Tuota voisi virittää ehkä siten, että puukottaisi noita nastattomia nappuloita keskikuvion ympäriltä matalemmaksi, eturenkaasta ehkä voisi keskinappulatkin puukottaa pois, jolloin kuvio olisi avoimempi ja nastanappulat kantaisi suuremman osan kuormasta, jolloin se nastojen pistovoima kasvaisi, joka taas laittaisi nastat puremaan jäähän.
Lumessa noi toimii loistavasti, kuvio ei herkästi tunnu tukkeutuvan, ehkä jotain eroa kapeampiin siinäkin, mutta jos puukotan nappuloita, niin tällöin ainakin teoriassa noiden pitäisi toimia paremmin.
Nykyisellään noi on aika kelvottomat, joten paljoa siinä ei menetä jos toisen renkaan puukottaa ja saadaanhaan siitä jotain kokemusta sitten palstalle, kun testailen mitäeikkaan että puu se vaikutti.
Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen tuosta Bilteman maastonastasta, että onko se tuo mikä siellä verkkokaupassa on 47-622 koossa? Verkkokaupassa kun ei ole kuvia ja mulla ei ole pääsyä itse Biltema myymälään mitenkään järkevästi.
Mun kevyimmällä etukiekolla luminen Mara Winter 50-622 painaa vaatimattomat 2,7kg, kahdella Mara Winterillä pyörä on 17kg valoineen ja lumisena, jollaisena sitä tuolla lumessa ajellaan. Itse varusteineni 121kg, vaikka ilman varusteita vain 103kg, eli noin painon puolesta pitäisi olla vähintäänkin riittävästi sitä voimaa tarjolla nastalle pureutua jäähän, jollain kevyellä kaverilla noi ei varmaan toimi senkään vertaa.
Huomenna tulee vielä lisää lunta, jospa saisi puukotettua illan aikana kumin ja huomenna pääsisi testailemaan.
edit: Tälläisestä jotain ymmärrän, siksi kai olen niin innokas puukottamaan noita fillarin renkaitakin
http://www.fourstarmotorsports.com/P...9/Default.aspx
Kirjanmerkit