Pientä vastakommenttia:
- chopperimainen, "makaava ohjausakseli" eli loiva keulakulma on omiaan siirtämään painopistettä pois ketteryydestä, kohti rauhallista ajettavuutta
- painon siirtäminen eturenkaalle, varsinkin yhdistettynä hybridin/maantiepyörän/cyclocrossin nopeaan ohjauskulmaan on omiaan aiheuttamaan hallaa hallittavuudelle. Tämän voi myös todeta vertaamalla pyörien geometrioita, jälkimmäisissä tavoitteena on polkemisen tehokkuus & aerodynaamisuus lähinnä pitävällä alustalla, siinä missä maasturin geometria tähtää hallittavuuteen hankalallakin alustalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
Edestä varsinkin paineita pois toimii ihan hyvin, eikä niin helposti tee menosta raskasta vaikka sellaisen superlöysän rengaspaineen laittaisi. Sitten kannattaa kokeilla jos ajo-asentoa saisi enemmän etupainoiseksi.

Mulla on se quill vai mikälie ohjainkannatin, ei siis mikään ahead, tuossa on aika pitkä se kohta, jota stemmiksi sanotaan ahead tyypissä, mutta silti etukiekon keskiö on erittäin selvästi tangon etupuolella, kun talviasennossa painoa on aika reippaasti käsillä, tanko ihan alhaalla ja satulaa pyrin pitämään niin edessä kuin mahdollista, pahemmissa paikoissa sitten satulan nokalle tulee siirryttyä ja rintakehää tankoa kohti, painoa myös enemmän jaloilla kannattaen kuin penkissä istuen.
Aivan liian makaava munkin pyörän ohjausakseli on, mikä tekee siitä ikävän choppermaisen.