ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 24 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #691
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Pyöriihän takavaihtajan rissat herkästi?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #692
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Pyörii. Kuten sanoin, korjauspukissa kaikki toimii moitteettomasti. Täysin äänetön ja vaihteet napsuvat herkästi. Putsasin vielä kaikki samalla kun vaihdoin ketjun, eli vaihtajan risat käytin irti ja putsasin.

  3. #693
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Ongelmaa pukkas! 1x10 voimansiirto. Vaihdoin uuden ketjun (ongelma oli myös vanhalla ketjulla, mutta ei näin pahana) ja nyt on takavaihtaja alkanut nypyttää isoimmilla vaihteilla, eli 3 pienimmällä rattaalla, pahiten 2 pienimmällä. Polkiessahan kammet nytkähtelevät pikkuisen eteenpäin, vähän niin kuin tyhjää. Käsillä kun kampia pyörittää niin täydellisesti toimivat, mut mitä enemmän voimaa laittaa polkimille niin sen pahemmin rupeaa töksymään. Ajaessa en näe ketjun käytöksessä muuta kuin sen, että takavaihtajan alapää tekee noin 1-2cm liikettä, eli välillä ketju vetää sitä vähän eteenpäin ja sit pongahtaa takaisin, joka tuntuu polkiessa nykimiseltä. Äärimmäisen vittumaista ja eikä 2 isoimmalla voi käytännössä polkia ollenkaan.

    Itse epäilen ongelmaksi alapuoleista ketjunohjuria. Voisko ketju tarttua hetkittäin ja hiukan ketjunohjurin reunaan kiinni? Ongelma on vain näillä 3 rattaalla. Muutenkin tuntuu turhalta koko alapuolella oleva rattaallinen ohjuri. Varmaan pärjäis hyvin ilmankin, koska ylhäällä oleva ohjain estää ketjua pomppimasta pois eturattaalta..

    Voiko ongelma olla jossain muualla?

    http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod70946
    Ruuvvaa se alaohjuri irti, heitä lenkki, kokeile lähteekö ongelma pois..

  4. #694
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Ettei olis ihan perus ongelma eli käytetyimmillä rattailla ei uusi ketju pelitä? Jos edessä kovin pieni ratas ja ajaa paljon pikkurattailla takana
    voi käydä näinkin tosin vanhalla ketjulla ei pitäis sitä tehdä. Mikä ketju? jotkut ketjut (esim. Campa) on ronkelimpia vanhalle pakalle kuin toiset.
    Korjauspukissa kyllä pelittää mut voimaa kun laittaa niin hyppii yli. Paljonko kilometrejä pakalla? onko se jo loppu?

  5. #695
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    En oo ehtiny vielä talliin asti, mutta 9-10 vaihdetta ei oikeastaan tule käytettyä kuin tosi hyvissä tuulissa, kovaa ajaessa, yms. XT ketju, XT:tä on myös muut voimansiirto osat. Se ei hypi yli rattaiden, vaan se ilmenee alimman risan edes takas jojoiluna, eli viittais et ketju tarttuis johonkin eturattaalla, mut voin olla väärässäkin


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #696
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tarkista eturattaan sisäpuolen hampaat, joissakin lienee vähän työstöpurskeita, pyhkäse viilalla ne pois. Nyt muistan kerran tuollaiseen törmänneeni.

