Mitenhän selviääkö tuossa SLRn hajoamisessa ainoastaan tuon yllä näkyvän navan vaihdolla vai tulikohan siinä muutakin damagea? Ajoaika oli n 1 ja puol tuntia ja siinähän ne vekit olivat tulleet rattaista.
Mitenhän selviääkö tuossa SLRn hajoamisessa ainoastaan tuon yllä näkyvän navan vaihdolla vai tulikohan siinä muutakin damagea? Ajoaika oli n 1 ja puol tuntia ja siinähän ne vekit olivat tulleet rattaista.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Mikä pakka sulla on ollut kiinni siinä SLRssä?
Näyttää ulkoapäin kovasti siltä, että takapakka on Shimanon Dyna-sys cs-hg81-10.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Jos satut asumaan itä-Tampereella niin voin vilkaista että ovatko osat kunnossa ja saako ne paikalleen. Kaikki työkalut löytyy ja puolentusinaa napaa / takapakkaa / vapaaratasta olen säätänyt. Jos se on oikeasti rikki niin viet sitten oikealle pyöräkorjaajalle.
Vaikka tuohon vapaarattaan kuoreen olisi tullutkin muutama kolo niin todennäköisesti takapakan saa siihen kiristettyä kiinni ja käyttökuntoon.
No täälähän asun. Leinolan koulun vieressä.
Alussa täysiä ja lopussa kiristää.
Liittyen tuolla http://www.winstanleysbikes.co.uk/ca...pe_29er_Wheels myytäviin Hope / ZTR Flow EX -kiekkoihin:
Mitä eroa on normaaleilla ja suoravetopinnoilla? Ainut ero mitä itse ymmärrän on se, että suoraveto-mallit ovat kalliimpia ja toistaiseksi loppu.
Tuo S/S taitaa meinata sinkulakasettia.. Noita SP-pinnoja on hankalampi löytää kun vaihdon tarve iskee. Ittelä löytyy SP- sekä perinteisellä J-pinnoilla varustetut navat enkä kyllä mitään eroa ajossa ole huomannut.
Kiinnostais kevyt tubeless ja XX1-yheensopiva kiekkosetti. Vinkkejä tai ehdotuksia? Short-listalla ovat olleet Mavic SLR, Sram 60 ja Easton EC90 XC.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Itsellä samanlaiset pohdinnat, tosin selvinnen kyllä kahdellakin etulimpulla. Dtswissillä löytyy 1450-malli, joka on kai painoltaan pikkasen crossmaxia köykäsempi ja joka vissiin sopii yhdelle limpulle vapaarattaan vaihdolla. Olisko ollut Wigglellä parsattaa halvempi kuin crossmaxit (tai CRC:llä). CM:istä kokemuksia 26":ina mutta jotain muutakin voisi harkita ennenkuin liipasee..
Pitää ottaa DTS listalle mukaan. Nopeella tsekkauksella vastaava malli olisi XRC 950, joka näyttäisi hinnaltaan olevan vähän muita korkeampi. Ilmeisesti noihin kaikkiin pl. SLR:t pitää hommata tuollainen konversiokitti että saa XX1:n mahtumaan. On tää noobille hankalaa. Sramin oma XD Driver Body vissiin sitten käy tuohon Eastonikin napaan suoraan..
SuccessFactor muokkasi tätä : 10.11.2013 at 01.04
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Nytpä tulikin ongelma, oli jo melkein päätetty juttu että ostan kesäksi DT Swissin X 1900:t mutta nehän perhanat painaa enemmän kuin pyörän mukana tulleet... netin tietojen mukaan etukiekko 895g ja takakiekko 1130g, omat punnitsin 880-890g ja 1070-1080g. Ongelma tulee siitä että jos tuon painon alle yrittää päästä edes jotenkin itselle perusteltavissa olevalla budjetilla niin joko tulee centerlock-jarrulevykiinnitys (jota en halua) taikka 15mm etuakseli ja 12mm taka-akseli tai sitten ei vaan yksinkertaisesti löydy mitään järkevän hintaista. Johtopäätös, pyörän mukana tuli liian hyvät.
Greycap muokkasi tätä : 10.11.2013 at 02.01
Tuli hommattua nuo Tactic Trail kehät ja kasasin niistä kiekot. Valitsin Switch EVOt navoiksi ja DT Revolutionit alumiini nippeleillä pinnoiks. Kasaus oli tällä kokemuksella (kolmas kiekko pari) "helppoa"
Vaneteille laitoin kerroksen Stanin keltaista teippiä. Maxxiksen Tubeles Ready renkaat sai asennettua sormin paikoilleen ja nousivat helposti jalkapumpulla vanteelle. Koeajot jää myöhemmäksi, kun mekaanikko ryssi keulasta jarrusatulan kierteen. Mekaanikko sai ankarat torut.
Ei sovi SRAMin oma vapaaratas varmaan mihinkään muuhun, koska siinä on aika hauska kynsijärjestelmä. Jokaisessa kynnessä on yhteensä kolme kynttä ja sen avulla saadaan 54-pisteinen kiinnitys. Eastoneihin sitten vissiin tällänen http://www.eastoncycling.com/en-us/cassette-body-xd ja http://www.bike-components.de/produc...tcr=7&xtmcl=Xd se, että aopiiko kaikkiin eastonin kiekkoihin voi olla toinen juttu.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Kyllä se on "vissiin" -tieto. Tämän sivun mukaan sen pitäisi käydä todella moneen, Easton mukaan lukien; http://www.xddriverbody.com/. Löysin myös bikerumorin tai bikeradarin sivuilta artikkelin jossa haastateltiin kaikkia isoja kiekkovalmistajia ja siinä muistaakseni oli maininta että tuon kanssa myös Eastonin kiekkoihin saa XX1-pakan.
Kysyin asiaa myös Eastonilta suoraan, sieltä tuli taas tällainen vastaus, josta voisi päätellä että tuo Sramin oma driver ei toimi vaan pitää käyttää Eastonin omaa (tietty voi olla että vetävät tässä kotiinpäin).. on tää vaikeeta
-----Original Message-----
To: WheelInfoEU
Subject: XX1 cassette with Easton EC90 XC wheel?
Yes, you will need an Easton M1 XD driver to use an XD type cassette(XX1 or XO1).
A diagram is attached.
Freehub removal is shown here:
http://www.youtube.com/watch?v=1l9pH...FBQVQ&index=14
Ben
EASTON CYCLING TECHNICAL SERVICE
5550 Scotts Valley Dr.
Scotts Valley, CA 95066
(P) 877-835-6629
wheelinfo@eastonsports.com
rastatus@eastonsports.com
Links: Tech Videos, WheelFAQs, Wheel Service Docs
-----Original Message-----
To: WheelInfoEU
Subject: XX1 cassette with Easton EC90 XC wheel?
Hello,
can you help me in figuring out what do I need to install the Sram XX1-cassette to a Easton EC90 XC rear hub?
Do I need a adapter such as this
(http://www.eastoncycling.com/en-us/cassette-body-xd) or can I use Sram´s own XD Driver Body to achieve this?
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
En usko, että vetävät kotiin päin, koska SRAMin "tarvike"vapaaratas tulee tolla mainitsemallani kynsisysteemillä, eikä Eastonissa taida olla sitä. Ja niinkun kuvasta katsomalla näkee, niin siinä on aivan erilainen kynsisysteemi.
Vapaarattaathan on melkein aina valmistaja omia pl. tapaukset joissa on lisenssoitu toisen vapaaratas. Esim DT:n sisuskalut on paljon käytettyjä. Bontragerin kalliit kiekot, Rovalit, uudet SRAMin Roam ja Rail kiekot, olikoha muita. Niissä varmaan sitten käytetään DTn XD vapaaratasta.
www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen
Ei taida kannattaa SRAMin XD-vapaarattaan runkoa yrittää vääntää Eastonin napaan. En tunne Eastonin käyttämiä napoja, mutta tuskin ovat SRAMin valmistamat, joten SRAMin oma XD-adapteri ei sopine Eastonin napaan.
Tuon SuccessFactorin myöhemmin linkittämän SRAMin xddriverbody-mainossivun lista valmistajista kertonee sen, että ketkä ovat lisensoineet XD-teknologian, EI sitä että listan valmistajien XD-vapaarattaan rungot sopisivat keskenään toisen merkkiseen napaan. Adapterin tulee olla juuri siihen napaan tarkoitettu versio, johon sitä ollaan asentamassa.
Onko vanhasta voimansiirrosta jo päästy Hapen kanssa kauppoihin kun tällaisia kyselet.
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
Kunhan kyselen...
Erikoiselta tuntuikin ajatus, että eri kaverin vapaaratas sopisi toisen napaan. Piti kuitenkin varmistella, kun tuollainen huhu liikkeelle laitettiin.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
Nyt kävi itselle niin että uudesta Canyoonista lähtee takakiekko takuupostilla Saksaan, mutta uusi kiekko pitäisi saada tilalle ja korvaamaan kokonaan nuo Mavicin crossridet.
Tosiaan jäykkäperäseen 29 tarvittaisiin perus Suomi kivikko/juurakon kestävä takakiekko.
Oon melko ummikko näissä hommissa, alustavana pohdintana on ollut nämä Hope pro 2 evo navoilla olevat kiekot:
http://www.winstanleysbikes.co.uk/ca...pe_29er_Wheels
Omien pohdintojeni tuloksena totesin tuon ZTR Arch EX kehän olevan paras tarkoitukseeni.
Tämän taulukon perusteella:
http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx
Olisiko jotain järkisyytä valita tuo ZTR Crest tai ZTR Flow, kestävyys, keveys, soveltuvuus?
Lisäksi päänvaivaa aiheuttaa tuo kiekon kiinnitys. Pyörässäni on x12 142mm kiinnitys, joten ilmeisesti vielä tarvitaan:
http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...Conversion_Kit ?
Mitenkäs tuo vapaarattaiden leveys menee. Kasetissani on kymmenen vaihdettta, joten onko tuo hope pro 2 evo sopiva suoraan tuolle 10-vaihteelle?
Olisiko antaa muita suosituksia noin 200e hintaluokassa takakiekoista kyseisessä käyttötarkoituksessa?
Arch lienee hyvä valinta. Jos siedät vähän enemmän painoa niin Flow leveämpiprofiilisena on mielenkiintoinen vaihtoehto. Se on pienillä paineilla ajettaessa vakaampi kuin kapeaprofiilinen. Crest on kevennyskiekko neuvolassa punnittaville kuskeille.
S/S sitten tarkoittaa SingleSpeed-versiota. Älä osta sellaista :-)
Vapaaratas sopii suoraan ja tuon linkkaamasi konvertterin tarvitset.
Jotenkin pääsin sellaiseen käsitykseen, että Flow olisi huomattavasti raskaampi ja esim jopa dh käyttöön sopiva. Se tosiaan on jonkunverta leveempi mitä tuo arch ja voisi olla ihan pätevä ratkaisu tänne kivikkoon vai meneekö liian järeäksi jäykkäperään. Sellainen tuli vielä mieleen, että eikös nuo tubeless kiekot toimi myös ihan sisärenkaidenkin kanssa?
Tilasin winstansley-kaupasta vai mikä se nyt oli mutta sieltä kuitenkin nuo Flow EX- kiekot. Todennäköisesti ei mitään järkeä, mutta eipä näissä mun hommissa muutenkaan. Kiinnosti kuitenkin kokeilla leveämpää kehää ja kun noita nyt on kehuttu. Keskiäkäistä lohjalaista oikein henkilökohtaisesti konsultoin tästä asiasta. Ei muuten ollut ainakaan puhelimessa yhtään äkäinen. Minulle tulevat ainakin alkuun jäykkäperään talvikäyttöön 83kg ajajalle, joten pitäisin todennäköisenä, että kestävät vähintään kohtuullisesti...
Takakiekkoon oli muuten tullut muutos. Tilatessa uusi versio ei ollut vielä netissä, joten tilasin vanhan. Pian tuli sähköpostia, että vanhaa ei ole enää saatavilla ja tarjosivat pientä maksua vastaan sen selvästi kalliimman uuden version. Asiakaspalvelu heillä on oikein hyvää. Kuitenkin out of stock -tuotteiden saatavuusarviot tuntuvat heittävän. XX1 vapaaratasta piti saada kolmessa päivässä, mutta kun tilaus oli tehty niin arvio venähtikin yli kahteen viikkoon.
Mullakin on Hoops+Crestit kestäneet ihan mainiosti täysjäykässä, mutta minäkin ottaisin Arch EX:t nyt. Jostain syystä tekisi mieli jotain jämympää alle
Taitaa käydä niin, että nuo Crest-kiekot menee GG-projektin kiekoiksi ja 29eriin tulee Hoopsit Arch EX:t kun sopiva tarjous sattuu kohdalle Wigglessä.
Tosiaan hieman huolimattomasti sanoin eli tarkoitin juurikin Arch EX 29er ja Flow EX 29er. Menipäs valinta nyt vaikeaksi näitten kahden välillä.
Arch EX 29er kehän paino on 460g ja Flow EX 29er 545g.
Arch EX 29er ulkoreunan leveys on 24,6mm ja Flow EX 29er 29.1mm.
Arch EX 29er vs Flow EX 29er
![]()
Eli Flow EX 29er on 85g painavampi yhden kehän osalta. Kuinkas merkittävä tällainen ero on, vai tuoko tuo Flow EX 29er leveys enemmän hyötyä meidän ihaniin metsiimme?
Näiden kahden välillä yritän arpoa, luultavasti itse en huomaa edes eroa![]()
Kirjanmerkit