HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 25 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #721
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Mikä on muuten virallisesti oikea ketjulinja 1x10:ssä? Millä takarattaalla pitäis ketjujen olla suorassa eturattaaseen nähden? Mietin vaan, että laitanko spacereitä 0, 1 vai 2? Nyt on yksi, mutta vääntää jo sen verran ketjua ykkösellä, että ei varmaan pysy rattaalla ilman ketjunohjainta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Siis täh? Missä sulla on nyt spacereita? Jos ratas on oikealla puolella kampea (eli vasemmalla ), ketjulinja on automaattisesti oikea. Ethän vain ole laittanut spiderin ulkopuolelle eturatasta? Se pitää olla spiderin sisäpuolella. Mitään spacereita ei todellakaan tarvita.

  2. #722
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Eiku keskiönlaakerin suhteen ratas on sisäpuolella. Lähinnä mietin sitä ku truvativin kammet tulevat reilusti ulommas rungosta kuin HT2 ja esim. XT kammet.. Nyt ketjulinja on suora kun takana on pienin ratas. XT kammilla samassa systeemissä linja on suorassa kun takana on about keskirattaalla. Ei taida nuo kammet puhua samaa kieltä rungon kanssa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #723
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Hämptön
    Viestit
    168
    mitkä kammet?

  4. #724
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705

    1x10

    Osimoilleen aika tarkasti tämä setti.. Taidan vaihtaa HT2 ja XT 32 rattaan tilalle

    http://m.pinkbike.com/u/scriv999/alb...felt-Crankset/


    Ps. Alkaa jo avautua ongelma, sillä keskiönlaakerikin on varmaan liian pitkä inbredin rungolle.. Mä oon ottanut sen linjan, että parhaiten oppii ku soveltaa ja sit ratkoo ongelmia niin joutuu perehtymään osien sielun elämään. Voishan näitä aina samoilla osilla kasata, mut näin on loppupeleissä mukavampaa..

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    toripolliisi muokkasi tätä : 02.07.2014 at 21.19 Syy: lisäys

  5. #725
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Moi

    Taannoin toisessa ketjussa oli video missä kirottiin, että mikään ei onnistu....

    Ei toimi X7 type2 medium häkkinen takavaihtaja Oneupin 42 hampaisen laajennus rattaan kanssa ainkaan Titus Rockstar rungossa. B-ruuvi vääntyy eikä pysy sitä "kielekettä" vasten. Lisäksi syystä tai toisesta L ruuvi alkoi rajoittaa liikettä H pikkurattailla. En tiä onko runko ihan päin v***** suunniteltu, vika asentajassa vaiko vaihtajassa.

    No otin vaihtajanrissat uudesta vaihtajasta ja siirsin rissat vanhaan X9 vaihtajaan. Taas toimii, mutta tuli kalliit rissat.

  6. #726
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Osimoilleen aika tarkasti tämä setti.. Taidan vaihtaa HT2 ja XT 32 rattaan tilalle

    http://m.pinkbike.com/u/scriv999/alb...felt-Crankset/


    Ps. Alkaa jo avautua ongelma, sillä keskiönlaakerikin on varmaan liian pitkä inbredin rungolle..
    Nyt taitaa olla 56mm eikä 51mm:lle ketjulinjalle tarkoitettu akseli keskiölaakerisysteemissä.
    Sorry mutta Hussefeltit on surkea esitys kampisetiksi.

  7. #727
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Oli hyllyssä ja yritin hyötykäyttää nyt on jo xt kammet paikoilla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #728
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Nyt löytyi ongelmaan ratkaisu! Enpä ois ikinä uskonut, mutta vika oli takapakassa. Kolme pienintä ratasta ei vaan jostain syystä toimineet! Vaihdoin kiekon toiseen pyörään ja ongelma seurasi mukana. Vaihdoin takapakan toiseen ja ongelma katosi. Silmä määräisesti kaikki näyttää normaalilta, rattaat olivat hyvässä kunnossa, mut ei vaan toimi! Otin ylimääräisestä 9 pakasta uudet rattaat viallisten tilalle ja nyt toimii täydellisesti pakko sanoa, että todella mystistä ja vahingossa löytyi vika.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Eikö joku tuolla aikaisemmin jo tuota epäilly

  9. #729
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    En uskonut


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #730
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    1-lehti konversiot kiinnostaisi, mutta pidän tuota 30-piikkistä etulehteä minulle liian isona.

    Niin onkos olemassa mitään 28-piikkistä ratkaisua olemassa? Käsittääkseni nämä kaikki markkinoilla liikkuvat pitkäpiikkiset rattaat on tehty 104 mm BCD:llä. Ja siihen ei alle 30 piikkistä saa mahtumaan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  11. #731
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    1-lehti konversiot kiinnostaisi, mutta pidän tuota 30-piikkistä etulehteä minulle liian isona.

    Niin onkos olemassa mitään 28-piikkistä ratkaisua olemassa? Käsittääkseni nämä kaikki markkinoilla liikkuvat pitkäpiikkiset rattaat on tehty 104 mm BCD:llä. Ja siihen ei alle 30 piikkistä saa mahtumaan.
    XX1:n spiderissä on pienempi BCD.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  12. #732
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    XX1:n spiderissä on pienempi BCD.
    Jaa uusissa Shimanon kammissa kanssa. 96mm BCD .

  13. #733
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jaa uusissa Shimanon kammissa kanssa. 96mm BCD .
    Ahaa, muistatko missä sarjoissa? Nämä XT:t näyttävät olevan 104 mm...
    http://cycle.shimano-eu.com/media/te...9830800932.pdf
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #734
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Moi

    Taannoin toisessa ketjussa oli video missä kirottiin, että mikään ei onnistu....

    Ei toimi X7 type2 medium häkkinen takavaihtaja Oneupin 42 hampaisen laajennus rattaan kanssa ainkaan Titus Rockstar rungossa. B-ruuvi vääntyy eikä pysy sitä "kielekettä" vasten. Lisäksi syystä tai toisesta L ruuvi alkoi rajoittaa liikettä H pikkurattailla. En tiä onko runko ihan päin v***** suunniteltu, vika asentajassa vaiko vaihtajassa.

    No otin vaihtajanrissat uudesta vaihtajasta ja siirsin rissat vanhaan X9 vaihtajaan. Taas toimii, mutta tuli kalliit rissat.
    Törmäsin just vähän aikaa sitten X7 vaihtajaan, jossa L-ruuvi esti liikeradan pienimmälle (9) rattaalle, vituilleen suunniteltu ja vaati viilaamista toimiakseen.
    Tämä oli kylläkin 9-vaihtaja, mutta X7 peltivivusto lienee samanlainen type2ssakin.

  15. #735
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Törmäsin just vähän aikaa sitten X7 vaihtajaan, jossa L-ruuvi esti liikeradan pienimmälle (9) rattaalle, vituilleen suunniteltu ja vaati viilaamista toimiakseen.
    Tämä oli kylläkin 9-vaihtaja, mutta X7 peltivivusto lienee samanlainen type2ssakin.
    ja taas meni tunteja ja näpit jääty suomen kesässä

  16. #736
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    En ole nähnyt näitä kuin internetissä mutta RF:n uudet Turbine Cinch-mallit, E13 TRS ja varmaan pari muutakin kampisarjaa mahdollistaa eturattaaksi 30:stä pienemmän rattaan. Ihan halpoja ei ole noista mikään mutta eikös jotkut Shimanon 2-rattaiset kammet ole 28 eturattaalla (ketjulinja?).

  17. #737
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ketjulinja, sepäse.

    Bling Ringi MRP'ltä + SRAM kammet joista saa spiderin irti

    Tai XX1/e13/Cinch

    Muita juuri nyt en muista..

  18. #738
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ahaa, muistatko missä sarjoissa? Nämä XT:t näyttävät olevan 104 mm...
    http://cycle.shimano-eu.com/media/te...9830800932.pdf

    M782 ainakin. Oli joku muukin.


    edit:
    M672 myös.


    edit 2:

    Jollain nettikaupoilla lukee virheellisesti 104/64, mutta kyllä ne ovat 96/64. Tsekatkaa vaikka Shimanolta. Yksi kaveri osti M672 kammet ja ihmetteli kun 104BCD Wolftooth ei sovi...

  19. #739
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    M782 ainakin. Oli joku muukin.
    edit: M672 myös...
    Katsoin Bike24 sivuilta ja siellä kaikki 2-lehtiset kampisarjat päättyivät numeroon 5. Eli 785 ja 675 ja niistä Shimpan dokkarit sanoo että 104 mm.

    Mutta hetkinen, tuo SLX 672 tosiaan näyttää olevan 96 mm. Vielä kun joku tekisi siihen pitkäpiikkisen rattaan...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...88;mid=2;pgc=0
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #740
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885

  21. #741
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885

  22. #742
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Loistavaa ! Tämähän on Foorumia parhaimmillaan. En tuollaista itse hoksannutkaan.

    Öö... Mikä se kampisarja pitää olla mihin tuollainen ratas käy? Kyselee Shimano-mies...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  23. #743
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Siinähän ne on Wolftoothin sivuilla mainittu:

    These are Direct Mount chainrings for SRAM GXP crank. This will replace you existing chainring and spider, which is attached via 3 bolts on the back side of the spider near the spindle. You will use these same 3 bolts to attach the SDM ring.

    SDM chainrings fit on SRAM S2200, S2210, X9, X0, X01, XX1, Truvativ AKA Cranksets (GXP version) only. Newer S1400 (or X7) cranksets with removable spiders will work with SDM rings. Older versions of these cranksets may not have removable spiders. If the crankarm and the spider are all made from the same piece of aluminum it is not removable.
    Chainline is 50mm on all rings (on a GXP or BB30 long spindle crankset)

  24. #744
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    On muuten superstarin n/w rattaan piikit huomattavasti racefacea järeämmät, ylettyy ihan "ketjun läpi"
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  25. #745
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Wolftoothissa sama homma
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  26. #746
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jep, superstar briteistä alle viikossa 32€, ei tullihommia eikä muuta ikävää..

  27. #747
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Joo. Wolftoothin hommasin suomesta, tosin tuplaten superin hintaan nähden.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #748
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Tuanoinniin. Tekeekö kukaan 4x104 jaolla isompaa kuin 38T N/W ratasta? TMT on puhdasta häviötä näillä välityksillä.
    --

  29. #749
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    miks tyämatkatemmossa pitäsi olla n/w ratas ? eiks normi rampiton kävis.. ?
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  30. #750
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Ei riitä rampiton, ketjut putoo kun oikaisee rotvallien yli.
    --

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •