Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
Ei selvinnyt, jarrut keitti loppulaskussa. 140 mm kevennyslevy takana oli liian pieni (oma moka) ja kaikki tehot katosivat loppulaskun jyrkimässä kohdassa siinä puolessavälissä. Oli aika kuumottava hetki, kun pyörä ja kuski tulivat alas vapaassa pudotuksessa vauhdin kiihtyessä holtittomasti. Siinä ehti vain tajuta, että kohta voi käydä oikeasti huonosti ja pelottikin jonkin verran. No erittäin pikaisen ajattelutyön tuloksena vedin pyörän täydestä vauhdista nurtsille juuri vähän ennen kuin lasku loppuu ja kääntyy oikealle.
Utelisin minkä merkkinen jarru kyseessä, koska itsellä jarruina Avid XX ja 140 mm takalevy 29" pyörässä eivätkä jarrut häipyneet. Tosin tapoin enimmät vauhdit etujarrulla.

Hieno tapahtuma jälleen kerran, vaikka äkkiä kahtoen tuota lähtökarsinan ruuhkaa vois ajatella, että alakaa ahistamaan tuollainen sumppu. Eipä ahdistanut, sillä ainakin ykkösryhmän parinsasadan kuskin keulaporukkassa ajo oli todella jouhevaa. Ainut pieni ruuhkasta johtuva hidastelu Kinahmi ykkösen juurella. Tietä saatiin ja annettiin hyvässä yhteisymmärryksessä. Pientä jänskätystä aiheutti takavaihtaja, johon oli ilmeisesti osunut joku "päivityskeppi" ja haukannut puolet ylemmästä vaihtajan rissasta. Tai sitten se oli paarma... Samassa rytäkässä särkyi pakan ja pinnojen välissä oleva muovilevy, joka sitten pyrki takertumaan pakkaan tehden pyörästä fixin. Rahasmäen jälkeiset alamäet piti polkea jarrut päällä kun pelkäsin ketjujen sotkeentuvan rattaiden ympärille. Kelihän oli mitä parain näin ikämiehelle, kun ei tarvinnut alakaa säätämään irtohihojen kanssa.