Arvasin, että tältä foorumilta löytyy parhaat neuvot myös hiihtojuttuihin. Mulla olisikin yksi päätösvaikeus, johon kuulisin mieluusti kommenttejanne:

Olen hankkimassa luistelusuksia. Tällä hetkellä eniten kiinnostavat Rossignolin Delta Courset. Ovat hinnaltaan kipurajoilla (kun pitää kaikki muutkin varusteet ostaa samalla), mutta toisaalta suksia on kovasti kehuttu ja ovat voittaneet testejä sekä Suomessa että muualla. Siksi olen näihin päätymässä. Ongelmana onkin nyt mitoitus. Olen 162 cm pitkä ja painoa on n. 57 kg. Joka paikassa puhutaan, että suksen pitäisi olla 5-15 cm hiihtäjää pidempi, mutta kävin tänään katselemassa suksia hyväksi kehutussa liikkeessä, ja minulle suositeltiin 180-senttisiä suksia. En epäile lainkaan myyjän ammattitaitoa, mutta pelkään, että nuo ovat minulle hankalat hallita, kun olen vieläpä lyhytjalkaista sorttia. Siispä kyselisin, miltä tuo mitta teistä kuulostaa, ja pitäisikö kuitenkin ottaa lyhyemmät sukset (edellinen koko on 173 cm)?

Valmistajan ohjeet ovat nämä:

173cm 48kg - 60kg

180cm 56kg - 70kg
186cm 65kg - 82kg
192cm 80kg - ++kg

Näiden ohjeiden mukaan molemmat olisivat minulle mahdolliset, mutta kummat sitten lienevät optimaaliset?