ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 7 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 507 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Aikasta supregrinderi!

Nätti on Trekki. Jotain ne on nyt onnistuneet tekemään toisin noissa runkojen muotoiluissa, kun miellyttävät silmää ihan eri tavalla kuin ennen. Siis yleisesti ottaen Trekin maantiepyörät huomioiden. Mutta luulen, että niitä joustoja haetaan erilaisilla ratkaisuilla muutoin jäykkään kuiturunkoon, joka saattaisi olla melkoisen epämiellyttävä ilman joustavia elementtejä. Tosin renkailla sitä hommaa parhaiten voi säädellä, jos ei muuta niin tuubit kehiin..
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vielä, kun löytyisi sinkulointimahdollisuus ja joku, joka toisi noita Eurooppaan....
    Urheiluaittahan toi aikanaan Raleighia niin briteistä kuin jenkeistäkin. Oliskohan sielä enää kytyä tähän. Meinaan tässä vois olla yksi mallisto, jolla tekisi jonkinverran kauppaa..

IncBuff Guest
    http://www.bikeradar.com/road/news/a...st-look-39495/

Transition Bikesilta teräksinen crossari. Tää on kai uudelleen brändätty Traitor Crusade.

Columbuksen Lifeä Epsanjasta:

http://www.gravel.cc/bicicletes/le-nomade/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ No nyt on hieno. Vaihtaisin kuitu-Canyonin tohon vaikka päittäin.

Columbuksen Lifeä Epsanjasta:

http://www.gravel.cc/bicicletes/le-nomade/
    Vai onkos tämä jo drop bar MTB?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paakku Katso viesti
    Vai onkos tämä jo drop bar MTB?
    Ei kai. Ei siihen saa edes joustokeulaa. Ja siinä on paikat etu ja takatavaratelineelle. Onko se sittenkin retkipyörä? Aika hienojakoiseksi on tämä genre mennyt.

Hieno on kyllä. Aika pitkältä näyttää takahaarukkakin, että ei taitaisi olla puhtaassa maastoajossa kovin herkkä menemään. Kyllä kait tuota on soratielle geometrian puolesta suunniteltu. Tai retkeilyyn Ihan sama, sitähän se graindaus on jos ei kisaamisesta ole kyse? Ottaisin heti!

Toinen vähän tuhdimmille renkaille tehty grinderi-retki-dropptanko-maastopyörä

http://www.murucycles.com/#!bnt-tourer/c1kxd

Morot vaan kaikille..

Tällänen suht nöösi haluis päivittää Konan kiärmesjaskan kun tolla vanhalla alkaa jo olla kilometrejä rumasti takana, olis kaksi runkoa jotka kiinnostais.
    Surlyn Cross Check /All City Macho Man Disc..

Mää oon sitte tämmönen pygmi 164 lyhyt ja inseam 75/76
    Mikä mua eniten askarruttaa on AllCityn tupla hinta verrattuna Surlyyn, onko kevyempi ,parempi vai mikä ?
    Samoten runkoko Surly 42 cm ja All City 46 vaikuttas ainakin paperilla mulle sopivaksi, Kona mulla 47 cm, korkeus ok mutta tolla 9 cm vakistemillä lyhyt, etunapaa näkyy reilusti pari kolme senttiä kun ajanalaotteella.
    Toinen mikä ahistaa on Konan kapea 40 stonga pitäs saada 44 leveä kun hartioissa leveyttä.
    Samoten AC :n levarivanneratkaisu pähkäilyttää, samalla pyörällä haluun ajaa kesällä maantienakeilla lenkit, syksyllä crossikumeilla lenkit työmatkat kauppareissut ja kaikki muu..
    Täältä kainuustahan tuota sorapätkää ja polkua löytyy, avautuis ihan uus maailma kun vois tarmakilta poiketa mettään muutenki kun vahingossa ja pitkäaikaistyöttömän tervehtimiseen=)
    Talvellakin pitäs yhdellä ja samalla pöörällä pärjätä, toki hiihto talvella ykköslaji mutta työmatkat ja pikkulenkkeilyt silloinkin ..
    Onhan noita maantiekäkättimiäkin jo levyjarruilla mutta mites vannetarjontaa, kahdet kiekot aion siis hommata jossakin vaiheessa..

Surlyhän vissiin nielaisis leveemmät kumit ?
    Alkuun budjetti mulla 2000, ikinä en ole kasannu osista pyörää, mielipiteitä mm.vanneasiaan molempiin, jos niistä hakis keveyttä ja ennenkaikkea kestävyyttä.
    Mikään kisakireä paketti ei kuitenkaan hakusessa enempi naatiskelua niille pitkille(kin) lenkeille.
    Kiitos ja anteeksi..

Ainakin nuo All-Cityn rungot on aivan älyttömän mageita ja yksityiskohtiin on panostettu: http://allcitycycles.com/blog/what_are_you_paying_for

Joustogrinderi:

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kaikkee ne kehittää. Kaippa takapäähänkin löytyy sitten ohkaisempaa ja paksumpaa rinkulaa kuskin painon mukaan?
    I väntan på ännu dåligare tidet

^mua harmittaa kun X hävis, tuosta en tykkää. X olis ollut mullekin vaihtoehto spekuissa.

Jänskä toi haarukka, olisivat saman tien laittaneet 15mm akselin.

IncBuff Guest
    Mä en ymmärrä tuota haarukkaa. Mikä pointti ja mikä toi 9mm thru axle ees on? Vaatiiko jonkun erikoisen navan joita ei taas saa mistään?

Samaten en tykkää noita sinkuladropeista.

Muuten ehkä ostaisin. X:ää ikävä.

^esim. Hopen napaan saa sen DTSwissin 9mm läpipultin sovitteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    sinkuladropeista...
    Mä luulin jo, että uuh... mutta ei sittenkään. En löytänyt geometriaa mistään, mutta kuvissa ainakin kulmat näyttä turhan loivilta ja vähän liian sloupattukin mun makuun.

IncBuff Guest
    Menipäs ne herneet syvälle...

Noo runko on tilattu jo niin ihan sama.

Luulin, että nyt on joku tehnyt mulle 1-vaihderospuuttorossarin aihion, mutta ei ollukaan. Ei siihen yhtään mitään herneitä liity.

En löytänyt geometriaa mistään, mutta kuvissa ainakin kulmat näyttä turhan loivilta ja vähän liian sloupattukin mun makuun.
    Onhan se siellä Sizing alla:
    Head Angle 72°
    Seat Angle 73°

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    meneeköhän tohon haarukkaan ihan tavallinen pikalinkku? ja jos ei niin miksei?
    Luulisi, että tavallinenkin pikalinkku menee, kunhan venytät haarukan jalat ja pudotat paikalleen (ilman pikalinkkua, toki). Ja monet etunavat ovat tosiaan muunneltavissa 9mm läpiakselille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Onhan se siellä Sizing alla:
    Head Angle 72°
    Seat Angle 73°
    Juu niin mäkin huomasin, kun tarkemmin katsoin, eikä ne niin loivat olleet kuin mitä kuvan perusteella olisi voinut kuvitella.

Chargen Plug on tainnut jäädä ihan huomiotta tässä topicissa. Siinä olisi hydraulijarrutkin valmiina (jos Srami saa ne joskus toimimaan).

Nyt kun raati on jo koolla, niin kertokaa, miksi en ostaisi All-Cityn Space Horsea soratien jauhamiseen/monikäyttöpyöräksi. Siis muuten kuin tuon haarukan rumuuden ja pelkän vannejarruoption takia. Eteen ja taakse menee tarakat ja lokarit, 40-milliset kumit mahtuu, runko on perushyvää terästä ja dropoutit mahdollistaa sinkuloinnin, jos haluaa hassutella. Talvella levarit löytyy maastopyörästä. Olisihan All-Cityllä myös muita kiintoisia vaihtoehtoja, mutta tämä olisi kaikista monikäyttöisin.

Grinderi iltavalaistuksessa. Olkaa hyvät:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jati Katso viesti
    Nyt kun raati on jo koolla, niin kertokaa, miksi en ostaisi All-Cityn Space Horsea soratien jauhamiseen/monikäyttöpyöräksi. Siis muuten kuin tuon haarukan rumuuden ja pelkän vannejarruoption takia. Eteen ja taakse menee tarakat ja lokarit, 40-milliset kumit mahtuu, runko on perushyvää terästä ja dropoutit mahdollistaa sinkuloinnin, jos haluaa hassutella. Talvella levarit löytyy maastopyörästä. Olisihan All-Cityllä myös muita kiintoisia vaihtoehtoja, mutta tämä olisi kaikista monikäyttöisin.
    Ite oon ainakin kovasti tykänny omastani. Geometria on hieman erikoinen: supermatala keskiö (75 mm BB drop), pitkä takahaarukka (440 mm), mutta mun koossa kuitenkin 72/73 kulmat. Vikkelä ohjaustuntuma mutta tosi vakaa. Rengastilaa on ihan kiitettävästi. Mahtuu ainakin 47-milliset Contin Top Touringit. Mulla niiden kanssa tarkin paikka on mini-V-jarrut. Semmoset muuten sopii hyvin Heppaan, koska siinä ei ole canti-jarrun topparia. Mukana toki tulee satulaputken pultista roikkuva kilke. Vaakaputken sisäinen vaijeriveto on "full housing". Rungossa ei sitten missään lue Space Horsea, ainoastaan tuo All-City alaputkessa. Tämä taitaa olla kaikissa merkin rungoissa, mikä saattaa Macho Manin, Mr. Pinkin tms. yms. kohdalla olla ihan hyvä asia.

Tuli hiplattua Shock Therapyssa tänään sekä Macho Mania että Straggleria. Kumpikin tosi nättejä raameja.

Ritcheyn SwissCross Yläfemman DGE:ssa oli vieläkin namukkaampi, ihan karkki! Voi kun siitä olis levariversio niin mukaan olisi lähtenyt niillä prosenteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    ...
    runko on tilattu...
    Croix lähti tulemaan?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Croix lähti tulemaan?
    Otin sittenkin aikalisän asian suhteen. Haluan vielä nähdä sen Macho Manin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ritcheyn SwissCross Yläfemman DGE:ssa oli vieläkin namukkaampi, ihan karkki! Voi kun siitä olis levariversio...
    Voilà

Mjoo-o, koskahan noita saa ostaa? Kiirus ei ole. Punaisena kiitos.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •