https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...88695583_n.jpg
onko se pyörä tän näkönen ?
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...88695583_n.jpg
onko se pyörä tän näkönen ?
Taas toi sininen pyörä! Menen välittömästi viiltelemään itseäni.
(Oikeesti se on aika hieno.)
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Että on näitten uutuuksien kanssa vaikeeta tai ylipäätänsä pyörän valinta. Knolly warden olis ygönen, mutta viivästyksiä ilmeisesti matkassa, ehkä lähtee satsi 19.5 tai sitten ei, mtbr sivuja lukiessa tuli vastaa chilcotinin ilmestymisaikaan tulleet viivästykset n.5kk.
ja Nomad toisena, lähtö tehtaalta 15.5 ilmeisesti.
kolmas vaihtoehto on tuntematon...
Sportax järjestää Santa Cruz -demopäivän sunnuntaina Calpiksen endurokisan yhteydessä, joten pyöriä varmaankin koeajettavissa siellä?
Hienoo, koeajoon ja kisailemaan siis. Maanantaina pitäs maksaa knolly, jos haluu ekasta satsista(millon se sitten onkaan!). Hikinen su-ma yö tulee.
viime vkloppuna tuli kalliokikkailussa hiilikuitukampeen melkein keskiön kohdalle aika iso ventti, pistää arveluttamaan kyllä toi materiaali omassa käytössä.
Caprankin toimitukset alkaa valua näemmä ens vuoden puolelle. Hyvin on käyny kaupaks, tosin tolla hinnalla en yhtään ihmettele.
Täällä olisi kiinnostusta ostaa Large/20" Enskafillari hyvillä palikoilla ja kevyellä kokoonpanollaHintaluokka siinä 2500e kantturoilla. Tällä viikolla lähtee tilaus jos ei käytettyä löydy. Nyt siis oiva sauma päästä siitä huonosta 26" rengaskoosta eroon
Yv:lläkin voi yhteystietoja laittaa jos tiedätte jonkun olevan myymässä.
Taisi paukahtaa bittiavaruuteen viestini, jonka kirjoitin tietsikalla. Ei näy ja kuulu sitä täällä, kun vakoilen asiaa älykännykällä. Enivei... Jahkailu on edennyt akselille Bronson vs. Trek Slash 8 tai 9. Ysi olisi poistotuote eli 26". Hinta olisi varsin kutkuttava.
Sit on mietityttänyt se, että miksi sitä "hissisatulaa" ei laiteta kaikkiin malleihin jo vakioksi. Hinnanko takia? Vai voiko olla niin, että vielä nykyään löytyy endurokuskeja, joiden filosofiaan tuollainen ei mahdu. Ja pyörätehtaalla sitä pidetään vain lisävarusteena, jota ilman pyörä täyttää sille asetetut odotukset.
Ja vielä sellainen mietityttää, jotta kuka vielä suosii 3x10 ratkaisua vaihdepuolella? Mitä hyötyä, mitä haittaa suhteessa 1x11?
-Kimmo-
Using Tapatalk
Meridaa ei muuten löydy Suomesta, vaikka sellaisen haluaisi ostaa (maahantuojalla ei ainakaan sitä ole). Jos löytyy, niin sit joku koeajoyksilö.
Saksan suunnan hintaneuvottelut ovat Meridan osalta tasolla 2800€ Suomeen lähetettynä. Varsin hyvä hinta. Mutta silti haluaisin pyörän Suomesta. Ei auta muu, kuin katsella muita merkkejä.
Sunnuntaina olisi tarkoitus ajella Kalpalinnaan koeajolle, laajentamaan ajatusmaailmaa ja ehkä tekemään tarjous yhdestä pyörästä. Hintaneuvottelut vielä kesken...
-Kimmo-
Using Tapatalk
Aivanko totta ja tosiaan, että eivät kestä? Onko merkillä väliä keston suhteen? Rock Shockin hissi maksaa melkein 300€. Eikö sekään kestä?
Kysynpä niin, jotta jos satulan säätää hyvälle polkukorkeudelle, niin pitääkö ennen alamäkeä (jyrkkää) pysähtyä ja laskea satulaa vaiko onnistuuko lasku ilman munaiskuja olemalla enemmän päkiöillä ja istumalla renkaan "päällä"?
Varmaan kannattaa laskea suosiolla satulaa, ennen kohtalokasta laskua.
Ja nää visiot renkaan päällä istumisesta ovat tulleet pelkästään laskukuvia katsomalla.
-Kimmo-
Using Tapatalk
No kokemukset on omia. Voi olla että yleistin liikaa.
Rokkarin kyllä passaisin, jos meinaa talvella käyttää. Ne ei oikeasti kestä pakkasta.
Jos tarkoitus on ympärivuoden käyttää katselisin kyllä "mekaanisia" tolppia. Gravity Dropper esim.
Itse hankin temppuileviin tolppiin kyllästyneenä ICE V8 halpistolpan, ja ei ole ollut valittamista.
Kaikki onnistuu opettelemalla, jokainen tyylillään.![]()
Onhan noissa hissitolpissa aika monessa mallissa omat harminsa. Jos haluaa varmatoimisimman niin varmaan ne on nuo täysin mekaaniset ice v8 ja gravity dropper. Tosin noiden käyttömukavuus ja ominaisuudet taas jää sitten aika kauas noista paremman pään tolpista kuten reverb, ks lev ja thomson. Pientä harmia ollut itselläkin levin kanssa, mutta en silti pois vaihtaisi. Pääsääntöisesti toimii kuin unelma ja temppuilut on saanut itse korjattua. Ilman hissitolppaa en enää ajaisi. Jää pyörästä aika paljon ominaisuuksia käyttämättä ja hauskuus kärsii suuresti jos satula on tiellä.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Näemmä YT julkaissut myös uusia Wicked 650b malleja:
http://www.yt-industries.com/shop/in...109h76lhq3gfq0
Itellä on reverbi toiminu pakkasessa ja helteessä. Ilmeisesti hyvä tuuri käyny tuon kanssa.
Team Lazy
Kyllä mä pitäydyn 26" edelleen. Toki 27,5" optio on mukana tulevassa pyörässä.
Voinpahan sitten joskus kokeilla kuinka paljon lujempaa pääsen, kun kasvatan renkaan halkaisijaa 1,5"...![]()
Kaikki alle 14kg on kevyttä.
Niin munkin mielestä mut olen pudonnut kelkasta ihan täysin... olen totaalisen ihastunut uudestaan 2010 Alpineen.
Sama juttu, mä rupeen ajelee pimeällä ettei kukaan nää. Sitäpaitsi lässytän nyt väärässä paikassa täällä on kuitenkin ajomiehiä. Niksu laihtu 15kg keijuksi uusien kiekkojen myötä. Kevyempi on työntäänyt mä häivyn täältä, oli pakko kommentoida ku oli kuumottavan hottis rukki toi yytee.
-Usot sie jot myö uitiin?
Suurin osa enskapyöristä taitaa pyöriä 13.0-14.x kg paikkeilla polkimien kanssa. 12.x kg pyörät (polkimien kanssa) on joko hifiä tai sitten niissä on tingitty endurossa olennaisista palikoista (esim. järeä ilmaiskari, hissitolppa, ohjuri, riittävän leveet vanteet, riittävän järeet renkaat tai sitten runko on joku enempi trailiajoon tarkoitettu).
Tuossa kiteytyy totuus, joka pätee monen muunkin tuotteen kohdalla: Sitä (hissitolppa) ilman kyllä pärjää, mutta kun siihen tottuu, ei siitä halua enää luopua.
Onhan se toki, toimivana, ajelua helpottava keksintö. Siis puhtaasti teoriatasolla, kun en oo käytössä itse testannut. Kyl varmaan satula alempana on keula kohti jyrkkää alamäkeä mukava mennä, kun on enemmän pelivaraa takapuoliosastolla liikutteluun.
-Kimmo-
Using Tapatalk
Testing...
-Kimmo-
Using Tapatalk
Näemmä YT julkaissut myös uusia Wicked 650b malleja:
Ja kuten ennenkin jo sanoin, taas tuli maailmaani uusia hienoja pyöriä! Tääs fillarimaailma on täysin mahtava, koska se on täynnä mielenkiintoisia vaihtoehtoja.
Enivei, jonkun oven kautta on vain tomerasti astuttava sisään eli hankkii sen pyörän. Hankkii sen kautta kokemuspisteitä. Seuraavalla hankintakierroksella osaa taas kiinnittää huomiota johonkin muuhun juttuun.
-Kimmo-
Using Tapatalk
Kirjanmerkit