HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 61 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1801
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Stan esimerkiksi taitaa suositella suhteellisen maltillisia paineita (35psi eli onko tuo nyt vajaa 2.5bar) kun renkaan nostaa paikalleen ja odottaa litkujen paikkaavan vuotavat kohdat.

    Eipä kyllä ole juuri koskaan tarvinnut laittaa pajoakaan yli 2barin paineita kun renkaat nostaa vanteelle. Yleensä tuossa 2.2bar kohdalla jo lopetan pumppaamisen ja muutan taktiikan: painetta reilusti pois jotta rengas on pehmeä ja käsin kiinni kohdasta mikä ei ole vielä noussut, pieni vääntö: Naps! Rengas nousee paikoilleen. Ja todella harvoin on mitään liukastetta edes välissä.

    Jos on hankala rengas eikä millään meinaa saada kylkiä paikkaantumaan niin makuuttaminen kyljellään kohtuullisilla (tai pienehköllä) paineilla on yleensä parempi kuin kovilla paineilla. Monesti paineen nosto avaa reiän uudestaan jossei litku ole vielä täysin kuivunut.

  2. #1802
    mutanaama Guest
    Vaahdon kanssa leikkiessä erittäin harvoin tarvitsee edes 1,5 bar paineita, kun kumi on jo kohdallaan.

  3. #1803
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    No ihan ensimmäiseksi tuo peruskysymys, että onko ust-vai joku muu kumi. USTit on mulla kaikki olleet tiiviitä heti alusta pitäen, jotkut kortonkikumit on saaneet sisurin sisäänsä ihan suosiolla.
    Hyviä vinkkejä kaikilta, kiitos. Selventäkääs vielä ensikertalaisille, onko jotain eroa onko kyseessä UST vai tubeless-ready? Stanin kehissä lukee tubeless-ready, kumeista en ole varma. Ne tuli pyörän mukana.

  4. #1804
    mutanaama Guest
    Ei kai noissa sen kummempaa eroa ole, ehkä tubelessready tarvitsee vannenauhan tai vaan sopivan venan. Tai sitten se on vain markkinointinimi. Jos kumissa lukee tubelessready tai ust, niin on varmasti suoraan litkutettavissa ja nousee vanteelle yleensä ilman kommervenkkejä.

  5. #1805
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Aikaisemmin 4 litkutusta sitten kirjoittelin jotta ilman saippualitkua nousee kanssa. No hankalampaa se on. ELI omia kantapäähuomioita
    1. saippuointi kyllä
    2. ylijäämälitkuja renkaan kyljessä /vanteella estää tehokkaasti vanteelle nousemisen. Kuiva on paras
    3. Stanin musta vannenauha/venttiilikumi suorana>> rengasraudalla renkaan reuna nauhan päälle
    4. teippi kuivalle vanteelle 28mm kumilla ja sisurilla 5bar paineilla 10 min. pitoa :avot:

  6. #1806
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Tubeless tiivistyy ilman litkuja.
    Tai pitäisi tiivistyä. Kaikki oikeat tubeless-renkaat eivät kuitenkaan ole tiivitä ilman lientä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  7. #1807
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Itse litkutus seuraavasti 14€ smart samien kanssa:
    Alkuun kokeilin ilman litkuja, miten pitää. Toinen piti, toinen vuosi kuin seula. Heti pitäneeseen laitoin suosituksen minimin litkua ja maksimipaineet. Vuotaneeseen vastaavasti suosituksen maksimäärän ja paineita samoin maksimit. Pyörittelya molemmille kyljille 2 minuuttia ja sen jälkeen ohjeen mukaisesti puoleksi tunniksi ämpärin päälle kyjelleen, Kyljen vaihto ja toiselle puolelle sama juttu, jonka jälkeen rengas alle, lyhyt koeajolenkki ja nukkumaan. Oli yön aikanana pitänyt niin hyvin, että aamulla sai päästää molemmista kumeista liiat ilmat pois, jonka jälkeen vain ajoa ja viikon parin välein paineiden tarkistus.

    En tiedä menikö oikein vai väärin, mutta tiiviit tuli. Ideana mulla tuossa menettelyssä oli että renkaan maksimipaineella (tai vähän yli) tungetaan litkut heti alkuun varmasti joka reikään. Tuntui toimivan, kun kohta 2000 km pysynyt "seulassa" ilmat sisällä.
    Kiitos tästä neuvosta! Käytin ämpärikikkaa, tosin sallituissa rengaspaineen rajoissa, ja toistaiseksi näyttäisi siltä että ilma pysyy sisällä. Jee!

  8. #1808
    Ihan vaan kommentiksi tänne että en voi suositella Fulcrum Red Power XL 29 vannetta tubeless käyttöön. Vedin stansin teipin vanteelle ja kaikki muut hienot valmistelut mutta ei ole mitään mahdollisuuksia kun ei millään tiivisty. Huomaa että vanne on vähän liian kapea ja väärän mallinen ja myös jostain luin että stansin rim stripillä vaan saattaisi noilla onnistua. Voi sitä tihkumisen määrää ja paineen karkailua

  9. #1809
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    161
    Tänään pistetty mavicin crosmaxx slr:iin maxxisiksen ikon tubeless ready renkaat, pitää hyvin ilmat sisällä ilman litkuja, kannataako kummiskin työntää ventiilistä litkut sisään? Koska renkaan paketissa lukee että käytettävä tiivistelitkuja. Ajattelin kokeilla näillä renkailla yhden lenkin, jonka jälkeen vaihdan ehkä maxiksen tubeless ardentit. Ei vaan ole kokemusta näistä tubeless ready renkaista, tubeless ardenteilla ajellut kyllä ilman litkuja ongelmitta.
    Eli kysyisin enemmän tietäviltä, päästääkö nämä tubeless ready ikonit ilmat pihalle lenkillä ilman litkuja?
    Lähde muokkasi tätä : 02.08.2013 at 22.20

  10. #1810
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lähde Katso viesti
    Eli kysyisin enemmän tietäviltä, päästääkö nämä tubeless ready ikonit ilmat pihalle lenkillä ilman litkuja?
    Jos paineet pysyy yön yli niin eipä se siitä miksikään lenkillä muutu. Kunhan painetta on lähtiessä sen verran ettei pääse "burppaamaan".

    Eri asia on sitten se, miten matka jatkuu kun raapaisee renkaan kylkeä terävään kiveen tai kulutuspintaan osuu jotain terävää. Ilman litkuja saa tehdä samaa jumppaa kuin sisäkumien kanssa, litkujen kanssa koko haaveria ei välttämättä edes huomaa. Koskaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  11. #1811
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Pitikö Continentalin BlackChili-kumeissa tehdä jotain taikatemppuja tubeless-virityksiin? Muistelen että olisi ollut jotain juttua.

    ---
    (RalliRanen tilalle pitänee alkaa harkita jotain pitävämpää syyskumia 29eriin. MK tai X-King voisi olla vaihtoehto kun saa 2.4-tuumaisina. Harmi vaan kun painavat kuin sika)


  12. #1812
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii-Pee Katso viesti
    Ihan vaan kommentiksi tänne että en voi suositella Fulcrum Red Power XL 29 vannetta tubeless käyttöön. Vedin stansin teipin vanteelle ja kaikki muut hienot valmistelut mutta ei ole mitään mahdollisuuksia kun ei millään tiivisty. Huomaa että vanne on vähän liian kapea ja väärän mallinen ja myös jostain luin että stansin rim stripillä vaan saattaisi noilla onnistua. Voi sitä tihkumisen määrää ja paineen karkailua
    ja kommentiksi tähän, että ko. vanne toimii vallan mainiosti juurikin tuon rim stripin kanssa. Renkaina on olleet (TLR) Rocket Ron ja Hans Dampf. Ajattelin kyllä ensi viikolla testata teipin avulla, mutta en ehkä sittenkään yritä.

  13. #1813
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitikö Continentalin BlackChili-kumeissa tehdä jotain taikatemppuja tubeless-virityksiin? Muistelen että olisi ollut jotain juttua.
    Oon ilman taikatemppuja saanut tiivistymään kaikki Continentalin RaceSport-kylkiset kumekset... Racesportit nyt ainakin on Black Chili Compoundilla, mutta en muista onko Protectionit.

    -Lauri

    EDIT: Köh, niin siis en tietystikään ole kokeillut kaikkia markkinoilla olevia Contin Racesportteja, vain Racekingistä ja Speedkingistä kokemusta.
    LJL muokkasi tätä : 09.08.2013 at 11.21
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1814
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitikö Continentalin BlackChili-kumeissa tehdä jotain taikatemppuja tubeless-virityksiin? Muistelen että olisi ollut jotain juttua.
    Jotkut ovat puhdistaneet renkaan sisäpinnan asetonilla muottisilikonista ennen asennusta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  15. #1815
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    87

    Re: Pahoja Tubeless ongelmia!

    kokeilin eilen ensimmäistä kertaa litkuttamista, kiekot bontragerin race discit tubelessina, siihe stanin yleisvena, stanin litkua ja renkaana käytetty contin mountain king mk2 protection black chilit (ei tubelessit).
    aluks näytti hurjalta ku tuikkas paineet sisää ni kyljistä alkoi tulemaa tihkumalla ainetta läpi. huljuuttelua ja kyljellään käyttöä tunnin ajan, yöksi pyörään kii, aamulla oli eturengas viel täysissä paineissa mut takarenksu oli tyhjä. no ilmaa täytee ja työmaalla kokeilee vesiastiaa ni vuoti venan juuresta iha sikana. kiristelin sitä, käytin irrallaa ja paikallee takas mut ei oikee näyttäs tiivistyvän. äske viel kertaallee jumpattu ja testikäytössä, ajetaa nyt muutama päivä ja pumppaillaa, kattoo josko se siitä alkas pitämää...
    sit vähä offtopiccina: hiukka huono tuntus olevan sivunappula nois ku ei tuu kyljestä yli ni hankaa kivet ilmeisen nopeesti kyljet huonoks mut mk1sen mountain kingin jälkee pito on aika hurjan paljon parempi.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  16. #1816
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0201346 Katso viesti
    ...hankaa kivet ilmeisen nopeesti kyljet huonoks...
    Totta, kun katsoo paljonko nappulat on kulunut, niin kyljen ei pitäisi olla tuon näköinen, eikä nappuloidenkaan kuuluisi repeillä irti.

  17. #1817
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Aattelin väsäillä kyklokiekkoihin kyklotubelessin.
    Käytössä on spessun roval pave kiekot ja captain cx gummit (ei 2bliss ready)
    Mietin että koska noi ei varmaan toimi rengas vasten vannetta systeemillä niin kokeilisin sisäkumighettoilua eli 24 tuumainen sisäkumi ja ulkokumi päälle.

    Onko kellään kokemusta cyclocross tubeless sähläämisestä? En jaksai ostaa tätä varten uusia kalliita ulkokumeja mut jos on pakko niin on pakko...

  18. #1818
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hakusanoilla Cyclocross tubeless tulee jotain. Vaikka tämä:http://www.bikeradar.com/road/gear/a...ocross--35885/
    Jos joskus itse pääsen sähläämään moisten kanssa niin Campan 2wayfit-kiekot ja Vittorian TNT cx-renkaat tulis mieleen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #1819
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    http://www.cxmagazine.com/going-tube...ecommendations

    Kokeilin Open Pro/Stan's tubeless set -yhdistelmää huonoin tuloksin. Yhden VPCX-"kisan" setti kesti juuri ja juuri, mutta juurakkoisemmissa paikoissa blurppaili sen verran, että joutui kerran pumppailemaan matkan varrella. En kuitenkaan luovuttanut ennen kuin muutamaa päivää myöhemmin asfaltilla tiukemmin kurvatessa eturengas blurppasi ilmat pihalle, jonka seurauksena eturengas alta ja lonkka ruvella. Päätinpä kuitenkin uskaltaa kokeilla vielä kerran ja nyt on työn alla kiekot Stan's Alpha 400 -vanteilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #1820
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Tää setti tulis enempi gravel grinding käyttöön eli jos lähtee mutkissa alta niin en tiiä onko kovin miellyttävä...

  21. #1821
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Totta, kun katsoo paljonko nappulat on kulunut, niin kyljen ei pitäisi olla tuon näköinen, eikä nappuloidenkaan kuuluisi repeillä irti.
    Contin MK2 ja XK profiileissa ei mielestäni ole mitään järkeä. Vanhassa MK1:ssä tuli reunanappulat 3mm yli molemmilla puolilla. Lisäksi Conti luokittelee vain Protection mallit tubeless readyiksi eli RaceSporttia ei. Kyllähän senkin saa toimivaksi mutta mulla burppas reunasta ja kyljet ei tahtonu tiivistyä millään. Muuten hienoa ainetta tuo Blackchili jota arvostan suuresti

  22. #1822
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Tää setti tulis enempi gravel grinding käyttöön eli jos lähtee mutkissa alta niin en tiiä onko kovin miellyttävä...
    Ainakin kannattaa valita rengas, jossa on mahdollisimman tiukka reuna. Uskoisin, että jos valitsee jonkun noista CX-magazinen listaamista vaihtoehdoista, niin ennuste on puolihyvä. Mä pitäydyn graveltouhuissa sisureissa, kun tykkään Clementin X'plor MSO -renkaista ja niissä reunat on niin löysät, että tuskin toimisivat edes tubeless-vanteilla. Staneille virittelen jotain krossirengasta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1823
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Olipa yllätys, kun tänään pumppasin ilmaa eturenkaaseen ja pumppua irroittaessa tuli ilmat pihalle. Luulin sielun löystyneen, mutta hämmästys oli suuri, kun koko venttiili tuli vanteesta läpi. tiiviste siinä venttiilivarressa oli ihan haperoa.

  24. #1824
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    [QUOTE=Cyklooppi;2064951]Perjantain ja lauantain olen äheltänyt cyclocrossariin tubelessia. Vanteina Fulcrum 3 (normi vanne, ei tubeless ready) ja Mavic Aksium, renkaina Spessun tracer pro ja Vittoria cross xg pro. Olen kokeillut molempia renkaita molemmille vanteille. Spessun vielä menee Aksiumille, mutta Vittoriaa on saanut tuupata vanteelle sormenpäät verillä. Aksiumiin jätin tehtaan vannenauhan ja yritin ilman Stanin teippiä ja myöhemmin myös teipin kanssa. Aksiumia en osannut saada toimimaan.

    Stanin konversio-paketin mukana tuli tota 12 mm teippiä. Stanin mukaan se on passeli crossi ja maantie käyttöä varten. Stanin videolla tosin käytetään maantievanteelle 21 mm teippiä. Tiedä sitten onko väliä... Alkoi tuo Stanin teippi useiden yritysten jälkeen vehenemään, joten korvasin sen sähköteipillä. Alkuun oli tosi hankalaa saada venttilin kohtaa toimimaan. Venttiilin kohta tuntui jäävän jotenkin liian ylös (en poraillut vanteesta venttilin reikää) ja vuoti jatkuvasti siitä kohtaa. Pistin venttiilin kohtaan vähemmän teippiä ja sain vuodon loppumaan.

    Lauantaina sain Fulcrumin toimimaan Spessun renkaan kanssa ja laitoin renkaan sisään yhden mitallisen litkua (riittääkö vai pitäisikö pistää enemmän). Vanteella kaksi kierrosta sähköteippiä. Yöllä oli kuitenkin paineet laskeneet reippaasti. Renkaassa on reikä, jonka litku kyllä tukkii hetkeksi, mutta jossain vaiheessa taas vuotaa. Tarvii varmaan paikata reikä renkaan sisäpuolelta? Lisäksi on yksi kohta vanteen ja renkaan välissä, josta ilmaa puskee pihalle, kun rengasta vääntelee. Tänään laitoin toiseen renkaaseen kolmannen kierroksen sähköteippiä ja litkut, katsotaan pitääkö ilmat yhtään paremmin. Joo on pahoja ongelmia. Olis varmaan loistava systeemi, jos vaan saa toimimaan. Kovin tuntuu tubeless topikki koskevan maastorenkuloita, eikä crossari käytöstä tunnu olevan kokemuksia. Olis mukava lukea niitäkin.[/QUOTE

    Viime viikonloppuna Fulcrum 3 ja Spessun Tracer pro antautuivat Silvolan mutaisilla ja kivikkoisilla poluilla. Takarengas burppas kunnolla ja tyhjeni, sisurilla piti ajella kotiin. Eturengas taasen toimi ihan moitteettomasti. Otin sähköteipit pois ja laitoin tilalle kiekan Stanin 21 mm teippiä ja renkaiksi Vittoriat. Renkaita sai vääntää vanteille, mutta jalkapumpulla sai helposti nousemaan. Paineet on pysyneet renkaissa, kertaakaan ei ole burpannut ja paineet olleet 2-2,4 välillä. Tuntuu toimivan hyvin. Harmittaa vaan kun noi Spessun renkaat oli ominaisuuksiltaan kaikin puolin loistavat ja 32 mm Vittoriat on vanteilla vain 30 mm (33 mm Spessut vanteilla 32 mm).

  25. #1825
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eri asia on sitten se, miten matka jatkuu kun raapaisee renkaan kylkeä terävään kiveen tai kulutuspintaan osuu jotain terävää. Ilman litkuja saa tehdä samaa jumppaa kuin sisäkumien kanssa, litkujen kanssa koko haaveria ei välttämättä edes huomaa. Koskaan.
    Jos renkaan kylki raapaisee terävään kiveen ja renkaan nimi on Schwalbe Racing Ralph tai Rocket Ron eikä kyseessä ole renkaan SnakeSkin -versio, litkut tulevat pihalle n. 99% varmuudella vuotokohtaa tukkimatta ja sisurin asentaminen kutsuu.

  26. #1826
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    [QUOTE=Cyklooppi;2078272]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Mavic Aksium, renkaina Spessun tracer pro ja Vittoria cross xg pro. Olen kokeillut molempia renkaita molemmille vanteille. Spessun vielä menee Aksiumille, mutta Vittoriaa on saanut tuupata vanteelle sormenpäät verillä. Aksiumiin jätin tehtaan vannenauhan ja yritin ilman Stanin teippiä ja myöhemmin myös teipin kanssa. Aksiumia en osannut saada toimimaan.

    Stanin konversio-paketin mukana tuli tota 12 mm teippiä. Stanin mukaan se on passeli crossi ja maantie käyttöä varten. Stanin videolla tosin käytetään maantievanteelle 21 mm teippiä. Tiedä sitten onko väliä... Alkoi tuo Stanin teippi useiden yritysten jälkeen vehenemään, joten korvasin sen sähköteipillä. Alkuun oli tosi hankalaa saada venttilin kohtaa toimimaan. Venttiilin kohta tuntui jäävän jotenkin liian ylös (en poraillut vanteesta venttilin reikää) ja vuoti jatkuvasti siitä kohtaa. Pistin venttiilin kohtaan vähemmän teippiä ja sain vuodon loppumaan.

    Lauantaina sain Fulcrumin toimimaan Spessun renkaan kanssa ja laitoin renkaan sisään yhden mitallisen litkua (riittääkö vai pitäisikö pistää enemmän). Vanteella kaksi kierrosta sähköteippiä. Yöllä oli kuitenkin paineet laskeneet reippaasti. Renkaassa on reikä, jonka litku kyllä tukkii hetkeksi, mutta jossain vaiheessa taas vuotaa. Tarvii varmaan paikata reikä renkaan sisäpuolelta? Lisäksi on yksi kohta vanteen ja renkaan välissä, josta ilmaa puskee pihalle, kun rengasta vääntelee. Tänään laitoin toiseen renkaaseen kolmannen kierroksen sähköteippiä ja litkut, katsotaan pitääkö ilmat yhtään paremmin. Joo on pahoja ongelmia. Olis varmaan loistava systeemi, jos vaan saa toimimaan. Kovin tuntuu tubeless topikki koskevan maastorenkuloita, eikä crossari käytöstä tunnu olevan kokemuksia. Olis mukava lukea niitäkin.[/QUOTE

    Viime viikonloppuna Fulcrum 3 ja Spessun Tracer pro antautuivat Silvolan mutaisilla ja kivikkoisilla poluilla. Takarengas burppas kunnolla ja tyhjeni, sisurilla piti ajella kotiin. Eturengas taasen toimi ihan moitteettomasti. Otin sähköteipit pois ja laitoin tilalle kiekan Stanin 21 mm teippiä ja renkaiksi Vittoriat. Renkaita sai vääntää vanteille, mutta jalkapumpulla sai helposti nousemaan. Paineet on pysyneet renkaissa, kertaakaan ei ole burpannut ja paineet olleet 2-2,4 välillä. Tuntuu toimivan hyvin. Harmittaa vaan kun noi Spessun renkaat oli ominaisuuksiltaan kaikin puolin loistavat ja 32 mm Vittoriat on vanteilla vain 30 mm (33 mm Spessut vanteilla 32 mm).
    Sähköteippi ei voi olla hyvä vannenauhaksi, varmasti venyy maailman tappiin ja vuotaa nestettä nipan reijät täyteen>> painoa lisää. Stanin kapeampaa voi laittaa ns. vierekkäin. Tuossa ( sähköteipissä) on se vaara, että saa aloittaa alusta.
    Itse sain aksiumit toimimaan 42mm krossirenkailla kun tein pohjatyöt huolellisesti ( toisen 2x). Käytin leveämpää ja kun se loppui kapeampaa stanin teippiä sekä niitä stanin venttii-kumirinkuloita. Nyt en ole lisännyt ilmaa 3-4 viikkoon ja paineet hyvät

  27. #1827
    Rattikelkka Guest

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Pari kysymystä stanin litkuista:

    1. Kun vaihdan litkutetun kesärenkaan syysrenkaaksi ja talvella sitten nastarenkaaksi voiko/saako tuota vanhaa litkua hyödyntää vai onko parempi laittaa aina uudet litkut renkaaseen?

    2. Pitääkö kesä/syksyrenkaat käsitellä jotenkin talvisäilytystä ajatellen? Vanhojen litkujen poisto ja puhdistaminen rätillä riittää?

    3. Miten ihmeessä tuo stanin litku toiimii eli miksei se kovetu renkaan sisällä ? Jotain tekemistä paineen kanssa vai miten se onnistuu kovettumaan juuri reiän paikalle?

  28. #1828
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rattikelkka Katso viesti
    Pari kysymystä stanin litkuista:

    1. Kun vaihdan litkutetun kesärenkaan syysrenkaaksi ja talvella sitten nastarenkaaksi voiko/saako tuota vanhaa litkua hyödyntää vai onko parempi laittaa aina uudet litkut renkaaseen?

    2. Pitääkö kesä/syksyrenkaat käsitellä jotenkin talvisäilytystä ajatellen? Vanhojen litkujen poisto ja puhdistaminen rätillä riittää?

    3. Miten ihmeessä tuo stanin litku toiimii eli miksei se kovetu renkaan sisällä ? Jotain tekemistä paineen kanssa vai miten se onnistuu kovettumaan juuri reiän paikalle?
    1:Uudet litkut

    2.poisto ja puhdistus

    3.Ei se saa kovettuakaan sinne sisälle ja siinä litkussa olevat partikkelit tukkii pienet reiät.

    4.muista aina ravistaa hyvin purkkia ennen kuin otat sitä purkista.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  29. #1829
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    1:Uudet litkut
    Tapa se on tuokin. Itse olen imaissut ruutalla litkut pois ja pistänyt stanin litkupulloon takaisin. No problems so far.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  30. #1830
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Tapa se on tuokin. Itse olen imaissut ruutalla litkut pois ja pistänyt stanin litkupulloon takaisin. No problems so far.
    Hyvä tapa mutta millä imurilla saat ne tukkivat partikkelit sieltä renkaasta takaisin purkkiin.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •