ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 26 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #751
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Ääh... nyt pyöritellään jo lillukan varsia.

    Ensinnäkin, kun puhutaan pinnakiekoista, niin mikään muu ei pidä sitä kasassa kuin pinnat ja nekin vain silloin kun pinnojen jännitys on riittävä. Jos jännitys ei ole riittävä, riittävän tasainen tai pinnat jotakin kuraa niin varmasti paraskin kehä on kohta mutkilla kun saa osakseen muita voimia kuin pukissa/haarukassa pyörittelyä.

    Toisekseen, paksu pinna ei takaa parempaa kestävyyttä kuin ohennettu pinna. Olettaen tietysti että pinnat on laadukkaita eikä niissä ole vaurioita, kuten esimerkiksi ketjujen putoamista pakan ja pinnojen väliin, kivien tekemiä mutkia ja/tai naarmuja tms. Itse asiassa tilanne on päin vastoin, ohennetulla pinnalla saadaan samalla pinnojen kireydellä lujempi vanne, juuri ohennetun pinnan suuremman elastisuuden takia.

    Ohennetuilla pinnoilla rihtaaminen on työläämpää ja vaatii ehdottomasti erittäin tasaisen pinnojen kireyden. Muuten homma kääntyy toisin päin jolloin paskasti kasattu/rihdattu kiekko paksuilla pinnoilla voi lopulta olla kestävämpi.

    Sitten siitä vanteen nippeliholkista. Alun perin ne laitettiin kurasta tehtyihin teräsvanteisiin tai liian paljon kevennettyihin alumiinivanteisiin. Onneksi nykyään suurin osa alumiinisista jopa ei-aero vanteista on profiilivanteita, silti holkkeja näkee enemmän maastovanteissa. Hyvälaatuinen vanne kestää ja toimii ilman holkkia mutta yleinen mielipide on että vain messinkinipoilla. Alumiiniset kun tykkää särkymään herkemmin ilman holkkeja.

    Muutenkin pinnan mitta tulisi olla optimaalinen, etenkin jos käytetään alumiinisia nippeleitä. Nipat saavat tukea pinnasta ja kestävät paremmin, pinna ei siis saa olla liian lyhyt (=kierteet näkyy). Ontelovanteeseen kun tilkan liian pitkä pinna mahtuu eikä puhkaise mahdollista vannenauhaa/sisuria niin käytettäessä alumiininippaa valitse mielummin seuraava pidempi pinna kuin lyhyempi.

    Ottakoon kukin juuri niin tukevat kehät kuin haluaa. Itse valikoin pinnat, kehät ja navat sekä rihtaustavan käyttötarpeen mukaan. En enää käytä lainkaan 2mm:n tai tukevampia tasapaksuja pinnoja missään. En tuijota kovin paljoa kehän painoa jos valittavana on kevyt ei-aero (XC/CX kehä, tai vaikkapa Arc en Ciel tuubikehä) tai vähän painavampi aero (DT-Swiss R520) jos tarkoitus on myös ajaa 30+ vauhteja, maanteillä ja pidempään.

    Kovin eksoottiset rihtaustavat ei paljoa kiinnosta. Sillä ei saa säästöä painoon eikä parannettua aerodynamiikkaa. No ehkä maantielle saattaisin tehdä suorapuolatun etukiekon litatuilla pinnoilla ja taakse 1-2 ristiin toiselle puolelle. Muutenkin jos on tarkoitus pitää kalusto ajokunnossa niin ei mitään erikoista pinnaa tms.

    Nyt kun on tubelessia tullut harrastettua ja myös noita keveitä kumeja niin on tärkeää että kehän saa varmalla teipattua tubeless-toimivaksi ja että renkaan reunalle löytyy selkeä hylly jolla kumit pysyy vanteella ja ilmat sisällä. Samalla itse vanteeseen tulevat iskut jää vähille tai kokonaan pois ja keveämpikin kestää.

    Kaikki yllä oleva perustuu siihen että kiekkoja käytetään ajamiseen, niin että pysytään pystyssä ja paikoista pääsee ajamalla. Vahingot kuten kaverin/auton kylkeen tulo, paha kaatuminen kivikossa, kiveen/puuhun ajo tms on sitten jo poikkeuksia. Jos niitä varten rakentaa kiekkoja niin taatusti tulee raskaat ja todennäköisesti myös kalliit.

    Yllä oleva on siis oman kokemuksen kautta saatua tietoa ja näkemystä. Vahvistettuna perehtymällä myös kiekkoja ammatikseen kasaavien tiedoilla. Mun kiekkoja ei kasaa muut, teen ne aina itse. Toisaalta perehdyn mielelläni tarkempiin analyyseihin kuten pinnavoimiin, esijännityksiin, eri voimien vaikutuksiin pinnakiekkoihin jne.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  2. #752
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    Kysyn, että kun on 29" pyörä, niin käykö siihen trekking-vanne 28"? Kumi on 40x622. 28"-vanne olisi 19x622.

  3. #753
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amppari Katso viesti
    Kysyn, että kun on 29" pyörä, niin käykö siihen trekking-vanne 28"? Kumi on 40x622. 28"-vanne olisi 19x622.
    Käy. Jos vaan napa/akseli on saman tyyppinen.
    622mm se on tuo 29er kehäkin
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

  4. #754
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Käy. Jos vaan napa/akseli on saman tyyppinen.
    622mm se on tuo 29er kehäkin
    Kiitän. Sekoitti, kun oli 28" ja 29"-vanteet erikseen nettikaupassa.

  5. #755
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    400
    Maasturin kevennys houkuttelisi hieman, joten uusia kiekkoja olen alkanut katselemaan.
    Nykyiset ovat DT Swissin M520:t Conseptin navoilla ja saako esimerkiksi 300-400 euron uusilla kiekoilla tuntuvaa eroa? Mitään selkeää painoa noista nykyisistä ei oikein löytynyt, eikä sopivaa puntaria löydy.
    Mielellään hieman jämäkämmät saisivat olla, jotta kestävät jäykkäperässä 80 kiloisen kuskin alla juurakkokivikkopolkuja ja pieniä droppeja.

  6. #756
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    97
    Terve! Nyt ois talven hämärissä tarkoitus rakentaa itselle 29er singe speed fillari yleiskäyttöön ja tietty maastoon vaihteluksi täpärille, niin uusien kiekkojen osto on edessä. Lyön jo täpärissäni olevat kiekot tulevaan sinkula jäykkikseen ja uudet kiekot tulevat tuohon täysjousitettuun ykkösrassiini (Kona Hei Hei 29 -13).
    Nyt CRC:n valikoimia selaillessa osui silmiin Eastonin Haven kiekot, lähtisivät juuri nyt tuolta aika pirun halvalla, 60% alennuksella.. Mietin, että jos nuo on yhtään pätevät kiekot perus traili ja xc rymistelyyn täpärin alla, niin tässä olisi huippu tilaisuus saada hyvät kiekot halvalla. Kas tässä:
    http://www.chainreactioncycles.com/f...l/rp-prod82856
    http://www.chainreactioncycles.com/f...l/rp-prod82864

    Olisin kiitollinen jos joku osaisi sanoa noista jotain, kannattaako noihin laittaa rahansa ja pistää tilaukseen?

  7. #757
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Mulla oli ihan samat kiekot kiikarissa kun täysjäykkää speksailin. Hope Hoopsit Flow EX:llä veivät kuitenkin voiton halvemman hintansa, leveämmän kehän, perinteisemmän pinnan ja varaosien ja adapterien helpon saatavuuden johdosta. Siinä vaiheessa kun ongelmia alkaa esiintymään, vaikkakin luultavasti ei ihan ekalla ajokaudella, on varapalikan helppo saatavuus plussaa. Nuo iistonit on kyllä aika omistushaluja herättävät kiekot.
    Sitten on vielä tämä: http://www.eastoncycling.com/en-ca/r...ain-bike-hubs/

  8. #758
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Wigglen valikoimassa HopeHoopseihin on valittavissa Crest EX -kehä. Mistähän on kyse kun NoTubesin sivuillakaan ei ole mainintaa? Joku Crestin vahvistettu päivitysversioko?


  9. #759
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Tuli hommattua nuo Tactic Trail kehät ja kasasin niistä kiekot. Valitsin Switch EVOt navoiksi ja DT Revolutionit alumiini nippeleillä pinnoiks. Kasaus oli tällä kokemuksella (kolmas kiekko pari) "helppoa"

    Vaneteille laitoin kerroksen Stanin keltaista teippiä. Maxxiksen Tubeles Ready renkaat sai asennettua sormin paikoilleen ja nousivat helposti jalkapumpulla vanteelle. Koeajot jää myöhemmäksi, kun mekaanikko ryssi keulasta jarrusatulan kierteen. Mekaanikko sai ankarat torut.
    Jokos näistä olisi kokemuksia?

    Nimim. Sormi tilausnapilla

  10. #760
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Mulla on maasturin kiekoissa BOR XMD333 kehät, joille valmistaja on ilmoittanut maksimipaineeksi 2,9 - 3,5 bar. Renkaan leveydeksi taas 1.75" - 2.35". Leveyttä kehällä on 19 mm. Onko kukaan ajanut näillä kapeampaa rengasta? Esim. 35 mm? Mulla kun on mahdollisuus syslosrossariin laittaa myös levyjarrut, enkä oikein tykkää noista nykyisistä tuubikiekoista. Ennen renkaiden hommaamista ja sovittamista vanteille ajattelin siis kysellä löytyisikö täältä ensi käden tietoa kannattaako noille heittää kapeampaa kumia ja 4-5 bar painetta. Esimerkiksi saman puljun XMD366-kehille valmistajan mukaan käy 28 mm rengas. Kehä on pari milliä leveämpi ja tarkoitettu rajumpaan käyttöön kuin tuo XMD333. 5,5 bar maksimipaineet. Mitkä tekijät tuohon renkaan minimileveyteen ja maksimipaineisiin oikein vaikuttavat?

    Voiskin laittaa torille myyntiin nuo kuituset tuubikiekot. Emmää sellasilla tee mitään, haluan levyjarrut ja avorenkaat!

  11. #761
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    No on kokemusta yhden lenkin verran Espoon keskuspuiston poluilla. Ilmat pysy renkaissa ja renkaat vanteilla. Renkaina Maxxiss Minion DHR ja Highroller II.

    Kiekotkin pysy kasassa ja vielä vissiin yhtä suorana kuin rihtauspukista lähtiessä, vaikka ite ne tein.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Jokos näistä olisi kokemuksia?

    Nimim. Sormi tilausnapilla

  12. #762
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Wigglen valikoimassa HopeHoopseihin on valittavissa Crest EX -kehä. Mistähän on kyse kun NoTubesin sivuillakaan ei ole mainintaa? Joku Crestin vahvistettu päivitysversioko?



    Veikkaisin virhettä. Kyselin nimittäin juuri wigglestä, että onko heidän myymät Archit EX mallia. Vastaus oli, että ilmeisesti ovat ja että kannattaa ennemmin luottaa tuoteselostukseen kuin valintaboxin vaihtoehtoihin. Vähän hämää toisaalta saamani vastaus: I assume the rims are Arch EX...noin suunnilleen. Ei vissiin ollu Wigglen asiakaspalvelija/chattaaja ihan vimpan päälle perillä juuri tästä asiasta.

  13. #763
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Mulla oli ihan samat kiekot kiikarissa kun täysjäykkää speksailin. Hope Hoopsit Flow EX:llä veivät kuitenkin voiton halvemman hintansa, leveämmän kehän, perinteisemmän pinnan ja varaosien ja adapterien helpon saatavuuden johdosta. Siinä vaiheessa kun ongelmia alkaa esiintymään, vaikkakin luultavasti ei ihan ekalla ajokaudella, on varapalikan helppo saatavuus plussaa. Nuo iistonit on kyllä aika omistushaluja herättävät kiekot.
    Niin paljon kuin on itse Hopen tuotteita kehunut, pitää antaa näille uusille Pro2 EVO navoilla negatiivista palautetta. Kuten joku jo aikaisemmin foorumilla valitteli laakereiden kestävyydestä, niin itse myös huomasin etunavan laakerin olevan sökönä...pieni harmi ja korjaantunee pienellä vaivalla. Ja tämä ikäväkseni pienillä kilometreillä noin vuodessa. Aikaisempien versioiden kanssa ei koskaan ongelmia ja kyllä jatkossakin luotan Hopeen, mutta en kiinalaisiin laakereihin
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  14. #764
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Mun alkusyksystä hankituissa krossarin Hope Hoops EVO -vannejarrunavoissa nyt jo etunapa rohisee ja vapaaratas kränää välillä myös. Laakerit vaikutti aika kuivilta, kun yhtä kurkkasin. Pitäisi varmaan jo uutena avata kaikki ja lisätä vaseliiniä. Meidän vanhimmat edelleen ympärivuotisessa käytössä olevat Hopet taitaa olla vuodelta 2009 ja ne pyörii smuutisti vielä alkuperäisin laakerein. Vai voisko olla niin, että Hoopseihin laitetaan halvempia laakereita kuin irtonapoina myytäviin, jotta Hoopsien hinta saadaan pidettyä alhaalla..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #765
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Hetki sitten tuli uudet custom kiekot Hopen navoilla ja takana tuo uusi 40t version napa. Paketista vedettynä klappaa laakerit takanavassa. Käytin jo takanavasta laakerit irti funtsien josko kasauksessa tapahtunut joku kämmäys. Mutta siellä se klappi vieläkin on joten ei kait auta kuin vaihtaa uudet laakerit uuteen napaan. Briteissä eivät uskoneet että navassa mitään vikaa voi olla. Tämä oli Merlinin suhtautuminen asiaan. Eikä toisaalta huvita lähetellä kiekkoa ees-taas. Hopelta täytyy koittaa vielä tiedustella asiaa suoraan josko jotain vastailevat ja laittaisivat vaikka pari laakeria tulemaan.

  16. #766
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Eli laadunvalvonta tökkii? Halvat laakeroinnit pilaavat muutoin niin mainion ja muuntelu kelpoisen tuotteen. Harmillista.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  17. #767
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Kiinnostais kevyt tubeless ja XX1-yheensopiva kiekkosetti. Vinkkejä tai ehdotuksia? Short-listalla ovat olleet Mavic SLR, Sram 60 ja Easton EC90 XC.
    Sama mielessä. Mihin päädyit ja millä perusteella?
    __________________________________________________ ______

    Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!

  18. #768
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    83
    Onko tietoa että saako Sram Rise 40 takakiekolle adapterin xx1:lle?
    __________________________________________________ ______

    Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!

  19. #769
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Alla hieman kokemuksia Crank Brothers Cobalt 3 29er -kiekon vapaarattaasta, kilometrejä parisen tuhatta XTR-pakalla:

    Pikkasen kovemmasta tavarasta voisivat tehdä.

  20. #770
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Tilasin winstansley-kaupasta vai mikä se nyt oli mutta sieltä kuitenkin nuo Flow EX- kiekot. Todennäköisesti ei mitään järkeä, mutta eipä näissä mun hommissa muutenkaan. Kiinnosti kuitenkin kokeilla leveämpää kehää ja kun noita nyt on kehuttu. Keskiäkäistä lohjalaista oikein henkilökohtaisesti konsultoin tästä asiasta. Ei muuten ollut ainakaan puhelimessa yhtään äkäinen. Minulle tulevat ainakin alkuun jäykkäperään talvikäyttöön 83kg ajajalle, joten pitäisin todennäköisenä, että kestävät vähintään kohtuullisesti...

    Takakiekkoon oli muuten tullut muutos. Tilatessa uusi versio ei ollut vielä netissä, joten tilasin vanhan. Pian tuli sähköpostia, että vanhaa ei ole enää saatavilla ja tarjosivat pientä maksua vastaan sen selvästi kalliimman uuden version. Asiakaspalvelu heillä on oikein hyvää. Kuitenkin out of stock -tuotteiden saatavuusarviot tuntuvat heittävän. XX1 vapaaratasta piti saada kolmessa päivässä, mutta kun tilaus oli tehty niin arvio venähtikin yli kahteen viikkoon.
    Toimittivat sitten taakse Archin ja eteen Flown. Tilaus oli kyllä oikein (eli molemmat flow), mutta varmaan arvasivat mietintöni ja laittoivat malliksi vähän molempia tulemaan. Nythän sitä sitten sopii miettiä uudelleen, että kumman sitä pitäisi ja kumman palauttaisi... On muuten aika leveä tuo Flow!

  21. #771
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Mielenkiintoisia vanteita Hollannista
    http://www.ryde.nl/en/high-end

    Kiinnostaa varsinkin Trace Trail 25 joka on 29" koossa kevyt ja leveä. Kestäisköhän tuommoinen esim. dt compeilla kasattuna vai olisko järkevämpää laittaa tukevampi kehä ja kevyet pinnat (esim. cx-ray). Flow ex 29:n verrattuna painoa on kehää kohden ~100g vähemmän joten hieman epäilyttää kivikossa ajo ja kiekon tukevuus.

  22. #772
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Toimittivat sitten taakse Archin ja eteen Flown. Tilaus oli kyllä oikein (eli molemmat flow), mutta varmaan arvasivat mietintöni ja laittoivat malliksi vähän molempia tulemaan. Nythän sitä sitten sopii miettiä uudelleen, että kumman sitä pitäisi ja kumman palauttaisi... On muuten aika leveä tuo Flow!
    Samanlainen moka myös itselläni viime talvena, mutta kaiken lisäksi toinen oli 29" ja toinen 26". Kun alkoi tilaus venymään, laitettiin jotain matkaan? Kallista lystiä, kun kuriiri vielä haki ovelta väärän pois ja toimitti oikean.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  23. #773
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AkiA Katso viesti
    Alla hieman kokemuksia Crank Brothers Cobalt 3 29er -kiekon vapaarattaasta, kilometrejä parisen tuhatta XTR-pakalla:

    Pikkasen kovemmasta tavarasta voisivat tehdä.
    Hopen aluvapaarattaaseen tulee tuommoiset jäljet alle 100km...näkisit minkälainen on vuoden käytön jälkeen
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  24. #774
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ei mulla vaan, mut mä laitan takapakat kunnolla kiinni.

  25. #775
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ei mulla vaan, mut mä laitan takapakat kunnolla kiinni.



    Eli jos kiristää oikein tosissaan, niin ei tuu jälkiä? Eipä sitä älyttömän tiukkaan uskalla vetää.

    Jälkien muodostuminen riippuu varmasti myös pakan rakenteesta. SLX pakka ainakin tekee jäljet vapaarattaaseen ja jotenkin vaikea uskoa että kiristyksellä saisi ilmiön pois..

  26. #776
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    ...Eipä sitä älyttömän tiukkaan uskalla vetää.....
    40Nm sen pitäis olla, se on jo aika tiukka


  27. #777
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    92
    Aika kriittistä mielipidettä Crestin jäykkyydestä, vaikka ilmeisen kevyen näköinen kaveri.

    http://www.perttuparssinen.com/maastokiekot

  28. #778
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    40Nm sen pitäis olla, se on jo aika tiukka
    ok, empä ole ilmeisesti siitä kiristysrenkaasta lukea, kun olen jättänyt löysälle...pari kertaa on muutama pikku ratas kadonnut ilmeisesti tuon takia lenkillä
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  29. #779
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeppa Katso viesti
    Aika kriittistä mielipidettä Crestin jäykkyydestä, vaikka ilmeisen kevyen näköinen kaveri.

    http://www.perttuparssinen.com/maastokiekot
    Niin, sponssattu kuskihan ei koskaan rummuta sponsorin tuotteiden puolesta.

  30. #780
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Eli jos kiristää oikein tosissaan, niin ei tuu jälkiä? Eipä sitä älyttömän tiukkaan uskalla vetää.

    Jälkien muodostuminen riippuu varmasti myös pakan rakenteesta. SLX pakka ainakin tekee jäljet vapaarattaaseen ja jotenkin vaikea uskoa että kiristyksellä saisi ilmiön pois..
    Kaikkein vähiten vapaarattaan alumiinirunkoon on jäänyt jälkiä on ironista kyllä SRAMin PG pakasta joka niputetaan 3 rattaan spiderilla ja loput on irtorattaita joiden välissä on spaceri.

    Ilmeisesti ei pääse syömään itseään siihen runkoon kiinni siksi kuin laitan pakan kunnolla kiinni ja ne spacerit puree kiinni lehtiin -> voima jakaantuu tasaisesti.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •