ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 52 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1531
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Oobu
    Viestit
    219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    Millasilla paineilla ootte ajanu 29" nastarenkaalla. Kuskin paino reipas 90kg. Sisäänajo ajettu 2,5 bar.
    Toistaiseksi noin 2,1 edessä ja 2,5 bar takana. Sisureilla mennään budjetin ja ihan silkan laiskuuden takia. Ensimmäinen talvi nastoilla, plus jäätä on täällä Turun nurkilla ollut heikosti, joten eivät välttämättä jää lopullisiksi rengaspaineiksi. Ans kattoa.

    Oma paino liikkuu jossain 70 kilon tietämillä, pyörä taitaa lokasuojineen ym. romuineen olla jotain viidentoista luokkaa. Extreme 294 molemmissa päädyissä, sikäli kuin sillä on mitään väliä.

  2. #1532
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    Onko jengillä kokemusta Mara Wintereistä 29 x 2,0 koossa? Vaikuttavat kiinnostavalta tuttavuudelta.
    On kokemusta, vältä kuin ruttoa, jos meinaat ajaa sileällä jääpinnalla, ihan sama kuin ajaisi nastattomalla nappularenkaalla.

    Tuohan on se 50-622, josta löytyy aiemmilta sivuilta ja tuosta toisestakin nastarengasketjusta kokemuksia kuvien kera. 28.11 päivän mun viestejä jos tutkii, niin löytyy niitä kokemuksia ja varusteiden kera painoa on enemmän kuin tarpeeksi, paineita olen pitänyt edessä 1bar ylöspäin.

    Lumella ja valkealla jäällä ihan ok, samoin pakkasella, mutta se liukkain nollakeli on paha.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  3. #1533
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Onhan renkaitten kyljissä, sikäli kuin on tarpeen, nuolimerkintä pyörimisssuunnasta.
    Yyrin ois pitänyt merkata <<<<<< Juu, oikein päin rullaavat.
    Joo kiitti. Paineita on tosiaan 2.3 noissa w144 ja itellä painoa 58kg. Tuntuu että löytää joka pienenkin montun tiestä ja täristää koko fillaria niin perhanasti? Imo kesärenkailla ei tehnyt tuota viime talvena. Paineita pois? Jäällä pito oli kyllä ihan toisesta maailmasta vrt kesärenkaisiin..

  4. #1534
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Laitoin krossariin Schwalben winterit. Ajattelin että hyvin varmaan pärjää kun sillä ei ole pakko ajaa. Yllättävän liukkaalta se kuitenkin tuntui jäällä. Kyllä siinä huomasi että nastat osuu jäähän, mutta tuntui siltä etteivät ne oikein pure siihen. Ylitin kyllä yhden kelsisillan jonka mäessä jalankulkijat pitelivät kaiteista kiinni kun eivät muuten päässeet mäkeä ylös. Mäessä piti istua tiukasti takana että vetopitoa riittäisi ja oli vähän hassua kun eturengas alkoi seilaamaan kun laitoin painoa takarenkaalle.

    Ihan hyvä työmatkarengas, mutta ab:n tapaan veikkaan että parempi nasta auttaisi. On vähän sääli että tuollaisessa krossariin sopivassa koossa on vain kompromisseilta tuntuvia renkaita.
    Tämähän se onkin kummaa, kun Bilteman nastarenkaan nasta puree paljon paremmin ja sellaista yks kaks renkaan alta pakenemista ei vaan tapahdu, vaikka kuinka niitä Bilteman renkaita parjataan ja Schwalbea kehutaan, niin jääkeliin vaihtuu mulla Bilteman rengas eteen, muut kelit Mara selvittää ihan hyvin ja omaa jopa enemmän pitoa.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  5. #1535
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yyri Katso viesti
    Joo kiitti. Paineita on tosiaan 2.3 noissa w144 ja itellä painoa 58kg. Tuntuu että löytää joka pienenkin montun tiestä ja täristää koko fillaria niin perhanasti? Imo kesärenkailla ei tehnyt tuota viime talvena. Paineita pois? Jäällä pito oli kyllä ihan toisesta maailmasta vrt kesärenkaisiin..
    Eteen 1-1.5bar, mutta testaa ettei lyö vanteelle. Kokeile mikä paine on pienin mahdollinen jolla ei kolahtele vanteelle normaalissa ajelussasi, kanttikivet yms. huomioiden ja siitä paineesta sitten pikkuisen nostaen testaat mikä alkaa täristämään liikaa.

    Taakse sitten samanlaista testaamista, mutta luulisin jonkun 2bar olevan ihan kelpo, takarenkaan paineet vaikuttaa eniten rullaavuuteen.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  6. #1536
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Tänks, pitää testailla! Aika kovalta tuo eturengas 2.3 bar vaikuttaa.

  7. #1537
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Tämähän se onkin kummaa, kun Bilteman nastarenkaan nasta puree paljon paremmin ja sellaista yks kaks renkaan alta pakenemista ei vaan tapahdu, vaikka kuinka niitä Bilteman renkaita parjataan ja Schwalbea kehutaan, niin jääkeliin vaihtuu mulla Bilteman rengas eteen, muut kelit Mara selvittää ihan hyvin ja omaa jopa enemmän pitoa.
    Winter ei varsinaisesti ole Schwalben parhaimmistoa...

    ISP:tä on helppo kehua. Se on idioottivarma rengas. Pitää oikeasti olla idiootti jos liukkaus yllättää kun niillä ajaa.

  8. #1538
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    Harmi, kun ISP:tä ei saa kun paksuna.

  9. #1539
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    ISP:tä on helppo kehua. Se on idioottivarma rengas. Pitää oikeasti olla idiootti jos liukkaus yllättää kun niillä ajaa.
    Riittävän urpo mokaa silläkin, arvaa mistä tiedän. Oli tosin pikemminkin "pito yllätti pyöräilijän" tilanne, keli oli toki ihan murhaliukas mutta silti paniikkijarrutus ja tyylipuhdas OTB kun rengas tarrasi kuin tauti.

  10. #1540
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Winter ei varsinaisesti ole Schwalben parhaimmistoa...

    ISP:tä on helppo kehua. Se on idioottivarma rengas. Pitää oikeasti olla idiootti jos liukkaus yllättää kun niillä ajaa.
    Mulla on kokemusta kahdesta 50-622 koon Schwalben kumista, Mara Winter ja Fat Frank, molemmat omaa saman ongelman, heti jos on vähänkin kaltevaa, eikä pitävä alusta alla, niin pyörä karkailee helposti alta, tosin Fat Frank jotenkin selviää.

    Sitten jos on vähänkin lunta, niin Fat Frankista tulee sellainen tapporengas ettei pahemmasta väliä, Kapoiset Noksun rollspeed LX kumit alle ja vähäisessä lumessa menee oikein mainiosti, jopa jäällä pärjää mitenkuten.

    Kiva olisi joskus testata niitä Schwalben kumeja jotka on hyvät, mutten tiedä uskallanko pennosiani sen tehtaan suuntaan enää koskaan siirtää, Innova/Biltema tuntuu varmemmalta, mikä mun mielestä on aika kehnosti Schwalben kannalta.

    90-luvulla oli Noksun nastarenkaita, A10 oli köykäisin ja tiskin takaa oli tarjolla mielestäni kahta kovempinastaista versiota, joista otin sen vähemmillä nastoilla olleen, muistelen, että olisi ollut W240, mutta mun mielestä kuvio oli vähän kuin Hakka 300, nelikulmaisia nappuloita kaksi riviä keskellä nastoineen ja sitten reunalla pari riviä eli neljä riviä nastoja, ellen ihan höpöjä muistele, niin keskellä olisivat olleet keskinastat vieläpä vierekkäin samalla 'viivalla'.
    Noilla kun 26" Tunturilla Cantilever jarruineen jarrutteli jäällä, jonka päällä oli vettä, takarengas pyrki nousemaan ilmaan ja ne nastat oli mun mielestä sellaisia tasapäisiä tai ehkä aivan aavistuksen pyörehtäviäkin, muttei kuitenkaan mitään kartiokasta.

    Sillähän tuo Mara Winterin liukkaus jäällä yllättääkin, kun ei ole kovin suurta eroa Bilteman kahdella nastarivillä varustettuun renkaaseen, tasapäisillä nastoilla sekin.

    Jos on biljardipöydän tasaista, niin toimii se Mara Winterkin, vielä jos vähänkin hiekkaa on apuna, niin se liukas kumi ei haittaa, eikä ne pitämättömät nastat, mutta en minä Mara Winteristä maksaisi enempää kuin Bilteman nastarenkaista.

    Hyvin ne Marat kyllä sohjolumessa meni, varsinkin eturengas, kun otin niitä nappuloita pois, niitä leveitä nastanappuloita voisi oikeastaan seuraavaksi kaventaa ja ottaa keskinappuloiden ja nastanappuloiden välistä vähän pois, sittenhän se olisi jo aika pitkästi oikea nastarengas, mutta keskellä olisi yhä se kevyen rullaamisen antava keskinappula. Jos ei pitoa löydy, niin saatan senkin poistaa, niin että kulkee pelkästään nastojen varassa koko rengas, mutta toivottavasti kadonnut pito löytyy aiemmin.

    Mun mielestä suurin Mara Winterin ongelma on se, että se kumi on niin liukasta ja sitä on ihan liikaa, jolloin nastat ei omaa sitä pistovoimaa niin paljoa. Jos kumi olisi sellaista kuin vaikka Noksun Rollspeed LX renkaassa on, niin tilanne olisi ehkä jo toinen.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  11. #1541
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Yyri on kyllä aika kovilla paineilla ajellut ja huomaathan että ns. perusjalkapumpun mittariin ei kannata niin kovasti luottaa? Schwalben irtomittari on talvipyöräilijälle varsinkin hintansa arvoinen.

    Kolistelija, sie ny vähän liioittelet kun surutta vertaat IS pro:ta maasturikokoisena ja Marathon Winteriä 35-622 keskenään, eihän sitä mopolla sentään ihmeitä

    Kävin toki crossarilla just kiertelemässä 44 kilsaa, kahenkympin keskarilla. Jäätä, reilusti sohjoakin paikoin, pieniä pätkiä mustaakin asfalttia. Mitäs tossa rentoa normiajoa, ei mun tarvinnut Mara Wintereillä paska jäykkänä tankoa puristaen yhtään pelätä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #1542
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Ice Spiker Pro

    Winter

    Kaksi aika erilaista rengasta. Sen saattaa jopa nähdä ulkonäöstä, jos on tarkkasilmäinen.

    EDIT:
    Tämä viesti olis siis CwA:lle huomauttaakseni että kyseessä on vähän eri luokan renkaista, joita ei tosiaan voi verrata toisiinsa kuten arctic biker jo osasi sanoa. Tuo Winter on siis vielä hepposempi kuin Marathon Winter...

  13. #1543
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Greycapille terveisiä. 2003 kevättalvella sain ekat Extremet alle, Rovaniemellä oli tyypillinen maaliskuinen upea kevätkeli. Päivällä helotti ja yöllä reilusti pakasti. Olihan kertakaikkisen ihme tunne, jalkamiehet perseellään kuka minnekin päin ketarat levällään ja meikä painoi Nokialaisillaan täyttä haipakkaa. Tais se joskus lipsahtaa vauhti överiksikin. Sen kokemuksen jälkeen en ole parempia kaivannut eli IS Pro on tuntematon maasturirengas ja pysyykin niin kauan kuin 26tuumaisia Extremeitä saa.

    BTW. Pitäiskö meidän yhdistää tietomme, uskomme ynnä luulomme sekä joltisenkinlainen kokemuksemme sillai että porukalla speksattais mimmoisen oikean cyclocrossarinastarenkaan pitää olla? Äkkiäkös tuon koosteen panee kuukkelikääntäjään ja lähettää vaikka Innovalle Ei kun ihan aikuisten tosissaan minä olen. Voin luvata että teen suomenkielisen koosteen ultimaatisesta nastarenkaasta. Cyclokoossa siis. Väärtini CwA saa kertoa vain ja ainoastaan renkaan kovuudesta ja seoksista ja senkin aivan lyhyesti kiitoos

    edit jos ideani koetaan järkeväksi, aattelin ihan että tommosta pikkusen isompaa asiakaspalautetta saatas porukalla aikaan niin Nokian renkaille kuin Saksanmaalle. Voin luvata tehdä suomenkielisen koosteen.
    arctic biker muokkasi tätä : 03.12.2013 at 19.29
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #1544
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turun nurkilla
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Tämähän se onkin kummaa, kun Bilteman nastarenkaan nasta puree paljon paremmin ja sellaista yks kaks renkaan alta pakenemista ei vaan tapahdu, vaikka kuinka niitä Bilteman renkaita parjataan ja Schwalbea kehutaan, niin jääkeliin vaihtuu mulla Bilteman rengas eteen, muut kelit Mara selvittää ihan hyvin ja omaa jopa enemmän pitoa.
    Kyllä bilteman nastarengas uutena pitää. Nasta niissä sattuu olemaan vaan jotain tavallista rautaa joka kuuluu melko nopeasti. Eivät kestä edes yhtä talvea loppuun. En ikinä enää osta bilteman nastarenkaita. Nokialaisissa taas se nasta on kovametallia, kuten auton nastarenkaassakin. Nyt lähtee kolmas, vai olikohan jo neljäs talvi samoilla nokian nastarenkailla. Hyvät piikit on vielläkin jäljellä. Paljaalla asfaltilla ajellaan tälläkin hetkellä. Ei tunnu nastat kuluvan ollenkaan

  15. #1545
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Yyri on kyllä aika kovilla paineilla ajellut ja huomaathan että ns. perusjalkapumpun mittariin ei kannata niin kovasti luottaa? Schwalben irtomittari on talvipyöräilijälle varsinkin hintansa arvoinen.

    Kolistelija, sie ny vähän liioittelet kun surutta vertaat IS pro:ta maasturikokoisena ja Marathon Winteriä 35-622 keskenään, eihän sitä mopolla sentään ihmeitä

    Kävin toki crossarilla just kiertelemässä 44 kilsaa, kahenkympin keskarilla. Jäätä, reilusti sohjoakin paikoin, pieniä pätkiä mustaakin asfalttia. Mitäs tossa rentoa normiajoa, ei mun tarvinnut Mara Wintereillä paska jäykkänä tankoa puristaen yhtään pelätä.
    Pitääpä tommonen irtomittari jostain hankkia, tuo nykyinen on laitettu bilteman T-mallin jalkapumpulla. Testailen taakse tota 1.8 ja eteen 1.4. Vähennän jos vielä sitten voi.
    yyri muokkasi tätä : 03.12.2013 at 19.35

  16. #1546
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    Kyllä bilteman nastarengas uutena pitää. Nasta niissä sattuu olemaan vaan jotain tavallista rautaa joka kuuluu melko nopeasti. Eivät kestä edes yhtä talvea loppuun. En ikinä enää osta bilteman nastarenkaita. Nokialaisissa taas se nasta on kovametallia, kuten auton nastarenkaassakin. Nyt lähtee kolmas, vai olikohan jo neljäs talvi samoilla nokian nastarenkailla. Hyvät piikit on vielläkin jäljellä. Paljaalla asfaltilla ajellaan tälläkin hetkellä. Ei tunnu nastat kuluvan ollenkaan
    8 vuotta vanhoihin Bilteman nastakumeihin minä noita uusia Mara Wintereitä vertaan, tietty siinä on eroa ajetaanko asfaltilla vai jäällä ja soralla, asfaltilla pärjäisin varmaankin Camelin retkirenkaalla ja näillä korkeuksilla ei asfalttia kovin paljoa talvisin tarvitse sietää, joten ei nuo Bilteman nastatkaan kulu näköjään mahdottomasti.
    Ja saahan ne vähän nopeammin kuluakkin, kun siihen hintaan minkä Mara Winter maksaa, saa jo parin Bilteman rengasta. Se tietty nostaisi Bilteman renkaan kilpailemaan kummasti Mara Winterin kanssa kapunkiajelijoillekkin, jos olisi parempia nastoja laitettu.
    Mara Winter ei toki ole ISP, mutta nastojen määrään ja valmistajan maineeseen nähden pito on aivan luokattoman huono sileällä jäällä, paikoiltaankin liukuu pyörä alta jos on kallistusta tiessä kuten sorateillä tapaa olla, Schwalbemainen taipumus paeta alta kaltevilla pinnoilla tai kallistettaessa pyörää on niin voimakas ja äkillinen, että luokittelen renkaan yhtä vaaralliseksi kuin jos siinä ei olisi nastoja lainkaan.



    Mun mielestä olisi jo korkea aika saada sellainen nastarengas, jossa olisi jotain muutakin kuin vain nastoja heitelty kesärenkaseen, johon lätkäisty etäisesti auton talvirengasta muistuttava kuvio ei toiminnallisella lamennoilla (huomatkaapa kuinka Marathon winterin lamellit ovat pyöreäkulmaisia ja lamelloinnin idea olisi, että teräviä kumin kulmia tarjoiltaisiin enemmän tietä vasten).

    Nastojen pesät pitäisi olla kovempaa kumia kuin nappulat muutoin, noi nappulat pitäisikin olla sellaista Continental Vinter Viking 5 tyyppistä kumia.

    32-622 - 47-622 koot ja hienolla jaotuksella todellisia millileveyksiä voisi ehkä olla hyvä, kapeampia tuskin voi edes valmistaa samantapaisena, vaan vaatinevat aivan omanlaista rengasta kehitettäväksi?

    Reunalla nappuloiden pitäisi olla korkeampia kuin keskellä, eli koko renkaan leveys pitäisi saada käyttöön tietä vasten, näin päästäisiin eroon myös kaltevien pintojen sekä jäisten urien ongelmista, kun renkaan terävämpi reuna tarrautuu hyvin kiinni kaltevaankin toisin kuin pyöreä joka vain lipsuu eikä pure, koska pintapaine ei kasva pyöreällä muodolla, mikä olisi taas tarpeen, että saisi lisää pitoa noihin tilanteisiin.

    Renkaiden rungon ei tarvitseisi myöskään olla järkyttävän jäykkä, etenkään kyljistä, eikä painoa tarvitseisi olla kilokaupalla.

    Jotain sellaisia ominaisuuksia renkailta kaipaisin.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  17. #1547
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Onko kellään vielä alla uutta 45NRTH Nicotinea? Eli 29x2,35 MTB nastarengas. Kokemuksia? Spekulaatiota? Rengas ei ole tubeless-ready, onko joku kokeillut sen litkuttamista ja miten kävi?

    Voisin kuvitella että rullaa ehkä paremmin kuin ISP. Toisaalta 222 nastan pito vrt. ISP 400+ nastaa epäilyttää.

  18. #1548
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tänään eessä 2,3 ja takana 2,8. 35-622 ,eli pahamaineiset Mara Winterit alla. Yhdistelmän paino jotain 82 kiloa.Pari kertaa aikamoisessa loskassa etunenkin haki pitoa mutta siitähän pienestä nuljuamisesta me maastokokemusta kohtuuvella omaavat emme säikähdä. Luistot oli tommoisia lempeitä luonnoltaan eikä vaatineet kummoista ohjelmaa kuskilta, senkun antoi mennä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #1549
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tänään eessä 2,3 ja takana 2,8. 35-622 ,eli pahamaineiset Mara Winterit alla. Yhdistelmän paino jotain 82 kiloa.Pari kertaa aikamoisessa loskassa etunenkin haki pitoa mutta siitähän pienestä nuljuamisesta me maastokokemusta kohtuuvella omaavat emme säikähdä. Luistot oli tommoisia lempeitä luonnoltaan eikä vaatineet kummoista ohjelmaa kuskilta, senkun antoi mennä.
    Mulla oli 1.4bar edessä ja 1.8bar takana, vähän vielä hakemista mikä toimii parhaiten muokatulla renkaalla, edestä olisi voinut laskeakkin paineita, 50-622 samasta renkaasta ja pyörä + ukko 132kg yhteensä, sellaista nuoskalunta, melkein sohjoa, mutta siitä aavistus lumeen päin, täysin auraamaton ja edellisen lumisateiden jälkeen koskematon, aiemmin joku oli autolla ajanut, joten sellainen auton renkaan tamppaama lumi tuon 5cm nuoskalumen alla ja sen alla kirkas kiiltävä jää, metsä-autotie sen jään alla.
    Välillä se etunen lipsui, mutta pärjäsi sen kanssa, siellä missä vähemmän lunta ei ollut mitään ongelmia, ei löytynyt mistään sitä liukasta jäätä testejä varten.

    Sellainen keli ettei nastoilla oikeastaan ollut merkitystä kuin niissä pakkautuneen lumen paikoissa. Lämpöä +1C ja reilusti tuulta.

    Kyllä se rengas toimii monessa kelissä, mutta siinä ongelmallisimmassa kelissä ei tarjoa oikein mitään positiivistä.

    Kerran tuli ongelmia, kun etupää putosi pois renkaan urasta ja alkoi taas luistamaan, mutta vaikka painoa siirsi eteen, niin silti puski suoraan, siirryin sitten eturengas sivuttain sortaen umpihangen kautta metsämättäille, jossa sitä lunta oli tietenkin sama määrä kuin umpihangessa ja muutaman metrin jälkeen ei takarenkaassa enää pitoa ollut tarpeeksi pyörän liikuttamiseksi eteenpäin, vaikka juuri olisi luistelu eturenkaan osalta loppunut.

    Jarruissa ei ollut kyllä pitoa ja viskoivat hiilenmustaa vettä vielä päälle, niin että kamppeet sotkeentui huolella, turkaisen halpapalat eli ainoat mitä saa paikallisesti hankittua yli 30km matkan takaa.

    Välillä pitoa oli roimasti enemmän kuin sellaisella irtohiekalla mitä kovilla hiekkateillä joskus on, mutta ei mun nastattomilla renkaillakaan noissa olosuhteissa ongelmia olisi ollut.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  20. #1550
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    42
    Tuli tänään kahteen otteeseen todettua noiden biltema 26 x 2.1 nastarenkaiden heikkous.Jos ajaa pelkästään lumella ja jäällä eikä ollenkaan asfaltilla ne on todella hyvät,mutta jos joutuu ajamaan asfaltilla ne sulaa aika nopeasti alle.Asensin ne aikasin lähinnä mustan jään takia jota täällä etelässä on riittänyt ja 2 viikossa niistä on lähtenyt noin 2 mm 5 millin nasta pituudesta + reunat pyöristynyt.Pettymys no.1:Hiekka kentällä oli jäätä ja menin sinne kokeilemaan mites biiltema tuossa edessä pitää,ja ei se pitänyt.Nastat ottaa todella huonosti kiinni kuluneina jopa aika alhaisilla rengaspaineilla.Pettymys no.2:Risteykseen olin tulossa vasemmalta noin 15 kmh ja kun käänsin siihen niin eturengas se vaan lähti alta ihan yllätäen.Ne nastat on aika turhia siinä kulumisen jälkeen,isoja ja tylsiä.Eli huono pito yleisesti koska ne on kuluneet ja vielä huono paine jäähän koska leveät nastat eli ei ota kiinni.Toisin kuin takana oleva W240 siinä ei ole ollut mitään ongelmaa nastat ei kulu ja ne pitää todella hyvin jarrutuksissa.

  21. #1551
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Biltema yhtä kuin Innova joka tekee varmaan hyviäkin nastarenkaita kuten jostain luin. Yhden Innovan ostin niinsanotusti vähän ajettuna maasturikoossa kahella tai jollain eurolla paikallisesta ja päällisin puolin näytti aivan hyväkuntoiselta. Sanotaan kohteliaasti näin että kun verstasnaapurini olisi iliman antanut kaksi paria Innovan uusia 622-kokoisia nastarenkaita niin persaukisuudestani huolimatta en huolinut, koitin kertoa miksen. Tuntu tuo Mauri ymmärtävän, oli toisella parilla ajanutkin ja sen ainoan liukkaan kuuden kilsan matkansa jälkeen totesi ettei hänen perse kestä, buranan voimin hyvä kun pysty kahvipöytään istumaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #1552
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Jaahas schwalben isp:t loppu ainakin 29 koossa. Sellon pyörästä sanottiin, että puhelimesta ei muuta kysytäkää ja ovat kuulemma maahantuojalta loppu. Saksassakin oli BDssä toimitusaika 31.12.

  23. #1553
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402

  24. #1554
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jocce Katso viesti
    Tuli tänään kahteen otteeseen todettua noiden biltema 26 x 2.1 nastarenkaiden heikkous.Jos ajaa pelkästään lumella ja jäällä eikä ollenkaan asfaltilla ne on todella hyvät,mutta jos joutuu ajamaan asfaltilla ne sulaa aika nopeasti alle.Asensin ne aikasin lähinnä mustan jään takia jota täällä etelässä on riittänyt ja 2 viikossa niistä on lähtenyt noin 2 mm 5 millin nasta pituudesta + reunat pyöristynyt.Pettymys no.1:Hiekka kentällä oli jäätä ja menin sinne kokeilemaan mites biiltema tuossa edessä pitää,ja ei se pitänyt.Nastat ottaa todella huonosti kiinni kuluneina jopa aika alhaisilla rengaspaineilla.Pettymys no.2:Risteykseen olin tulossa vasemmalta noin 15 kmh ja kun käänsin siihen niin eturengas se vaan lähti alta ihan yllätäen.Ne nastat on aika turhia siinä kulumisen jälkeen,isoja ja tylsiä.Eli huono pito yleisesti koska ne on kuluneet ja vielä huono paine jäähän koska leveät nastat eli ei ota kiinni.Toisin kuin takana oleva W240 siinä ei ole ollut mitään ongelmaa nastat ei kulu ja ne pitää todella hyvin jarrutuksissa.
    Tämähän kuulostaa ihan kuin mun Mara Wintereistä kerrotulta, paitsi ettei nastat taida kulua ja nastoja on kyllä paljon muttei ne oikein tee mitään sellaisella siloisella jäällä, eivät tunkeudu jäähän tai jotain vastaavaa.

    Mua harmitti auton renkaissa kovasti se kun hyvistä nastarenkaista hävisi ne nastat aina, otin sitten kokeeksi kitkakumin ja oli hyvä kun ei tarvinnut melkein uudenveroisena vaihtaa pois alta, mutta siloisella jäällä ne ei kovin hyvin pitäneet, muttei niissäkään sellaista täydellistä pidon katoamista ollut kuin Mara Wintereissä, ainoa jossa vastaavaa olen havainnut on Fat Frankit, noi muut ei talvirenkaat tuntuu omaavan paljon rauhallisemman pidonmenetyksen.

    Mutta suurimmassa osassa kelejä Mara Winter kyllä toimii ihan riittävästi, ohut jääkerros asfaltin päällä, jonka autonrenkaat kiillottaneet ei ole ongelma, ainoastaan kalteva tienpinta ja se tasainen sileä jää. Tavanomainen jääpinta jos on, niin pitäähän ne sitten jo, paljon paremmin kuin Bilteman kumit, mutta juuri se keli jossa sitä nastarengasta kaipaa on missä käyttäytyy niin liukkaasti, että ennemmin Nokian kesäkäyttöön tarkoitetulla renkaalla ajaisin.

    Kalliollahan nastarengas ei myöskään pidä, ehkä siinä on jotain samaa vikaa, nasta ei tunkeudu jäähän ja kun kumikaan ei noissa ole ollenkaan pitävää sorttia, niin lipsuuhan se.

    Täytyy vakavasti harkita Klondiken rengasta eteen, tai jos sponsoritukea saa, niin Nokialaista, eteen menisi ehkä se vähän leveämpikin, kun lokasuojia ei kumminkaan mahdu näillä ylikokoisilla renkailla ajellessa, vaikka selvästi parempi tuo Mara Winter on muokkauksen jälkeen ja lisämuokkauksella se ehkä vielä paranee, mutta eihän siitä luotettavaa rengasta saa millään.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  25. Bilteman 622-nastarenkaalle vahva miinusääni. Ostin viitisen vuotta sitten, nastat kului kaupunkiajossa puolessa talvessa suunnilleen loppuun. Renkaat on vieläkin mummopyörässä ympärivuotisessa käytössä, mutta nastarenkaiksi niistä ei ole jos joutuu yhtään asvalttia ajelemaan. Nasta ei yksinkertaisesti ole kunnollinen karkaisultaan/materiaaliltaan.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  26. #1556
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Eihän se puukon vika ole, jos siitä terä menee piloille ruuveja aukoessa

    Schwalbella ei vaikuta olevan kiinnostusta vastata yhtään mitään, joten taidan laittaa koko rengasmerkin mustalle listalle, kun ei noita kiinnosta selkeästikkään asiakaspalvelu.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  27. #1557
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Jaahas schwalben isp:t loppu ainakin 29 koossa. Sellon pyörästä sanottiin, että puhelimesta ei muuta kysytäkää ja ovat kuulemma maahantuojalta loppu. Saksassakin oli BDssä toimitusaika 31.12.
    Ja Suomen urheilupyörästä tilasin tänä aamuna 29 koossa. Ehkä pari kymppiä kalliimmalla kun Saksasta mutta elämä on...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #1558
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    ^SUPin sivuilla sanotaan jotta 361 nastaa... niitähän pitäisi olla 402kpl. Onko jotain vanhempaa mallia


  29. #1559
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    242
    ^ Olisko 26" versiossa tuo 361 nastaa ja sama teksti copypastettu 29" kohdalle. En ainakaan löytäny netistä että 29" olis tehty 361 nastaisena. Tiedä häntä, toivotaan että pitää...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #1560
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Ois kiva, jos Schwalbe tois cyclocross-pyöriin jonkun 35mm taittuvakylkisen nastarenkaan, jossa ois samanlaiset teräväkärkiset nastat kuin Ice Spikerissa ja pienempi paino mitä Mara Wintereissä. Mutta toisaalta pyörätie/hiekkatielenkkeilyssä nykyinen Mara Winterikin tuntuu ihan riittävältä, vaikka joutuukin himmailee jäisiin kurveihin. Ice Spikereiden pito on kyllä ihan eri planeetalta verrattuna Mara Wintereihin, joissa on tasainen nastan kärki. Ice Spikereilla sujuu talvi-DH:kin jäisissä ränneissä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •