ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 62 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Nyt on 2,5" MM trailstar edessä ja 2,35" HD trailstar takana, ja kyllä nuo on paremmat kostealla on kun nuo edelliset. Tosin vertailupohjaa ei hirveästi ole
    samu88 muokkasi tätä : 14.10.2013 at 22.04 Syy: typo :/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Nyt on 2,5" MM trailstar edessä ja 2,35" HD trailstar edessä, ja kyllä nuo on paremmat kostealla on kun nuo edelliset. Tosin vertailupohjaa ei hirveästi ole
    Mitäs takana on, kun edessäkin on jo kaksi rengasta?

No joo väsymyksen piikkiin, typo korjattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ei ollut hirveen luottamusta herättävät 29x2.1 koossa. Mulla oli ne jäykkäperä kaksysissä.
    Ei ne mitkään luistimetkaan oo ja rullaa hyvin ,mutta en suosittele ainakaan eturenkaana.

Enemmänkin ne on hyvät yleisrenkaat. Rullaa hyvin , pitoa löytyy kuivalla ja pärjää myös sateen sattuessa.
    Takana vois mennä näin syksyllä ja eteen spessulta ennemmin butcher control.
    Samat tunnelmat täältä viime viikonlopun ajeluiden jälkeen. Noilla pärjäilee syyskeleilläkin mutta aika varovasti pitää kyllä ottaa, ainakin meikäläisen. Enemmän tosiaan mukava yleisrengas kuin mikään märän kelin spesiaali. Sitä suurempaa 2.3 kokoa koittasin mielelläni mutta jostain syystä sitä on aika kitsaasti missään kaupoissa saatavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Ajelen paljon asuinpaikkani vieressä olevalla Varisvuorella. Paljon tulee ajettua siis märällä kaltevalla kalliolla, joten haluisin renkaan missä olisi sivuttaispito hyvä? Pyörä 29er jäykkäperä. Hanssia kokeiluun?
    Jos kokeilet, ota noihin olosuhteisiin eteen ja taakse TrailStar HD. Ei toi Hanssikaan mikään ihmeitä tekevä rengas ole, mutta pitävin mitä mä olen tähän asti ajanut. Jos jollain on heittää jotain parempaa ehdotusta, antaa palaa. Mä olen kuitenkin ajanut vain tuollaisilla trail-henkisillä renkailla. Jos sieltä järeämmästä päästä löytyy jotain kivempaa, mä en tiedä siitä.

Nevegal 2.35 stick-e edessä ja dtc takana, näillä taas mennään, mun mielestä kyllä ihanhyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden välillä.

Monella kun tuntuu tuosta HD:stä olevan kokemusta, niin onko se nyt muka oikeasti hyvä rengas myös edessä? Itse olen lähinnä miettinyt seuraavaksi liukkaan kelin rengaspariksi taakse TrailStar HD ja eteen esim. On-Onen Chunky Monkey Trail Extreme.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Monella kun tuntuu tuosta HD:stä olevan kokemusta, niin onko se nyt muka oikeasti hyvä rengas myös edessä? Itse olen lähinnä miettinyt seuraavaksi liukkaan kelin rengaspariksi taakse TrailStar HD ja eteen esim. On-Onen Chunky Monkey Trail Extreme.
    Mulla on juurikin tuo kombo jäykkäperä 29-sinkulassa. On kyllä ihan luottamusta herättävä yhdistelmä. Tosin en ole sillä vielä paljon liukkailla ehtinyt ajella, niin ja siirtymät on sitten oma lukunsa.

29-täysjoustossa mulla on tuo Chunky Monkey Trail Extreme edessä ja Maxxiksen Beaver takana. Tämä yhdistelmä kyllä toimi oikein mukavasti melko liukkailla Hirvensalon poluilla viime viikonloppuna. Juu ja ei ollut kyllä asvalttipätkät mitään herkkua tuollakaan rengastuksella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Monella kun tuntuu tuosta HD:stä olevan kokemusta, niin onko se nyt muka oikeasti hyvä rengas myös edessä?
    HD:n ongelma eturenkaana on pyöreä profiili ja pienehköt/pehmeät reunanappulat. Eli ei löydy sitä selvää pitävää ja kantavaa reunaa kantatessa vaan pitoa on kohtuullisen tasaisesti tiettyyn rajaan asti ja sitten se loppuu. Profiilin puolesta auttaa kun leikkaa viimeisen naapularivin ennen reunanappuloita, mutta sen jälkeen korostuu reunanappulan pieni koko ja pehmeys. HD toimii eturenkaanakin juurakoissa ja kivikoissa rauhallisessa ajossa ihan hyvin, mutta aggressiivisempaan ajoon sen tuntuma on jokseenkin epämääräinen ja viimeinen kanttipito puuttuu.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Onko kenelläkään kokemusta kovettuuko Maxxiksen 3C seos yhtä pahasti kylmällä (lähellä nollaa) kuin moni muukin pehmeä seos (Vertstar, Trailstar, Super Tacky jne.)?

Edit: Muistinkin että 3C seoksia on monia ja haussa oli 3C Maxx Terra -seos joka taitaa olla seokseltaan 70a/50a/42a, eli taitaa vähintäänkin reunanappulat jäätyä saippuamuoviksi.
    kyprok muokkasi tätä : 21.10.2013 at 20.00

Olipa positiivinen yllätys Contin mountain King 2,4 black chili. Edessä ja takana samat ja ei kyllä lipsunut sitten yhtään.
    En ole koskaan aikaisemmin ajanut contin maastokumeilla ja kyllä tuon chili seoksen maine on totta. Se pitää.
    Juu. Nyt lähti takaakin mountain king helvattaan.
    Edestä se lähti jo muutaman lenkin jälkeen kun lipsu sivuttain joka paikasta. Tais olla pitävä keli minun testilenkillä...
    Laitoin eteen pessun Butcher controllin niin pysty ajamaan jo juurakoissa ja kivikoissakin.

Eilen sain sit tarpeekseni MK:sta takanakin. Se saattoi heittää pyörän poikittain varoittamatta jossain alamäessä jossa on jo vauhtiakin. Ei hyvä.
    MK on selvästi kesän rengas jolla pärjää jos sataa ,mutta lehtien peittämä limajuurakko on sille väärä paikka.

Vielä en suostu taakse laittamaan jotain perusvarmaa ja huonosto rullaavaa ( Highroller II, Hanns Damph) yms...vaan yritän etsiä rulaavan renkaan joka myös pitää varsinkin sivusuunnassa ja jarrutuntuma on hyvä. Vetopito ei ole se tärkein.

Sain halvalla bontragerin XR2 2,3 team issuen. On se ainakin ilmatilaltaan iso ja tubeles-readynä nousi heittämällä vanteelle.
    Ihan mielenkiintoisen näköinen kuvio siinä on ja nappulat tuntuvat suht pehmeiltä. Ei kuitenkaan niin pehmeiltä kuin Butcherin.
    Mielenkiintoista näitä on speksailla.
    tällästa.

Jospa tämä olis se mitä oon etsinyt. Tai sitten speksailu jatkuu kunnes kumi ja jää peittää maan ja on aika laittaa nastat alle.

- Fear is a mindkiller -

Ootko koittanu jo sitä WTB Bronson 2,3" Race kummia? Omiani juuri odottelen tässä ceeärceestä, lppuis taas lipsuminen.. Tosin tänäänkin meni lenkki kivasti Onza Ibex fr rc55a seos kumilla, koossa 2,25"

toki mulla on myös "painoa vetävillä" niinkuin sanonta kuuluu rattimiesten keskuudessa

Mistä Syklopaatti löysit tuon Bontin renkaan?
    Memento mori

En oo koittanut. 2,3 Weirwolffit mulla oli joskus ja sen muistan ,että ne rullas ihan sikana ja piti kohtuullisesti/heikosti syksyllä ja painoi pirusti. (900g kpl)

Kävin äsken testaamassa kahden kiinanvalon turvin ton XR2:sen ja kyllä se lipsu ihan yhtälailla kun MK.
    Pitää antaa sille vielä mahdollisuus kun olosuhteet oli pahimmat mahdolliset.
    Satoi ja ajoin polkuja joissa oli niin niin kiviä kuin juurikkoa paljon. Maa oli lisäksi valmiiksi litimärkä ja lehtien peittämä.
    Ajolinjat sun muut oli varmaan vähän sinnepäin kun valojen kanssa rämmin.

Toinen seikka oli ,että pito oli parempi kun laitoin tasan 2 bar:ia ilmaa ,mutta se on niin heppoinen ,ett löi läpi aika pahasti.
    Laitoin sit 2,3 bar ja pito huononi selkeesti.

Vetopito selvästi huonompi kuin MK:ssa. Ylämäki tosin on vain pakolinen paha ennen alamäkeä.
    Kanttauspito paljon parempi. Jarrutuspito vähintään samaa tasoa.

En osaa sanoa kumpi on parempi. Kummatkin on p2skoja jos vertaa oikeisiin liimakumirenkaisiin.Rullaa se pirun hyvin ainakin.

Pitäs varmaan laittaa bronson tilaukseen. Tai laittaa alle tuolla parvekkeella lojuvat kaiser projektit ja minionit. Nin ja onhan siellä melkein uusi purgatory grid ust. V"ttu alkaa olla noita renkaita jo vähän liikaakin.

Tai sit pitäs ajaa vaan eikä valittaa. Täällä on jätkiä jotka vetää täysjäykällä sinkulalla joka kelissä ja joka paikasta joillain maxxixsen 1,9 beavereilla tai ralliraneilla ja vaihtavat sit kun edellinen antautuu.
    Taidan ajella tuolla tän loppusyksyn. ei se niin kauhee ollu.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Mistä Syklopaatti löysit tuon Bontin renkaan?
    Iikan pyörävarikolta ostin. Siellä oli niitä läjä. Varmaan lähettävät jos soittaa sinne.
    http://www.iikanpyoravarikko.fi/
    - Fear is a mindkiller -

. V"ttu alkaa olla noita renkaita jo vähän liikaakin.
    Mikä on liikaa?

Mulla löytyy n. 30kpl 26" renkaita, silti sieltä puuttuu usein juuri se yksi mikä pitäs saada alle. Tällä hetkellä joku Panaracerin Pyron kaltainen mototyylinen takarengas olisi haussa talveksi, mutta lieneekö mitään vastaavaa enää tänä päivänä edes olemassa? Ehdotuksia? Ns. yhden käyttötarkoituksen rengas tuo Pyro, mutta tampatulla lumella aika kurgo - jos tykkää.

..makes Jack a dull boy...

Eikös WB:n Velociraptorin takakumi muistuta aika paljon tuota Panaraceria?

Mutta takaisin märän kelin renkaisiin, täytyy kehua vähän lisää Continentalin Baron 2.3":sta. Toimii melko hyvin mudassa sekä märässä kivikossa ja juurakossa. Missään se ei ole aivan loistava, mutta ei myöskään huono, eli aika hyvä kompromissi siis näille keleille. Korva maassa kanttailuun nämä ei sovi, lähtee jokseenkin yllättäen alta tuollaisessa tilanteessa, mutta muuten erittäin rauhallisesti käyttäytyvät renkaat. Tuntuu että juurakossa ja kivikossakin nämä luiskahtelee jotenkin hitaasti.

Passaisikohan kanttiinin tollolle tällainen Maxxiksen Minion DHR II? Mun mielestä Maxxiksen 60a seos on talvella parasta mitä rahalla saa, jos ilman nastoja ajelee.

Mud, sweat and beers.

Iikan pyörävarikolta ostin. Siellä oli niitä läjä. Varmaan lähettävät jos soittaa sinne.
    http://www.iikanpyoravarikko.fi/
    Kiittää hän.
    Memento mori

Perhana, Velociraptorin olin täysin unhoittanut. Kiitosh. Nyt etsimään moista jostain. Vähän pienempi ilmatilahan tuossa on kuin Pyrossa, mutta jos koettaisi ajaa nätisti. Pyrohan oli märän kelin xc-rengas.. ei voi olla huono juurakossa. Märällä kaltevalla kalliolla se sitten oli lievä katastrofi kylläkin, mutta parempi toki kuin joku nimeltä mainitsematon Contimental..

Taka-Minioneita on jo pari kpl ja ne on aivan järkyttäviä kivirekiä siirtymillä, ei lisää kiitos. Toimisi varmasti kyllä jossain määrin tuo uudempi malli etenkin jos leikkaisi joka toisen rivin pois, silti ehkä vähän turhan pehmeät nappulat, eipä tiiä kokeilematta. Leikattua High Rolleriakin harkitsin jo hätäpäissäni, mutta on siinä oma duuninsa.

@syklopaatti - XR2 on noista XR-sarjan kumesta huonoin IMO, XR3 ja XR4 toimii märillä juureksilla ja kiveksillä paljon paremmin. Muttei niin hyvin kun FR3, josta saa vielä hyvemmän kun katkoo ne pitkittäiset harjat keskeltä pätkiks.

Semmonen tupeleks-redi DHR II maxxterra-kumisena pyöriny tovin takasena, jos tolla kuviolla meinaa vetopitoa oikeesti saada niin nurinpäin pitää kumi kääntää. Keskinappulan ramppi on liika loiva muuten. Märillä juurilla lipsuu helposti sivulle tuo, muttei kokonaan karkaa alta.

Sikäli kun kanttiinin tollo hakee lumelle vetopitoa niin trailstaarisen HD:n nappulat kovettuu pakkasella sopivan jäykiks. Jos rullaativuus on se juttu ja ilmatilaa haluaa, niin 2,6" Ardent FR nurinpäin.

Dämpissä on aivan liian matala kuvio. Big Bettystä kuvionsa osalta parempi leikkaamalla tulisi jos Schwalbea leikkelemään lähtee ja tuon hommatun 24" gummin perusteella asiaa arvioi. Kovin pehmeät ovat vaan keskinappulat tuossa triple compoundissakin.

Pyron paras ominaisuus hirveän suoravetopidon ohella muualla kuin kivipinnalla oli hallitut sivuluisut. Kuvio Pyrossa on korkeudeltaan ihan reilua dh-mutarenkaan tasoa eli kyllähän se Minionikin liian matalaksi jäisi. Kunnon motocross takarengasta tässä haetaan.

Viime talvisen perusteella 2,6" Ardent tarjoaa pitoa 46mm vanteella niin rajusti ettei sitä mun voimilla tasamaalla sivuluisuun laiteta muuta kuin jäällä. Melkoinen juna ollakseen ilmatyynyalus.

Tänään ne vihdon suvaitsi saapua ceeärceestä, allekkin jo laitoin, litkutus oli ihan lätynkääntöä ainkin noille Flow kehille..

Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Mikä on liikaa?

Mulla löytyy n. 30kpl 26" renkaita, silti sieltä puuttuu usein juuri se yksi mikä pitäs saada alle. Tällä hetkellä joku Panaracerin Pyron kaltainen mototyylinen takarengas olisi haussa talveksi, mutta lieneekö mitään vastaavaa enää tänä päivänä edes olemassa? Ehdotuksia? Ns. yhden käyttötarkoituksen rengas tuo Pyro, mutta tampatulla lumella aika kurgo - jos tykkää.
    Niin. Ei mulla oo kun joku 15+ noita. Meinaa loppua tila ja emännältä hermot kun niitä on jokapaikassa. Talvellahan pitää olla nastat ja valikoima ruuvirenkaita.
    Ois mulla tuolla oikeesti pitäviäkin renkaita ,mut kun niillä ei tahdo pysyä kimppalenkeillä perässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    @syklopaatti - XR2 on noista XR-sarjan kumesta huonoin IMO, XR3 ja XR4 toimii märillä juureksilla ja kiveksillä paljon paremmin. Muttei niin hyvin kun FR3, josta saa vielä hyvemmän kun katkoo ne pitkittäiset harjat keskeltä pätkiks.

Semmonen tupeleks-redi DHR II maxxterra-kumisena pyöriny tovin takasena, jos tolla kuviolla meinaa vetopitoa oikeesti saada niin nurinpäin pitää kumi kääntää. Keskinappulan ramppi on liika loiva muuten. Märillä juurilla lipsuu helposti sivulle tuo, muttei kokonaan karkaa alta.
    Jep. Niinpä tietenkin. Taisin hypistellä XR3:takin ,mut tuo näytti paremmalta. Ei oo vielä silmä harjaantunut.
    Pitää käydä tuota vielä tänään päivänvalossa testaamassa ja jos se ei tunnu yhtään eilisiltaa paremmalta niin vaihtaa jonkun tutun ja turvallisen viikonlopun pitemmille porukkalenkeille.

Highroller 2,35 Maxpro a60 on ihan hyvä rullauksen, pidon ja painon kompopmissi ja eräänlainen luottorengas. Tai sitten kylmästi Larssen TT 2,35. Siinä on kyllä ihmerengas niin pieninappulaiseksi kumiksi. Luistaa ja lipsuuhan se näillä keleillä ,mut rullaapahan ainakin.

Minkähänlainen Spessun Butcher control 2,3 ois takarenkaana.??
    Minä oon aina pitänyt sitä eturenkaana ja niinhän se spessun pyörissäkin on edessä ja purgatory tai ground control takana.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tänään ne vihdon suvaitsi saapua ceeärceestä, allekkin jo laitoin, litkutus oli ihan lätynkääntöä ainkin noille Flow kehille..

Punnitsitko paljonko painaa tollanen ronsoni? Tuo WTB:n DNA kumiseos on kyllä hyvä.
    - Fear is a mindkiller -

710/720g näytti huono vaaka.. sama vaaka näytti 640/650g litkulla kyllästetyille 2.25" RacingRalph 4-cross editioineille, siittä voi vertailla jos RR on tuttu tapaus..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Tänään Butcher 2.5 paljasti jälleen heikkoutensa märillä juurilla. On kyllä yksi huonoimpia kumeja märille juurille, eikä märillä kivilläkään mikään kaksinen tapaus. Edes mekaniikan peruslait eivät eivät päde, jos Butcherit erehtyy viemään juurakkoon. Kappale pysyy paikallaan tai jatkaa suoraviivaista liikettä, ellei jokin ulkoinen voima vaikuta siihen, sanoi Newton aikanaan. Vaikka mistään ulkoisesta voimasta ei ole havaintoa, niin juurakolla Butcherit saa aikaan jotain kvanttitason ilmiöitä, jossa kappale(et) vauhdista riippumatta tekee yllättäen 90 asteen käännöksen päin hevon v:tä. Kaikilla muilla osa-alueilla rengas toimii _erittäin_ hyvin ja ennustettavasti, myös mudalla, vaikka ei tietysti yllä täysveristen mutarenkaiden tasolle. Ehdottomasti yksi parhaista renkaista, jos ei tarvii ajaa märkää kivikkojuurakkoa.

Hankin tuollaisen Hans Dampf 26" 2.35" VertStar:n ja vaikka huusin ukko ylijumalaa ja kaikkia sen kavereita ja join pari asennus olutta en silti saanut rengasta vanteelle (sisägummillisesta asennuksesta kyse). Saman valmistajan Racing Ralph 2.25" meni suht kivuttomasti vanteelle. Mitäs seuraavaksi kokeiluun näille keleille (eturengas kyseessä) ?

Ois mulla tuolla oikeesti pitäviäkin renkaita ,mut kun niillä ei tahdo pysyä kimppalenkeillä perässä..
    Samoja haasteita ja lenkkikaverit painaa vielä rullaavilla 29:llä.. No mä olen nähnyt, että 29 voi lipsahtaa.

Minkähänlainen Spessun Butcher control 2,3 ois takarenkaana.?? .
    Mulla oli Butcher hetken takarenkaana, haasteena on ne ohkaset kyljet jotka sitten repesi 2 viikossa, edessä kesti koko kesän kun näki mihin sen renkaan tuikkaa.. Megaluikkailla en päässy koklaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Hankin tuollaisen Hans Dampf 26" 2.35" VertStar:n ja vaikka huusin ukko ylijumalaa ja kaikkia sen kavereita ja join pari asennus olutta en silti saanut rengasta vanteelle (sisägummillisesta asennuksesta kyse). Saman valmistajan Racing Ralph 2.25" meni suht kivuttomasti vanteelle. Mitäs seuraavaksi kokeiluun näille keleille (eturengas kyseessä) ?
    Henkimaailman juttuja. Mulla Hanssi nousi ilman mitään ongelmia vanteelle ihan vaan jalkapumpulla. Vanteet on Stans ZTR Rapid.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •