Jep, pointtini ei ollut säädös itsessään, ihmetytti lähinnä se että joku taho oikeasti noudattaa sitä.. Ilmaisin itseäni hivenen epäselvästi ehkä..
Ok, jatkajaa/jatketaan renkaista..
Jep, pointtini ei ollut säädös itsessään, ihmetytti lähinnä se että joku taho oikeasti noudattaa sitä.. Ilmaisin itseäni hivenen epäselvästi ehkä..
Ok, jatkajaa/jatketaan renkaista..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Eurokauppiaista Canyon ja Rose ainakin taitavat tehdä niin että leipovat suomen alvin hintoihin ilman korotuksia, eli joutuvat myymään vähän halvemmalla meille. Kiitos siitä.
Sit vois varmaan palata läskirenkaisiin:
Keväällä kyselin Bud/Lou renkaiden hintoja kivijaloista. Parempi 120tpi versio oli kaikkialla yli 150€. Ultralight versioista ei ollut tietoa, vaikka niitä on ainakin joskus ollut jossain päin maailmaa.
Jatkokyssäri: Onko kellään Ultralight versiota jostain renkaasta? Kokemuksia?
Onkos Floyd-ihmiset ajaneet slikseillään kesäisessä metsässä? Toimiiko edes välttävästi?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Mä olen Floydeilla ajanut kangasmaastossa sekä kallioperäisillä poluilla, toimii kuivalla kelillä ihan kohtalaisesti. Matalilla paineilla kun ajaa kalliolla niin itseohjaus on melko waffa.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
^ Wow, niillä oli vielä Endomorphia hyllyssä!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Siellähän näyttäs olevan noita jossain kohtaa hehkutettuja endomorpheja aika edulliseen hintaan http://www.westbrookcycles.co.uk/sur...g-tyre-p213965
Mistä ootte tilannut tai yleisestikkin hankkinut 45NRTH:n renkaat? Oon miettinyt Husker du:ta ta dillingeriä. Mielipiteitä? Tulee rolling daryleille.
Hankin nastoitetun dillingerin eteen foxcompilta. Oulun muhkuraisilla jaapoluilla tarvitaan nastaa myos taakse, joten ajelin taysjoustolla jossa yhteensa 660 nastaa ja pito ok. Farley odottaa lunta.
Toikalta hain dillingerit eteen ja taakse. Hinta oli halvempi kuin Saksasta ja hyvin on istunut Rolling daryliin.
Pitoa on tarpeeksi, eikä rullaavuudessakaan ole valittamista.
45nrthin renkaisiin olen ollut tyytyväinen. Kokemuksena dillinger ja xerxes.
Sent from my RM-937_eu_finland_202 using Tapatalk
Onko kellään kokemusta Clown Shoe kehien tubelessiksi muutosta, onko ghetto mahdollisuutta millään sisurilla? Schwalbella olis toi yks DH sisuri 24" joka saattais leveyden puolesta riittääkin mutta siinä on toi autoventtiili joka ei oikein houkuttele. Tai siis ei sillä venttiilillä niin väliä mut toi vissiin tarttis sit porailla venttiilin reikää isommaksi.
http://www.bike-discount.de/shop/k64...4.html?mfid=78
Sit ois tommonen vaihtoehto myös
http://www.chainreactioncycles.com/f...be/rp-prod5418
Fattyn vanteiden kevennysprojekti puoliksi tehty. Sain eturenkaan valmiiksi.
Poraaminen oli yllättävänkin helppo rasti. Merkitsin piikillä reikien paikat, porasin 3 mm:n terällä alkureiät ja sitten perään 29 mm:n terällä varsinaiset reiät. Tuskaa aiheutti ainoastaan elämänsä ehtoopuolella oleva akkuporakone, jolla pystyi poraamaan muutaman reiän kerrallaan kunnes piti taas ladata akkua pari tuntia.
Reiät porattuani laitoin vanteelle sopivan levyisen suikaleen Motonetin heijastinteippiä, jota en muuten suosittele kenellekään muuten kuin hintansa puolesta, ja kiinnitin sen kierroksella pakkausteippiä. Sitten vaahtomuovit paikalleen, gorillateipillä vanne tiiviiksi ja ulkokumi paikalleen alkuperäisen sisurin kera. Pumppasin paineet 2 bariin ja jätin yön yli asettumaan.
Aamulla vaahtomuovit olivat painuneet kokonaan kasaan ja vanteen keskiosa oli lähes tasainen, mutta teippi oli asettunut hyvin ja heijastimet pullistuneet kivasti näkyviin, joten päätin jatkaa eteenpäin. Teippasin vanhasta sisurista otetun venttiilin paikalleen ja aloin litkuttamaan.
Litkutus sujui tälläkin kertaa ilman sen suurempia ongelmia, joskin nyt jouduin ihan oikeasti tekemään töitä saadakseni renkaan tiivistymään. Aluksi homma vaikutti epätoivoiselta kun renkaan ja vanteen välissä oli puolen sentin rako ja litkua tuli joka välistä pihalle, mutta niin se vaan onnistui tälläkin kertaa. Ilmat pysyivät yön yli, joten laskin paineet 0,5 bariin, mikä aiheutti taas pieniä vuotoja, jotka kuitenkin loppuivat heti pienen pihapyörittelyn jälkeen.
Projektin lopputuloksena vanteesta tuli huomattavasti kevyempi kuin mitä odotin. En olisi uskonut vanteen kevenevän niin paljoa. Jo poratessa hämmästelin kuinka toispuoleinen vanne oli kun puolet rei'istä oli porattu.
Nyt pitäisi vielä päästä lenkille niin näkisi kestääkö mun viritykseni tositoimissa. Jos kestää niin sitten porakonekaupan kautta takavanteen kimppuun.
Kunnon porakoneella työstäessä se vanne sitten lämpenee sen verran paljon ettei niitä reikiä kannata välttämättä porata järjestyksessä vaan sieltä täältä.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Miksi säätää vaahtomuovin ja teippauksien kanssa, eikö ghetto mallinen toteutus 24" sisurilla muka ole helpompi ja kevyempi?
Eikö kukaan aja Clown Shoella tubelessina?
On-One Floater -15% normihinnasta koodilla UKTYRE15, eli hintaa jää hieman yli 50 euroa. Tilasin yhden tuollaisen ja kaveriksi normaalipyörään kesäkumin, jolloin toimituskulut olivat nolla. Muutkin renkaat ja sisusgummit samassa alennuksessa. Floatereita jäljellä varastossa 18 kappaletta.
Kuupo muokkasi tätä : 05.01.2014 at 12.01 Syy: Lisätty linkki Planet-X:n kauppaan
@HC tuon sisurit, ku tuun kirkolle käymään. Ja muista sisurien kyselijöistä en tiedä haluuko hyö vai laitetaanko uudestaan jakoon. Tai teen kohta niistä kumilenkkejä, ovat 24" prestalla.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Tarkoitus omia, riippuu Mattilan aikataulusta.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Tein pitkäkestoisen epätieteellisen vertailun Schwalbe AV13F:stä ja Maxxisin DH-kumista, kun sellainen sekarengastus nyt sattui alle. Maxxis on ollut ajossa noin 3000 km, Schwalbe noin 1000 km. Tulokset ovat alla.
Maxxis on tämän näköinen:
Schwalbe taas puolestaan tällainen:
Kuten näkyy, Schwalbe on aika lailla venähtänyt. Tuon sisurin sullominen ulkokumiin on vähän vaikeaa, Lisäksi Schwalbessa näkyy selkeästi tuolla ylhäällä venttiilin kohdalla tuo lommo. Maxxis on pinnaltaan liukkaampi, joten se pääsee vähän liikkumaan ulkokumissa, joilekin se voi olla etu, jotkut pitävät haittana. Schwalben kumi on paljon pehmeäpää.
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.
Pitkälti samaa mieltä. Mulla oli aiemmin sisurit halkaistuna, mutta nyt ajattelin testata teippaamista. Teippiratkaisun toimivuudesta ei ole vielä käytännön kokemuksia kun en ole vielä ehtinyt käymään lenkillä.
Suosittelisin kuitenkin käyttämään 20" sisuria. Se oli täydellisen kokoinen Fattyn vanteelle. 24" olisi luultavasti liian löysä.
Mutta teipit ovat kyllä kevyemmät kuin halkaistu sisuri. Lue vaikka internetistä.![]()
Ei sillä, että se olisi gramman päälle, mutta siis oikeasti kasa retkipatjaa/foamia ja kierrokset gorillaa on köykäsempi vaihtoehto kuin tommonen ohkanen sisuri? Mulla ainakin Fattyyn istui se 24" sisuri ghettona aivan napakasti eikä mitään löysyyttä ollut.
Ilmeisesti ei kovin moni ole CS:siä ghetoksi laittanut täällä tai yleensäkään internetissä sillä ohjeita on kovin vähän saatavilla. Yhdessä pätkässä ukko laittaa prätkän 16" sisurin ja tubeless presta venttiilin, mutta on turhan jytkyä tommonen mopon sisuri. Mä ajattelin laittaa tommoset sisurit http://www.bike-discount.de/shop/k64...wnhill-24.html, venttiilin leikkaan irti ja vanhasta sisurista presta venttiili paikkaliimalla liimaten tilalle. Toivottavasti toi sisuri ylettää reunalta reunalle. Voi olla ihan tuhoon tuomittu yritys, mutta venttiilin reikää ei viitsi suurentaa ja kokeilemallahan sen näkee kuin toimii.
Itse vaihdoin prestan schraderin tilalle paikkaliiman ja gorillateipin avulla kun ghettotubelekset laitoin. Aivan mainiosti on toiminut.
Miksi sinne pitää tunkea tuota retki patjaa? Ei mulla ole RD:ssa kuin kevennysreikien suojana ohut vannenauha ja sen päällä yksi kerros Gorillateippiä. Ilmaa joutuu lisäämään noin kerran 2 kuukaudessa. Renkaat nousi vanteille saippua liuoksen avulla 1,5 Baarilla. Kylläkai yksi kerros teippiä on paljon kevyenmpi kuin mikään sisuri?
Eikai CS:n tubeleksi laitto eroa millään tavalla muistakaan vanteista. Ei kun kokeilemaan ja onnistumaan.
CS,RD,NorthPaw kehillä olevat kiekkosetit käytössä ja kaikki ovat tehty tubelessseteiksi.
CS=RD:N vannenauha +kierros limittäin 50mm scotchteippiä.MOLEMMILLE reunoille 1kierros ja lopuksi keskelle 1 kierros.Yht 3 kierrosta teippiä
RD= Pinnannippojen päälle 2 puoleinen tesan teippi+kierros limittäin 50mm scotchteippiä.siis yht 2 kierrosta teippiä.Ei vannenauhaa koska ei ole kevennysreikiä.
NorthPaw=Orkkis vannenauha ja 2 kierrosta 50mm scotchteippiä.
Jesseteippeissä on ollut huonot liimat litkujen kanssa(liukenevat toisiinsa).Gorillasta ei kokemuksia.
Kompuralla renkaat nostettu vanteelle.
Prestaventiili =Irrotettavalla sielulla.
Ei sitten toiminut mun teippaukseni. Olen seuraillut huolestuneena runsasta vuotoa venttiilin kohdalta useamman päivän ja tänä aamuna olikin sitten fillari kyljellään odottamassa. Kumi oli tyhjentynyt ja irronnut kokonaan paikoiltaan. Syyllinen on luultavasti venttiili, jonka otin ikivavanhasta hybridin renkaasta. Se vuoti alusta alkaen venttiilin juuresta epänormaalilla tavalla, mutta odotin litkun tiivistävän sen.
En jaksanut alkaa diagnosoimaan tilannetta sen enempää kun vieressä oli valmis halkaistu sisuri ja ajamaankin pitäisi päästä. Revin venttiilin irti, laitoin sisurin paikalleen ja renkaan asennus litkutuksineen oli hoidettu erittäin siististi muutamassa minuutissa. En tiedä kumpi on parempi vaihtoehto ajaessa, mutta asennuksen kannalta halkaistu sisuri tuntuu olevan ylivoimaisesti helpompi ratkaisu.
Mulla on ajossa Clowshoet ghetto tubeleksena. Sisuri, josta tein vannenauhan on Specializedin 24x2.35-3.0 trial sisuri. Siinä ei ole irroitettavaa prestan sielua, mutta eipä tuo litkun lisääminen ruutalla renkaan ja vanteen raosta olen kovinkaan vaikeaa.
Tuo kolmisen tuumainen sisuri on halkaistuna vähän yli 12cm leveä (kerällä litistettynä ennen halkaisua 6cm leveä), joten riittää mainiosti Clownshoella ja vähän piti vielä trimmailla poiskin. En harrasta halkaistun sisurin täyttä siistimistä, koska käytän samaa sisuria vannenauhana mahdollisimman pitkään.
Schwalben SV10, joka sattuu nurkissa pyörimään, on litistettynä kerällä 4,5cm leveä. Sen kun halkaisee niin leveys on 4,5cm + 4,5cm. Meinasin siitä tehdä Clownshoen vannenauhat, mutta tulin siihen tulokseen että 9cm ei riitä ja päädyin Spessuihin.
Omissa ghettotubelekseissa on aina se idea että sisuri riittää vanteen ja renkaan välistä ulkopuolelle niin onpahan varmasti tiivis liitos.
Sitä sinne kaikki kertoo laittavansa. Oisko helpottamaan sitä vanteelle nousua, kun keskikohta on koholla? Lähinnä se tarpeeksi leveän sisurin löytyminen prestalla CS:ään tuntuu tuottavan ongelmia. Lähikaupat kyselty ja ei oota tullut vastaukseksi. SV10 oli niin passeli Fattyyn, että sen en uskonut CS:ään riittävän.
Mistä tuommosia sisureita saa? Onko ihan kaikilla Spessun jälleenmyyjillä tilattavissa? Juuri tämmöistä vinkkiä kaipasinkin, kiitos.
Vaikka nyt ei tosiaan mitään painon säästöä kovasti tulekaan niin ainakin Fattyssa tubeless muutti pyörän huomattavasti pehmeämmäksi ja rullaavuus parantui huomattavasti.
CS:n ghettonauhana on ymmärtääkseni yleensä käytetty AV10D sisuria, se on pakkauksessaan 5,5cm leveä. Tosin CS on niin hyvä vanne, että toimii teipattunakin ehkä jopa paremmin. Ohjeita löytyy vaikka kuinka täältäkin. Muistaakseni löytyy erinomainen teippausohje Kolistelijan(?) käsialaa.
Ensisijaisesti kiinnostaa tuo ghetto versio sen takia kun se on niin helppo ja toimiva. AV10D sisurin ongelma vaan on tuo AV jonka vuoksi en jaksaisi venttiilin reikää suurennella. Täytyy huomenna soitella Spessun jälleenmyyjät läpi ja kysellä tuon trial sisurin perään. Jos ei natsaa, niin sitten on harkittava edellä mainittua AV10D kumin venttiilin modausta tai sitten tuota teippausta.
Eipä tunnu mistään enää löytyvän noita 3.0 leveitä 24" sisureita. Spessulta ja Nokialta noita on ainakin ollut aiemmin valikoimissa. Mahtaskohan 2,7 leveä riittää? http://www.chainreactioncycles.com/f...be/rp-prod5418
Kirjanmerkit