FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 135 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 185 235 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #4021
    Kaatis mitvit?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  2. #4022
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Kaatis mitvit?
    Takuuton hitsauksista hajonnut runko. Katso vasen chainstay.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  3. #4023
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Kaatis mitvit?
    niin, tuota minäkin.. tai siis, miltä kaatikselta Strutseja löytyy??

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Takuuton hitsauksista hajonnut runko. Katso vasen chainstay.
    no näin..

  4. #4024
    OK. Tupit vaihtaisin, muuten on ihana.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  5. #4025
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Kuhmoinen
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Takuuton hitsauksista hajonnut runko. Katso vasen chainstay.
    Mut tuohan on lähinnä sisään ajettu, kun on käynyt hitsissä.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Rannanjärvi ei todellakaan ole kuollut.

  6. #4026
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    OK. Tupit vaihtaisin, muuten on ihana.
    Sama juttu. Vaikka valkoiset tupit sinisillä lukoilla http://www.activebike.biz/site/files...lue-2011-2.jpg

  7. #4027
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Kuhmoinen
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Sama juttu. Vaikka valkoiset tupit sinisillä lukoilla
    Ja kun runko on ruskea ei haittaa vaikka alunperin valkoiset tupitkin olisivat.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Rannanjärvi ei todellakaan ole kuollut.

  8. #4028
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Somero
    Viestit
    3
    meinasin et jos ens kesäks jotain 'maantiepyörää'.. ois yks tunturi retki 12, meinasin lyhentää perää ja muokata vaakaputkea slouppaavaksi ja tiukentaa etuhaarukkaa. tyyliin tuo ollin rata-nopsa:

  9. #4029
    No niin, projektia pitää pikkuhiljaa käynnistellä, ettei tule kiire.
    Vanha uskollinen retkipyöräni haluaa 30 vuoden reissaamisen jälkeen siirtyä eläkkeelle,
    vain kevyttä ajelua kauniina kesäpäivinä.

    Jotain pientä kehitystä lienee vuosikymmenten mittaan tapahtunut ja nyt speksaillaan innolla.
    Käyttötarkoitus on ainoastaan retkeily täyspakkausten kanssa. Makuuhuone ja kellari on täynnä
    muihin rientoihin sopiva pyöriä, kompromisseja ei tarvitse tehdä.
    Budjetti on avoin, venyy, jos lisärahalle saa selvää, aistein havaittavaa vastinetta.

    Alustavasti olen päätynyt Pelago Stavangerin levyjarru runkoon.

    Pari ongelmakohtaa, joihin kaipaan kommentteja ja fiksuja ajatuksia:

    -Ohjaustanko, normi kippura vai perhos? Kippura on tuttu ja turvallinen, perhostankoa
    jotkut käyttävät ja kehuvat. Männä kesänä ostin Lundbergilta moisen. Kokeilin vaikka
    miten päin ja kaikissa mahdollisissa asennoissa. Ajoin Tuusulanjärven kiekkaa ja yritin
    saada tuntumaa, mutta en tykännyt. Liian leveä, suora osa ihan suora, ranteet ei kestä,
    jarrut aina liian kaukana. Jostain kait saisi parempiakin?
    Tankoon pitää saada peili, mittari ym kilkkeet elegantisti kiinni.

    -Jarrut, onko vaijerivetoinen levyjarru kelvokas peli? Täpärissä olen tottunut
    huolettomaan, herkkään, tunnokkaaseen ja tehokkaaseen nestetoimiseen.
    Yhden sormen kevyt koukistus riittää.
    Toki oleellisesti tehokkaampi, kuin colnagot vm.-83.

    Tuo tankoasia pitäisi saada päätettyä ensimmiseksi. Perhostakoon saisi maasturin jarrukahvat.
    Samaten vaihdevimpstaakelit määräytyy tangon mukaan. Oletan, että 3x10 hydraulisia sis-kahvoja
    ei ole olemassa, ainakaan käytännössä.

    -Kiekot löytynevät krossipyöräosastolta. Mitään ylitukevaa en tarvitse, kuski+täyspakkaus painaa
    vähemmän kuin moni munasillaan.
    Tähän asti olen retkeillyt tuubirenkailla, mutta nyt voisin kokeilla avoja.

    -Osaava maalarimestari pääkupunkiseudulta, pitää olla punainen.

    Markku Lehikoinen

  10. #4030
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Pistänpä talviprojektin miettimisen virallisesti käyntiin.

    Houkuttelisi rakennella talven aikana cyclocrossahtava käyttöpyörä maasturin rinnalle.
    Lähtökohdat on samat kuin kaikilla muillakin yksilöllistä pyörää rakentavalla;
    - Ehkä teräsrunko
    - Mekaaniset levyjarrut
    - Nastarengasmahdollisuus

    .
    Jatkoa pohdiskelun harkinnalle. Kiitos ja anteeksi.

    Olen tässä hihitellyt On Onen Inbred-pohjaiselle Monstercoss pyörälle.
    Jos tuollaisen rakentaisi normi kompaktidroppitangolla kuten kuvassa eikä vinodroppisena (On One Midge).

    1x10 Sramin maantievaihtajalla//vaihteensiirtäjällä, mahtuuko maantiekammet vai pitääkö olla maastokammet/rattaat?.
    Minkälaisen geometriakikkailun tuollainen vaatii jos haluaa ajoasennon suht. maantiemaiseksi ?

    http://www.on-one.co.uk/files/oo/blo...erBikecopy.jpg

  11. #4031
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    521
    Inbredissä (ja muissa 29ereissa) on sen verran pitkä vaakaputki että joutuu ottamaan pienempää runkokokoa jolloin saattaa tolpan pituudet tulla vastaan (ei siis löydy riittävän pitkää). Spacerstackiakin saattaa joutua kasaamaan enemmän kuin on yleisesti hyväksyttyä.. Ja silti voi olla että jää stemmi nysäksi. Itse en lähtisi mutta löytyyhän noita internetistä jotka ovat tehneet ko ratkaisun.

    En usko että maantiekammet mahtuu.
    My mom thinks I'm cool.

  12. #4032
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Jeps, laskelin noita kulmia ja 18" inbredin ohjaamo on n.40mm pidempi kuin omassa maantiepyörässä ja tolpan korkeus jäämässä vajaaksi. Näyttää jäävän tämä ajatus hautomoasteelle. Onneksi voi setviä näitä asioita hyvässä rauhassa.

  13. #4033
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Jeps, laskelin noita kulmia ja 18" inbredin ohjaamo on n.40mm pidempi kuin omassa maantiepyörässä ja tolpan korkeus jäämässä vajaaksi. Näyttää jäävän tämä ajatus hautomoasteelle. Onneksi voi setviä näitä asioita hyvässä rauhassa.
    Tarviiko välttämättä olla isolla renkaalla? 26" ysäri maastorunkoa löytyy halvalla. Ainakin Marin rungoissa on melko pitkä vaakaputki. Kolmoisohennettuja cromorunkoja saa edullisesti, jos on aikaa etsiä sopivaa. Teräsrunkoon on helppo lisätä kiinnikkeitä juottamalla oman maun mukaan. Voi vaikka laittaa runkovaihtajatkin niin toimii vaihteetkin talviajossa.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  14. #4034
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Jatkoa pohdiskelun harkinnalle. Kiitos ja anteeksi.

    Olen tässä hihitellyt On Onen Inbred-pohjaiselle Monstercoss pyörälle.
    Jos tuollaisen rakentaisi normi kompaktidroppitangolla kuten kuvassa eikä vinodroppisena (On One Midge).

    1x10 Sramin maantievaihtajalla//vaihteensiirtäjällä, mahtuuko maantiekammet vai pitääkö olla maastokammet/rattaat?.
    Minkälaisen geometriakikkailun tuollainen vaatii jos haluaa ajoasennon suht. maantiemaiseksi ?

    http://www.on-one.co.uk/files/oo/blo...erBikecopy.jpg
    Miksi käyttää maasturirunkoa kun valmiitakin ratkaisuja on olemassa? Täältä vois löytyä hyviä ideoita http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=10028.

  15. #4035
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Näillä näkymin taidan hommata Salsa Vaya-rungon, jos julma sakemanni lopettaisi humppaamisen ja vastaisi toimitusaikakyselyyn

  16. #4036
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Näillä näkymin taidan hommata Salsa Vaya-rungon, jos julma sakemanni lopettaisi humppaamisen ja vastaisi toimitusaikakyselyyn
    Oletkos kysellyt Charlielta? Vastailee aika ripeästi.
    http://www.charliethebikemonger.com/...rames-60-c.asp
    Memento mori

  17. #4037
    Hei, sain tyttöystävän perhetutulta todella vanhan neuvostoliiton aikaisen pyörän.. Kyseinen pyörä ollut reilun vuoden kellarissa kun ei ole ollut aikaa kunnostaa.
    Googlella löysin pyörän mallin nimen ja kuvan. elikkä tälläinen (oma pyöräni tosin huonommassa kunnossa.)




    Kannattaako noin vanhaa pyörää alkaa kunnostamaan? Tuo kyseisen kuvan pyörä oli +600e hinnalla myynnissä ja pari muutakin vielä kalliimpaa löysin googlen kautta.
    Satula ja vanteet pitäisi uusia. Enolla olisi pulverimaalaamo jossa voisi pyörän luultavasti maalauttaa. Rungossa kaksi tarraa jotka pitäisi saada säilymään.

    Pyörällä kerkesin vajaa 10km ajaa silloin kun vielä käytössä oli.

    Niin tosiaan kuvassa olevan pyörän mallina oli tälläinen -> Vintage Blue XB3 B-39 3 Speed Made in Ukraine Bicycle Steel Lugged CCCP

  18. #4038
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Edellisellä sivulla vaiheessa ollut etukäteen kuvattu prokkis on valmis

    Eli siis 650b konversio ja painoa 11,93kg

    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  19. #4039
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Catharnaigh Katso viesti
    Hei, sain tyttöystävän perhetutulta todella vanhan neuvostoliiton aikaisen pyörän.. Kyseinen pyörä ollut reilun vuoden kellarissa kun ei ole ollut aikaa kunnostaa.
    Googlella löysin pyörän mallin nimen ja kuvan. elikkä tälläinen (oma pyöräni tosin huonommassa kunnossa.)

    http://i01.i.aliimg.com/img/pb/788/2...248788_774.jpg

    Kannattaako noin vanhaa pyörää alkaa kunnostamaan? Tuo kyseisen kuvan pyörä oli +600e hinnalla myynnissä ja pari muutakin vielä kalliimpaa löysin googlen kautta.
    Satula ja vanteet pitäisi uusia. Enolla olisi pulverimaalaamo jossa voisi pyörän luultavasti maalauttaa. Rungossa kaksi tarraa jotka pitäisi saada säilymään.
    Oletko masokisti vai et? Kysymys littyy aiheeseen.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  20. #4040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Oletko masokisti vai et? Kysymys littyy aiheeseen.
    Pyöriä en ole kauheasti korjaillut ja tosiaan haluaisin tietää tuon pyörän historiasta / hinnasta enemmän. Eli onko tuo pyörä oikeasti noin arvokas..

  21. #4041
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lyhyesti. Kunnostaisin mutta ihan omaan käyttöön (ilman mitään pulverimaalauksia), hieno tsykä. Ei kannata sotkea mitää "minkä arvoinen" juttuja tällaiseen. Koskaan et tule saamaan omiasi takaisin jos bisnekset mielessä.

  22. #4042
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kumisaapaskaupunki
    Viestit
    130
    Neuvostovintagesta maksetaan kauempana Euroopan itäreunasta suhteettomia summia, mutta täällä kotosuomessa ei ole aika vielä kullittanut muistoja riittävästi ja toisaalta tavaraa on ollut liikkeellä paljon... ihan alkuperäistä neuvostoaikana maahantuotua ja toisaalta rojua mitä tuotiin rajojen avauduttua ja myytiin pilkkahintaan.

    Kyllä Ukrainan pyörällä varmasti olusi tyylikäs ajella kauniilla säällä kesällä, mutta tokkopa sillä juuri arvoa on ja se on varma että arvo ei ainakaan pulverimaalaamalla ja osia vaihtelemalla nouse... todennäköisesti lähenee asymptoottisesti nollaa hyvin ripeästi. Itse tekisin pyörälle konservointihenkisen käyttöentisöinnin... purku, puunaus, kiillotus, rasvaus... ei mitään uusia maaleja tms vaan vanha maali ja kromi kiiltämään fareclan voimin.

    Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

  23. #4043
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    14

    Surullinen

    Hei, kunnostan vanhaa Colnagon fillariani ja kohtasin ongelman, en löydä mistään 26mm handlebaria.

  24. #4044
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Creatiini Katso viesti
    Hei, kunnostan vanhaa Colnagon fillariani ja kohtasin ongelman, en löydä mistään 26mm handlebaria.

    Vaikkapa tuolta löytyy jotakin.

  25. #4045
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Turf Moor Katso viesti
    Vaikkapa tuolta löytyy jotakin.
    Kiitoksia paljon! Tuolta löytyikin hiilikuituisenakin. Onko kellään kokemusta noista schmolken tangoista?

  26. #4046
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Schmolke, uberhipo brändi jo vuosien takaa, mutta ei omaa kokemusta.

  27. #4047
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Edellisellä sivulla vaiheessa ollut etukäteen kuvattu prokkis on valmis

    Eli siis 650b konversio ja painoa 11,93kg

    Unggggh . No, millainen on ajaa? Ja mitä tarkoitit että hitsauksista hajonnut runko? Eikös tuo ole muovirunko?

    Hieno peli ja hieno värikin! Blur taitaa olla pirun hyvä pyörä...

  28. #4048
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Unggggh . No, millainen on ajaa? Ja mitä tarkoitit että hitsauksista hajonnut runko? Eikös tuo ole muovirunko?

    Hieno peli ja hieno värikin! Blur taitaa olla pirun hyvä pyörä...
    Kahto viesti #4107. Takahaarukaa hieman hitsattu kasaan(punainen kohta) Blurria olen itsekin kuolannut jo pitkään :P
    Still rides with 26er

  29. #4049
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Unggggh . No, millainen on ajaa? Ja mitä tarkoitit että hitsauksista hajonnut runko? Eikös tuo ole muovirunko?

    Hieno peli ja hieno värikin! Blur taitaa olla pirun hyvä pyörä...
    Alumiiniahan tuo vanhus on.

    No muuten aika sama kun ennenvanhaankin ennen hajoamistaan Ihan jees näin kun puolentoista vuoden jälkeen taas kyytiin istui.
    Ei mitään vaude-efektejä tarjoa kuitenkaan jos ei lasketa tuota painoa näin läskikaudella. Hyvän geometrian pyörä kuitenkin kaikinpuolin, ei siinä mitään.
    2x1 vaihteet kuitenkin the juttu
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  30. #4050
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Alumiiniahan tuo vanhus on.

    No muuten aika sama kun ennenvanhaankin ennen hajoamistaan Ihan jees näin kun puolentoista vuoden jälkeen taas kyytiin istui.
    Ei mitään vaude-efektejä tarjoa kuitenkaan jos ei lasketa tuota painoa näin läskikaudella. Hyvän geometrian pyörä kuitenkin kaikinpuolin, ei siinä mitään.
    2x1 vaihteet kuitenkin the juttu
    paljonko jää tilaa jarrukaaren ja renkaan väliin? (keula on 36? / rengas on 2,**"?) loksu mahtuu, mutta kuin käy jos tarttuu murskeenpala kuvion väliin??

    ihan sillä vaan, ku tohon omaan vois ainaki etukiekkoo joskus ehkä sovittaa, jos löytys passeli 20mm akselilla oleva sovitettavaks..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •