Alkujaan tämän lähetti 
asb

Tuon Nishiki-hybridin keulassa näyttäisi olevan katupyörälle aika loivan oloinen 70⁰ kulma, mikä tekee ohjauksesta vakaamman, mutta heikommin äkkinäisiin ohjausliikkeisiin reagoivan. Lumella kun tarvitaan tuota jälkimmäistä, niin ei ihme että pyörä menee lumessa minne itse haluaa. Edullisin tapa tuon korjaamiseksi on renkaiden vaihto pitävämpiin. Sulla on kuitenkin w240, joka on lähempänä maastokumia, kuin esimerkiksi Mara Wintteri. Kokeile ottaa rengaspaineita vähän pienemmäksi, jotta saat enemmän nastoja ja kumia maahan. Jos ei auta, niin krossari tai maasturi alle.
Sitte tietty pakollinen lamer-kommentti ajotaitojen parantamisesta. Henkilökohtainen ketteryys vaikuttaa paljon. Jos ajat esimerkiksi paljon satulasta, niin opettele ajamaan seisaaltasi. Lukkopolkimet lisäävät tehoa ja helpottavat lumessa etenemistä, kun vauhti pysyy päällä. Kannattaa harjoitella ennen lumia. 

Edestä varsinkin paineita pois toimii ihan hyvin, eikä niin helposti tee menosta raskasta vaikka sellaisen superlöysän rengaspaineen laittaisi. Sitten kannattaa kokeilla jos ajo-asentoa saisi enemmän etupainoiseksi.
Ketteryys tosiaan on kovasti auttava tekijä ja sitä voi harjoitella ihan pihassakin, ajelee vaan lumeen uran ja yrittää sitten ajaa siinä urassa, mitä tiukempia käännöksiä sen parempi, koska siinä oppii siirtelemään kroppaa ja painopistettä vähän samaan tapaan kuin on tarpeen uraisilla keleillä ja tiukemmassa lumessa. 
Ilman varvaskoukkuja en suostu enää itse ajamaan talvella tai kesällä, koska varsinkin kun on enemmän lunta, niin meno ei puudu ennen kuin pito loppuu, eturengas voi luistella paljonkin paksussa hangessa, mutta tasapainottelemalla, vatsalihaksia apuna käyttäen ja kunnon väännöllä pyörä menee uskomattomista paikoista eikä kummoisia renkaita tarvitse.
Niin, liian löysät paineet tulee vastaan jos lyö vanteelle, sitä kannattaa tietty yrittää välttää. 
Mulla on se quill vai mikälie ohjainkannatin, ei siis mikään ahead, tuossa on aika pitkä se kohta, jota stemmiksi sanotaan ahead tyypissä, mutta silti etukiekon keskiö on erittäin selvästi tangon etupuolella, kun talviasennossa painoa on aika reippaasti käsillä, tanko ihan alhaalla ja satulaa pyrin pitämään niin edessä kuin mahdollista, pahemmissa paikoissa sitten satulan nokalle tulee siirryttyä ja rintakehää tankoa kohti, painoa myös enemmän jaloilla kannattaen kuin penkissä istuen. 
Mun lihasten sitkeys on vaan huono, kun on salamana voimaa tyyppiä enemmän, joten seisaaltaan ajaminen on mulle täyttä tuskaa, vain sekunteja kestää yleensä moista, joten kikkailen muilla keinoin sitten. 
Aivan liian makaava munkin pyörän ohjausakseli on, mikä tekee siitä ikävän choppermaisen.

Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005 
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku

Kirjanmerkit