LostInLaplandGiantBikeshopElectrobike
Sivu 11 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1292

Aihe: Tee Itse

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    Hienoja, mutta miten tuon kumin ompelu onnistuu parhaiten? Ihan käsinkö vaan pitää ährätä? Minun ompelukoneeni vetää kyllä vesimelonin nenäänsä jos edes kuvittelee ompelevansa sillä jotakin tuommoista.
    Hah hah, mää ajelin ihan paljaalla: alemmassa kuvassa näkyy että kumin saumat menee parissa kohtaa vähän hassusti, mutta katsoin ettei sillä tuossa tilanteessa oo välii. Tosin, mulla on tollanen Singer 328K jolla pystyy ompelemaan niin paksua materiaalia kuin mitä tallan alle vain mahtuu, esim. pari kerrosta turvavyötä ja gatorskiniä vielä päälle. Ennen oli ompelukoneetkin rautaa (kuvan yksilö jotain 10 kg kaikkineen) mutta nykyään muovia, eikä ainakaan halvoilla muovikoneilla taida tehdä yhtään mitään :/

Sanomalehti tjsp auttaa joo, mutta sitten ei nää saumoja paitsi jos laittaa kapeita soiroja.

Kuitucruzin alalinkun suoja tuli askarreltua 2mm amuliinista ja hiilikuituteipistä.

Fat ass saver

Vanha Lasol-kanisteri toimi luovuttajana.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Väsäilinpä tässä joustokeulaan etulokarin lihalaatikon pohjasta. Katsoin suurinpiirtein muodot ja mitat valmiin kaupallisen ratkaisun kuvasta, taitoin a4-arkin kahtia ja leikkasin puolikkaan muotoon, sitten avasin muotin ja piirsin lihalaatikon pohjalle, leikkasin saksilla viivoja pitkin, trimmailin ja iskin nippareilla kiinni. Toimii mukavasti ja pitää vedet poissa silmiltä
    *nips*
    Hoblaa, kiitos vinkistä tämän innoittamana väsäilin oman tsydeemin, saas nähä kauan jaksaa matkassa?
    -Usot sie jot myö uitiin?

Kuovipolulla kertakaikkisen tyylikäs peili.
    I väntan på ännu dåligare tidet

On tosiaankin hieno oivallus. Kehyksen somisteiden värit natsaa yhteen ajotakin kanssa. Lieneekö sekin Mavikki

Kunnia sille jolle kunnia kuuluu: oivallus, peili ja kuva eivät ole minun, satuin vain bongaamaan ne ruotsalaisen Jesper Anderssonin blogista.

(Mun talvitakki on kyllä keltainen mutta se on Nalini; hiilikuitukiekkojakaan mulla ei ole vielä ollut ja veistossa mun paras numero oli seiska.)

Rupesin väkästelemään uusimman muodin mukaista quilttiä, eli retkeilykäyttöön tarkoitettua untuvapeitettä. Tavoitteena on mahdollisimman kevyt väline, jolla pärjää kesä-heinäkuussa telttailtaessa, mutta on kevyempi ja ilmavampi, kuin vastaava makuupussi. Vielä täytyy kana kyniä, että saa täytettä.

Muutama lisäkuva projektista: https://plus.google.com/u/0/photos/1...99867681516833

Olin tossa jo matkalla tutun isännän luo hakemaan untuvia, kun se soitti ja sanoi, ettei voikkaan eu-normien mukaan antaa kyniä eläviä kanoja. Ajoin sitten kaupungin lahdelle puistoon ja sain kiinni kohmettuneen joutsenen ja verkotin muutamia puluja. Tossa ne nyt likoaa pesusaavissa ja kohta laitan ne saunaan kuivumaan. Tietääkö joku käykö joutsen ruuaksi? Puluista nyt ei jääny juuri mitään jäljelle.

tempokisu Guest

Punapää yleisestikin??

öööö--- onko tämä tarkoitettu vain pyöräilyvaruste-tee-se itse? Kun mä kerrankin tein jotain ite! mutta ei se liity pyöräilyyn, niin saako laittaa..olen niin kovin ylpeä kun sain vihdoinkin valmiiksi....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Tietääkö joku käykö joutsen ruuaksi?
    Jos kyseessä ei ole kaupungin antibioteilla kyllästämä yksilö, niin kyllä sen syödä voi ja huhun mukaan on ihan hyvääkin.

Äkkiä ne kuivuikin.

Joutsenta ja pulua.

Valmis.

Lisää kuvia: https://plus.google.com/u/0/photos/1...99867681516833

^tuli muuten hieno! Oliko kova homma siivota kämppä untuvasession jälkeen? Näyttää hieman pölisseen ympäriinsä tuossa yhdessä kuvassa

On se aika velho ompelukoneen kanssa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^tuli muuten hieno! Oliko kova homma siivota kämppä untuvasession jälkeen? Näyttää hieman pölisseen ympäriinsä tuossa yhdessä kuvassa
    Untuvaa pöllyää lattian täydeltä. Kannattaa tehdä homma suljetussa huoneessa tai muuten untuvia leijailee koko kämpässä. Onneksi ne menee todella helposti imuriin, joten siivous ei ole työlästä, vaikka siltä näyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Untuvaa pöllyää lattian täydeltä. Kannattaa tehdä homma suljetussa huoneessa tai muuten untuvia leijailee koko kämpässä. Onneksi ne menee todella helposti imuriin, joten siivous ei ole työlästä, vaikka siltä näyttää.
    Työskentelyaluetta jos rajaisi sellaisilla muovilevyillä jotka sähköistyvät helposti, niin ne untuvat saattaisivat tulla imaistuksi niihin muovilevyihin?

Tosin maksaisiko sekään vaivaa, kun imurillakin helposti hoituu.

Mulla meni pyöränhuoltotelineestä sellainen muovinen keskiön alle tuleva pidike halki, kelvottoman heikkoa muovia, pikaisesti tein puusta sitten korvaavan, muttei se oikein hyvä ole ollut, seuraava projekti olisikin askarrella puusta ihan kunnollinen korvike, jos vaan tämä helkkarin migreeni helpottaisi edes päiväksi.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Pitkä teflonpinnotteinen vaarnapultti ja pari 10mm lätkää, siitä on ohjainlaakeriprässi tehty. Pitää vaan varoa ettei mene emäputki lyttyyn

PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Lisää askartelua. Fillarin kyljellään peseminen sai loppua, joten tein säädettävän fillaritelineen johon sopii kaiken levyiset renkaat.

PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Modasin vähän quilttiä isommaksi koska kylmä pääsi puhaltamaan reunojen alta. Jo alunperin tuota mustaa kangasta oli liian vähän ja kokeilin jos se olisi väkisin riittänyt. Enpä tiedä onko tuo enää hieno kun keltasella tein noin 15 cm leveen tunnelin reunaan, mutta muuta kangasta ei ollut. Nyt kuitenkin ilmarako menee kunnolla umpeen ja jää vähän varaa pyöriäkkin. Kangas toi lisämassaa 60 g ja saman verran laitoin untuvaa, josta osan lisäsin rinnan päälle kolmeen tunneliin. Kokonaismassa nyt 690 g, joten kaupasta sais kevyemmän koko makuupussin samalla untuvamäärällä.

Ihan kun jonkinmoinen pula-ajan vampyyri asuisi arkussaan.

Tuo keltainenhan siitä juuri tekee hienon, yksivärinen olisi tylsä.
    Parempi katsoa katua kuin katua...

He is a typical Finnish chainsaw artist. He can make a dragon out of a block of wood. Can you imagine?!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    He is a typical Finnish chainsaw artist. He can make a dragon out of a block of wood. Can you imagine?!
    Peljästyttää vielä ohikulkevat lapsoset moisella.

Son hiano.
    Memento mori

Ei ne pahasti pelästynny.

#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Tein risukeittimen.

http://areena.yle.fi/tv/1849998

Tämmöne tuli tossa pari viikkoo sitte väsättyä. Melko yksinkertainen, mutta toimiva.

Hieno vene😊

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Valtteri, mikä tuo pulikka on, jolla kiristät? Itse olen kanssa tympääntynyt käyttöpyörän ketjujen venymiseen ja hankalaan säädettävyyteen oman (horisontaali) drop-outtivirityksen takia, niin mietinnässä on ollut juuri joku tuon tyylinne systeemi.

Itse kuitenkin ajattelin, että ratas siihen pitäisi saada heitettyä ettei kanita liikaa, mutta vissiin tuo kuitenkin ihan mukavasti toimii? Mikä se nyt sitten ikinään onkaan

Tuossa ohjeet Uniselle https://www.youtube.com/watch?v=AS1jQ9qJ_uQ. Ite väsäsin bilteman heijastin setistä ja hyvin pelaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •