^Paljon mahtoi Spessun kumit kustantaa? Mikä kauppa oli myymässä?
^Paljon mahtoi Spessun kumit kustantaa? Mikä kauppa oli myymässä?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Palkintorenkaat taisi tulla suoraan Specializedilta Oulun Special Biken kautta. Kauppias kertoi, että renkaan hinta olisi n. 110eur/kpl.
Laita Ski sisuriksi Onzan keveät kumit. Special bikessä oli niitä alkukesästä.
Edit: Sattuiko Hippo tai Ski käyttämään Ground controllia puntarissa?
a-o muokkasi tätä : 05.08.2014 at 15.03
Mä käytän suunnilleen samanlaisia lukemia, tosin toi asvalttipaine ei tunnu itelle kovalta. Pidän sitä vaan melko matalalla, kun en kuitenkaan kovalla alustalla tahdo pysyä.
Renkaat ja vanteet tosin on leveimpiä mitä löytyy, 100 mm ja 4.7" - 4.8" aina tubelessina. Kuskilla painoa nakuna 80 kg.
Mahtuuko Ground control Fattyyn taakse On-onen orkkiskehällä? Kohta pitäisi keksiä Floaterille seuraaja takakumiksi.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Pistetään väliin yksi kuva, kun näistä on ollut puhetta. Oikealla Clowshoe ja Lou, vasemmalla Rolling Darryl ja Knardi.
CS/Bud/Lou on tubelessvenytettynä n. 119mm, RD/Bud on 116mm. RD/Knardi 98mm. Whiteoutin keulassa nyt tilaa per puoli n. 8mm (RD/Bud, samaa luokkaa oli takana RD/Loun kanssa), chainstayssä 16mm (RD/Knardi).
Paineita n. 0,35 - 0,45, kuski suihkukunnossa 90 kg. Asfaltin rullauskokeessaBud/Knardi pesi spessun 2,3 nappulakumit, nillä oli tosin kuskina kuivan kesän orava (kuskin oma määritelmä
![]()
Ground Control paino mun vaa´alla 1,42 kg. Samalla vaa´alla BFL 1,42kg.
Oulussa OnOne käyttäjät saa käydä kokeileen mun GCtä jos haluaa mitata mahtuuko.
Kyllä uuden karhea Floater toimii hienosti sateen jälkeenkin.
Jos joku haluaa ostaa alle 200km ajetun 120tpi Knardin niin saa laittaa yksityisviestiä.
eiköhän nyt joku käy piakkoinkin ja oishan tuo kiva tässä jossain välissä ottaa Oululaisista Läskeistä yhteiskuva, laajakulmalla tietty![]()
Olisko lastenpyörän 24" läskikumia pikalainaan kellään? Kokeilisin mahtuuko ja palauttaisin.
--
Minkä paikkakunnan mihin ravinteliin se testikapine pitäis kiikuttaa? Ihan vaan onnistumisen helpottamiseks kyselen.....
Shimaani muokkasi tätä : 11.08.2014 at 09.39
Jos Ski:lle passaa niin minä voisin kipaista Ground Controlin yhden yön lainaan. Voisin rauhassa sitten mittoa ja kuvata kuinka se sopii kahdella eturattaalla varustettuun Fattyyn.![]()
Kyllä sopii . Kellon Ghetto on osoite.
Morjens.
Aloitteleva läskistelijä ilmoittautuu.
Pyörä on vielä osina ja isoilta osin maailmalla. Fatty siis rakenteilla.
Olen täältä saanut ymmärtää, että "syksyllä" olisi tulossa uusia läskirenkaita melkein kuin sieniä sateella.
Onko uutuudet kaikki oletettavasti tosi kalliita ja hyviä vai tuleeko jotakin lähempänä Floaterin hintaista kumia?
Pyörästäni puuttuu kiekot ja renkaatkin vielä. Tarjotkaa ihmeessä jos joku on aikeissa päivittää omiaan.
Olisin jo tilannut nuo v2 on-onen kiekot, mutta ovat lopussa.
Sent from my 1020
Onneksi oli loppu, ne ei käy fattyn keulaan (väärä jarrulevy spacing)->Tilaa noi löytyy hyllystä https://www.on-one.co.uk/i/q/WPOOV15...y-v15-wheelset
Väri Floaterit on melkein ilmaset ja alkuun pääsee niilläkin ja ihan hyvät syys / talvi kumit.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Tuolla jossain kyseltiin kokemuksia Spessun Ground Controllista, jonka sain palkinnoksi Syötteen kisasta.
Asentelin sen nyt 9:zero:7 Whiteouttiin takarenkaaksi 82 mm leveälle Holly Rolling Daryl vanteelle. Onzan kevennys sisuri ja reilusti talkkia väliin. Kumin leveys on ok, mutta korkeus, eli joustovara on huomattavasti eturenkaana olevaa Surlyn Budia matalampi. Kuvittelen huomaavani sen jopa ohjausgeometrian muuttumisena. GC:n joustovaran vähäisyys tarkoittaa, että tarvitaan isompi paine, ettei kolise läpi ja kaikenkaikkeaan säätö on tarkempi kuin Budilla, koska liika ilma tekee kumista äkkiä kovan.
GC kumi surisee asfaltilla ja pyörä rullaa ehkä aavistuksen huonommin, kuin Budin ollessa takarenkaana. Maastossa rullauksen eroa ei enää huomaa. GC:n pito maastossa oli hyvä, ehkä jopa liian hyvä ja tuntui, että kumi vastusti pyörän kääntymistä. Samoin kaltevilla pinnoilla rengas selvästi pyrki vääntämään pyörää Budia enemmän. Jyrkissä paikoissa Bud saattaa ruopaista yllättäen jonkin juuren kohdalla, mutta GC:n vetopito tuntuu luotettavammalle. Märällä en ole vielä päässyt kokeilemaan.
Epäilen, että GC tarvitsisi samat renkaat molempiin päihin, että pyörän balanssi säilyy hyvänä. Näillä näkymin palaan takaisin Bud/Bud rengastukseen, joka vaikuttaa ainakin kesäkeleillä erinnomaiselta satunnaista vetopidon lipsahtelua lukuunottamatta.
^Harkitaan nyt vielä pitäiskö odottaa lumitestejä vai mikä olis seuraava siirto.
Talvihan se sieltä kohta tulee niin onko kokemusta ruuvattavista nastoista esim. Bestgrip? Nuo valmiit nastagummit läskeihin on niin turkasen kallita eikä taida vaihtoehtojakaan paljoa olla.
Ainakin Mutis on nastoittanu muutaman Hüsker Dü renkaan tikka nastoilla.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Eikös tuollaiset oikeat nastat kuten Tikka vaadi ainakin alkureiän ja jonkun nastapyssyn? Kierrettävä nasta menis ainakin mainospuheiden puolesta ilman poraamisia, olis aika paljon nopeempi homma jos toimii.
Mutis porasi demelillä vissiin 4mm reikiä ja sitten nastoitustyökalulla asensi nastat liimalla, taisi sillä olla ranne pari kuukautta kipeä tuon operaation jälkeen, mutta tekipähän Suomalainen Mies nastarenkaat itse![]()
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Hyvin muistettu. Seuraavan renkaan väsäsin käyttämällä kahvakuulaa lestinä, ja homma hoitui parissakymmenessä minuutissa ilman tuskia. Nuo kierrettävät nastat ovat liian syviä, että voisi huskeriin laittaa, menevät renkaan läpi. Yritän hakea jostain sen kuvasarjan nastoituksesta.
Kirjanmerkit