ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 105 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 155 205 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Kakarat ja vanhemmat teemaa tänään.

Vanhempi pyöräilee edellä ja kakara perässä, poukkoillen kelvillä laidasta laitaan, vanhempi pyöräili toki vasenta laitaa kulkusuuntaansa nähden, kun lähestyin kakaraa se näkee jotain kiinnostavaa oikalla puolen kelviä ja pysähtyy oikeaan reunaan, kun sitten tulen kohdalle, niin eikö vaan lähde liikkeelle ja suht suoraan kelvin yli tuijottaen yhä oikella olevaa kiinnostuksen kohdetta, ei mitään mahdollisuuksia pysähtyä vaikka vauhtia vain 10km/h, mutta onneksi ennakoin että näin voi käydä ja olin aivan vasemmassa reunassa kelviä, siitä vaan ruusupuskaan ajamaan ja väistö onnistui, kiitos tukevan vaatetuksen ei ruusun piikitkään kiusanneet.

Tämä vanhempi tosin ei mitenkään huomioinut sitä rytinää joka tuli, kun niitin kaupungin ruusupuskasta yhden sivustan fillarilla, nostin vaan kadenssia koukkasin oikealta ohi siitä vanhemmasta, jonka sukupuoli jäi määrittelemättömäksi siinä kaikessa tohinassa.

Joku bemaristi ei meinannut ymmärtää, että kun se kääntyy ja minä menen pyörätien jatketta tien yli, niin sen pitää stopata, joten se stoppasi vähän nopeammin, tosin siinä vaiheessa olin jo kaukana.

Ajoneuvon merkillä tuskin mitään vaikutusta asiaan, se nyt vaan sattui olemaan bemaristi eikä vaikkapa audisti.

Hyvin vähän oli muutoin kelveillä liikennettä, pikkupakkanen kai rahoittaa.

Kelvittömällä osalla ajomatkaa tiehöylä ohittu mut ylämäessä ja sitten iski tempoiluhinku, joten kuittasin seuravassa alamäessä siitä vuorostani ohi. Yksi kleinbus T1 kuittasi mut myös tasamaalla suht hitaasti ja yritin iskeä, mutta mokoma ajoi reilua 50 nopeutta ja kunto ei riittänyt kuittaamiseen eikä kannassa pysymiseen, kun imusta jouduin kauas.

Muutamia pyöräilijöitä vielä oli liikenteessä tuolla kelvittömällä osallakin, mutta ei kovin paljoa enää.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli207 Katso viesti
    Tää päivähän alko hyvin. Tampeeren steinerkoulun pihasta jonkun palleron isä veti honda cr-v citykoslalla KLV:lle suoraan eteen, tästä hellästi takalasia napauttaen ja klv näytten sain ukon polttaa omansa, sekä koko sukunsa päreet samassa korissa. No ukko kiilaa eteen ja tulee huutaan 10cm päähän naamasta, etten enään ikinä saa koskee hänen autoonsa ja potkasee sitten mun pyörän eturengasta. Sanon et ny sitte otetaa poliisit paikalle. Äijä kiipee riisinkeittimeen ja lähtee lätkii. Seuraavassa risteyksessä tää munapää on vetässy autonsa pyörätien jatkeen päälle ja tukkii kokonaan klv:län. Siinä samassa rupee sade, muttei vesi vaan pissapoikahan sieltä ruikkii nesteet päälle.

No rehellisesti sanottuna: mä jäädyin ja en tajunnu ottaa rekkaria ylös. No pitää seuraavalla kerralla kysyä ukolta laskutusosote ja viedä fillari tarkistukseen, jos vaikka pikkasen etukiekosta klappia löytys. Toivottavasti toi toimintamalli ei oo steinerkouluissa opetussuunnitelmassa. Ikävintä tässä episodissa oli se, et siinä koulun pihassa oli huomattava määrä lapsia näkemässä, kuin aikuinen ihminen raivoaa ja toimii rikottuaan lakia
    Mitä mitä. Kohta 9 tuntia yllä olevasta postauksesta ja kukaan ei ole tullut vielä nipottamaan lasiin koputtamisesta. Ihme touhua täällä.

Mää koputin kanssa tässä taannoin yhden AUDi-kuskin audin takalasiin, kun oli jättänyt auton kiertoliittymässä pyörätien jatkeen päälle odottaessaan edellä olevan pääsyä kiertoliittymään. No, tällä kuskilla palo kans päreet ja hän avas ikkunan ja alko huutaan jotain r...kareista jne. ja pyysi tulemaan takasin. Minä kilttinä poikana tietty käännyin, mutta audi-kuskilla tulikin sit kaiketi pupu pöksyyn ja jatko solvauksia ja eritoten jatko matkaa. Kiva.

Tää päivähän alko hyvin. Tampeeren steinerkoulun pihasta jonkun palleron isä veti honda cr-v citykoslalla KLV:lle suoraan eteen, tästä hellästi takalasia napauttaen ja klv näytten sain ukon polttaa omansa, sekä koko sukunsa päreet samassa korissa. No ukko kiilaa eteen ja tulee huutaan 10cm päähän naamasta, etten enään ikinä saa koskee hänen autoonsa ja potkasee sitten mun pyörän eturengasta. Sanon et ny sitte otetaa poliisit paikalle. Äijä kiipee riisinkeittimeen ja lähtee lätkii. Seuraavassa risteyksessä tää munapää on vetässy autonsa pyörätien jatkeen päälle ja tukkii kokonaan klv:län. Siinä samassa rupee sade, muttei vesi vaan pissapoikahan sieltä ruikkii nesteet päälle.

Tuollaisia k...päitä varten on hyvä olla se kypäräkamera. Antaa tyypin huutaa ja kun on mekastanut aikansa niin toteaa vaan kylmän viileesti takaisin " Pääsit sitten muuten just videolle ja se video lähtee huomenna poliisille ".

No rehellisesti sanottuna: mä jäädyin ja en tajunnu ottaa rekkaria ylös. No pitää seuraavalla kerralla kysyä ukolta laskutusosote ja viedä fillari tarkistukseen, jos vaikka pikkasen etukiekosta klappia löytys. Toivottavasti toi toimintamalli ei oo steinerkouluissa opetussuunnitelmassa. Ikävintä tässä episodissa oli se, et siinä koulun pihassa oli huomattava määrä lapsia näkemässä, kuin aikuinen ihminen raivoaa ja toimii rikottuaan lakia

Tällaisia k.... päitä varten kannattaa olla se kypäräkamera. Antaa tyypin huutaa ja kun on mellastanut aikansa niin sitten vain toteaa kylmän viileesti " Pääsit sitten muuten just videolle ja tää video lähtee huomenna poliisille".

Tänään alkoi aamu kanssa kivasti Lauttasaaressa. http://goo.gl/maps/x02mE Tulin kuvan paikassa oikealla näkyvää kelviä pitkin mäkeä alas kuvan suuntaan. Samaan suuntaan ajoi ajoradalla hiljaa joku romu mazda tms. Koska oon ennenkin ajanut kyseisessä kohdassa ja todennut että autoilijat ei siinä turhia hidastele, niin rupesin kuikuilemaan ympärilleni hyvissä ajoin ennen oikealla näkyvää pyörätien jatketta.

Mazda ajoi hiljaa ja saavutin sitä. Jotenkin aavistelin, että voi tehdä jotain yllättävää ja aloin ottamaan vauhtia pois. Vatipää käänsi yhtäkkiä ilman vilkkua vasemmalle suoraan eteen pyörätien jatkeelle, vastaantulijoiden kaistalle vielä. Vedin jarrut pohjaan ja sain fillarin pysähtymään ennen kolahdusta. Huusin kaverille "HALOO", näytti aika yllättyneeltä, eli ei edes ajatellut että sitä pyörätietä voisi joku tullakin. Naureskeli vaan, ja muut liimanhaistelijat virnuili takapenkillä. Jos en jostain syystä olisikaan alkanut jarruttamaan, niin siinä olisi levännyt auton kyljessä. Kunnon idiootti, teki mieli käydä naaramassa se sieltä autosta ja niistää nenä. Ei jaksanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Mitä mitä. Kohta 9 tuntia yllä olevasta postauksesta ja kukaan ei ole tullut vielä nipottamaan lasiin koputtamisesta. Ihme touhua täällä.

Mää koputin kanssa tässä taannoin yhden AUDi-kuskin audin takalasiin, kun oli jättänyt auton kiertoliittymässä pyörätien jatkeen päälle odottaessaan edellä olevan pääsyä kiertoliittymään. No, tällä kuskilla palo kans päreet ja hän avas ikkunan ja alko huutaan jotain r...kareista jne. ja pyysi tulemaan takasin. Minä kilttinä poikana tietty käännyin, mutta audi-kuskilla tulikin sit kaiketi pupu pöksyyn ja jatko solvauksia ja eritoten jatko matkaa. Kiva.
    Miehen autoon ei ole koskeminen, se tuntuu monella olevan arka paikka, mikä on vähintäänkin kummallista, liittyneekö jotenkin itsetuntoon vai mihin, mutta yksi varmimpia keinoja saada miespuolinen henkilö kiivastumaan on koskea siihen autoon, jos vielä läpsäisee autoa niin paha paha, päälle tullaan heti.

Ilmiö on siinä mielessä mielenkiintoinen, että olisi kiva lukea tutkimus aiheesta, mikä moisen reaktion oikein synnyttää, mihin se ilmiö perustuu jne. Tuskin kuitenkaan tuota on tutkittu.

No, varovainen kannattaa olla, sehän voi olla joku nisti siellä ratin takana ja sellainen voi oikeasti käydä päälle.
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

IncBuff Guest
    Oli auto tai ei niin mä en tykkää että mun omaisuuteen käydään käsiksi. En ole kovin mielissään siitäkään että joku hipelöi esimerkiksi parkissa olevaa fillariani. Enkä usko että kovin moni muukaan on.

Mä oon aina lämäyttäny autoa jos oon meinannu idiootin takia jäädä auton alle! Eihän ne raukat muuten edes huomaa, että nytpä meinas tulla ruumiita! Eipä oo kukaan iholle tullut. En mä kuitenkaa huvikseni näplää toisten autoja/moottoripyöriät tai pyöriä!

Sit mua on alkanu kyrsiin ne kuskit jotka perustelee päälle ajoa, että sä ajoit niin kovaa.. Yleensä reilusti rajoitusten alle päästään pyörällä, joten sama ku rekkakuskit vetelis autojen yli ku ne ajaa rajoitusten mukaan vaan sen takia, että sä näytit ajan aika kovaa!!

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Oli auto tai ei niin mä en tykkää että mun omaisuuteen käydään käsiksi. En ole kovin mielissään siitäkään että joku hipelöi esimerkiksi parkissa olevaa fillariani. Enkä usko että kovin moni muukaan on.
    Parkissa olevat fillarit ei pahemmin häröile. Ei niitä tartte läpsiä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Parkissa olevat fillarit ei pahemmin häröile. Ei niitä tartte läpsiä.
    Ok. Pitääpä polkea seuraava kelvillä häröilijä kiinni ja potkia vanteet solmuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Mä oon aina lämäyttäny autoa jos oon meinannu idiootin takia jäädä auton alle!
    Se on kiva että pidetään näin pyöräilijöiden mainetta yllä. Itse tuon lisäksi painelen punaisia päin aina kun se on suinkin mahdollista, ohittelen kelvillä mummoja hihaa hipoen ja ajan keskussa yksisuuntaisia väärään suuntaan.

Kerran yksi humalainen tuli pummimaan kyytiä ja kun en suostunut, niin löi autoni kattoon, en tiennytkään että niin nopeasti pääsen ulos autosta

Se on jotenkin kummallinen ilmiö tuo kuinka ollaan niin arkoja sen auton tai toki muunkin omaisuuden suhteen. Eihän siitäkään pidä jos joku toinen tulee lääppimään noin vain omaa nahkaa, onko se omistaminen sitten jotenkin sellainen, että omaisuus koetaan osaksi omaa privaattialuetta?

