Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
Joo, mutta ei se johdu siitä, että olen super, vaan siitä, että käytän risteyksissä (hyvin) hiljaisia nopeuksia (olen koko ajan valmis pysähtymään) ja pyrin tarkkailemaan jokaista jollain tavoin suuntaani liikkuvaa ajoneuvoa, myös takaa tulevia. En mene sellaiseen väliin, josta en selviä, jos autoilija tekee havaintovirheen.

Näen viikoittain pyöräilijöitä, jotka ajavat risteyksen läpi takaansa kääntyvään autoon katsomatta ja oikeuksiinsa luottaen. Hyvä tuuri on oltava, jos tuolla tavoin onnistuu ikänsä pyöräilemään ilman kolahdusta. Minä ainakin lähden siitä, että joku niistä kääntyvistä autoista joskus ei minua huomaa. Siksi minä pyrin huomaamaan ensin. Se on minulle paljon helpompaa kuin autoilijalle. Ei tarvitse kuin etukäteen hiljentää, hahmottaa tilanne ja sen jälkeen kytätä olkansa yli.
Se että itse pystyy havainnoimaan liikennettä ja reagoimaan siihen kuten kuvailet, ei tarkoita sitä, että kaikki siihen pystyvät. Laissa on aivan syystä, väistämissääntöjen lisäksi, erityinen vaatimus autoilijalle kevyenliikenteen huomioimisesta. Totaalisen väärin vaatia, että pyöräilijä väistää aina.