oli mukava päästellä täysiä nastoilla:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •