Alkujaan tämän lähetti
Premnas
Tänään Kaarinassa ajoin ensin Lidlin liikennevaloista läpi ja sitte vähän vauhtia..vain kohta jarruttaakseni kun vastaan tuli mies, joka talutti kahta koiraa. Mies käveli tasan keskellä klv:tä ja koirat eri reunoissa siten, että miehen kädet olivat keskenään täysin ristissä. No hiljennän siinä sitten itekin keskelle kun en tiedä kummalta puolelta mennä ohi eli ei kummaltakaan. Mies katsoo suoraan mua päin, muttei tee mitään. Hiljennän melkein pysähdyksiin ja mies huomaa mut vasta kun on seuraavaksi itse vaarassa kävellä koirineen mua päin. Melkonen reaktio lähteä kiskomaan koiria äkkiä vasempaan reunaan, vaikkei mulla siinä vaiheessa ollut vauhtia enää lähes mitään kun olin melkein pysähtynyt. Ohi päästyäni olo oli ensin "mitähän hittoa", mutta mietin myös oliko koiranulkoiluttajalla kenties todella huono näkö, koska ei huomannut minua vaikka katsoi suoraan kohti.
Olin niin hämmentynyt koko valjakon ulkoilutyylistä että en edes kelloa tajunnut soittaa saati sanoa mitään.
Seuraavien liikennevalojen jälkeen oli kävelijä ihan keskellä klv:tä, soitin kelloa pari kertaa, ei tapahdu mitään. Sitten sanon "anteeksi" ja lähden valumaan ohi, jolloin kävelijä ilmeisesti havahtuu ja meinaa kääntyä suoraan päin. Puh.
Tollasta stranssissa koirien ulkoiluttamista olen havainnut ihmisillä jotka ovat liian kovan stressin alaisena, aivot heittää jonkin pakkolepomoodin päälle tjms.
Mua vastaan tuli mies ison kiväärin kanssa, sitten nainen vielä isomman kiväärin kanssa ja vielä kolmaskin mies pienemmän kiväärin kanssa, kun ajelin pientä väylää. En soittanut hätänumeroon, tervehdin ja yhden kanssa iskettiin enemmänkin juttua, vahvistui myös se mitä olen epäillyt, että karhujen vakioreitti kulkee alle 200m päässä kotiovelta.
Karhua metsästivät, kuulemma reilun 100m päässä oli tehty havainto useammasta yksilöstä ja yrittivät saada tähtäimiin niitä.
Jatkoin sitten siitä matkaani enemmän korpeen, jossa ei yli 10km matkalla ole mitään merkkiä asutuksesta, kun parin tunnin lenkin reitti nyt vaan menee sellaista reittiä.
Räminät ja nitinät on vaan hyvä juttu, tosin mutkaisiin alamäkiin kun laskin, niin huutelin että pois alta täältä tulee pyörä, tosin en minä sellaisissa paikoissa nähnyt tai kuullut mitään/ketään, muutamassa nousussa oli jotain kujokaulaisia tyhmiä lintuja jotka eivät lähteneet karkuun vaikka huutelin ja huidoin, vasta ihan lähellä suostuivat lähtemään lentoon, noita riittää täällä vaikka kuinka paljon, olisi muutamassa paikassa ollut kyllä niin nätti ampumapaikka, mutta ei se ole luvallista ajoneuvolla metsästää.
No, erämailla asiat on vaan hieman toisenlaisia.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit