Alkujaan tämän lähetti
Tauno
Olen ehdottomasti pitkien sauvojen kannalla. Eivät 170 senttiset tunnu pitkiltä 178 senttiselle hiihtäjälle. Pitkillä sauvoilla iskemäpiste siirtyy hieman taaemmaksi ja sauvakulma loivenee, jolloin työntö suuntautuu paremmin taakse.
Itseasiassa juuri tuo asia oli mulla joskus tapetilla, olkapääni kipeytyipät luistellessani ( en ole osannut kuin kuokata) n. normipituisilla (162,5 cm.) sauvoilla, panin merkille että etenkin ylämäessä mennessäni sompa osui maahan miltei 90 ast. kulmassa mikä on ongelmallinen tuon voiman siirtymisen kannalta, laskeskelin että muutama sentti ei tee kesää :-P vaan että jos hankin 170 cm. palikat niin kosketuspiste siirtyy vajaat 40 cm. taaksepäin ja voiman siirtyminen rinteeseen tulee luontevammaksi. Eli taidan jatkaa noilla.
Saamattomuuttani olen kuokannut sen 10 talvea/ n.3000 km pelkästään oikealta kuokkaamalla, lauantaina sain 'tukiopetusta' tekniikkaan ja eiliseksi teemaksi otin tuon vasemmalta kuokkauksen opettelun, siinä kun 20 km. kuokkasin vasemmalta 'pakkotoistona' niin alkohan se sujua B-) . Jahka saa tuon selkäydintasolle niin se wassukin vois alkaa toimia ?!
I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club
Kirjanmerkit