HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 58 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1711
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    15
    Eli ei ihan tavatonta. CRC suostui hyvittämään molemmat kumit. Jospa seuraavaksi ottaisi ihan UST mallit, ainakin aikaisempien vuosien versiot on kestäneet hyvin.

  2. #1712
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wibzu Katso viesti
    Eli ei ihan tavatonta. CRC suostui hyvittämään molemmat kumit. Jospa seuraavaksi ottaisi ihan UST mallit, ainakin aikaisempien vuosien versiot on kestäneet hyvin.
    Tai vaihtaa merkkiä

  3. #1713
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Seutula
    Viestit
    207
    Tuli nyt eteen ensimmäinen tubeless-ongelma, eli Stanin teippi oli irronnu noin 10cm matkalta vuoden paikallaanolon jälkeen. Onko tuollainen irtoaminen yleistäkin? Itsellä mahdolliseksi aiheuttajaksi tulee mieleen, että pyörä jäi talon eteläseinustalle kuumimpaan paahteeseen. Liima oli auki paisteen puolelta, eli olisko tuo vanne lämmenny auringonpaahteessa niin että liima antoi periksi?

  4. #1714
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Joko se on kuumuus, tai sitten teippiä ei alun perinkään asennettu huolellisesti. Eipä noita ilmiöksi asti käsittääkseni irtoile, kun jengillä on jos jonkinmoista tubeless-ongelmaa, mutta teipin irtoamisesta kuulee harvoin.

  5. #1715
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Litkut lensi hyvällä paineella mm. vaimon käsilaukkuun:


    -Lauri
    Tähän taannoiseen Crossmax SLR:n räjähdykseen liittyen - sain tänään Canyonilta vastauksen, johon ainakin itse olen tyytyväinen ottaen huomioon kaikki seikat sekä sen, että 2 vuotta sitten ostin:

    "Dear Mr. Laine,

    thank you for sending your rear wheel.

    Mavic made an estimate for the costs to rebuild the wheel. Guarantee was denied. They suppose a previous damage on the wheel, but will offer the repair for a special price. Costs for the repair are € 175. Due to the costs for the repair we would like to offer a free shipping back to Finland, too. Please contact us to proceed with the repair."

    Tosin melkein samaan hintaan tulee kuntoon kuin jos olisin ostanut irtokehän Componentsista ja rihtauksen Suomesta. Mutta kokonaan uusi irtokiekko olisi maksanut noin 450€.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #1716
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Tuo kuva räjähtäneestä Crossmaxista on kyllä monella tapaa hieno. Peukkua täytyy antaa erittäin munakkaasta toiminnasta litkuttaa kiekkoja aivan vaimon käsilaukun vieressä ja arvatenkin olohuone/eteinen akselilla.
    Itsellä litkuhommat pysyvät autotallissa tai hätätapauksessa kylpyhuoneessa ylimääräisten roiskeiden haittavaikutusten välttämiseksi.

  7. #1717
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ No joo... Oli kyllä tyhmintä ikinä tehdä homma työhuoneessa, mutta kun ei ollut koskaan aiemmin sattunut vastaavaa, niin ei osannut varautua. Se mikä ei tallentunut jälkipolville oli aivan järkyttävän kova pamaus, ja meidän herkkä paimenkoira otti asian todella raskaasti. Se edelleen käyttäytyy hyvin kummallisesti kun pumppaan renkaisiin ilmaa Mutta koiran elinikäistä traumatisoitumista lukuun ottamatta loppu hyvin, kaikki hyvin tässäkin hommassa.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #1718
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Mites tota, kun oli Apline-kehillä 1,8bar paineita ja RoRot + Stanin liejut...
    Kahdessa viikossa paineet laskenu 1,0bariin. On ilmeisesti aivan normaalia?

    Ai niin ja peukut LJLn nostopaineille!
    - Numismaatikko -

  9. #1719
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FRE_A_K Katso viesti
    Mites tota, kun oli Apline-kehillä 1,8bar paineita ja RoRot + Stanin liejut...
    Kahdessa viikossa paineet laskenu 1,0bariin. On ilmeisesti aivan normaalia?

    Ai niin ja peukut LJLn nostopaineille!
    Ei mielestäni mitään ihmeellistä. Mulla stanin alpinet ja erilaisia renkaita (racekingejä) litkuilla siinä päällä, jotkut päästää aluksi vähän enemmän jotkut vähemmän ilmaa. Kyllä tarkistan ennen lenkille lähtöä aina paineet ja korjaan jos on tarvetta. Ajan mittaan jopa ei-TL-readyt kumit kuten Raceking Racesport on tiivistyneet niin ettei paineet laske pitkänkään ajan kuluessa.

    Nostopaine oli noin 2,5bar tuon räjähdyksen sattuessa. Ei tullut mitään yllä olevan sähköpostin sisältöä enempää infoa mistä voisi johtua. Koska omaakin vikaa varmaan (venttiilin kiristäminen ja kuumailmapuhallus) oli niin olen tuohon alle 200€ korjauskuluihin tyytyväinen. Mutta en enää Maviceja tämän jälkeen hanki, hiton hankalat verrattuna esim. Stanin kehiin kun pitäisi jotain korjata.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #1720
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Kuinka huvin toimii Rocket Ron (tubeless ready) ja Crosmaxx ST (UST) yhteen? Mulla on vanhaa Schwalben Doc Blueta (ennen kuin siitä tuli tubeless conversion versio). Onko kukaan koittanut litkuttaa tuolla?

  11. #1721

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Tähän mennessä helpoin tubeless ready -renkaan laitto oli eilen spessun S-works Renegadet. ekana laitoin etukiekkoon paineilmalla ja kun meni niin helposti eikä vuotanut mistään niin kokeilin takakiekkoon jalkapumpulla. Eikä tarvinnut kuin normaali ripeä pumppaus ja nousi hyvin vanteelle. Litkuja ei tullut ulos mistään ja aamulla vielä hyvin paineet sisällä. Harmi ettei ole tullut aiemmin kokeiltua spessuja.
    Sama kokemus Spessun Butcher 2.3:sesta ja Stanin Flow:t.. Pumppailin ihan rennosti jalkapumpulla ja niin vaan lähti heti napsumaan, pidän myös renkaasta muutenkin kesti hienosti kuuden päivän enduro seikkailut ranskassa.

  12. #1722
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Juuri tein vaimon cubeen tubelekset.Renkaina Schwalben rapid robit.
    Eturengas oli melkoinen reikäjuusto.Paineen lisäyksen välissä kun pyöritteli ja ravisteli niin sai vuodon asettumaan. Sitten kun nosti paineita niin alkoi vuotamaan monestakin kohtaa sivuilta...ei kuitenkaan vanteen ja renkaan saumasta. Takarenkaassa ei niin pahoja ongelmia ollut. Josko tuo tuosta asettuisi.

  13. #1723
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Nonni

    Venttiiliä (stan) asentaessa katselin että painuu aika pohjaan, tiivistekartion loppuun. Nyt oli takarengas tyhjä ja venttiili livennyt sisä ja ulkokehän väliin vanteissa alunperin ollu sisuri jossa schrader venttiili. Ilmeisesti stan ei ole näille yhteensopiva. Täytyy huomenna palauttaa sisureille hmpf...
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #1724
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Koillis-Vantaa
    Viestit
    211
    Hirveetä pienen ihmisen pelottelua tämä ketju! Lähdin kauhusta kankeena sukeltamaan tubeless-maailmaan Bontragerin vehkeillä. Vanteina Duster Tubeless-ready vannenauhoilla ja renkaina XDX 2.4 TLR. Asennus hoitui hämmästyttävän helposti. Hienosti napsui (huonolla) jalkapumpulla vanteelle ja tiivistyi heti. Edes liukastetta ei tarvittu. Ainoa kikka mitä käytin oli renkaan nostaminen ensin sisäkumin avulla, muuta venkoilua ei vaadittu.
    www.ajokoiralaika.blogspot.com

  15. #1725
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomH79 Katso viesti
    Nonni

    Venttiiliä (stan) asentaessa katselin että painuu aika pohjaan, tiivistekartion loppuun. Nyt oli takarengas tyhjä ja venttiili livennyt sisä ja ulkokehän väliin vanteissa alunperin ollu sisuri jossa schrader venttiili. Ilmeisesti stan ei ole näille yhteensopiva. Täytyy huomenna palauttaa sisureille hmpf...
    NoTubes näkyy vielä myyvän Problem Solver -venaa, joka sopii 8,5 milliselle venttiilinreiälle. Osa ei maksa paljoa, postikuluista ei tietoa.

    http://www.notubes.com/Stans-Standar...r-P624C16.aspx
    H. Moilanen muokkasi tätä : 19.07.2013 at 08.46 Syy: linkki lisätty
    Holokki auki ku H. Moilane.

  16. #1726
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hirveetä pienen ihmisen pelottelua tämä ketju!
    Niin on!
    Pojan 29 crossridet ynnä Nobby Nic/Rocket Ron evot litkutettiin Schwalben nesteellä. Nobby tiivistyi laakista, Ron vei pikkasen aikaa. Kun oli kompressori käytössä niin sillä. Piece of Cake.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #1727
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    NoTubes näkyy vielä myyvän Problem Solver -venaa, joka sopii 8,5 milliselle venttiilinreiälle. Osa ei maksa paljoa, postikuluista ei tietoa.

    http://www.notubes.com/Stans-Standar...r-P624C16.aspx
    Joo tollaset ne tarvii. Ja tosin noita rapid robeja en ala enää litkuttelemaan. Sen mitä vena kesti paikallaan niin ajon aikana lensi litkut kaareessa renkaan kyljistä vähän väliä. Ne kun tyhjenee maastoon niin akka käy kuumana kuin lettupannu
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #1728
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomH79 Katso viesti
    ajon aikana lensi litkut kaareessa renkaan kyljistä vähän väliä
    Öö what?? Siis litkut kaaressa kudoksesta *spryits* läpi? Video tai muuten en usko. Olis kyllä näky jos oikein asian ymmärsin.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #1729
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Niin eli litkuttelun jälkeen ajelin fillarilla lähi tietä ees taas niin vähän väliä kuului sihinä ja pihinä ja litkua tuli sumuna ulos aika reilusti.Se paikkaantuo hetken kuluttua mutta hetken päästä sitä tuli muualta vain ja ainoastaan kyljistä. Omat ardent exo protectionit ei tolleen käyttäytyneet eivätkä muutenkaan vuotaneet tippaakaan.
    Joojoo..ehkä tuo "lensi kaaressa" oli liioiteltu sana valinta mutta en silti enää edes koita noille rapid robeille litkutella.
    Hankin vaimolle uudet venat ja samat ardentit kuin itsellä niin toiminee kuten itsellä.

    Luin kyllä netistä että nuo rapid rob renkaat on toimineet hyvin litkuilla mutta tässä osoitteessa ne vuoti kuin seulat.

  20. #1730
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Perjantain ja lauantain olen äheltänyt cyclocrossariin tubelessia. Vanteina Fulcrum 3 (normi vanne, ei tubeless ready) ja Mavic Aksium, renkaina Spessun tracer pro ja Vittoria cross xg pro. Olen kokeillut molempia renkaita molemmille vanteille. Spessun vielä menee Aksiumille, mutta Vittoriaa on saanut tuupata vanteelle sormenpäät verillä. Aksiumiin jätin tehtaan vannenauhan ja yritin ilman Stanin teippiä ja myöhemmin myös teipin kanssa. Aksiumia en osannut saada toimimaan.

    Stanin konversio-paketin mukana tuli tota 12 mm teippiä. Stanin mukaan se on passeli crossi ja maantie käyttöä varten. Stanin videolla tosin käytetään maantievanteelle 21 mm teippiä. Tiedä sitten onko väliä... Alkoi tuo Stanin teippi useiden yritysten jälkeen vehenemään, joten korvasin sen sähköteipillä. Alkuun oli tosi hankalaa saada venttilin kohtaa toimimaan. Venttiilin kohta tuntui jäävän jotenkin liian ylös (en poraillut vanteesta venttilin reikää) ja vuoti jatkuvasti siitä kohtaa. Pistin venttiilin kohtaan vähemmän teippiä ja sain vuodon loppumaan.

    Lauantaina sain Fulcrumin toimimaan Spessun renkaan kanssa ja laitoin renkaan sisään yhden mitallisen litkua (riittääkö vai pitäisikö pistää enemmän). Vanteella kaksi kierrosta sähköteippiä. Yöllä oli kuitenkin paineet laskeneet reippaasti. Renkaassa on reikä, jonka litku kyllä tukkii hetkeksi, mutta jossain vaiheessa taas vuotaa. Tarvii varmaan paikata reikä renkaan sisäpuolelta? Lisäksi on yksi kohta vanteen ja renkaan välissä, josta ilmaa puskee pihalle, kun rengasta vääntelee. Tänään laitoin toiseen renkaaseen kolmannen kierroksen sähköteippiä ja litkut, katsotaan pitääkö ilmat yhtään paremmin. Joo on pahoja ongelmia. Olis varmaan loistava systeemi, jos vaan saa toimimaan. Kovin tuntuu tubeless topikki koskevan maastorenkuloita, eikä crossari käytöstä tunnu olevan kokemuksia. Olis mukava lukea niitäkin.

  21. #1731
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Niin ja tietysti foorumi oli eilen kaput, ei voinut edes apuja kysellä

  22. #1732
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Stanin konversio-paketin mukana tuli tota 12 mm teippiä. Stanin mukaan se on passeli crossi ja maantie käyttöä varten. Stanin videolla tosin käytetään maantievanteelle 21 mm teippiä. Tiedä sitten onko väliä... Alkoi tuo Stanin teippi useiden yritysten jälkeen vehenemään, joten korvasin sen sähköteipillä. Alkuun oli tosi hankalaa saada venttilin kohtaa toimimaan.
    Teipin tulee kunnolla peittää nippelien reijät, jos reikien molemmille puolille tulee vain joku milli teippiä niin voi vuotaa aika herkästi. Kehän sisäleveys on optimaalinen teipin leveys.

    Sähköteippi on todella huonoa vannenauhaa. Se venyy todella paljon ja siinä on heikko liima. Esim Gorilla teippi toimii kuulemma ghetto virityksistä parhaiten.

  23. #1733
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    ...Sähköteippi on todella huonoa vannenauhaa. Se venyy todella paljon ja siinä on heikko liima...
    Saattaa hetken kestää, mutta erittäin todennäköisesti puhkeaa nippelinreijästä auringossa lämmetessä.
    Stanin teipissä on liima joka ei pehmene kastuessaan sekä riittävä vetolujuus.

  24. #1734
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Fulcrumissa ei ole nippelin reikiä vanteen sisäpuolella, siksi uskalsin sähköteippiä laittaa, vaikka onhan tuo Stanin teippi ihan eri luokkaa. Ehkä käyn ostamassa tuota Stanin 21 mm leveetä teippiä. En vaan ymmärrä miksi paketissa on mukana tuota kapeeta luiroa.

  25. #1735
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Minkä takia laitat teippiä tubeless-vanteelle?

  26. #1736
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Minkä takia laitat teippiä tubeless-vanteelle?
    No ei oo mullakaan muuta teippiä vanteissa gu ulkopuoliset mainos teippaukset ja nekin turhaan.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  27. #1737
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Kuten tossa aikaisemmin kirjoitin, kyseessä on normi vanne, ei tubeless ready. Fulcrumin kolmosissa vaan ei ole nippelin reikiä. Teippiä laitoin siksi, että sain sillä noi reunat tiiviimmiksi.

  28. #1738
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Se teipin ei ole tarkoitus tiivistää muutakuin nippelinreijät normivanteista, tiivistyminen vanteen ja renkaan välissä tapahtuu litkulla.
    Ylimääräisestä teipistä tuskin on muuta kuin haittaa.

  29. #1739
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Teipin tarkoitus on ymmärtääkseni myös nostaa vanteen keskikohtaa, jos se on kovin syvä ja silloin se auttaa myös renkaan asettumista.

    Tänään kävin ajelemassa ensin lähimaastossa hakemassa tuntumaa. Renkaat toimivat hyvin, joten pari tuntia meni ajellessa Hertsikan ja Hallainvuoren polkuja. Kaksi kertaa rengas burppas kivikkopoluilla, mutta muuten toimi aivan loistavasti. Huomattavasti pehmeämpää ajoa ja pystyi ajamaan paremmin "läpi" paikoista, joissa aiemmin on joutunut keventämään huomattavasti enemmän. Jos tubeless hommat toimii, niin jatkossa sisurit kulkee vain varalla paidan taskussa.

  30. #1740
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Ei tule hyvä jos teippi ei ole kiinni max isolta alalta. Eli kannattaa mielestäni painaa aina kiinni sisurilla ensin, koska jälkeenpäin korjailu ei onnistu kun kaikki paikat täynnä lateksilitkua. Itsellä vuosi aksiumin liitossauman kohta ja sen sain kuntoon vanteen täysleveällä teippauksella saumakohdassa +-5cm. Nousevaa osaa ei tietysti.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •