Itse olen kanssa harkinnut noita Garminin käsilaitteita maastohommiin, mutta vielä ovat kaupan hyllyssä. Itse latasin iPhoneen Jahtikartta -nimisen ilmaisaplikaation, joka on omaan tarpeeseen ollut hyvä. Tuosta ei taida saada mitään trackiä ulos, mutta helpottaa korvessa liikkumista ja navigointia, jos paperikartat ei miellytä. Tämä softa on parin metsästystä harrastavan kaverin suosiossa.
Sillä pääsee tuohon maastokartta tasolle hyvin. Ainoa, no kun en ole pelannut muiden laitteiden kanssa, on tietenkin akun kestävyys jos haluaa tuntitolkulla ajaa kartta päällä. Lisäakku, esim Mophie Juice tms voi olla hyvä hankinta. Tosin tämä ei varmaan ole suositeltavaa.
Softa piirtää myös jäljen mistä olet tullut, joten eksyessä sysipimeässä löytää takaisin, jos muuten oma navigointi sakkaa. Toki jos yhteys korvessa katkeaa niin signaalin palautuessa se piirtää suoran viivan näiden kahden pisteen välille.
Mutta edelleen tuokin on vain apulaite navigointiin. En itse ainakaan tykkää ajaa edes autolla GPS päällä. Miehillä kun on tuo kolmeulotteinen hahmottaminen tutkitusti parempi niin käytetään sitä ensisijaisesti.

En tiedä vastaukseni järkevyydestä kysymykseesi, mutta kokeile tuota jos ei ollut tuttu. Toki jos jollain on vinkata jotain muuta sovellusta niin kuulen palautteen.
Kirjanmerkit