No niin se vaan menee

Jaa, kohtasinhan minä rollaattorimummonkin, joka paineli kelvillä hyvinkin 20km/h alamäkeen naama virneessä, siitä tietty piti ohi päästä ja kun yritän soittaa tuota typerää modernia kelloa, niin enhän minä kohmeisilla näpeilläni sitä saa soimaan, siinä taivutellessani sitä muovista 'vasaraa' syöksyinkin jo ohi kiitettävällä nopeuserolla, tosin en hihaa hipoen.

Harmillisesti kelvi kapeni ja mäkikin laantui pian, joten piti laskea nopeutta, mummo ei kuitenkaan päässyt kuittaamaan ;D

Olin ainoa pyöräilijä joka käytti suuntamerkkejä, tosin en minäkään aina, kun se tuntuu lähinnä herättävän hämmennystä kanssakulkijoissa tyyliin "mitähän tuokin huitoo?". Aiemmalla kerralla oli kyllä yksi tapaus, jossa suuntamerkkini ehkä tulkittiin oikein, kun lähestyin pyörätien jatketta kelvillä ja pyörätien jatke oli sellainen, että mun piti kääntyä vasemmalle, jotta pääsin yli siitä, autoilijoilla oli kolmio ennen tuota kun oli liikenneympyrä siinä kohtaa.
    Kun näytin merkkiä niin auto joka kulki viereisellä tiellä alkoi hidastamaan ja osasi selvästikkin ennakoida sen, että menen yli ja antoi sitten tilaa.

Toinen ongelma suuntamerkissä on, että jos levitän käden sivulle, niin ei kelviä vastaan oikein kukaan tule, täällä on niin kovin kapeita nuo kelvit, tietty jos ei kokonaan ojenna kättä sitä ongelmaa ei ole, mutta eikös standardimallin suuntamerkki ole se, että käsi suoraan sivulle? Noloa kun ei muista enää moisiakaan asioita.
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Aina joskus on auton ratissa minullakin olevinaan kiire, mutta toisten turvallisuudesta yritän olla tinkimättä.
    Eilen joku teiden ritari teki parhaansa, että olisi osunut risteyksessä ja helvetin kovaa, vaikka rajoitus olikin hänelle 30km/h. Minkäänlaista elettä ei tullut väistämisen suhteen, vaikka sivutieltä tuli ja kolmio siinä tolpassa komeili.
    Hätäjarrutuksessa kilautettiin tyttöystävän kanssa pyörät yhteen ja muutama mustelma tehtiin toisillemme, mutta suuremmalta haaverilta vältyttiin.
    Autoilija kiihdytti renkaat ulvoen huis helvettiin paikalta.

Tänään joku känniurpo hoiperteli keskellä kelviä. Horjui puolelta puolelle ja lopulta arvonnan jälkeen koukkasin ohitse. Valinta miellytänyt ja verbaaliset kyvyt venytettiin äärilaidoille "ÖÖRRRR PERKELEE.. ÖÖRR"
    Iloinen Itä-Suomi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Jaa, kohtasinhan minä rollaattorimummonkin, joka paineli kelvillä hyvinkin 20km/h alamäkeen naama virneessä...
    Eikä. Tuon olisin halunnut nähdä!

Itse aiheeseen: Laittakaa nyt ystävät hyvät jo jotain valoa noihin pimeisiin aamuihin.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Eikä. Tuon olisin halunnut nähdä!

Itse aiheeseen: Laittakaa nyt ystävät hyvät jo jotain valoa noihin pimeisiin aamuihin.
    Jäi se kameran ottaminen, kun mummo vaan potki lisää vauhtia alamäkeen ja mun tempoilupiru käski iskemään ohi + kellon kanssa räpläämistä siinä sivussa, vaan kyllä mullekkin tuli virne naamalle.

Niin vaan eihän se nyt rollaattori ollut nimeltään moinen vekotin, vaan sellainen pyörällinen potkuri, en tiedä onko niille parempaa nimeä olemassakaan, mutta kuitenkin hyvin hauskalta näytti
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Tänään se sitten tapahtui (30.9. n.klo 20:30)

Ajelin iltalenkkiä ja käännyin eteläiseltä hesperiankadulta Mechelinin kadun keskellä olevalle kevyen liikenteen väylälle. Toisella puolella seisoskeli täti-ihminen ikäänkuin olisi valmistautumassa ylittämään kadun. Tulin siis kadun yli hänen selkänsä takaa ja käännyin oikealle ajaakseni ruoholahteen päin.
    Onneksi vauhtia ei ollut juuri lainkaan koska lähdin pysähdyksistä ylittämään kadun ja sitten käännyin heti oikealle. Kuulin kun takanani täti huudahti "hei odota!!!" tai jotain ja sitten kolahti ja tunsin narun. Tädillä oli koira joka haahuili hänen selkänsä takana jossain kelvin toisella puolella. Onneksi häneltä irtosi Fleksi-taluttimen kahva kädestä ja koira älysi lähteä seuraamaan kun naruun tuli vetoa. Vaikka vauhtia ei ollutkaan, silti fleksitalutin vetin minun ympäri pari kierrosta ja sen jälkeen pujottautui takakiekon ja ylemmän takahaarukan välistä. satulan alla se oli jäänyt lokarin kiinnikkeeseen joten ei lähtenyt rullaamaan renkaan mukana. Puhuttelin tätiä hiukan ihan hyvässä hengessä vaikka jo rähjäämisellekin olisi ollut aihetta. Täti oli kuitenkin sitä mieltä että kyllä mustan koiran pitäisi selvästi näkyä siellä hämärässä suurten puitten takaa. Olisiko ollut nuuskutelemassa puiden luona ja lähtenytkin sieltä ohiajavaa fillaria jahtaamaan ja onnettomasti kerkisi pujahtamaan ajoreittini yli.
    Onneksi kaikki selvisivät vain säikähdyksellä. Entäpä jos vauhtia olisikin ollut 20-30km/h kuten fillareilla tuollaisella paikalla suoraan ajettaessa helposti on
    JarzaS muokkasi tätä : 01.10.2013 at 00.59

Kyllä mulla on joskus tapana ottaa tukea autoista joiden päälle/alle muuten kaatuisin tuolla kylillä. Vielä ole nastoilla alkanut mutta joskus tekis mieli. Mun fillaria saa ihan vapaasti hiplata mutta sen päälle ei saa ajaa autolla kolmion takaa jos kuski on selvästi minut havainnut mutta EI VÄLITÄ.

Oli auto tai ei niin mä en tykkää että mun omaisuuteen käydään käsiksi.
    Ai hitto, ihanko tosi? Luulin tuon vähän niinkun olevan sen auton ikkunan koputtamisen idea, kun näitä kuskeja ei ainakaan muiden henki tai omaisuus vaikuta kiinnostavan. Lisäksi tuollainen koputtelu tuskin aiheuttaa jälkiä autoon. Mielummin ottaisin kopautuksen lasiin kuin esimerkiksi nastarenkaat kylkeen.

Kerran olen tähän mennessä autoa kunnolla läimässyt, enkä edes mennyt pyörällä silloin. Olin lähdössä vihreillä Mäkelänkadun yli, kun joku sankari veti täysin punaisia päin ihan naaman edestä. Joutui vielä hidastamaan, kun siinä heti risteyksen jälkeen alkoi yhtenäinen jono. Ei siihen muuten olisi ehtinyt edes reagoimaan.

Ei tuo kuitenkaan ole mikään vakioreaktio. En koe pakottavaa tarvetta huitoa autoja heti kun tulee vähän paha mieli.

Auton kopauttamisella ja lasiin napauttamisella on hirmunen ero. Kyllähän kaikkia vituttaa,jos tullaan lyömällä lyömään sitä autoa, mut jos yhdellä sormella napautat auton lasia, niin ei sen pitäis saada kuskilta jakohihnaa katkeemaan.

Kai toi kuskin toimintatapa mallia Tampere ja vaikeehan siitä on pois oppia, kun ympäristön paine kyseiseen toimintamalliin on niin paha

Kerran ihan jalankulkiessa Pohjoiselta Rautatiekadulta kampin metroasemalle ja takas tais tulla three in a row .. Hotelli Helkan kohdalla punasia päin ajanut, Metron vieressä liikenneympyrässä varpaille melkein kääntynyt ja Autotalon kulmalla kiellettyyn ajosuuntaan kääntynyt taksi joka oli pahin kun ei ihan osaa arvata että joku kääntyy sinne .. sitä piti jo kovempaa kolauttaa. Kaikki ajo karkuun kovaa ja matkustajat näytti yllättyneiltä.

Ajoneuvon merkillä tuskin mitään vaikutusta asiaan, se nyt vaan sattui olemaan bemaristi eikä vaikkapa audisti.
    Tai sitten juuri audisti, joka oli olosuhteista johtuen bemaristin korvikkeeksi.
    En ole kovin mielissään siitäkään että joku hipelöi esimerkiksi parkissa olevaa fillariani. Enkä usko että kovin moni muukaan on.
    Tuskin kovin moni on kiinnostunut pyöräsi hipelöinnistä tai hipelöijistä, joten tuskin pahoittavat mieltään tai edes iloitsevat toimenpiteestä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Jälleen kerran tästä "kiertoliittymästä" (jota mikään säädös ei tunne)
    Asetus Asetus kansainvälisistä pääliikenneväylistä tehdyn eurooppalaisen sopimuksen (AGR) voimaansaattamisesta

tuntee sen kyllä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Ok. Pitääpä polkea seuraava kelvillä häröilijä kiinni ja potkia vanteet solmuun.

Se on kiva että pidetään näin pyöräilijöiden mainetta yllä. Itse tuon lisäksi painelen punaisia päin aina kun se on suinkin mahdollista, ohittelen kelvillä mummoja hihaa hipoen ja ajan keskussa yksisuuntaisia väärään suuntaan.
    Sun kohdalla mikään em. asioista ei yllätä! Vaikutat aika mahtipontiselta kaverilta. Kuten moni jo sanoi, niin pieni kopautus on paljon vähemmän kuin pyörä keulassa ja kuski konepellillä/tuulilasissa.. Mut sä varmaan taas oikoluit asian niin, että palstalaiset mätkiin useamman kerran per pyörämatka nyrkillä autoja? Eiköhän tuo äärimmäistä käyttäytymistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    ...Kuten moni jo sanoi, niin pieni kopautus on paljon vähemmän kuin pyörä keulassa ja kuski konepellillä/tuulilasissa...
    Jep, kopautus on myös hieman eri asia kuin IncBuffin mainitsema vanteiden solmuun potkiminen. Kyllä mun pyörää saa tulla koputtamaan jos häröilen liikenteessä. Ja tietenkin jos sovitaan niin saa mun vanteetkin potkia solmuun, mutta sitten mäkin saan potkia lasit sisään.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Jep, kopautus on myös hieman eri asia kuin IncBuffin mainitsema vanteiden solmuun potkiminen. Kyllä mun pyörää saa tulla koputtamaan jos häröilen liikenteessä. Ja tietenkin jos sovitaan niin saa mun vanteetkin potkia solmuun, mutta sitten mäkin saan potkia lasit sisään.
    Kyllä minä ennemmin suosin sellaista vaihtokauppaa, että jos mun vanteet potkii solmuun, niin sitten sen verran rahaa näppiin, että saan uudet vanteet
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Joo. Pyörän ongelma on se kunnollisen äänimerkin puuttuminen. Kyllähän muuten tuollaisissa tilanteissa töötättäisiin ja kunnolla (äänimerkki), mutta kun se puuttuu. Joten ainut tapa herättää se autoilija voi olla pieni kopautus ja olen minäkin sitä joskus harrastanut. Mutta ehkä useammiten käytän vain omaa ääntäni karjumalla autolle/kuskille.

Pitää ens kerralla antaa sille hammasharja ja tahna. Sen verran huonossa jamassa oli legot kun niitä siinä kattelin. Sen huutamisen kyllä pystyy hymynaamalla ottaa vastaan, mut se pissapoika... siinä menee raja yli ja lujaa. Pitää pakata työreppuun pari metriä hamekangasta ja ruveta jakeleen sitä näille teiden sankareille.
    Pistin sinne koululle kyselyn heidän liikennekasvatuksesta ja yleensäkkin koulun lähiympäristön turvallisuudesta, koskien näitä raivopäisiä vanhempia. Ei oo rehtori vastannut mitään.
    Lapsiaan kouluun tuova vanhempi on ehkä eniten itseään täynnä oleva epeli jota maa päällään kantaa, eikä koulu näille paljoa pysty tekemään. Liikennemerkit, kiellot tai esteet ei näitä kiinnosta kun Mirja-Eemeli on saatava koulun etuovelle, mielellään tuulikaappiin asti, tuotua autolla. Muista lapsista tai tienkäyttäjistä viis. Tätä olen itsekin saanut koulun vieressä asuvana ja töiden puolesta koulujen pihoissa kuorma-autolla ajavana todistaa useaan otteeseen. Autot jätetään vaikka lastauslaiturin eteen siksi aikaa kun Kalle-Irmeli talutetaan luokkaan ja vaihdetaan opettajan kanssa kuulumisia, sitten tullaan naama punaisena raivoamaan kun kuski vain tekee työtään eikä kauluspaitäbättrefolk pääse kuormurin takia lähtemään. Koulun pihassa ei noudateta mitään varovaisuutta, ei nopeuden tai havainnoinnin puolesta. Jossain taisikin olla koulujen alkamisen alla tilastotietoa siitä, miten lapsiaan kouluun tuova vanhempi on suurin riski lasten koulutiellä.

Eilen koiraa lenkittäessäni todistin tapahtumaa jossa naapurissani olevasta koulusta lapsiaan hakemassa ollut nainen oli pysäköinyt autonsa surutta jalkakäytävälle kadulla, jolla sille puolelle pysäköinti on muutenkin kokonaan kielletty. Tämä lähti edestäni liikkeelle katsomatta taakseen, meinasi jyrätä takaa tulleen pyöräilijän, jonka kuitenkin huomasi viime tipassa ja teki väistöliikkeen minun ja koirani suuntaan tuijottaen samalla pyöräilijää. Vedin koiran sivuun ja auto suhahti kovin läheltä, ei kuitenkaan osunut. Lasten onneksi äiti ei pysähtynyt vaan kaasutteli pakoon, muuten olisi saattanut olla edessä sellainen sanallinen läksytys että lapset näkisivät pahoja unia ja kävisivät vielä aikuisiälläkin terapiassa.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Jossain taisikin olla koulujen alkamisen alla tilastotietoa siitä, miten lapsiaan kouluun tuova vanhempi on suurin riski lasten koulutiellä.
    Näin täälläkin päin oli. Kunta ratkasi tuon sillä, että rakensi uuden tien näille arjen sankareille. Kotiin oppilaiden mukana jaettavilla tiedotteilla sitten "kielettiin" koulutien käytön lapsien kuljetukseen. Eipä nuo muutenkaan viitsi peltisiä kullanuppujaan likastaa kuraisella soratiellä, kun pääsee asfalttia koulun takapihalle, jossa on hyvä kääntöpaikka.

Uutta koulua rakennettaessa meinasivat tehdä varsinaisen pommin ihan naapuriin. Naapurien kuulemisessa huomautin asiasta ja lmeisesti meitä (mua ja muutamaa muuta samaa asiaa kritisoivaa) kuunneltiin. Koulurakennus ehdittiin pyöritellä tontilla uuteen asentoon. Onneksi kysyivät mielipiteitä ennen paalujen lyöntiä. Siellähän nyt keskenään sähläävät ja ärräpäitä heittelevät. Lapset pääsevät rakennuksen takaa eri reittiä turvallisesti kouluun, kun kulkureitit eivät risteä autojen kanssa.

Kotikuntani ansaitsee kyllä 10 pistettä näistä liikennesuunnitteluista.

Jäi se kameran ottaminen, kun mummo vaan potki lisää vauhtia alamäkeen ja mun tempoilupiru käski iskemään ohi + kellon kanssa räpläämistä siinä sivussa, vaan kyllä mullekkin tuli virne naamalle.

Niin vaan eihän se nyt rollaattori ollut nimeltään moinen vekotin, vaan sellainen pyörällinen potkuri, en tiedä onko niille parempaa nimeä olemassakaan, mutta kuitenkin hyvin hauskalta näytti
    Potkupyörää varmaan tarkoitat. Täälläpäin päästelee yksi hurjapää kahvat täristen 40+ vauhtia alamäkeen. Ei tuosta ole tainnut kukaan uskaltaa ohi mennä, kun sivusta seuraten näyttää siltä, että alkava resonanssi on päällä ja ei tiedä milloin vehje mennee kunnolla resonanssin ja hajoaa eteen. Hurjaa menoa.

Tuli muuten tästä mieleen..

..että tuo tyyppi saattoi olla asennevammainen alusta asti mutta joskus ei tapahtumaketjun kesken tiedä, että mikä teoista on ensimmäinen kiusanteko ja hyökkäys. Koska autolla (fillarilla, muumilla..) tapahtuu myös ihan vaan virheitä, vaikka meistä usein tuntuukin, että toiset tekee kiusaa tahallaan ja vain me itse virheitä.

Minulle on sattunut ainakin niin, että vaikka olisi "aina" skarppina seuraamassa muuta liikennettä ja sen esteettömyyttä, niin joskus on niin ajatuksissaan, että huomaa menneensä muiden tielle eikä voi sille enää mitään. Tuossa ko. steiner-gatessa voi olla kyse toki siitä, että hän näki, että olet tulossa eikä välittänyt. Mutta voi olla että hänelle kävi vahinko ja siitä rangaistuksen saatuaan poltti kääminsä. Se on melko yleinen tapahtumaketju. Ei enää paluuta.

Minä olen halunnut vuosikymmenten ajan auton katolle tai takalasiin viestin, jolla voi sanoa "ANTEEKSI", häpeäilmoituksen, en ensimmäistäkään vittuiluviestiä enkä haistatusta. Sillä voisi saada hyvää karmaa ympäristöön siitäkin, että seisoo keskellä Mannerheimintietä syystä, että vilkas jono pysähtyi sekunnissa ja onkin NYT itse niitä, keitä kiroaa päivittäin, että miksi vitun urpot ei voi jäädä odottamaan, jolleivät mahdu tielle..

Ensi alkuun ne lapset näki nyt sikailevan Hondamiehen tai sitten ne näkivät vahingon tehneen Hondamiehen, jota kopautettiin siitä. Entä jos me sen läheltä-pidin jälkeen vaan jatkettaisiin matkaamme emmekä tekisi maailmaan lisää vihaa? Sori, rauhankyyhkyksi vittuilivat jo joskus teininä, kun kyselin, että onko ihan pakko kostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Lapsiaan kouluun tuova vanhempi on ehkä eniten itseään täynnä oleva epeli jota maa päällään kantaa, eikä koulu näille paljoa pysty tekemään. Liikennemerkit, kiellot tai esteet ei näitä kiinnosta kun Mirja-Eemeli on saatava koulun etuovelle, mielellään tuulikaappiin asti, tuotua autolla. Muista lapsista tai tienkäyttäjistä viis. Tätä olen itsekin saanut koulun vieressä asuvana ja töiden puolesta koulujen pihoissa kuorma-autolla ajavana todistaa useaan otteeseen. Autot jätetään vaikka lastauslaiturin eteen siksi aikaa kun Kalle-Irmeli talutetaan luokkaan ja vaihdetaan opettajan kanssa kuulumisia, sitten tullaan naama punaisena raivoamaan kun kuski vain tekee työtään eikä kauluspaitäbättrefolk pääse kuormurin takia lähtemään. Koulun pihassa ei noudateta mitään varovaisuutta, ei nopeuden tai havainnoinnin puolesta. Jossain taisikin olla koulujen alkamisen alla tilastotietoa siitä, miten lapsiaan kouluun tuova vanhempi on suurin riski lasten koulutiellä.
    Tämä onkin yksi maailman suurimmista paradokseista, "espoolaisten on vietävä autolla lapset ovelle syystä, että tiellä on liian vaarallista, kun siellä on niin paljon autoja".

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •