FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 29 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #841
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    testipostaus. Etusivu näyttää että postauksia on mutta itseketjussa ei messuja näy. wtf?
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  2. #842
    mutanaama Guest
    Mihinhanmää hukkasin mun kirjootuksen??

    Enivei, Laitoin GC:n ja BFL:N 90mm nextien vanteille tubeläskinä. GC meni heittämällä pikku kompuralla, mutta hiukan muotopuoleksi roikkunut BFL tarvitsi remmiä ennenkuin uskoi, se tosin tiivistyi samantien, kun taas tuo spessun kumi halusi kuplitella piiiitkään. Painoa putos sisuri RD kehiin verrattuna yhteensä noin 800g. Mahtuu hyvin pyörimään beargreasessa ja rengas tuntuis suojaavan vannettakin ihan kelvollisesti noin niinkuin normiajossa. Hurrrjan räädiin kivikkoon hiukan ehkä epäröis mennä.

  3. #843
    Mitä noi Nextiet maksaa Suomen kamaralla asti ja kavvanko ne niitä toimittaa?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  4. #844
    mutanaama Guest
    Onko tämä rikki??

  5. #845
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Hei \o/ nyt tänne pääs vikalle sivulle, wo-hoo!
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  6. #846
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mitä noi Nextiet maksaa Suomen kamaralla asti ja kavvanko ne niitä toimittaa?

    320€ veroineen kipale +rahti joka on parille noin 100$. Saattaa olla, että joku alkaa noita tuomaan maahankin, mutta hyvin on kiinantoimitukset pelanneet toistaiseksi. Toimitusaika riippuu siitä mitä tilaa

  7. #847
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mille navoille kasasit nuo Nextiet ?

  8. #848
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ground control
    Saatanan kerettiläinen, lukeeko sun pöörässä nyt Specialized?

    Olkoon tuomiosi 10 raipaniskua
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  9. #849
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Ennen kuin myyn ton läskin pois, niin meinasin kokeilla vielä kerran, että saanko siitä vähän mieleisempää. Eli O-O Fatty Floatereilla ja joillain 200 gramman spessun sisureilla. Isoin ongelma on, että toi on hidas, siis aivan tolkuttoman hidas. Talvisella ulkoilureitillä joutuu linttaamaan melkolailla hana-auki, että pääsee 20-25 km/h vauhtiin, mikä ei normimaaturilla aiheuta mitään ihmeempiä tuskia. Eli mikä on esimerkiksi Husker Du'n ja Floaterin ero? Näin pertuntumalla haussa olisi järkyttävä ero.
    6.7 WTF/kg


  10. #850
    mutanaama Guest
    Nextiet on kasattu hopen navoille, ja ei, pyörässäni ei vielä lue Specialized. Vast sitten ku tulee liukasta tai liikaa lunta.
    Raippaa saa antaa

  11. #851
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ennen kuin myyn ton läskin pois, niin meinasin kokeilla vielä kerran, että saanko siitä vähän mieleisempää. Eli O-O Fatty Floatereilla ja joillain 200 gramman spessun sisureilla. Isoin ongelma on, että toi on hidas, siis aivan tolkuttoman hidas. Talvisella ulkoilureitillä joutuu linttaamaan melkolailla hana-auki, että pääsee 20-25 km/h vauhtiin, mikä ei normimaaturilla aiheuta mitään ihmeempiä tuskia. Eli mikä on esimerkiksi Husker Du'n ja Floaterin ero? Näin pertuntumalla haussa olisi järkyttävä ero.
    Nyt kun takarenkaaksi tuli Floaterin tilalle Ground Control (edessä oli jo Bud) niin pyörä suorastaan lähti lentoon. Rullauksessa on niin päivänselvä ero, että vaikea edes kuvitella palaavani Floateriin. Voisin lonkalta väittää että Husker Dü:n ja Floaterin ero on luokkaa järkyttävä. Pidossahan takarenkaana ei Floaterissa ollut mitään valittamista. Kauhulla muistelen aikoja jolloin molemmissa päissä oli Floaterit.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #852
    mutanaama Guest
    Missäspäin OJ vaikuttaa. Olis tuossa pieni nippu renkaita testiin ihan ilman eri veloitusta (Knard ja endomorph ainakin, sitten taitaa löytyä Huskeri, ja muutama muu mitä en nyt muista.

  13. #853
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ennen kuin myyn ton läskin pois, niin meinasin kokeilla vielä kerran, että saanko siitä vähän mieleisempää. Eli O-O Fatty Floatereilla ja joillain 200 gramman spessun sisureilla. Isoin ongelma on, että toi on hidas, siis aivan tolkuttoman hidas. Talvisella ulkoilureitillä joutuu linttaamaan melkolailla hana-auki, että pääsee 20-25 km/h vauhtiin, mikä ei normimaaturilla aiheuta mitään ihmeempiä tuskia. Eli mikä on esimerkiksi Husker Du'n ja Floaterin ero? Näin pertuntumalla haussa olisi järkyttävä ero.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    No niin, nyt on molemmissa päissä HuDut. Kävin illalla heittämässä puolentoista tunnin koelenkin. Voi herranjestas mitkä renkaat . Reittinä oli asfalttia, hiekkatietä ja kuivaa kangasmetsäpolkua juurineen. Painetta oli hivenen enemmän kuin mitä olen Floatereilla kesällä käyttänyt, edessä 0,65bar (0,5-0,6bar) ja takana 0,74bar (0,55-0,70bar). Pyörivää massaa putosi 180g/rengas pois (1444g vrt 1264g) . HuDut rullasivat aivan toisellalailla ja olivat silti paljon mukavemmmat kuin Floaterit sekä asfaltilla lisäksi vielä paljon hiljaisemmat. Ehkä isoin muutos oli se, että alusta ei vaikuttanut rullaamiseen samallalailla kuin edeltäjillä. Floatereilla oli joskus todella hyviä hetkiä, mutta sitten yht'äkkiä kun alusta muuttui, saattoi meno olla kuin tervassa ajaisi, talvellakin. Pitoa riitti näille poluille samalla lailla kuin ennenkin. Kummankin pyörimissuunta on tällähetkellä se "nuolikuvion" kärki eteenpäin. Taakse varmaankin saisi lisää pitoa kääntämällä toistepäin. Ghettotubeles oli helpompi toteuttaa näillä, ne nousivat samoille vanteille paljon helpommin kuin Floaterit, ei tarvinnut niin paljoa painetta. Pyörä oli kaiken kaikkiaan paljon hauskempi ajaa kuin ennen. Tai sitten oli vaan lääkitys kohdallaan eilen...
    Eiköhön tästä alkuhuumasta kohta jo tokene, syksyn mutaisia ja talven jäisiä polkuja odotellessa.
    Edelleen tuntuu olevan kuherruskuukausi päällä. HüDüt muutti minun ajamisen "helpommaksi". Floaterit on minusta paljon herkemmät alustalle ja kaiken kaikkiaan raskaammat ajaa. Floatereita ajoin sisurilla (AV13F, alkuperäisellä en ajanut ollenkaan) sekä ghettotubeleksena, HüDüt on pyörinyt vain ghettotubeleksena.

  14. #854
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Missäspäin OJ vaikuttaa. Olis tuossa pieni nippu renkaita testiin ihan ilman eri veloitusta (Knard ja endomorph ainakin, sitten taitaa löytyä Huskeri, ja muutama muu mitä en nyt muista.
    Kanada! Eli kiitos tarjouksesta, mutta ei auta nyt tässä tapauksessa.

    Pitää käydä lähikaupassa pällistelemässä ennen kuin lähden pyöränvaihtoon. Kiitos vinkeistä, ahdistaa vaan mahdollisen kokeilun hinta, niin pitää hakea vertaistukea.
    6.7 WTF/kg


  15. #855
    mutanaama Guest
    Läskillä 25 keskarin ylläpito vaatii jo hiukan duunia, mutta kyllä tuolla rykäsee helposti hetkeksi neljäänkymppiin. Kaikkein rullaavin on Black floyd, seuraavaksi taitaa tulla larry, loput menee sitten miten menee.

  16. #856
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Second to that. BFL on mun mielestä ihan mahti rengas, monikäyttöinen ja rullaava, kesällä ja talvella toimiva. Ja se vielä että kun kokeilee, niin millä alustalla kokeilee, asvaltilla vai maastossa ja millä paineilla.

  17. #857
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Talvella en ole bfl ajellu mutta tuntuu niin sairaan liukkaalta maastossa märällä että uskoisin karkeakuviosempaa rengasta talveksi hommaavani.

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  18. #858
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Talvella en ole bfl ajellu mutta tuntuu niin sairaan liukkaalta maastossa märällä että uskoisin karkeakuviosempaa rengasta talveksi hommaavani.

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    rohkenen olla erimieltä, viimetalvi (jos sitä ny talveksi voi sanoa) meni bfl:llä hienosti, toki kokemusta ei floateria kummemmasta nappularenkaasta ole, takana bfl oli käännettynä "takaperin", kesäksi sitten "oikeinpäin" eikä kyllä märässäkään metsässä ole ollut pito-ongelmia.. toki, tubeless ja kuskilla massaa 0,11tonnia..

  19. #859
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Ei minullakaan muista kokemusta kuin bud & lou vertauksena pellekengillä joissa kyllä pitoa riittää, mutta ehkä ne vähän extremeä verrata edes bflliin tietty, ehkä jotain siihen väliin
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  20. #860
    mutanaama Guest
    Uus BFL toimii ihan hyvin myös talvella. Toki se silloin tällöin sutasee, mutta niin ne tekee kaikki, ja muut sitten rikkoo polun pohjan ja kellään ei oo kivaa.

    [edit] Uusi, siis ei esim BMX-radalla kulunut
    mutanaama muokkasi tätä : 26.08.2014 at 09.31

  21. #861
    mutanaama Guest
    Lyhyt kokemus Ground Controlista. 20km erilaista maastoa, hiekkatietä mutaa ja asfalttia.

    Edessä Mammoth, takana siis GC

    Ensin testiratana Mutiksen Wirallinen testipätkä, jossa olosuhteet pysyvät aina vakiona sään niin salliessa. Lähtö loivaan alamäkeen joka päättyy loivaan ylämäkeen. Siinä nyt näkee maksiminopeuden ja kuinka pitkälle rengas rullaa.

    Rullaavuus häviää selkeästi pienempinappuloisille asfaltilla, verrokkina molemmat mammmoth max nopeus 27, tällä combolla 25,4. Matkaeroa noin 40m.
    Hiekkatiellä en huomannut rullaavuudessa mitään eroa, vauhtia ei uskaltanut yksin metsätiellä liikaa pitää, mutta tuntui eittei luistais alta pois ihan helposti.
    Kalliolla ja kivikossa yllättävän liukas, tosin vaikka pito loppui, pystyi kiipeämistä jatkamaan rauhallisemmalla vauhdilla, sivuttaispito loisti poissaolollaan.
    Mudassa ja märässä maastossa taas pitoa riitti loistavasti. Märässä juurakossakaan ei ihmeemmin jaellut.

    Tällä kokemuksella hyvä rengas oikeastaan kaikkialle muualle, paitsi märälle kalliolle ja pitkille siirtymille. Ensimmäiseen saattaa tietysti vaikuttaa uusi rengas, josta pinta ei vielä ole kerheentunut ja toiseen liian pienet paineet asfaltille (0.7) mutta noin muhku rengas ei imo enempää kaipaa.
    Tulee varmasti olemaan alla koko talven leveyden spivan kokoisten nappuloiden ansiosta.

  22. #862
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Schwalben sivuillakin on nyt ihan virallinen julkaisu.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #863
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Tuossa sama englanniksi. Vaikkakin viimeinen virke on unohtunut kääntää.
    http://www.schwalbe.com/en/newsreade...-fat-bike.html
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  24. #864
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Tuossapa pari GC - Floater -vertailukuvaa:
    Hienosti toteutettu vertailukuva!

  25. #865
    mutanaama Guest
    +1 Niin oli.

  26. #866
    Sinkula Fattyssä pyörii GCt edessä ja takana 80mm vanteilla. Paineita tänään lenkillä 0.26 ja 0.31, kuskilla painoa noin 70kg. Kokemusta GCn lisäksi vain floatereista ja niihin verrattuna noillakin paineilla rullasi ihan hyvin. Pidosta sen verran että märät juuret ja kivet luikkaita, muilla alustoilla pito oli hyvä. Pito on kyllä parantunut ensilenkkiin verrattuna ja saattaa vieläkin parantua kun pinta vielä vähän kuluu.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  27. #867

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    ^muutamien ssuoarin kanssa ajettujen wirallisten yhteistestilenkkien perusteella GC:lla ja BFL:llä ei ole juurikaan eroa rullaavuudessa. Eikä varmaan kovinkaan suurta eroa pidossakaan. Myös BFL:ssä paineet tuota 0.3 luokkaa.

    Hyviä renkaita molemmat!
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

  28. #868
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ssuoar Katso viesti
    Foxcomp turku GC:t oli 109€ kipale. Eilen hain pari kappaletta Manseen ja nyt istuvat ghettotubelessina Robbsonin kehillä. Ei mennyt kun neljä tuntia tubelesoinnissa josta tosin suurin osa todella tiukan renkaan vanteille vääntämisessä. Hyvin sopii 80mm vanteella fattyyn, jokasuuntaan jää reilusti tilaa.
    Onkos tuo Robbson tämä? Onko noissa reuna jossa paremmin (kuin Fattyn alkup.) pysyy kumi ylhäällä? Kerää paineita kun ei voi käyttää sopivia paineita, kun muuten heti putoaa kumi vanteelta. Ei kait pelkkä pinnoitus (+pinnat) voi omaisuuksia maksaa...

    Ja maalaus mustaks

  29. #869
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ssuoar Katso viesti
    Sinkula Fattyssä pyörii GCt edessä ja takana 80mm vanteilla. Paineita tänään lenkillä 0.26 ja 0.31, kuskilla painoa noin 70kg. Kokemusta GCn lisäksi vain floatereista ja niihin verrattuna noillakin paineilla rullasi ihan hyvin. Pidosta sen verran että märät juuret ja kivet luikkaita, muilla alustoilla pito oli hyvä. Pito on kyllä parantunut ensilenkkiin verrattuna ja saattaa vieläkin parantua kun pinta vielä vähän kuluu.
    Läski tuntuu olevan paineen suhteen paljon muita herkempi, minä (kuski noin 84kg) jos laitan samat paineet, niin vanteille paukkuu ja rajusti. Mulle asialliset maastopaineet on 0,5-0,6 ja maantielle joku 0,9-1,1. Tän päiväisen PowPow:n tuloksena tultiin siihen lopputulemaan, että se mikä pitää mammothin kalliossa kiinni, on alaspäin levenevä tukeva reunanappula. GC:n tasaisen kapea, mutta korkea kuvio antaa periksi ja tukevan kantin sijaan tarjoaakin kriittisessä paikassa vain nappulan kylkeä. Samasta syystä GC lipsuu liukkaalla kalliolla jyrkässä nousussa, mutta vedon loppuessa pito palaa, kun napulalla ei olekaan nin kovaa vetoa. Joten sudittelun jälkeen kun rengas pysähtyy, pitää vain polkaista rauhallisemmin, ja meno jatkuu. Mut se tuli eilen testattua, että mamothilla loppu kokonaan sudittelu hiekalla, saati sitten muilla pinnoilla, hää kun pitää enemmän kuin reidet kestää, niin asphaltilla GC:n sai melkein suddaamaan, snadissa ylämäessä rengas piti ylimääräistä rohinaa pitoa hakiessa. Saattaa olla, että kun gc vähän kuluu, niin siitä tulee ihan hemmetin hyvä gummi.

  30. #870
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    #Ennuste
    Muutaman vuoden päästä hipoläskeissä on tangossa rengaspaineet pikasäätökytkin niin voi ajossa säätää rengaspaineet. #NäinOn
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •