Vapaavauhtisesta seuraavaan ryhmään lähtijöitä oli paljon, alussa mentiin fiksusti kahtena ryhmänä mutta jo ennen Myraksen mäkeä oltiin yhtenä mastodonttiryhmänä. Ajo oli siitä huolimatta melko mallikelpoista, mutta Brobölentiellä ilmeisesti vetoparin vaihdon venymisen takia tukittiin koko kaista turhan pitkäksi aikaa ja Söderkullantiellä eurorekan pituinen parijono ei ehkä ollut onnistunein etenemismuoto. Keulille kirinyt ponteva Bianchi-mies saikin korjauksen ripeästi aikaan (kun sen sijaan taaempana tehty yritys jakaa porukka uudelleen kahteen jäi yritykseksi).
Keskari Uudelle Porvoontielle oli vauhdikkaammin ajetun Immersbyntien jälkeen noin 35,6 km/h eli speksin puitteissa tai vähän päälle, riippuen siitä mikä se alunperin oli. Vetohommia tehneet eivät tainneet olla ensimmäistä kertaa asialla.
Yksi putosi tai jättäytyi ennen Massbyntielle kääntymistä, toiselle sattui rengasrikko ennen Ingmannia ja kolmas jäi ilmeisesti pyöräilyveljenä seuraksi. Immersbyntien mäkiosuudella putosi minun lisäkseni kaksi ajajaa, Porukka kasattiin Uudella Porvoontiellä, paluusiirtymä taidettiin tehdä kahtenä ryhmänä (vaikkakin ensimmäinen ryhmä muodostui lopullisesti vasta Karhusaaren tienhaaran jälkeen).
Pyöräilijän näkökulmasta ihan hyvä lenkki; takana ajaneille autoilijoilla ei ilmeisesti kaikesta huolimatta ollut pinna kireällä...
Kirjanmerkit