HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 8 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #211
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Jep jep. Ei siis mitään hiomista ja useampaan kertaan liimojen laittamista kerroksittain. Täytyypä tuo tuubiliima tosiaan pistää korvan taakse jos ei nyt viikonlopun aikana jonkin sortin ratkaisua löydy noihin omiin vanteisiin.

  2. #212
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Varsin mauton "typo" muuten täysin asiallisessa viestissä. Hämmentävää.
    Sori, ei ollut tarkoitus loukata. Kunhan hassuttelin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #213
    mutanaama Guest
    " täytyypä tuo tuubiliima tosiaan pistää korvan taakse"

    Ja juu niin, taas on tilaa boksissa.

  4. #214
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sori, ei ollut tarkoitus loukata. Kunhan hassuttelin.
    No problem. Tekstistä perus vinoilun tai naljailun hahmottaminen on hieman hankalampaa. En mitään hassuttelua kummempaa sen odottanutkaan olevan. Ite oon huomannut sen, et jokaisen lauseen perässä mitä tulee ite raapustettua pitäs melkein olla merkki. Tuskin sekään ihan ääliön leimalta pelastaisi.

    No mutta itse asiaan. Tulipahan jumppailtua renkaitten kanssa tänään ja nyt on edessä ja takana vannenauhat takaisin paikallaan. Huomattavasti pidempään pysyi vanteella kumi noitten kanssa, kun lähti paineita laskemaan vanteesta kannatellen, ilman mitään paineluja tai muita kosketuksia rengas putosi jossain 0,3-0,5bar kieppeillä vanteelta. Nyt on edessä ja takana 0,6bar paineet ja testilenkille lähden välittömästi, kun käsi kestää.

    Ensi viikolla on tulossa köykäsemmät sisurit sekä Schwalben digimittari jolla mitata paineita ni saa hieman tarkempaa tietoa niistäkin noihin nykyisiin mittareihin verrattuna, tai siis ainakin data on silloin aina samasta mittarista. Täytyy silloin muistaa vielä kokeilla vaihtaa kumit päikseen niin näkee käyttäytyykö ne samalla tavalla.

    Tänään tuli myös kokeiltua 2,5" leveää Minionia tuohon vanteelle ja vannenauhan kanssa se nousi jossain siellä 2,5-3bar välissä, kun ilman vannenauhaa lopetin 3bar kohdalla eikä ollut vielä noussut. Niin monen monta kertaa taas tänään tuli noi Floaterit nostettua ja laskettua vanteelta ja joka kerta se mittari on siinä 2,5bar nurkilla, kun viimeinen lumpsaus renkaasta kuuluu sen asettuessa paikoilleen. Mitään liukasteita ei ollut käytössä muita kuin talkki, jota oli vähän joka puolella (kun lisäsin sitä aika huolella ennen liimausta) ja rengasta tuli aseteltua ties mihin asentoon ja ohjailtua ilmaa lisätessä. Mä en edelleen usko, että toi olis niin tekniikka laji etten sitä ois kertaakaan edes vahingossa onnistunut kikkailemaan oikein. Ei ole kummiskaan ensimmäinen pyöräni eikä myöskään ihan ensimmäinen rengas jota vanteelle kuin vanteelle asentelen vaikka jutuista näin voi varmaan ajatellakin. Eniten tässä edelleen kauhistuttaa se hetki, kun pitää alkaa pienellä käsipumpulla nostamaan vanteelle jossain korvessa. Täytyy vissiin alkaa sovittelemaan jotain pientä aggregaattia/auton akkua ja kompuraa reppuun.

  5. #215
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Hah mikä kuva tuli vastaan MTBR:n ketjussa. Läskit paikkaillaan hieman eri tavalla näköjään:


    Varmasti monelle hyvin tuttua kauraa kyseinen ketju mutta laitetaan silti linkki. Upeita maisemia ja maastoja http://forums.mtbr.com/fat-bikes/dai...ad-646442.html

  6. #216
    mutanaama Guest
    Mitenköhän sugru toimis tuossa??

  7. #217
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Aamukasteisessa metsässä kun tänään liukastelin VeeRubbereilla niin heräsi mielessä kysymys löytyisköhän sitä parempia läskitassuja näihin syyskeleihin.. Liukasteluna en tarkoita mitään pientä ja "hienovaraista" lipsumista vaan nuo VR:t lähtee juurakossa alta ku jalka saippualta.. Onkos porukalla kokemusta esim HuDu:sta? Vai olisko jotain parempaa ja huom laihaan läskiin?
    The end of the road is just the beginning...

  8. #218
    mutanaama Guest
    Endomorph .

  9. #219
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80
    ... Vai olisko jotain parempaa ja huom laihaan läskiin?
    Knardi ja/tai Nate.

  10. #220
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kattelin aikasemmin tuota endoakin ja jotenkin skeptinen olen kuvion ja koon perusteella, mutta ehkä olen vaan ennakkoluuloinen.. Husker Du:ta sais kivijalasta läheltä, heti, nopeesti ja varmasti ja tuota nyt ainakin kehaistiin ulkomaan foorumeilla..

    Mites tuo Nate ilmatilan puolesta toimii? kuulemma hemmetin hyvä pito joskaan ei rullaa juurikaan..
    The end of the road is just the beginning...

  11. #221
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Nate hyvä, osta ja nauti. Rullailu on turhaa, siksi pyörissä on ne kammet ja polkimet...

  12. #222
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    mut ripakinttu ei pysty nauttiin ellei voi vällillä vähän rullaillakkin
    The end of the road is just the beginning...

  13. #223
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Mie ajelin kaksi vuotta ihan tyytyväisenä Nate+Nate setupilla ja laitoin tuossa kesän lopuilla nyt Knardin taakse. Rullaa se vähän paremmin joo mutta ei kuiten vettä viiniksi muuta. Nate on huippugummes ja niin tuo Knardikin tuntuu olevan. Runko menossa vaihtoon, joten jotain muuta sitten alkutalveen alle vielä. Tubeleksena kaikki tietenni...

  14. #224
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Jos haluaa pitävän matala kuvioisen renkaan laihaläskiin niin suosittelen Knardia tai Endoa (sitä ei vaan saa enään mistään), Larryssä ei ole mikään loistava vetopito, Hüskeria olen kokeilut vaan talvella. Polkuimureista Nate on huomattavasti parempi kun Floater joka on käsittääkseni märällä hieman liukas.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  15. #225
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    reykjavik, iceland
    Viestit
    27
    Omat Natet rullailee 90mm UMA-kehillä niin kivasti, että viikonlopun testiajojen jälkeen päätin jopa laittaa kapeammat UMAt ja Husker Du:t myyntiin. Kuuden kuukauden läskittelytauon jälkeen Natet tuntuivat jopa entistä muhkummilta ja pikainen tönäritutkimus viittasi jopa 9mm paisumiseen sitten ensiasennuksen! Liekö syynä tähän ovat tubelessina ja varsin korkeilla paineilla ajetut kevättalven nopeat polut. Siinä ohessa on saattanut päästä hieman nakki venymään..

    Natetkin saa kyllä halutessaa lipsahtelemaan aamuniljaisessa juurakossa, mutta yleisesti niiden ajotuntuma miellyttää. Itsekin pohdin tuota rullaavuutta ennen kuin kaupan kassa kilahti, mutta ensilenkin jälkeen ei ole kaduttanut hetkeäkään.
    HuDuissakaan ei mtn vikaa sinänsä ole, mutta leveille kehille ne ovat liian kaposet ja pelkästään HuDujen takia ei viitsi pitää kahta kiekkoparia hyllyssä.

    Retro Endot odottelee autotallin ylisillä sopivaa tilaisuutta päästä ajoon. Ollakseen niinkin "kömpelöt" ja old schoolit, ne ovat kyllä kivat, pitävät ja rullaavat renkaat. Jos jollekulla semmoiset kaupan hyllyltä eteen tupsahtaa, voin suositella harkitsemaan moisen hankintaa.. takarenkaaksi siis.



  16. #226
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Täytyy käydä foxcompista kyselemässä Nateja.. itellä tais olla kehät vaan 70 milliset mut lienee iha toimivat noillakin leveyksillä?

  17. #227
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    reykjavik, iceland
    Viestit
    27
    Nate toimii 70mm kehillä juurikin mahtavasti. Euroja tiskiin vaan.



  18. #228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Olisiko teillä foorumilaisilla hyviä vinkkejä mistä nuo tubeless-tarvikkeet eli vaahtomuovit, sopiva teippi ja mahdollisesti heijastinnauha (vanteen rei'istä kurkkimaan) kannattaisi tilata?
    - Tomi
    Päivitys:
    Tarvikkeet löytyivät: pakkausteippi kotoa kaapista, heijastin puuilosta, Gorillateippi motonetistä ja solumuovi tuttavan rakennustyömaalta, terveisiä ja kiitokset sinne. Vanne on Rolling Darryl.



    Sitten vaan askartelemaan. Alimmaksi heijastinteippi liimapuoli ulospäin, päälle pari raitaa pakkausteippiä:



    Seuraavaksi siipale solumuovia:



    ... jonka päälle Gorillateippiä kaksi kierrosta, toinen vasempaan, toinen oikeaan reunaan. Venttiilin kohdalle laitoin ensin vahvikepalan samaisesta Gorillasta.



    Valmista tuli, paitsi kuvassa venttiili ei ole vielä paikallaan. Salamavalo yrittää testata heijastinta.


    Rengas (BFL) oli vähän konstikasta saada paikalleen koska solumuovi täyttää vanteen keskiuran. Täyttö sujui jalkapumpulla kun ensin vähän liukasti renkaan reunoja tiskiaineella. Lopuksi venttiilin sielu pois ja 1dl litkua sisään. Toimii! On tiivis ja hyvä ajaa.

    Tämän perusteella tietysti luulin, että osaan jotain ja ryhdyin toimeen takakiekon kanssa. Innoissani unohdin laittaa yllä mainitsemani vahvikepalan venttiilin kohdalle: juurimutterin kiristys painoi Gorillateipit kuopalle ja litku suihkusi teippien raosta vanteen ja teipin väliin. Uusiksi meni. Opin jotain.

    - Tomi

    ps. Etukiekko keveni tämän askartelun avulla 20g verrattuna alkuperäiseen kokoonpanoon, jossa Surlyn vannenauha ja 13F sisuri.

  19. #229
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Pitäs itsekin jaksaa/viitsiä tehä toi heijastin homma Krampuksen vanteille.

    Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  20. #230
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Vaatiiko tuo RD kehä tosiaan tuon keskikorokkeen? Kun vanne on aika "suora" profiililtaan verrattuna vaikka On-one vanteisiin. Meinasin kokeilla saman hommelin kun BFL:t saapuvat mutta ghetto tubelessina halkaistulla sisurilla. Silloin olisi aika minimissä teippailut eikä olis noita ainaisia venttiilimurheita.

  21. #231
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Vannenauha ilmeisesti teki sen ihmeen, että nyt pysyi Floaterit vanteilla. Kummastuttaa miten se voi olla noin pienestä kiinni ja jos täälläkin väki on kirjoitellut ajelevansa ilman noita. No nyt on suunnitelmissa joka tapauksessa hieman lisätä teippiä/erkkaa tuonne vanteen kehille jotta toi väljä Floater siihen noustessaan siinä myös pysyy vaikka pudottaisi paineet ihan nolliin.

    Suuret kiitokset vielä Shimaanille vinkeistä!

  22. #232
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Punainen vannenauha on vannetta kapeampi (56mm), ja jos se on keskellä, niin ei kosketa rengasta ollenkaan. Ja jos koskettaa toiselta puolelta, niin ei varmankaan enää toiselta.

  23. #233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Vierelä Katso viesti
    Vaatiiko tuo RD kehä tosiaan tuon keskikorokkeen? Kun vanne on aika "suora" profiililtaan verrattuna vaikka On-one vanteisiin. Meinasin kokeilla saman hommelin kun BFL:t saapuvat mutta ghetto tubelessina halkaistulla sisurilla. Silloin olisi aika minimissä teippailut eikä olis noita ainaisia venttiilimurheita.
    Riittävällä ilmavirtauksella renkaan saisi varmaan nousemaan myös ilman solumuovikoroketta, mutta kompressori olisi siinä varmaankin välttämätön. Jalkapumppu tuskin riittäisi. Jos kokeilet niin kerro miten kävi!

    - Tomi

  24. #234
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Punainen vannenauha on vannetta kapeampi (56mm), ja jos se on keskellä, niin ei kosketa rengasta ollenkaan. Ja jos koskettaa toiselta puolelta, niin ei varmankaan enää toiselta.
    Se on keskellä se nauha, eihän se renkaaseen koske. Ainoa selitys jonka mä sille keksin on se, et se nostaa sisurin alareunaa sen tarvittavan millin jolloin se tukee petiä paremmin. Ihan mutuiluahan tuo on, mutta jokin juttu siinä on mikä eron tekee. Enkä muuten huomannut yhtään raskaammaksi polkea kuin ilman nauhaa.

  25. #235
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Riittävällä ilmavirtauksella renkaan saisi varmaan nousemaan myös ilman solumuovikoroketta, mutta kompressori olisi siinä varmaankin välttämätön. Jalkapumppu tuskin riittäisi. Jos kokeilet niin kerro miten kävi!

    - Tomi
    RD + Knardi tai Escalator vaati ghettotubeleksena solumuovin. Ei auttanut 150l/min pikkukompura, saippualiuos, renkaan yli nauha ja sielun poistaminen.

  26. #236
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Nyt tuntus pysyvän Fattyn vanteilla kumit. Punainen vannenauha ja sitten kierros erkkaa pedeille niin ei mitään ongelmia, edessä 0,4bar ja takana 0,5bar paineilla. Tämän alemmas ei tartte mennä joten kyllä muuten nyt viimein kelpaa rullailla.

  27. #237
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Nyt tuntus pysyvän Fattyn vanteilla kumit. Punainen vannenauha ja sitten kierros erkkaa pedeille niin ei mitään ongelmia, edessä 0,4bar ja takana 0,5bar paineilla. Tämän alemmas ei tartte mennä joten kyllä muuten nyt viimein kelpaa rullailla.
    Mitä erkkaa laitoit?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #238
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Siis ihan perus lätkämailan erkkaa. Toiseen kehään tuli sitä mitä kaapista sattui löytymään joka ei sitten riittänyt kumpaankin, lisää hain intersportista ja se tais olla Reebokin matskua.

    Niin ja korjataanpa tuota sen verran, että erkat siis ensin ja sitten se vannenauha.

  29. #239
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Vaihtelin Nate:t Konan alle ja kävin reilu 30km ulkoiluttamassa pyörää ja ero VeeRubbereihin on ku yöllä ja päivällä.. Natet ei pyri ohjaamaan itse siinä määrin ku VR:t joka teki kallioilla ajamisesta suorastaa hirveetä aikaisemmin, rullaa ja kiihtyy huomattavasti paremmin ja kyllähän nuo taisi likemmäs puoli kiloa vähemmän painaakkin per rengas ja kelluvuus ja pehmeys ihan eri luokkaa Nate 120tpi vs. VR 60tpi.. Ero on kyllä aivan huikea pidossa kun aamulla oli pakkasen puolella lähtiessä niin ei märässä juurakossakaan juurikaan lipsunut ja ainoostaan jäinen kallio jäi kiipeemättä mihin en usko että olis nastatkaan purrut..
    The end of the road is just the beginning...

  30. #240
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Täytyypä kokeilla tuota erkkaa emännän Fatty-kehiin.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •