GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 28 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #811
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    141
    DIY-nastoituksesta olisi kiva kuulla kokemuksia. Olen tässä itsekin arponut pitäisikö ruveta nastoittamaan itse vai rikkoa säästöpossu ja ostaa sovinnolla Dillingerit. Muita valmiita nastarenkaita ei taida olla edes tarjolla? Nastat on joka tapauksessa saatava ensi talveksi.

  2. #812
    mutanaama Guest
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...06#post1956906

    Toimiskohan tuo linkki

    Ja mulla on siis ollut tuo pelkästään eturenkaassa mielen rauhoittajana. Satakunta nastaa taisi painaa 30g, ei juuri tunnu rullaavuudessa, ja pitää just sen verran, ettei rengas lähde alta valonnopeudella. Ehtii yleensä lyömään jalan maahan, vaikka olisikin se waarallinen lukkopoljin käytössä.

  3. #813
    Viikonlopun reissun jälkeen olisi hyvät neuvot halvempia kuin uusi rengas. Natesta meni 4-5mm paksu oksanpätkä läpi. Melko hyvinhän tuo reikä painui umpeen, kun tikun otti pois, mutta reikä siinä silti on. Onko ainoa järkevä vaihtoehto hankkia uusi rengas vai oletteko paikanneet vastaavia jotenkin? Vai peräti antaneet olla ja odottaneet seuraavaa samaan kohtaan osuvaa tuholaista?

  4. #814
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ssuoar Katso viesti
    Joko on tietoa mahtuuko GC fattyyn taakse pyörimään? Ja vinkit ostopaikoista otetaan myös vastaan.
    Tänään olisi tarkoitus hakea jäsen Skiltä rengas testailtavaksi. Raportoin jahka ehdin.

  5. #815
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miskama Katso viesti
    Viikonlopun reissun jälkeen olisi hyvät neuvot halvempia kuin uusi rengas. Natesta meni 4-5mm paksu oksanpätkä läpi. Melko hyvinhän tuo reikä painui umpeen, kun tikun otti pois, mutta reikä siinä silti on. Onko ainoa järkevä vaihtoehto hankkia uusi rengas vai oletteko paikanneet vastaavia jotenkin? Vai peräti antaneet olla ja odottaneet seuraavaa samaan kohtaan osuvaa tuholaista?
    pala paksua sisäkumia, tai vanhaa ohutkylkistä ulkokumia kumiliimalla sisäpuolelle kii ja kovaa ajoo..

  6. #816
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    Tai sit härskimmän näköisen lopputuloksen saamiseksi ns. Kamelinpaskaa eli piipunrassin näköistä ittevulkanoituvaa pötköö ja karhunlangalla varmistus ommellen. Noin ainakin nimimerkki zipo on noita kulutuspinnan kohdalta korjannut. Muistelisin sanoneen kylkien paikkaukseen toimivammaksi karhunlankaristipiston varmistettuna LiquiSolella. Ei niiden nättejä tarvi olla, kestävä on hyvä.Edith: laita miskama siihen jotain kuitenkin, kaikki törky menee muuten siitä sisuria rikkomaan. Tai jos tubeleksena ajelet, niin tiivistyy siihenkin tarkoitukseen.

  7. #817
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Kertokaas mulle kun en tajua: getto-knardi, halkaistu sisuri, molemmilta puolilta helmat näkyvissä. 2 baria, nousee hyvin ja ilmat pysyy. Seuraavana päivänä tiputan paineet ajolukemiin ja samalla vanteen kevennysreijistä rupeaa pursumaan stania, useammasta kohdasta ja tuokion päästä kumi on tyhjä. Miten h-vetissä se litku sinne pääsi, siinähän on sisuri välissä?
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  8. #818
    Kiitos vinkeistä, laitoin Kemiztin vinkillä paksusta sisurista paikan sisäpuolelle. Ja taas kulkee.

  9. #819
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Kertokaas mulle kun en tajua: getto-knardi, halkaistu sisuri, molemmilta puolilta helmat näkyvissä. 2 baria, nousee hyvin ja ilmat pysyy. Seuraavana päivänä tiputan paineet ajolukemiin ja samalla vanteen kevennysreijistä rupeaa pursumaan stania, useammasta kohdasta ja tuokion päästä kumi on tyhjä. Miten h-vetissä se litku sinne pääsi, siinähän on sisuri välissä?
    Voi olla tyhmä kysymys mutta kai siellä on myös vannenauha tms. kehän ja sisurin välissä?
    Muutenhan se kumi hankautuu rikki kevennysreikien reunoihin, nippoihin yms.
    Mitkä kehät?

  10. #820
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    No niin, nyt on Spessun Ground Control takana On-Onen Fattyssä. Haarukassa on tilaa reilusti, ketjuun on välimatkaa hieman vähemmän


    Kevein 2x10 setupin välitys siis kuvassa.

    Ihan täysin suoraan kumi ei vanteelle noussut, vaikka käytin saippuavettä liukkarina. Siitä johtuen nappulat (tai ehkäpä pelkästään nuo karvat) ropisevat kevyesti ketjua vasten tietyssä kohtaa kierrosta. Ehkäpä tuo ei ajossa haittaisi, ja kenties se loppuisi jos kumin saisi oikein vanteelle... Heti kun pudottaa takaa yhden rattaan pienemmälle niin ropina loppuu. Mitenkään juhlallisesti ei tietystikään tilaa ole silloinkaan.

    Tulipa samalla ihmeteltyä kun takapään pikalinkku liikkui niin kovin nihkeästi navassa. Siis erittäin nihkeästi. Muistanko oikein, että jollakulla oli onnivannin takavanteesta akseli katkennut? Lieköhän mulla nyt käyny sama..?

  11. #821
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Voi olla tyhmä kysymys mutta kai siellä on myös vannenauha tms. kehän ja sisurin välissä? ?
    Jep. Marge lite. Nyt toimii, mutten tajua miten ym. edes on mahdollista.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  12. #822
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    No niin, nyt on Spessun Ground Control takana On-Onen Fattyssä. Haarukassa on tilaa reilusti, ketjuun on välimatkaa hieman vähemmän


    Kevein 2x10 setupin välitys siis kuvassa.
    Onko yhdellä 30 piikkisellä X5 satsilla oletettavissa tiukempaa vain väljempää?

  13. #823
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    ^Väljempää
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  14. #824
    mutanaama Guest
    Väljempää, se kun menee 36:n tilalle.

  15. #825
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    ^^ Jesh ^Jesh

  16. #826
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Justiinsa kävin Lauttasaaressa (Pyörähuolto) ja ostin viimeisen kappaleen GC:tä. Nyt olisi hirveä polte päästä kokeilemaan miten tuo vertaantuu Floateriin (takarenkaana), mutta vielä joutuu töissä hillumaan.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #827
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Mää vähän käsiäni satutin niin mettäpööräilyn olen pannaanjulistanut toistaiseksi. Kevyttä hiekkatielenkkiä oon puksutellut Larry edessä ja takana, painetta enempi kuin ikuna, n. 1bar. Hyvin toimii läski siinäkin. Ei ehkä sovi kiireisille kuskeille, mutta mulla hätä mihinkään, valmiissa maailmassa

  18. #828
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Mää vähän käsiäni satutin niin mettäpööräilyn olen pannaanjulistanut toistaiseksi. Kevyttä hiekkatielenkkiä oon puksutellut Larry edessä ja takana, painetta enempi kuin ikuna, n. 1bar. Hyvin toimii läski siinäkin. Ei ehkä sovi kiireisille kuskeille, mutta mulla hätä mihinkään, valmiissa maailmassa
    [totaaliofftopic]
    olet siis kättelykyvytön, mutta skebailun opetus sujuu? jos näin on, meillä on yhteinen Harri-tuttu klaukkalassa..
    [/totaaliofftopic]

  19. #829
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Justiinsa kävin Lauttasaaressa (Pyörähuolto) ja ostin viimeisen kappaleen GC:tä. Nyt olisi hirveä polte päästä kokeilemaan miten tuo vertaantuu Floateriin (takarenkaana), mutta vielä joutuu töissä hillumaan.
    Olisko kuvaa Floater ja GC vierekkäin, vanteilla tietty? Näkis leveyden ja korkeuden eron...

  20. #830
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Ei valitettavasti ole rinnakkaiskuvaa kun edessä on jo Bud ja ei ole kuin yhdet kiekot.

    Oli muuten tuskainen saada tuota asettumaan On-onen kehälle. Vaikka mitä teki niin aina jäi 30 senttiä nousematta perille. Lopulta menin pihalle ja kuulosuojaimet päässä pumppasin kahteen bariin paineet ja johan lopsahti. Nyt saa tekeentyä yön yli ja huomenna lasketaan ajopaineisiin. Sisurina Schwalben 13F, jolla Floater ja Bud ovat nousseet laakista.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  21. #831
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Laitoin nyt kiekon paikalleen ja kokeilin vaihteita. Suurimmalla rattaalla rengas otti kiinni ketjuun. Pienen mittailun jälkeen huomasin, että noissa kammissa (Holzfeller - olen kasannut tämän runkosetistä budjettiosilla) ketjulinja on sisempänä kuin X5 kammissa joten käänsin 30 piikkisen Ring Masterin uloimpaan paikkaan (näissä oli alun perin 36/22 ja bash). Nyt tilaa jäi reilusti - noin sentin verran. Ketju menee aika vinoon, mutta pukissa ei ainakaan ollut mitään toimintahäiriötä. Eikä tuolla 40 piikkisellä nyt koko aikaa veivata.


    Tässä vielä toinen kuva, jossa näkyy paljonko varaa on haarukassa. Tuossa vielä päällä asennuspaineet, joten pikkuisen tulee enemmän tilaa etupuolelle ja sivuilta vähenee.

    Etupäässä (orkkiskehällä myöskin) oleva Bud on melkein sentin tuota korkeampi (0,45 paineella), joten sen taikka Loun sovittaminen taakse ei onnistu. Käytännössä siis GC on tämän hetken muhkuin kumi mitä alkuperäisellä kehällä pystyy käyttämään. Leveämpiä kehiä tietysti voisi kokeilla, mutta toistaiseksi mennään nyt näillä. Jos jollakin on 100 kehät 170 millisellä navalla niin voisihan tuohon kokeilla ja katsoa miltä näyttää.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  22. #832
    Paljon tuo GC kustantaa?

  23. #833
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Paljon tuo GC kustantaa?
    125 euroa, eli samoissa mennään kuin Surlyn tuotteet. Jos vähän paremmin kestäisi kuin Floater joka lähestulkoon sulaa jos ajaa vähänkään asvaltilla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    125 euroa, eli samoissa mennään kuin Surlyn tuotteet. Jos vähän paremmin kestäisi kuin Floater joka lähestulkoon sulaa jos ajaa vähänkään asvaltilla.
    Ok, talveksi mietin noita. Jos mahtuu taakse niin eiköhän mahdu myös O-O hiilarikeulaan.

  25. #835
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    125 euroa, eli samoissa mennään kuin Surlyn tuotteet. Jos vähän paremmin kestäisi kuin Floater joka lähestulkoon sulaa jos ajaa vähänkään asvaltilla.
    Ok, talveksi mietin noita. Jos mahtuu taakse niin eiköhän mahdu myös O-O hiilarikeulaan.

  26. #836
    Foxcomp turku GC:t oli 109€ kipale. Eilen hain pari kappaletta Manseen ja nyt istuvat ghettotubelessina Robbsonin kehillä. Ei mennyt kun neljä tuntia tubelesoinnissa josta tosin suurin osa todella tiukan renkaan vanteille vääntämisessä. Hyvin sopii 80mm vanteella fattyyn, jokasuuntaan jää reilusti tilaa.

  27. #837
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Ok, talveksi mietin noita. Jos mahtuu taakse niin eiköhän mahdu myös O-O hiilarikeulaan.
    Jos kerran Bud mahtuu niin GC varmasti sopii kun on matalampi ja pikkuisen kapeampi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  28. #838
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Tuossapa pari GC - Floater -vertailukuvaa:





    Ja aiempi epäily akselin katkeamisesta oli melkoisen turha. Toisen puolen pikalinkun jousi oli imeytynyt jostain syystä linkun ja akselin väliin. Nyt toimii taas niin kuin pitääkin.

  29. #839
    mutanaama Guest
    Ground control nousi ripeästi Nextien kehille, meniköhän teipin, venttiilin ja renkaan laitossa ehkä 5 minuuttia. Saas vaan nähdä kuinka pitää, kun paineita nostaessa ja laskiessa tahto aina vähän päästää ilmaa pihalle. Mahtuu pyörimään helposti Beargreaseen, jää reilu sentti pelivaraa joka puolelle.
    Eteen laitoin BFL:n ihan kokeeksi, nostoon tarvitsi remmiä ja isoa kompuraa. Nous se sitten kuitenkin aika nopeesti, ehkä siinä 10min ähräsin. Piti kuitenkin heti paremmin kuin GC.

    Painoa putos yhteensä noin 800g versus RD ja kummit sisureilla. Ei paha.

  30. #840
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Muusta en tiiä, mut tänään kiitin Huskereiden rullausta kovalla hiekka tiellä saunan/kaljan himoissa, kun palasin Mäntyharju-repovesi jotokselta, kun etureidet huusi hoosiannaa ja persus oli punainen, kuin P pers paviaanilla kiitos eilisen sateen ja löysiksi venähtäneen bibsien. PS. Aah kyllä läskeily tuo muistoja elämästä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •