GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 33 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #961
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurtsilla Katso viesti
    Rovaleita tuntuu olevan hankala löytää ainakin nettikauppapuolella. Mountainbikeshopista Helsingistä tuntuisi saavan tilaamalla, mutta hintapuolta olisi kiva päästä vertailemaan. Eastonin EC70 -kiekoista löytyisi jokunen paikka mistä saisi ostettua, mutta niissä arveluttaa kestävyys 100kg ukon alla isommissa rymistelyissä (pinnojen määrä vissiin 24).
    Itse en kyllä miettisi esim. Roval Control Carbonin ja Eastonin välillä. Kallistuisin Rovaleihin. Näytti oleva juuri noita Control Carbon kiekkoja esim. Pyörähuollon Pivoteissa, kun kävin niitä Tahkolla koeajamassa. Kysele vaian tarjouksia muutamalta jälleenmyyjältä..
    www.kaupinkanuunat.net

  2. #962
    Olen kasaamassa cyclocross fillaria, ja sopivien vanteiden löytäminen on aiheuttanut ongelmia. Osaako joku suositella 29er vannetta, joka täyttää kriteerit: 135mm takahaarukka, 11 vaihteinen takaratas ja levyjarrut? Budjetti on noin 400 € koko vannesetille.

  3. #963
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurtsilla Katso viesti
    Rovaleita tuntuu olevan hankala löytää ainakin nettikauppapuolella. Mountainbikeshopista Helsingistä tuntuisi saavan tilaamalla, mutta hintapuolta olisi kiva päästä vertailemaan. Eastonin EC70 -kiekoista löytyisi jokunen paikka mistä saisi ostettua, mutta niissä arveluttaa kestävyys 100kg ukon alla isommissa rymistelyissä (pinnojen määrä vissiin 24).
    Nuo Rovalit on 32 pinnaset.. Specialized:lla on kielto nettikaupalle joten sen takia varmaan vaikea löytää.. En tiedä missä päin asut, mutta esim Turussa Raipossa on noista Rovaleista testikiekot..
    miku80 muokkasi tätä : 03.07.2014 at 22.56
    The end of the road is just the beginning...

  4. #964
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Halo Mercury setti painaa noin 1650g ja sitä saa ainakin Pyöräliike Lundbergilta. Levareille ja 11-pakalle. Hinta alkoi nelosella kun otin CaadX:n toisiksi kiekoiksi, mutta en muista tarkalleen.
    10k-kerhon jäsen

  5. #965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Nuo Rovalit on 32 pinnaset.. Specialized:lla on kielto nettikaupalle joten sen takia varmaan vaikea löytää.. En tiedä missä päin asut, mutta esim Turussa Raipossa on noista Rovaleista testikiekot..
    Testaamaan olisi kyllä mukava päästä, mutta Turku on tässä tapauksessa hieman liian kaukana (Mäntsälä). PK-seudulta voisi toki kysellä testikiekkoja, mutta eilinen soittelu-/vierailukierros sai harkitsemaan NOX Compositesin kehiin rakennettuja kiekkoja. Pyörähuolto.com näitä kasaa, ja hyvän esittelyn sekä netissä tekemieni jatkoselvitysten jälkeen vaikuttaisivat erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Tällaisista siis on kyse. Profiililtaan kehät ovat asymmetriset ja painoa setille tulisi 1500-1600g riippuen navoista ja pinnoista/nippeleistä.

  6. #966
    ^ Kertoivatko hintaa kehille? NOX:lta on muuten tuloillaan hookless versio tuosta kehästä.

  7. #967
    Pelkkien kehien hinnoista ei ollut puhetta.

    Kuulin myös tuosta tulevasta hookless-versiosta, mutta myös nykyversio vaikutti melko vahvatekoiselle "hook-versiosta" huolimatta. Joitain (en muista mitä) kuitukiekkoja oli verrokkina, niissä rakenne oli noilta osin jonkin verran ohkaisempi.

    Itseäni (nollakokemuksella) hooklesseissa arveluttaa röyhyherkkyys, mutta kaipa ovat kuitenkin luotettavia. Käsittääkseni myös Rovaleissa on sama rakenne.

  8. #968
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheRaconteur Katso viesti
    Olen kasaamassa cyclocross fillaria, ja sopivien vanteiden löytäminen on aiheuttanut ongelmia. Osaako joku suositella 29er vannetta, joka täyttää kriteerit: 135mm takahaarukka, 11 vaihteinen takaratas ja levyjarrut? Budjetti on noin 400 € koko vannesetille.
    Kannattaa huomioida että joissakin maastovanteissa on painerajat, jos haluaa cyclocrossissa maantiekumeja käyttää. Itse ostin HopeHoopsit Alpha 400:lla crossariin. Hopeihin saa 11v yhteensopivan vapaarattaankin. Noissa on toki jarrupinnatkin, mutta ei siitä itke kuin muotipoliisi.

  9. #969
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheRaconteur Katso viesti
    Olen kasaamassa cyclocross fillaria, ja sopivien vanteiden löytäminen on aiheuttanut ongelmia. Osaako joku suositella 29er vannetta, joka täyttää kriteerit: 135mm takahaarukka, 11 vaihteinen takaratas ja levyjarrut? Budjetti on noin 400 € koko vannesetille.
    http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...sc_V3_Wheelset

  10. #970
    No nyt näyttää hyvältä . Taitaa lähteä tilaukseen

  11. #971
    Mitä mieltä arvon raati on 28etu/32taka 2x tai 3x puolatuista kiekoista?
    Kannattaako ajovaatteet päällä noin 85kg massalla miettiä 2x vai 3x puolausta?
    Onko 28 puolattu hiilarietukiekko kestävä?

  12. #972
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Sain kuukauden ajettuun DT Swiss 29" XR 1501 takakiekkoon sellaisen pystyheiton, jota ei saa korjattua. Suomalainen myyjäliike ei ole vielä reilussa viikossa saanut edes selvitettyä, että koska uusia kehiä saa ja mitä maksaa.... Heti alkuun tuli kyllä vastaus, että kehiä voi olla vaikea saada.

    Viisainta voisi olla ostaa sellaiset kiekot, joiden kaikkia osia on yleisesti ja mahdollisimman helposti saatavilla. Tai sitten on oltava kahdet kiekot, että vaurioituneet voivat tarvittaessa odotella varaston hyllyllä uusia osia.

    XXL-kaupassa Vantaalla oli muuten tarjouksessa yllä mainitut kiekot hintaan 500 euroa. Kohtuu edulliset.

  13. #973
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Taitaa nyt lähteä täysjäykkään sinkula-Unittiin tilaukseen Actionsportsilta DT350 + Stans ZTR Crest + DT Competition Race pinnat + DT pro lock nippelit = 439,90e. Kun ei kerta XXL:stäkään saa enää tuota XR1501:sta tuohon hintaan

    Stanssin sivuilla valmiille ZTR Cresteille sanotaan max kuskin painoksi 86kg, onkohan jotain ongelmia oletettavissa kun nyt taitaa paino huidella jossain tuolla 83kg hujakoilla? 80 kiloon ja alle pitäis tässä tiputella, mutta ei sitä tiedä kauan menee
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  14. #974
    IncBuff Guest
    Mää painoin sen 82kg kauden alussa ja ihan reilusti on vedetty koko kesä Cresteillä eikä ne oo olleet millänsäkään.

  15. #975
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Itellä on pari vuotta takana Crestit vanteina, nykyään 80 kg massaa. Sanoisin, että kuskin massaa enempi vaikuttaa ajotyyli: varmaan noilla raskaampikin kuski voisi ajaa nätisti ja pitkään, tai sitten kevyempi saisi ne ronskeilla otteilla rikottua nopeasti.

    Aika selvästi nuo kyllä joustaa vähänkään kovempaa rytyyttäessä. Joskus kaivannut vähän täsmällisempiä kiekkoja siinä suhteessa, vaikka ovatkin kestäneet.

  16. #976
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Ajoin reilu 90 kiloisena n 1500km cresteillä. Kerran piti oikaista etukiekko ja myytäessä oli takakiekossa ihan pieni sivuttaisheitto. Aika lerput tuntuivat olevan joten laitoin tilalle Archit, jotka selvästi tukevammat.

  17. #977
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Sain kuukauden ajettuun DT Swiss 29" XR 1501 takakiekkoon sellaisen pystyheiton, jota ei saa korjattua. Suomalainen myyjäliike ei ole vielä reilussa viikossa saanut edes selvitettyä, että koska uusia kehiä saa ja mitä maksaa.... Heti alkuun tuli kyllä vastaus, että kehiä voi olla vaikea saada.

    Viisainta voisi olla ostaa sellaiset kiekot, joiden kaikkia osia on yleisesti ja mahdollisimman helposti saatavilla. Tai sitten on oltava kahdet kiekot, että vaurioituneet voivat tarvittaessa odotella varaston hyllyllä uusia osia.

    XXL-kaupassa Vantaalla oli muuten tarjouksessa yllä mainitut kiekot hintaan 500 euroa. Kohtuu edulliset.
    Onkohan se XR 1501 Spline -kiekkojen vanne sama kuin tämä? http://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/XR-331
    Tuskin kuitenkaan ihan spesifiä vannetta ovat valmiskiekkoihin tehneet?

  18. #978
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Aika selvästi nuo kyllä joustaa vähänkään kovempaa rytyyttäessä. Joskus kaivannut vähän täsmällisempiä kiekkoja siinä suhteessa, vaikka ovatkin kestäneet.
    Juu. Kyllähän ne vähän elää kovemmassa kyydissä, mutta ei ole toistaiseksi hirveästi häirinnyt.

  19. #979
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Itellä on pari vuotta takana Crestit vanteina, nykyään 80 kg massaa. Sanoisin, että kuskin massaa enempi vaikuttaa ajotyyli: varmaan noilla raskaampikin kuski voisi ajaa nätisti ja pitkään, tai sitten kevyempi saisi ne ronskeilla otteilla rikottua nopeasti.

    Aika selvästi nuo kyllä joustaa vähänkään kovempaa rytyyttäessä. Joskus kaivannut vähän täsmällisempiä kiekkoja siinä suhteessa, vaikka ovatkin kestäneet.
    Viron kaverilla meni Crest Medilaser maratoonilla aika synkeään kuntoon. Sauma antoi periksi. Ei kovin hauskaa.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Subzero Katso viesti
    Onkohan se XR 1501 Spline -kiekkojen vanne sama kuin tämä? http://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/XR-331
    Tuskin kuitenkaan ihan spesifiä vannetta ovat valmiskiekkoihin tehneet?
    On sama ja tuon olisi saanut hieman nopeammin. Mutta sitten olisi täytynyt melkein repiä molemmista teipit pois enkä siihen sitten halunnut lähteä.

  20. #980
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Viron kaverilla meni Crest Medilaser maratoonilla aika synkeään kuntoon. Sauma antoi periksi. Ei kovin hauskaa.
    Ei tainnut kyllä varsinaisesti olla Crestin vika tuo hajoaminen. Tuskin olis mikään xc-kehä sitä kestänyt. Eikä vika ollut kuskissakaan, eli Riivossa. Vika sen sijaan oli esimerkiksi meikäläisessä, kun osallistuin tuon mararadan merkkaamiseen. Tiedossa kyllä oli, että sen yhden lutakon pohjalla on paha kivi piilossa, mutta eihän sen maalaaminen oranssiksi sitten tietenkään riittänyt, kun kärkiporukka tuli toistensa imussa siihen neljääkymppiä... Samaan kiveen meni sekä Riivon että Tiaisen Samin kisa pilalle. Ensi vuoden kisaan mennessä se kivi on kaivettu ylös!

  21. #981
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Itse laitoin juuri tilaten tuollaisen DT240/AMRide25 setin*nips*
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Tilasi täpäriin AMride 25 kehät ja 4way navat. Raportoin, kunhan saan vähän ajoa alle.
    Olisiko herroilla jakaa kokemuksia näistä komboista?

    Kinesis Maxlight sai tänään teknikolta jos ei suoraa romutustuomiota niin ainakin kehotuksen hankkia uutta kehää rymistelyhommiin.
    140 mm edessä johdattelee tekoihin joissa kankea perä ei aina näemmä pysy mukana. Ainakaan tällä ajotekniikalla.
    slow muokkasi tätä : 15.08.2014 at 20.52
    Memento mori

  22. #982
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Tämä ei oo myyntipalsta, mutta minulla jäi nuo xr1501:t ylimääräisiksi. Tykkäsin kyllä niistä ja niiden keveydestä, mutta 29 runkoa ei ole enää ihan heti tulossa talliin, joten kiekot ovat joutilaina. Torilta löytyy ilmo.

  23. #983
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Amride -setti on ihan ok. Sappeella sain etukiekon 2-3mm solmuun ajettuani puuta päin, mutta sain sen rihdattua hyväksi. Takakiekossa on pientä heittoa, mutta kyllä se viime viikolla saikin kuusi päivää kunnolla runtua merialpeilla... Tuntuu hintaansa (299e) nähden hyvältä hankinnalta. Ainoastaan vanteen profiili saattaa olla vähän hankala tubelessina. Vanteessa on niin syvä keskiura, ettei Stanin 25mm teippi meinaa riittää, vaan se meinaa väkisin kääntyä pystyyn hyllyn kohdalla. Hyllyssä on myös nykämä, jonka yli teipin tulisi taittua. Etukiekon kanssa tästä ei aiheutunut ongelmia, mutta takakiekon teippasin kahdesti ja silti en saanut kunnolla pitämään. Teippi lähti väkisin irtoamaan ja litkua meni teipin ja kehän väliin. Revin Stanin pois ja Laitoin gorillateippiä ja sillä tuli hyvä.

  24. #984
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Amride -setti on mulla siis täpärissä. Jäykkiksessä on saman lafkan Atmosphere XL:t pysyneet puolisen vuotta suorina ilman rihtaustarvetta. Edessä on mullakin 140mm ja rymistelyä tulee huolella.

  25. #985
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Minkä napojen ympäri Duden Atmospheret pyörivät?
    Memento mori

  26. #986
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    DT240S, pinnattuna DT Comp Raceilla.

  27. #987
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Kiittää hän.
    Memento mori

  28. #988
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Minulla on käytössä kahdet 29 kiekot, dt swiss x 1900:t (sisäleveys 18mm) ja dt swiss xr 1501:t (sisäleveys 20mm). Hyödynkö mitään jos vaihdan noista toiset 25mm sisäleveydellä oleviin amride 25:iin? Kiekot tulevat ainakin toistaiseksi täysjäykkään 29:iin ja renkaiksi olisi tarkoitus laittaa jotkut 2,4" leveät. Tavoitteena on saada renkaista leveät ja mukavan pehmeät ajaa.

  29. #989
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Mikäli meinaat noin leveetä gummia käyttää niin paremmin toimii leveemmällä vanteella. Voi ajaa pienemmillä paineilla ilman että rengas rupee taittumaan alle kurvaillessa ja leveämpi vanne antaa renkaalle tasaisemman profiilin mikä taas tuo pitoa..
    The end of the road is just the beginning...

  30. #990
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    2,4" x-kingit olisi varauksessa kaverilta, joten eiköhän ne alle tule kunhan kona unitin runko löytyy. Nuo 18mm leveät on ainakin liian kapeat, ne voisi laittaa kiertoon, mutta mietin että onko tuosta 5mm leveyden kasvusta kuinka iso hyöty. Amriden spekseissä on maininta: maksimipaine 2,4 bar. Eli noita ei voi käyttää yhtään kovemmilla paineilla?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •