Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
Meillä on sammakkoakku, jossa liittimet akun alla, pyörä on kotona pyöräkatoksessa, johon tuulella sataa akun niskaan ja akku joskus sisällä, joskus fillarissa. toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmaa 2 vuodessa.

Ok. Pulloakku ei sovi pyörään, niin täytyy varmaan tilata tuollainen sammakkoakku.

Huomasin että bmsbattery myy myös tuollaista johtospagettia vähentävää sarjaa: S06PW Easy Assembling Waterproof Connector Kit

Lisäksi tuo Torque Simulation Square Wave Controller vaikuttaa kiinnostavalta. Sen kanssa pystyisi valitsemaan vakionopeuden tai vakiotehon ajomoodiksi. Tuohon kun vielä laitaa 12-napaisen PAS-anturin niin pitäisi olla käytettävyys kohdallaan. Onkohan tuossa poljintunnistus jo niin nopea ettei erillisiä jarruantureita välttämättä tarvittaisi? ELFEi mainostaa tätä V2 sarjassaan.

Moottoriksi ajattelin Bafang 36V250Watts Front Driving QSWXK5:ta. Siinä pitäisi olla parempi vääntö kuin Q100:ssa tai SWXU:ssa. Asettaako sähkömoottori kuinka kovia lujuusvaatimuksia etuhaarukalle? Etuvetoista systeemiä ajattelin lähinnä painojakauman takia, kun akku on kuitenkin takana.

Tuolle setille tulisi bmsbatterystä ostettuna hintaa n. 300e + postit 160e. Postimaksut tuntuvat kovilta, mutta kokonaishinta jää alvien kanssa silti alle saksan hintojen.