GiantElectrobikeLostInLaplandBikeshop
Sivu 10 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1292

Aihe: Tee Itse

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Tollanen ohut hansikas maksaa (rautakaupoissa) pari euroa pari. Näppylähanskat jättäisin rouvalle puutarhatöihin.
    Halvemmalla ja kevyemmällä pääset, kun otat mukaan parin Vileda-lateksihanskoja. Paikallisesta marketista.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Ja apteekista 100kpl vinyylihanskoja alta 15 egee loota. Mulla on aina kaksi paria satulalaukussa varmuuden vakuudeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Halvemmalla ja kevyemmällä pääset, kun otat mukaan parin Vileda-lateksihanskoja. Paikallisesta marketista.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Ja apteekista 100kpl vinyylihanskoja alta 15 egee loota. Mulla on aina kaksi paria satulalaukussa varmuuden vakuudeksi.
    Oli hyvä syy syödä Kinder-muna keväällä... sen sisämunapatruunaan tungin nitriili hanskat. Jo kerran tarvittu ja nehän toimii, vie vähän tilaa vyölaukussa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Oletteko laittanut lateksi- tai nitriilihanskoja hikisiin käsiin? Vastaus>> saattaa olla aika hankalaa ellei mukana ole kuivaa kangasta

Re: Tee Itse

Uretaanipullojen mukana tulee tosi pieneen pakattuna hanskapari. Tilavan kokoiset ja menee nopeasti hikisiinkin käsiin. Sitä, että saako näitä hanskoja muuten, kuin ostamalla uretaania, niin en tiedä.

Saahan noita kertakäyttöhanskoja monista tavarataloista esim. Honkkarista, Chlasulta, Motonetista... tyyliin pari-kolme euroa 50kpl-100kpl laatikko. Ja ottaa vaikka sellaiset sisältä puuteroidut versiot niin menee näppärästi päälle.

Sitten noi spärdärihanskat voisi ottaa remontin jälkeen mukaansa eikä jättää luontoon. Siellä on ojanpientareilla jo ihan riittävästi geelipusseja, patukankääreitä ja muuta harrastuspyöräilijoiden "unohtamaa" kamaa. Niin kiire ei voi olla ja niin paljoa se roska ei voi painaa, etteikö sitä voisi kuljettaa mukanaan sopivaan matkan varren roskikseen.

Kaulankatkaisin by Arctic Biker, on Flickr
    Tein uuden ja vaihteeksi siistinkin ainakin mun mittapuulla. Putkenpidin on vanhan kaarilukon runkokiinnikkeestä
    I väntan på ännu dåligare tidet

villesama Guest

Minun versioni DIY kännykkätelineestä.
    villesama muokkasi tätä : 29.06.2013 at 09.55 Syy: Päivitetty kuva.

Väsäilin tämmösen tee se itse pudotuspultin (drop bolt) jolla saa short reach jarrun sopimaan vanhempaan maantiefillariin.
    Tarvikkeet:
    Satulatolppa tms putki joka mahtuu haarukan sisään, 6 ja 8mm rautaporanterät, rautasaha, muutama pultti.

Valmista n. 30 minuutissa, on tukeva.

No penthele tuo jarruadapteriha ois ollu pätevä keksintö..
    Itse päädyin poralla pidentämään noita jarrupalojen hahloja kun vanhaan pökötin maantiekinkeliin värkkäsin dian jarruja
    Toimihan tuo niinkin. Ongelma oli takajarrussa tosin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarppis88 Katso viesti
    No penthele tuo jarruadapteriha ois ollu pätevä keksintö..
    Itse päädyin poralla pidentämään noita jarrupalojen hahloja kun vanhaan pökötin maantiekinkeliin värkkäsin dian jarruja
    Toimihan tuo niinkin. Ongelma oli takajarrussa tosin..
    Vanha pösö se täältäkin löytyy, takajarruun en oo vielä keksiny hyvää ratkaisua pitää kokeilla jos riittäis toi poralla pidennys.

Kaipalin retkikäyttöön kätevää tankolaukkua, mutta kavahdin noita Ortliebin hintoja. Sitten hokasin että minullahan on pari noita satulalaukkuja. Ja siitä innostuneena väsäsin hyllystä löytyneistä tarpeista kiinnikkeen satulalaukulle. Ja seuraavalla lenkillä pitääkin kokeilla kuinka tuo rumilus pelaa. Saa tuonne ainakin puhelimen, rahapussin ja muuta roinaa paidan taskusta pois...

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Eilen löysin rautalankaa, sivuleikkurit ja leathermanin, tuli palattua hetkeks vanhan harrastuksen pariin ja tuommonen synty, hieno konkeli vaikka ite sanonkin!

Hieno on
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

On se hieno, tuollainen voisi itseltäkin onnistua kun on oikein rautalangasta väännetty malli.

Tosi hieno, lukeekos noissa vanteissa HED?

Lukee, mutta aika pienellä. Nää on huomattavasti halvempia ko oikeet, ja samaan rahaan saa millä osilla/kiekoilla haluaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maarakus Katso viesti
    Eilen löysin rautalankaa, sivuleikkurit ja leathermanin, tuli palattua hetkeks vanhan harrastuksen pariin ja tuommonen synty, hieno konkeli vaikka ite sanonkin!
    meillä on töissä saman merkkinen eri kiekoilla vaan... pomo sano että pitäis ensihuolto suorittaa.. luulen että ohjain laakerista tulee kinkkisin
    Ajoin vähän huonosti ja nyt punottaa.

Tälläinen protoilu, ketju jäi vähän lyheksi ja kaipaa se vähän muutakin, mutta toimii se, kevyempi kuin Torpedo 3 vaihteinen ja suurinpiirtein sama välitys kuin 1. vaihde Torpedossa, en ole oikein käyttöä 2. ja 3. vaihteille löytänytkään siinä.

Jos vaihtaisi ketjun ja haalisi jostain vaihtajan, askartelisi kiinnityksen, niin olisihan siinä pian 7 vaihdettakin, mutta eturatas pitäisi olla vähemmän julma.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Väsäilinpä tässä joustokeulaan etulokarin lihalaatikon pohjasta. Katsoin suurinpiirtein muodot ja mitat valmiin kaupallisen ratkaisun kuvasta, taitoin a4-arkin kahtia ja leikkasin puolikkaan muotoon, sitten avasin muotin ja piirsin lihalaatikon pohjalle, leikkasin saksilla viivoja pitkin, trimmailin ja iskin nippareilla kiinni. Toimii mukavasti ja pitää vedet poissa silmiltä

^ei paha

Mä laminoin samantapasen muovipusseista. Mutta voi! siitä tuli vähän liian pieni:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Väsäilinpä tässä joustokeulaan etulokarin lihalaatikon pohjasta. Katsoin suurinpiirtein muodot ja mitat valmiin kaupallisen ratkaisun kuvasta, taitoin a4-arkin kahtia ja leikkasin puolikkaan muotoon, sitten avasin muotin ja piirsin lihalaatikon pohjalle, leikkasin saksilla viivoja pitkin, trimmailin ja iskin nippareilla kiinni. Toimii mukavasti ja pitää vedet poissa silmiltä
    Tää onkin muuten hyvä idea! Omistan vastaavan kaupasta ostetun, joten voiskin ottaa siitä "kaavat" ja tehdä isomman version. Toisaalta nykyinenkin toimii tosi hyvin mutta onhan se mielenkiintoista testailla

Tällänen seinään kiinnitettävä teline tuli tehtyä vanhasta punnerruspenkistä
    8e meni muihin kuluihin eli pakoputken jatkospalaan, lukkosalpaan ja saranaan

toimii muuten hyvin

Meni uusiin puihin entiset tsi-kuljetustelineet kun tuli tämä 29" villitys ja sen myötä 15mm läpiakselit. Toki tämä oli jo enustettavissa ja siksi noissa vanhoissa oli "optio" uusille vermeille.
    Pienellä tuunauksella telineistä tuli multi-malliset, koska noita 9mm systeemejä "joutuu" katolla rahtaamaan

Linkin takaa tarkempi selostus:
    https://picasaweb.google.com/1080371...e3mvLbqp6Z6AE#

Katselin viikkokausia tietokoneeni päällä lojunutta keltaista heijastinteippirullaa miettien, mitä sillä tekisin. Sitten tajusin että omissa ja vaimoni lukkopolkimissahan ei ole heijastimia, mutta ulkopinnoilla on sopivat kolot joihin nauhan saisi upotettua. Aikaa meni noin 30min per pari mutta lopputulos on melko hyvä. Ei varmaan täytä lain vaatimuksia mutta parempi tuo mielestäni on kuin ei mitään.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

No onpas hienoja ideoita ihmisillä! Hyvä että tuli nostettua topikki, en olisi muuten löytänytkään.

Tässä on minun versioni bender fenderistä ja crud catcherista. Molemmat syntyivät yhdestä 5l pesuainekanisterista ja kaavat ovat omaa designia, vähän nettipuodeista vaklasin ideaa ja askartelin ekaksi mallin paperista. Tuohon rungon alle tulevaan läpyskään piti tehdä spacerit alapuolella kulkevia vaijereita varten; ne syntyivät kätevästi muovisista smoothiepullonkorkeista leikkaamalla sivuille vaijerin mentävät lovet. Nippusiteillä sitten härpäkkeet kiinni pyörään. On muuten taipuisuutensa ansiosta todella kestävää materiaalia, aikamoista kaltoinkohtelua ovat saaneet kärsiä, mutta ei vielä merkkiäkään hajoamisesta. en stten tiedä että haurastuuko pakkasella minkä verran. Pitää ottaa talveksi pois, jos siltä näyttää.

(isompi kuva http://but.fi/2cb

Miss Vitus

^ Ja niistä kanisterin loppupalasista sai vielä heijastintarrapalojen kanssa tehtyä monen monta tuommoista pikku heijastinta esim. reppuun laitettavaksi. Punainen kolmio on askarreltu samalla idealla vanhasta muovisesta postilaatikosta leikatusta palasta.

http://but.fi/2cc
    Miss Vitus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Hauska ketju. Itse kun en osaa hitsata, niin tyydyn tekemään uusiojuttuja. Näissä käytetty mm. sisuria, vanhaa maastopopoa, ulkokumia, venynyttä ketjua, klossien pultteja sekä
    vanhoja pvc-housuja

Hienoja, mutta miten tuon kumin ompelu onnistuu parhaiten? Ihan käsinkö vaan pitää ährätä? Minun ompelukoneeni vetää kyllä vesimelonin nenäänsä jos edes kuvittelee ompelevansa sillä jotakin tuommoista.
    Miss Vitus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti
    Hienoja, mutta miten tuon kumin ompelu onnistuu parhaiten? Ihan käsinkö vaan pitää ährätä? Minun ompelukoneeni vetää kyllä vesimelonin nenäänsä jos edes kuvittelee ompelevansa sillä jotakin tuommoista.
    Sanomalehteä molemmille puolille niin luistaa paremmin. Repii paperin sitten ompelun jälkeen pois.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •