testipostaus. Etusivu näyttää että postauksia on mutta itseketjussa ei messuja näy. wtf?
testipostaus. Etusivu näyttää että postauksia on mutta itseketjussa ei messuja näy. wtf?
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Mihinhanmää hukkasin mun kirjootuksen??
Enivei, Laitoin GC:n ja BFL:N 90mm nextien vanteille tubeläskinä. GC meni heittämällä pikku kompuralla, mutta hiukan muotopuoleksi roikkunut BFL tarvitsi remmiä ennenkuin uskoi, se tosin tiivistyi samantien, kun taas tuo spessun kumi halusi kuplitella piiiitkään. Painoa putos sisuri RD kehiin verrattuna yhteensä noin 800g. Mahtuu hyvin pyörimään beargreasessa ja rengas tuntuis suojaavan vannettakin ihan kelvollisesti noin niinkuin normiajossa. Hurrrjan räädiin kivikkoon hiukan ehkä epäröis mennä.
Mitä noi Nextiet maksaa Suomen kamaralla asti ja kavvanko ne niitä toimittaa?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Onko tämä rikki??
Hei \o/ nyt tänne pääs vikalle sivulle, wo-hoo!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Mille navoille kasasit nuo Nextiet ?
Ennen kuin myyn ton läskin pois, niin meinasin kokeilla vielä kerran, että saanko siitä vähän mieleisempää. Eli O-O Fatty Floatereilla ja joillain 200 gramman spessun sisureilla. Isoin ongelma on, että toi on hidas, siis aivan tolkuttoman hidas. Talvisella ulkoilureitillä joutuu linttaamaan melkolailla hana-auki, että pääsee 20-25 km/h vauhtiin, mikä ei normimaaturilla aiheuta mitään ihmeempiä tuskia. Eli mikä on esimerkiksi Husker Du'n ja Floaterin ero? Näin pertuntumalla haussa olisi järkyttävä ero.
6.7 WTF/kg
Nextiet on kasattu hopen navoille, ja ei, pyörässäni ei vielä lue Specialized. Vast sitten ku tulee liukasta tai liikaa lunta.
Raippaa saa antaa![]()
Nyt kun takarenkaaksi tuli Floaterin tilalle Ground Control (edessä oli jo Bud) niin pyörä suorastaan lähti lentoon. Rullauksessa on niin päivänselvä ero, että vaikea edes kuvitella palaavani Floateriin. Voisin lonkalta väittää että Husker Dü:n ja Floaterin ero on luokkaa järkyttävä. Pidossahan takarenkaana ei Floaterissa ollut mitään valittamista. Kauhulla muistelen aikoja jolloin molemmissa päissä oli Floaterit.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Missäspäin OJ vaikuttaa. Olis tuossa pieni nippu renkaita testiin ihan ilman eri veloitusta (Knard ja endomorph ainakin, sitten taitaa löytyä Huskeri, ja muutama muu mitä en nyt muista.
Edelleen tuntuu olevan kuherruskuukausi päällä. HüDüt muutti minun ajamisen "helpommaksi". Floaterit on minusta paljon herkemmät alustalle ja kaiken kaikkiaan raskaammat ajaa. Floatereita ajoin sisurilla (AV13F, alkuperäisellä en ajanut ollenkaan) sekä ghettotubeleksena, HüDüt on pyörinyt vain ghettotubeleksena.
Läskillä 25 keskarin ylläpito vaatii jo hiukan duunia, mutta kyllä tuolla rykäsee helposti hetkeksi neljäänkymppiin. Kaikkein rullaavin on Black floyd, seuraavaksi taitaa tulla larry, loput menee sitten miten menee.
Second to that. BFL on mun mielestä ihan mahti rengas, monikäyttöinen ja rullaava, kesällä ja talvella toimiva. Ja se vielä että kun kokeilee, niin millä alustalla kokeilee, asvaltilla vai maastossa ja millä paineilla.
Talvella en ole bfl ajellu mutta tuntuu niin sairaan liukkaalta maastossa märällä että uskoisin karkeakuviosempaa rengasta talveksi hommaavani.
Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
rohkenen olla erimieltä, viimetalvi (jos sitä ny talveksi voi sanoa) meni bfl:llä hienosti, toki kokemusta ei floateria kummemmasta nappularenkaasta ole, takana bfl oli käännettynä "takaperin", kesäksi sitten "oikeinpäin" eikä kyllä märässäkään metsässä ole ollut pito-ongelmia.. toki, tubeless ja kuskilla massaa 0,11tonnia..
Ei minullakaan muista kokemusta kuin bud & lou vertauksena pellekengillä joissa kyllä pitoa riittää, mutta ehkä ne vähän extremeä verrata edes bflliin tietty, ehkä jotain siihen väliin
Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
Uus BFL toimii ihan hyvin myös talvella. Toki se silloin tällöin sutasee, mutta niin ne tekee kaikki, ja muut sitten rikkoo polun pohjan ja kellään ei oo kivaa.
[edit] Uusi, siis ei esim BMX-radalla kulunut
mutanaama muokkasi tätä : 26.08.2014 at 09.31
Lyhyt kokemus Ground Controlista. 20km erilaista maastoa, hiekkatietä mutaa ja asfalttia.
Edessä Mammoth, takana siis GC
Ensin testiratana Mutiksen Wirallinen testipätkä, jossa olosuhteet pysyvät aina vakiona sään niin salliessa. Lähtö loivaan alamäkeen joka päättyy loivaan ylämäkeen. Siinä nyt näkee maksiminopeuden ja kuinka pitkälle rengas rullaa.
Rullaavuus häviää selkeästi pienempinappuloisille asfaltilla, verrokkina molemmat mammmoth max nopeus 27, tällä combolla 25,4. Matkaeroa noin 40m.
Hiekkatiellä en huomannut rullaavuudessa mitään eroa, vauhtia ei uskaltanut yksin metsätiellä liikaa pitää, mutta tuntui eittei luistais alta pois ihan helposti.
Kalliolla ja kivikossa yllättävän liukas, tosin vaikka pito loppui, pystyi kiipeämistä jatkamaan rauhallisemmalla vauhdilla, sivuttaispito loisti poissaolollaan.
Mudassa ja märässä maastossa taas pitoa riitti loistavasti. Märässä juurakossakaan ei ihmeemmin jaellut.
Tällä kokemuksella hyvä rengas oikeastaan kaikkialle muualle, paitsi märälle kalliolle ja pitkille siirtymille. Ensimmäiseen saattaa tietysti vaikuttaa uusi rengas, josta pinta ei vielä ole kerheentunut ja toiseen liian pienet paineet asfaltille (0.7) mutta noin muhku rengas ei imo enempää kaipaa.
Tulee varmasti olemaan alla koko talven leveyden spivan kokoisten nappuloiden ansiosta.
Schwalben sivuillakin on nyt ihan virallinen julkaisu.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tuossa sama englanniksi. Vaikkakin viimeinen virke on unohtunut kääntää.
http://www.schwalbe.com/en/newsreade...-fat-bike.html
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
+1 Niin oli.
Sinkula Fattyssä pyörii GCt edessä ja takana 80mm vanteilla. Paineita tänään lenkillä 0.26 ja 0.31, kuskilla painoa noin 70kg. Kokemusta GCn lisäksi vain floatereista ja niihin verrattuna noillakin paineilla rullasi ihan hyvin. Pidosta sen verran että märät juuret ja kivet luikkaita, muilla alustoilla pito oli hyvä. Pito on kyllä parantunut ensilenkkiin verrattuna ja saattaa vieläkin parantua kun pinta vielä vähän kuluu.
Sent from my iPad using Tapatalk
^muutamien ssuoarin kanssa ajettujen wirallisten yhteistestilenkkien perusteella GC:lla ja BFL:llä ei ole juurikaan eroa rullaavuudessa. Eikä varmaan kovinkaan suurta eroa pidossakaan. Myös BFL:ssä paineet tuota 0.3 luokkaa.
Hyviä renkaita molemmat!
Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa
Onkos tuo Robbson tämä? Onko noissa reuna jossa paremmin (kuin Fattyn alkup.) pysyy kumi ylhäällä? Kerää paineita kun ei voi käyttää sopivia paineita, kun muuten heti putoaa kumi vanteelta. Ei kait pelkkä pinnoitus (+pinnat) voi omaisuuksia maksaa...
Ja maalaus mustaks![]()
Läski tuntuu olevan paineen suhteen paljon muita herkempi, minä (kuski noin 84kg) jos laitan samat paineet, niin vanteille paukkuu ja rajusti. Mulle asialliset maastopaineet on 0,5-0,6 ja maantielle joku 0,9-1,1. Tän päiväisen PowPow:n tuloksena tultiin siihen lopputulemaan, että se mikä pitää mammothin kalliossa kiinni, on alaspäin levenevä tukeva reunanappula. GC:n tasaisen kapea, mutta korkea kuvio antaa periksi ja tukevan kantin sijaan tarjoaakin kriittisessä paikassa vain nappulan kylkeä. Samasta syystä GC lipsuu liukkaalla kalliolla jyrkässä nousussa, mutta vedon loppuessa pito palaa, kun napulalla ei olekaan nin kovaa vetoa. Joten sudittelun jälkeen kun rengas pysähtyy, pitää vain polkaista rauhallisemmin, ja meno jatkuu. Mut se tuli eilen testattua, että mamothilla loppu kokonaan sudittelu hiekalla, saati sitten muilla pinnoilla, hää kun pitää enemmän kuin reidet kestää, niin asphaltilla GC:n sai melkein suddaamaan, snadissa ylämäessä rengas piti ylimääräistä rohinaa pitoa hakiessa. Saattaa olla, että kun gc vähän kuluu, niin siitä tulee ihan hemmetin hyvä gummi.
#Ennuste
Muutaman vuoden päästä hipoläskeissä on tangossa rengaspaineet pikasäätökytkin niin voi ajossa säätää rengaspaineet. #NäinOn
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Kirjanmerkit