Toinen johtopäätös voisi olla se, että 30 km/h nopeuskategoriassa aerodynaaminen ero testin heikoimmaksi rankattujen Ksyriumien ja parhaiden Zipp 808:n välillä jäi vaivaiseen kuuten wattiin. Jos niin marginaalisen eron kykenee aistimaan omassa ajossaan, niin ansaitsee kyllä arvonimen Human Power Meter.
Aerodynaamiset erot eivät repeä edes 40 km/h nopeudella juuri sen suuremmiksi (Ksyrre: 18,2 W vs 404: 11 W), ellei sitten ole niin Ironman, että harkitsee Zipp 808:aa realistiseksi lenkkikiekkovaihtoehdoksi.
Testidata (loistava postaus, jhalmar!) taitaa muuten olla jo sen verran vanhaa, että testatut Zippit ovat ajalta ennen aerodynaamisempia Firecrestejä. Sehän tekee uusista Zipp 202 Firecrestistä niin houkuttelevan diilin, että suhteellisesta matalasta profiilista ja keveydestä huolimatta setin aero-ominaisuuksien pitäisi olla vanhan 404:n tasoisia.
Kunpa Zipp oppisi valmistamaan yhtä edistyksellisiä napoja kuin vanteita...







Lainaa viestiä vastauksessa
Tonen juttu on se, että kireälle pinnatut hiilikuitukehät tuntuu kestävän osumaa aika kivasti ja rihtaamisen tarve taitaa olla aika pientä. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Löysiä kiekkoja en enää koskaan halua, kun sellaiset olen kerran päässyt omistamaan.
. En minä tiedä noitten teknisiä paremmuuksia alkaa arvuuttamaan.

Kirjanmerkit