  7. #697
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mulla oli sama ongelma XT:n Shadow+ takavaihtajalla mun 1x10 setupissa. Korjauspukissa ei mitään ongelmia pyöritellessä, mutta ajaessa varsinkin hieman enempi teholla runttaamalla pienimmällä vaihteella kuulu ihmeellistä ruksutusta. B-tension ruuvia hieman kiristämällä ongelma katosi. Jännä sinänsä, että ylärissa kulki aluksi täysin ohjeiden mukaisella etäisyydellä pakasta, mutta ilmeisesti tuo XT:n vaihtaja heiluu jotenkin sen verran ylös ja alas ehkä kitkakytkimen takia sen päällä ollessa? ettei se riittänyt.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  8. #698
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Eilen kasattu 1x10 Fattyyn ja muuten hyvä, mutta KMC:n Campan ketjulle tarkoitettu pikalukko ei ole oikein yhteensopiva 30 piikkisen Ringmasterin kanssa. Korjaustelineessä hyppäsi ikävästi ketju pois paikaltaan aina kun lukko osui kohdalle. Pihalla kokeillessa ongelmaa ei esiintynyt kun tuli vähän painoa ketjulle. Saahan nähdä miten tuo käytännössä toimii. Tänään pitäisi ehtiä ajamaan oikein maastoonkin jossa sitten nähdään miten toimii. Sinänsä ikävää kun pikalukkoja olen pitänyt mukana ketjuongelmien varalta ja muilla rattailla ei ongelmaa ole esiintynyt.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  9. #699
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla oli sama ongelma XT:n Shadow+ takavaihtajalla mun 1x10 setupissa. Korjauspukissa ei mitään ongelmia pyöritellessä, mutta ajaessa varsinkin hieman enempi teholla runttaamalla pienimmällä vaihteella kuulu ihmeellistä ruksutusta. B-tension ruuvia hieman kiristämällä ongelma katosi. Jännä sinänsä, että ylärissa kulki aluksi täysin ohjeiden mukaisella etäisyydellä pakasta, mutta ilmeisesti tuo XT:n vaihtaja heiluu jotenkin sen verran ylös ja alas ehkä kitkakytkimen takia sen päällä ollessa? ettei se riittänyt.
    Jonkin verran tuota kiristin, mutta vain silmä määräisesti. Otin ketjunohjaimen pois, mutta vika jäi. Aika paljon sai vieläkin säätää takavaihtajan asetuksia, joten pikkuisen parempi mutta vieläkin nypyttää. Eturattaassa oli vielä hyvinkin piikkejä, toki kuluneeltahan tuo näytti, joten vaihdan senkin nyt samoilla tulilla. Takapakan ko. rattaat olivat loistavassa kunnossa.

  10. #700
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    "Eilen kasattu 1x10 Fattyyn ja muuten hyvä, mutta KMC:n Campan ketjulle tarkoitettu pikalukko ei ole oikein yhteensopiva 30 piikkisen Ringmasterin kanssa. Korjaustelineessä hyppäsi ikävästi ketju pois paikaltaan aina kun lukko osui kohdalle. Pihalla kokeillessa ongelmaa ei esiintynyt kun tuli vähän painoa ketjulle. Saahan nähdä miten tuo käytännössä toimii. Tänään pitäisi ehtiä ajamaan oikein maastoonkin jossa sitten nähdään miten toimii. Sinänsä ikävää kun pikalukkoja olen pitänyt mukana ketjuongelmien varalta ja muilla rattailla ei ongelmaa ole esiintynyt./ lansive"

    Miten kävi oikeassa ajossa?
    Käytössä samoja lukkoja sekä ysinä että kymppinä. Tavallisessa käytössä KMC-ketjuilla toimineet erinomaisen hyvin.

  11. #701
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Takavaihtajan hypytys tai heijaaminen nimenomaan ajaessa tuo mulle mieleen vanhan riesan: Chain Suck-ilmiön.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #702
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Takavaihtajan hypytys tai heijaaminen nimenomaan ajaessa tuo mulle mieleen vanhan riesan: Chain Suck-ilmiön.
    Ei sano mitään?!? Voitko avata vähän?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #703
    Moro

    Alottelija kyselee tyhmiä, eli minkäslaiset pultit tarvii tuohon On Onen Ringmasteriin pistää? En löytänyt OnOnen sivuilta ainakaan mitään pultteja...

  14. #704
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stilu Katso viesti
    Moro

    Alottelija kyselee tyhmiä, eli minkäslaiset pultit tarvii tuohon On Onen Ringmasteriin pistää? En löytänyt OnOnen sivuilta ainakaan mitään pultteja...
    Mulla Ringmaster tuli Shimanon kahden rattaan kampiin. Tuossa Ringmasterissa on pultin reiissä kierteet ja pienemmän 24t rattaan poistuessa sen pultti oli riittävän pitkä kiinnitykseen, ainakin mulla toimii näin. Isomman rattaan pultit panin taas tukkimaan ja suojaamaan pienemmän rattaan pultin paikat, pultin taustakappaleet pistin talteen.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  15. #705
    Jees, kiitti infosta!

  16. #706
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Mulla Ringmaster tuli Shimanon kahden rattaan kampiin. Tuossa Ringmasterissa on pultin reiissä kierteet ja pienemmän 24t rattaan poistuessa sen pultti oli riittävän pitkä kiinnitykseen, ainakin mulla toimii näin. Isomman rattaan pultit panin taas tukkimaan ja suojaamaan pienemmän rattaan pultin paikat, pultin taustakappaleet pistin talteen.
    Ei ollu 32 hampaisessa kierteitä ainakaan mun rattaassa, mut samoilla rattaanpulteilla laitoin ja pelittää kyseessä Sramin kammet.

  17. #707
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei sano mitään?!? Voitko avata vähän?/ toripolliisi
    Tietoa ilmiöstä.

    http://fagan.co.za/Bikes/Csuck/


    HUPS. Olimmepa samaan aikaan liikkeellä, sorry, ab!
    TERU muokkasi tätä : 21.06.2014 at 20.48

  18. #708
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Ei sano mitään?!? Voitko avata vähän?
    Kuukkeli avaa! http://fagan.co.za/Bikes/Csuck/
    Haulla single front ring chain suck löydät sitten lisää. Foorumillakin on tämmönen säie http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...6614-Chainsuck!

    Itse olen kahdesti törmännyt nimenomaan yhden rattaan ketju-imuun , takavaihtaja heijas ees taas. Sinänsä tämän säikeen aihe ei mulle ole tällä hetkellä tähellinen joten en asiantuntijaksi pääse alkamaan. Nuo ketjulinja-asiat varmaan vaikuttaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #709
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RATE Katso viesti
    Ei ollu 32 hampaisessa kierteitä ainakaan mun rattaassa, mut samoilla rattaanpulteilla laitoin ja pelittää kyseessä Sramin kammet.
    Vaikuttaiskohan rattaan koko, mulla 30 hampainen.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  20. #710
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Vaikuttaiskohan rattaan koko, mulla 30 hampainen.
    Taitaa kaikkien valmistajien 30t rattaissa olla kierteet rattaassa ja isommissa ihan perinteinen systeemi.

    Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla
    Gravity, what a heartless bitch.

  21. #711
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Miten on ketjujen pituus 1x10-systeemissä; toimiiko se isojen yli + 2 lenkkiä? Vai olisko jotain parempaa mittaa antaa? Setuppi on XT 11-36T pakka, XT Shadow+ GS vaihtaja, XT kampiin läsäytetty n-w 32T ja vaihdelipsuttimena on ZEE.

    Sain eilen fillarin niputettua uudella "vaihteistolla" ja keulalla, ketjuja vielä odottelen joten on aikaa kysellä vähän neuvojakin ettei mene sormi suuhun.

  22. #712
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Onko kyseessä täysjousto? Kohtuu oleellinen tieto...
    Kerrataan: täysjoustossa ketju suurimmalle rieskalle, takapumpusta ilmat pois.
    Ainut keino 100% varmasti varmistaa että ketjun pituus on riittävä.
    brilleaux muokkasi tätä : 29.06.2014 at 18.18

  23. #713
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Kiitokset tarkennuksen pyynnöstä. Kyseessä on siis jäykkäperäinen fillari.

  24. #714
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Tällainen siitä nyt sitten tuli. Ketjut laitoin isojen rattaiden yli ja lisäsin 2½ lenkkiä lisää, en tiä olisko pitänyt lisätä lenkki tai pari vielä lisää. Mutta pienen testailun jälkeen todettava, että ero vaihtamisessa vanhalla M772 shadowilla ja tuolla M786 shadow plussalla kuin yöllä ja päivällä. Jännä nähdä miten toimii maastossa.


  25. #715
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Hämptön
    Viestit
    168
    Vanha ysivaihtaja meni rikki lauantaina kinahmilla. Tahkolla tuli hommattua wolftoothin nw -ratas ja yläfemmasta tulee x0 type 2 takavaihtaja 1x10 pakettiin muine kilkkeineen.

    Ketjulinjasta pari kysymystä: mulla olisi tähän käyttää sekä vanhat triplakammet että uudemmat tuplakammet (shimano). Miten muiden kokemukset tuplakammista ja ketjulinjasta? Käyttäisin noita kampia mieluummin, mutta ketjulinja vähän mietityttää. Samat xt:n kammet ainakin tuossa yllä käytössä. Mulla on spaceri vetopuolella, joten sillä voisi olla mahdollista säätää tuota ketjulinjaa hieman.

  26. #716
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eilen kasattu 1x10 Fattyyn ja muuten hyvä, mutta KMC:n Campan ketjulle tarkoitettu pikalukko ei ole oikein yhteensopiva 30 piikkisen Ringmasterin kanssa. Korjaustelineessä hyppäsi ikävästi ketju pois paikaltaan aina kun lukko osui kohdalle. Pihalla kokeillessa ongelmaa ei esiintynyt kun tuli vähän painoa ketjulle. Saahan nähdä miten tuo käytännössä toimii.
    Hyvinhän tuo on toiminut. Enää ei edes pukissa hyppää mihinkään. Tahkon alamäet kun rytyytti niin paikallaan pysyi täysjäykässä läskissä. Vaihtaja Sramin type 2 ja tuntuu tosiaan pitävän ketjun hyvin aisoissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #717
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Meikäläisellä oli 1x9-jäykkäperässä Tahkolla edessä 30t Raceface narrow-wide, takana XT 11-34 9-pakka, vaihtajana lyhythäkkinen X9, ei siis type 2. Ketjuna vanha 9-speed XT.

    Kahden kiekan aikana ketju ei ollut edes lähellä tippua. Hakkasi kyllä laskuissa pinnoihinkin välillä ja otti kiinni renkaan reunanappuloihin. Näköjään type 2 ei ole ollenkaan välttämätön jos on lyhythäkkinen vaihtaja, tarpeeksi lyhyt ketju sekä pakassa tarpeeksi pieni range.

    Tavallinen eturatas + e13 XCX-ST -setupilla ketjulla oli tapana tippua useasti ja jäädä vain ohjurin varaan roikkumaan.


  28. #718
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Ongelmaa pukkas! 1x10 voimansiirto. Vaihdoin uuden ketjun (ongelma oli myös vanhalla ketjulla, mutta ei näin pahana) ja nyt on takavaihtaja alkanut nypyttää isoimmilla vaihteilla, eli 3 pienimmällä rattaalla, pahiten 2 pienimmällä. Polkiessahan kammet nytkähtelevät pikkuisen eteenpäin, vähän niin kuin tyhjää. Käsillä kun kampia pyörittää niin täydellisesti toimivat, mut mitä enemmän voimaa laittaa polkimille niin sen pahemmin rupeaa töksymään. Ajaessa en näe ketjun käytöksessä muuta kuin sen, että takavaihtajan alapää tekee noin 1-2cm liikettä, eli välillä ketju vetää sitä vähän eteenpäin ja sit pongahtaa takaisin, joka tuntuu polkiessa nykimiseltä. Äärimmäisen vittumaista ja eikä 2 isoimmalla voi käytännössä polkia ollenkaan.

    Itse epäilen ongelmaksi alapuoleista ketjunohjuria. Voisko ketju tarttua hetkittäin ja hiukan ketjunohjurin reunaan kiinni? Ongelma on vain näillä 3 rattaalla. Muutenkin tuntuu turhalta koko alapuolella oleva rattaallinen ohjuri. Varmaan pärjäis hyvin ilmankin, koska ylhäällä oleva ohjain estää ketjua pomppimasta pois eturattaalta..

    Voiko ongelma olla jossain muualla?

    http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod70946
    Nyt löytyi ongelmaan ratkaisu! Enpä ois ikinä uskonut, mutta vika oli takapakassa. Kolme pienintä ratasta ei vaan jostain syystä toimineet! Vaihdoin kiekon toiseen pyörään ja ongelma seurasi mukana. Vaihdoin takapakan toiseen ja ongelma katosi. Silmä määräisesti kaikki näyttää normaalilta, rattaat olivat hyvässä kunnossa, mut ei vaan toimi! Otin ylimääräisestä 9 pakasta uudet rattaat viallisten tilalle ja nyt toimii täydellisesti pakko sanoa, että todella mystistä ja vahingossa löytyi vika.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #719
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla oli sama ongelma XT:n Shadow+ takavaihtajalla mun 1x10 setupissa. Korjauspukissa ei mitään ongelmia pyöritellessä, mutta ajaessa varsinkin hieman enempi teholla runttaamalla pienimmällä vaihteella kuulu ihmeellistä ruksutusta. B-tension ruuvia hieman kiristämällä ongelma katosi. Jännä sinänsä, että ylärissa kulki aluksi täysin ohjeiden mukaisella etäisyydellä pakasta, mutta ilmeisesti tuo XT:n vaihtaja heiluu jotenkin sen verran ylös ja alas ehkä kitkakytkimen takia sen päällä ollessa? ettei se riittänyt.
    Samaa kummastelin huoltopukissa ja ekalla testiajolla. Säädin hieman myös b-tensionia, kun muistin tän sun postin, ja vaihteisto hiljeni. Ekat 10 kilometriäkin hiljensi mutta veikkaan sen tulleen siitä, kun mulla tuli liikkuvat osat uusia kampia lukuun ottamatta.

    Ja jännästi liikkeelle lähtiessä vasemman käden peukalo hamuaa pykälää isommalle

  30. #720
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Mikä on muuten virallisesti oikea ketjulinja 1x10:ssä? Millä takarattaalla pitäis ketjujen olla suorassa eturattaaseen nähden? Mietin vaan, että laitanko spacereitä 0, 1 vai 2? Nyt on yksi, mutta vääntää jo sen verran ketjua ykkösellä, että ei varmaan pysy rattaalla ilman ketjunohjainta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •