Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
Vai Tahkosta Pivotcuppiin... Itse aattelin lähteä ens vuonna Tahkolle sinkulalla ja just kaveri ajeli Stadin Pivot cupin sinkulalla... Mulla oli keväällä 2x10, kesällä siirryin 1x10 systeemiin 36 edessä ja takana 36-11. Tämä siis 26" täpärissä. Täpäri läksi uuteen osoitteeseen ja elokuun puolivälistä olen ajanut 29" täysjäykällä Inbredillä ja sen rinnalle muutama viikko sitten tuli 2013 Kona Honzo sinkulana. Noilla menee kepeästi kaikki lenkit...Pisin porukkalenkki tosin ollut vain vähän vajaa 4h, mutta hyvin tolla pärjää. Välityksenä on 34/19 Honzossa ja 32/18 Inbredissä. Toistaiseksi en ainakaan ole vaihteita kaivannut... Vaihdemaasturia en siis edes omista. Kaikkeen tottuu
OT

Ensi vuonna aion mennä ekaa kertaa tahkolle, mutta vuokatti mtb:n olen 3x ajanut. Käsittääkseni se on nykytahkoa paljon vaativampi reitti, eikä siellä viimosen kahden vuoden aikana ole juurikaan sinkuloita tai täysjäykkiä näkynyt. Syykin on selvä: todella raastavia nousuja ja hienoja, teknisiä ja nopeita laskuja (kiviäkin "jonkun verran"). Vuokatin laskettelurinteen nousu oli oikeastaan se helpoin, sen jälkeen vasta aletaan nousemaan. Huimaa schaissea joka hapottaa reilusti. Alamäetkin oli sen verran haastavia ja teknisiä, että jopa minun ajotaidoilla ohitellaan monet joustopyörilläkik ajavat kanssakilpailijat. Yhtään täysjäykkää sinkulakuskia en kyllä ohittanut...

viimeksi kimppalenkillä täysjäykällä ajavan miehen kanssa naureskeltiin, että pitää vaihteetkin karsia, koska fillarifoorumilla lukee niin. Kaveri oli ihan pehmeänä jo tunnin ajon jälkeen, niin paljon sitä kivikkoa ja juurakkoa täällä on. Onneksi maastopyöräilyä voi harrastella monella tavalla/vehkeellä, mutta aina on hyvä muistaa että suomen maasto vaihtelee huimasti eri puolilla suomea. Jos Espoossa asuisin, niin tuskin minäkään tämänkaltaista pyörää olisin speksaamassa... Mutta kun asun kuopiossa, niin tarttee saada joustoooo ja vaihteita

OT