HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 67 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #1981
    Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Mulla semmonen käsitys yleensä että miespyöräilijät tietää kummalla puolella ajetaan kelviä
    Ei olla klv:llä, mutta lisää poikkeuksia: sekä maanantai- että tiistaiaamuna pyöräili vastaan väärällä puolella vastaan eri mies Ruukinrannantietä Espoossa. Maanantain tyyppi mulkaisi vihaisesti, kun pysyin oikeassa laidassa. Tiistain ajelija tajusi sentään vaihtaa puolta. Pitäisi varmaankin odottaa mielenkiinnolla keskiviikon työmatkaa

  2. #1982
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Myöskään nöyryytysnappien suunnittelijoille ei tunnu olevan aina oikein selvää kummalla puolen tietä pyöräilijän tulisi kulkea, sen verta paljon noita nöyryytysnappeleita on viljelty pyöräteiden vasempaan laitaan...
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  3. #1983
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Ajelin tänään Espoossa Tapiolassa ja suunnistin Matinkylä viittojen mukaan toiveena päästä Merituulentielle. Garden hotellin jälkeen tuli vielä klv viitta "Matinkylä" osoittaen suoraan ostarille. Edellä ajavakin paineli sinne lastenvaunuramppeja pitkin, niin minäkin sitten perässä. Sen jälkeen olikin mielenkiintoista yrittää löytää ulos labyrintistä ja päädyin Pohjantielle. Siitä sitten cc tyyliin ison tien yli ja Merituulentielle.
    Tämän jälkeen saikin ihmetellä Espoon vimmaa käyttää teräväviisteisiä kanttareita joka keleen risteyksessä.

  4. #1984
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    176
    Olen tuosta Tapiolanläpiliikenteestä pariin otteeseen kysellyt viralliselta taholta, että miten siellä kuuluisi ajaa ja miksei sitä voisi jotenkin merkata. Mitään vastausta ei ole kuulunut sen paremmin kuin merkkejäkään. On kyllä ihan persiistä ja kannattaisi kiertää, ellei se olisi parin kilsan lisä työmatkalla.

  5. #1985
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vääräjalka Katso viesti
    Olen tuosta Tapiolanläpiliikenteestä pariin otteeseen kysellyt viralliselta taholta, että miten siellä kuuluisi ajaa ja miksei sitä voisi jotenkin merkata.
    Ottaen huomioon että kyse on Espoosta, niin virallinen lähtökohta lienee, että sieltä pitäisi pyöräillä Vantaalle ja olla tulematta enää takaisin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  6. #1986
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    ^Älähän nyt! Onhan tuolla Tapiolan labyrintissäkin pyörän taluttaminen oikein erikseen sallittu. Miten ystävällinen ele pyöräilevää kansanosaa kohtaan!

  7. #1987
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Ainakin se pyörän taluttamisen Tapiolassa salliva kyltti taitaa olla kaikkien asetuksien mukainen (vaikkakin oikeusvaikutuksiltaan melko rajoitettu).

    Samaa ei voi sanoa eräästä Helsingistä löytyvästä lisäkilvestä, jonka mukaan polkupyörää olisi talutettava pyörätiellä...
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #1988
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    ^Älähän nyt! Onhan tuolla Tapiolan labyrintissäkin pyörän taluttaminen oikein erikseen sallittu. Miten ystävällinen ele pyöräilevää kansanosaa kohtaan!
    Taluttamisen sallimiskyltti jäi kyllä itseltä noteeraamatta, mutta eipä tuo ajamista haitannut.

  9. #1989
    Pokkitörmän risteyksessä Oulussa oli tällä viikolla liikennevalot remontissa, eivätkä ne olleet käytössä. Merikosken silloilta ajo pyörätien jatketta pitkin Kajaaninkadulle ja siitä eteenpäin Oikokadulle oli tällöin hyvin haastavaa, sillä Tuirasta tulleet Aleksanterinkadulle kääntyvät ajoneuvot eivät monestikaan väistäneet väistämisvelvollisuudestaan huolimatta kevyttä liikennettä. Tuo seutu on muutenkin yksisuuntaisine pyöräteineen melko vaarallinen. Siltojen kevyen liikenteen väylät ovat niin kapeat, ettei sinne mahdu moneen paikkaan kahta pyörää rinnakkain. Sitä kuitenkin tapahtuu usein, koska yksisuuntaisuudesta ei olla tietoisia.

  10. #1990
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Tampereen Koulukadun pyörätiellä oli pyöräilijän ja autoilijan välinen kolari lähellä. Pitkä farmarivolvolla ajanut autoilija pysäköi autoaan ahtaaseen paikkaan ja joutui koukkaamaan pyörätien puolelle pysäköintisuoritusta tehdessään. Kuski ei vaan muistanut tai halunnut katsoa kulkeeko kukaan siellä pyörätiellä samaan aikaan. Itse ajoin samaan suuntaan kuin auto ja vastaan tuli poika pyörällä ajaen. Poika ajoi onnekseen hyvin hitaasti. Muuten olisi kolahtanut. Niin yllättävä oli Volvokuskin temppu.

  11. #1991
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Kun Larussa korjataan sitä Maamolahdentien siltaa, niin siinä on vain yksi kaista ja kapea (n. 1 m) suoja-aidalla erotettu jalkakäytävä käytössä. Selkeät liikennemerkit ja valo-ohjaus ovat olleet suurimmalle osalle pyöräilijöitä ylivoimaisia ymmärtää. On tungettu sillalle punaisilla valoilla tai ajettu siinä kapeassa jalankulkurännissä. Tänään oli ilmestynyt iso kyltti jossa luki: Pyöräilijöiden noudatettava liikennevaloa tai talutettava pyörä jalkakäytävällä. Oikein hävettää olla pyöräilijä!

  12. #1992
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uusin jäsen Katso viesti
    Tuo seutu on muutenkin yksisuuntaisine pyöräteineen melko vaarallinen. Siltojen kevyen liikenteen väylät ovat niin kapeat, ettei sinne mahdu moneen paikkaan kahta pyörää rinnakkain. Sitä kuitenkin tapahtuu usein, koska yksisuuntaisuudesta ei olla tietoisia.
    Miten tuo yksisuuntaisuus ilmoitetaan liikennemerkein, tai siis pitäisi ilmoittaa? Jättämällä toisesta päästä pyörätien/klv:n merkki pois? Silloinhan yksisuuntaisuus tulee ilmi vasta seuraavassa risteyksessä tai tien loppuessa.

    [edit] Tässä ketjussa asiasta oltiinkin keskusteltu. Jos Oulussa Merikosken siltaa muutaman sadan metrin ajon jälkeen tekee u-käännöksen niin rikkoo lakia, vaikka yksisuuntaisuutta ei voi millään tietää?
    Kuupo muokkasi tätä : 20.06.2013 at 12.57

  13. #1993
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    ^^Olisko Katajaharjuntie? Siellä tuollainen kyltti on ollut jo hyvän aikaa. Aika moni ajaa sen jalkakäytäväpätkän, mikä ei tietenkään oikein natsaa. Toisaalta valot tuntuu toimivan vähän miten sattuu; kertaalleen kun oli lähdössä vihreillä ylittämään niin vastaan tunki autoletka jolla arvatenkin myös oli ollut vihreä valo. Ehkä niiden valojen ohjaus ei noteeraa pyöräilijää, muita ei mun suunnasta ollut tulossa.
    Kieltämättä just sellainen paikka, jossa liikenne-etiketti punnitaan.

  14. #1994
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Maamonlahdentiellä (joo Katajaharjuntiellä on samanlainen pemoht) ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia saada fillarilla vihreää valoa, vaihtuu vielä yleensä parissa sekunnissa (paitsi tietysti jos joku on tulossa vastaan).

    Tukholmassa tosin olen nähnyt vastaavan mutta lisäkilvellä ettei koske pyöriä...
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  15. #1995
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Joku tukeva keski-ikäinen skootterihenkilö urpoili tänään Konalassa… heppu oli ohittamassa omaan suuntaansa (minua vastaan) ajavaa pyöräilijää—kurvissa tottakai—niin että minulle jäi hieman alle 50 cm tien laitaa. Hidastamaan ohittaakseen vasta kohtaamisen jälkeen hän ei toki pystynyt, joten levitin siinä käsiä kysymyksenä sen verran kuin pystyin. Herra sitten korjasi ajolinjaansa sen verran minua kohti että sai vielä taustapeilinsä osumaan sormenpäihini…

  16. #1996
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    eilen illalla lenkiltä palatessa mopoauto ja skootteri tulee suoraan suojatien päälle kun olen ylittämässä tietä vihreillä valoilla. onneksi itse ajoin ylämäkeen niin ei ollut vauhtia paljoa. peukkua piti näyttää.

  17. #1997
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Miten tuo yksisuuntaisuus ilmoitetaan liikennemerkein, tai siis pitäisi ilmoittaa?
    Juridisesti tämä on hieman hämärä asia, sillä tuota pyörätien yksi- tai kaksisuuntaisuutta ei ole määritelty Tieliikennelaissa, Tieliikenneasetuksessa tai Liikenneministeriön päätöksessä liikenteen ohjauslaitteista.

    Yleinen käytäntö Suomessa tuntuu olevan, että pyörätiet ovat kaksisuuntaisia, mutta tämä tuntuu perustuvan enemmänkin tapaan ja yleiseen käytäntöön kuin varsinaiseen lainsäädäntöön. Tieliikenneasetus tosin tuntee kaksisuuntaisesta pyörätiestä kertovan lisäkilven, jota voidaan käyttää risteävää tietä kulkevien ajoneuvojen varoittamiseen näiden tullessa väistämisvelvollisena risteykseen.

    Liikenneviraston ja kuntaliiton suunnitteluohjeissa (jotka ovat pelkkiä suosituksia) todetaan ajosuuntien merkitsemisestä seuraavaa:

    - "Kaksisuuntainen pyörätie merkitään kumpaankin päähän sijoitetulla merkillä. Yksisuuntainen pyörätie merkitään vain ajosuuntaan, lisäksi käytetään kulkusuuntaa osoittavia tiemerkintöjä."

    -"Ajokaistanuolella osoitetaan jalkakäytävällä ja pyörätiellä kulkusuuntaa. Kulkusuuntaa osoittavia ajokaistanuolia käytetään näkemältään huonoissa paikoissa yhdessä keski- tai ohjausviivan kanssa sekä yksisuuntaisilla pyöräteillä ja pyöräkaistoilla liittymien ja suojateiden jälkeen. Ajokaistanuolia käytetään tarvittaessa myös muistuttamaan pyörätien kaksisuuntaisuudesta."
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  18. #1998
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Juhannusaattona iltapäivällä olen menossa hautausmaalle kävellen. Huomaan takaani tulevan kaksi miestä polkupyörillä ajaen. Miehet päättävät tehdä kiertoajelun hautausmaan kautta. Minä päätän sanoa heille, että tässä on jalkakäytävä ja tämä on hautausmaa. Miehet hermostuvat totaalisesti ja rupeavat huutamaan minulle ja uhkailemaan. Esim. tähän tapaan: Vielä yksi vitun sana, niin. Tässä kohtaa minun piti sitten kysyä, että vielä yksi vitun sana, niin mitä? Kaveri meinasi lähteä ajamaan minua takaa mutta totesin, että et sinä minua kiinni saa. Kaveri lähti sitten menemään eteenpäin sinne hautausmaalle. Poistuivat sitten heti seuraavasta portista, joka oli kiinni (mutta ei lukossa) ja päätyivät juuri siihen kohtaan mihin olisivat päätyneet, jos olisvat ajaneet sitä oikeaa reittiä pitkin...

    Jalkakäytäväliikennemerkin kohdalta pyöräilijät ajoivat ja poistuivat kuvassa näkyvän tien toisessa päässä olevan portin kautta:

    http://goo.gl/maps/BdF41

  19. #1999
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    145
    Mitenköhän toi Hietaniemi nyt Rock the Beachin aikaan? Pääseekö kiertämään hautausmaan ympäri vai ohjataanko takaisin?? Jos siis tulee Ruoholahden/Lapinlahden sairaalan suunnasta

    Ja toinen iso tapahtuma on tämä Tall Ship Races. Joku kyselikin jo miten pyöräilijät on huomioitu.
    https://www.facebook.com/TheTallShip...05474282840911

    Täällä tapahtumakartta: http://www.tallshipsraceshelsinki.fi...2013_kopio.jpg

    Saa nähdä, mihin Bulevardia etelään tulevat pyöräilijät ohjataan, vai ohjataanko mihinkään
    Sami93 muokkasi tätä : 26.06.2013 at 20.36

  20. #2000
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Musta farkkumersu GHU-697, kuskina eläkeikäiseltä näyttävä parrakas ukkeli. Saavuin n. 21:30 Laurinniityntieltä ylittämään Kaupintietä pyörätien jatketta käyttäen, kun tämä Kaupintietä ajanut autoilija poistui liikenneympyrästä. Katoin jo ennalta, että toi saattaa ajaa päälle, joten jatkoin ylitystä varautuen pysäyttämään. No se hiljensi vähän, mutta sai just ängettyä keulansa mun eturenkaan eteen, pui nyrkkiä sivuikkunasta ja kaasutti eteenpäin mustaa pakokaasua pölläyttäen.
    N. 10 sekunnin päästä kirjaston tietämillä ukko hiljensi ja laittoi vilkun päälle, mietin aikooko se keskustella asiasta vai mitä lie. Ehdin pyörätietä pitkin hänen eteensä (auto oli jo kääntynyt KLV:lle) ja hidastin, tällä kertaa painoi tööttiä ja pui vielä lisää nyrkkiä. Olikin ajamassa ajoluiskaa rakennuksen alle parkkihalliin. Huusin: "Onko sulla äijä liikennesäännöt hukassa?" ja jatkoin matkaa.

  21. #2001
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Larussa punaisia päin pyöräilevä herrasmies pakotti minut jarruttamaan ettei tulisi kolaria. Heristin hänelle nuhtelevasti sormea (en keskimmäistä). Siitäkös herrasmies kimpaantui ja aloitti kiihkeän väittelyn. Yritin korostaa, että hän on väärässä ja sillloin ei ole syytä ryhtyä asiasta väittelemään. Lopulta jäi vaihtoehdoiksi poistua tai katkaista puhetulva virtanapista. Poistuin, mutta jäin kyllä taas kerran ihmettelemään millä asenteella monet tuolla polkee tai kaasuttelee.

  22. #2002
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Tämä nyt ei liity kehenkään väylällä töpeksijään vaan itse väylään, on alkanut ärsyttää yhä enempi nuo klv:t jotka on keskeltä jaettu viivalla. Käytännössä siis kun ajaa oman väylänsä oikeaa reunaa, on pakko ajaa keskellä klv:tä. Tuntuu niin pöljältä ajaa keskellä. Kun on vielä normaalista pyörästä leveämpi kulkupeli alla niin voin kuvitella millaisia ohitusajatuksia se herättää takaatulevissa. Varmaan vähän samanlaisia kuin jos joku ajaisi jakamattomalla klv:llä keskellä sitä väylää. Voisihan sitä alkaa rikkoa sääntöjä ja ajaa oikeassa reunassa jalankulkijoiden puolta.

    Viivattomalla väylällä on paljon selkeämpää ajaa kun voi kulkea oikealla, silloin kaikki mahdolliset ohituksetkin ovat selkeämpiä. Kuka hitto meni keksimään että muutenkin kapea klv pitää jakaa vielä pienemmiksi viipaleiksi ettei siellä pysty kukaan kunnolla liikkumaan.

  23. #2003
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Eilen ajelin pitkästä aikaa pyöräteillä.

    Oulu-Jääli välillä ohitin pari hitaampaa ennen kuin vastaan tulija oli kohdalla niin takaa kuuluu mopon äänimerkkiä, kyseessä siis kevli jolla saa mopolla ajaa. Kaveri melkein väkisin väänsi ohi skootterillaan juurikaan välittämättä vastaantulijoista.

    Huusin kuskille että mikähän lienee ongelmana... josta ohituksen jälkeen tuli keskaria. Kun värkki ei sitten kulkenu kuin jotain neljääkymppiä ja hyyty mäkiin niin spurttasin maasturilla kiinni ja vähän kertasin mitä velvoitteita ohittajalla on ja että raporttia tehdään jos ei tavat parane... ja ajelin kaveri näköetäisyydellä vielä pari kilsaa. Ei töppöilly enää ainakaan mun näköpiirissä.

    Audinainen teki järkytysjarrutuksen kun tajus kääntyessään että ajan jatkeella suoraan vastoin ajatuksiaan. Liikenneympyrät ja niiden kevlit sekä -jatkeet on jänniä paikkoja, pelkästään negatiivisessa mielessä.

    Muuten kevleillä kulkeminen on yhtä sekoilua. Tänäänkin töihin kävellessä seurasin erästä plösöhköä naisihmistä joka käveli tasan keskellä väylää, muiden tukkona, ja pyöräilijät ohitteli puolelta jos toiselta. Lopulta kävelin alikulun ylämäessä vasemmalta ohi niin melkein kiilas mutkin vasemmalle, kun oli sinne johtavalle lopulta matkalla.

    Muutenkin jos pyöräilijän pitää väistellä jotakin routakoloa tai raitaa niin sehän tehdään tietysti täysin omassa tyhjiössä eikä mielessä käy lainkaan että on vastaantulijoita tai mahdollisia ohittajia. Mutkat vedetään suoriksi ja jos sattuukin tulemaan vastaantulija niin johan meleko vapinalla vaaputaan enemmän omalle puolelle. Kännyjä räplätään tai kaveria peesaillaan vasemmassa reunassa peittäen ohittajalta koko kevlin.

    Eilen yritti nainen ajaa välivainion K-raudan pyörätien jatkeella vasemmalta ihan väkisin vanin alle. Ei vissiin ole tietoa säännöistä tai muutenkaan itsesuojeluvaistoa jäljellä, voisin vannoa että ajokortti löytyy hallustaan.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  24. #2004
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Ei yleensä jaksa vaivautuu mutta olis tullu parikyt tarinaa .. noh, voin kehua sillä että ajoin yli 20 kertaa punasia päin.

  25. #2005
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Ottaen huomioon että kyse on Espoosta, niin virallinen lähtökohta lienee, että sieltä pitäisi pyöräillä Vantaalle ja olla tulematta enää takaisin.
    Mikä kohta Tapiolassa on ongelmallinen tällä hetkellä, en tunne nykyisiä keskustan rempparatkaisuja? Ainakin pohjois - etelä suuntaan menee montakin toimivaa reittiä. Länsi - itä suuntaa pitää kaiketi ajaa Itätuulenkujaa?

  26. #2006
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Tämä nyt ei liity kehenkään väylällä töpeksijään vaan itse väylään, on alkanut ärsyttää yhä enempi nuo klv:t jotka on keskeltä jaettu viivalla. Käytännössä siis kun ajaa oman väylänsä oikeaa reunaa...
    Ajatus on ihan hyvä, mutta koska tieliikennelaki ei tunne tuollaista, niin järjestely on ihan tyhjän kanssa. Kun lakiin tehdään korjaukset niin, että pyöräilijöiden on ajettava oikealla ja jalankulkijoiden on käveltävä vasenta reunaa, niin tuo toimii. Sitä odotellessa...

  27. #2007
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Kun lakiin tehdään korjaukset niin, että pyöräilijöiden on ajettava oikealla ja jalankulkijoiden on käveltävä vasenta reunaa, niin tuo toimii. Sitä odotellessa...
    Millähän ne jalankulkijat saataisiin kulkemaan yleisillä teillä sitä vasenta reunaa kuten on jo valmiiksi lakiin säädetty ? Tuskin ne oppisivat tätä uuttakaan lakia ennen kuin me makaamme palvelukodeissa ja asia ei ole enää ajankohtainen (henkilökohtaisesti)...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  28. #2008
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Millähän ne jalankulkijat saataisiin kulkemaan yleisillä teillä sitä vasenta reunaa kuten on jo valmiiksi lakiin säädetty ? Tuskin ne oppisivat tätä uuttakaan lakia ennen kuin me makaamme palvelukodeissa ja asia ei ole enää ajankohtainen (henkilökohtaisesti)...
    Eikö se ole ikävä kyllä, että tien reunassa juu noin vasurissa mutta kelvillä yhä oikealla tai vasemmalla, missä huvittaa.

  29. #2009
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pöökke Katso viesti
    Ajelin tänään Espoossa Tapiolassa ja suunnistin Matinkylä viittojen mukaan toiveena päästä Merituulentielle. Garden hotellin jälkeen tuli vielä klv viitta "Matinkylä" osoittaen suoraan ostarille. Edellä ajavakin paineli sinne lastenvaunuramppeja pitkin, niin minäkin sitten perässä. Sen jälkeen olikin mielenkiintoista yrittää löytää ulos labyrintistä ja päädyin Pohjantielle. Siitä sitten cc tyyliin ison tien yli ja Merituulentielle.
    Tämän jälkeen saikin ihmetellä Espoon vimmaa käyttää teräväviisteisiä kanttareita joka keleen risteyksessä.
    Tuo on kyllä mielenkiintoinen reitti, tulee ajeltua päivittäin. On tuolla ostarilabyrintissä liikkuessa kuitenkin tiettyjä plussapuolia näin kesäaikaan.. Pitää vain varoa, ettei keskittyminen liikaa herpaannu.

  30. #2010
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Tämä nyt ei liity kehenkään väylällä töpeksijään vaan itse väylään, on alkanut ärsyttää yhä enempi nuo klv:t jotka on keskeltä jaettu viivalla. Käytännössä siis kun ajaa oman väylänsä oikeaa reunaa, on pakko ajaa keskellä klv:tä. Tuntuu niin pöljältä ajaa keskellä. Kun on vielä normaalista pyörästä leveämpi kulkupeli alla niin voin kuvitella millaisia ohitusajatuksia se herättää takaatulevissa. Varmaan vähän samanlaisia kuin jos joku ajaisi jakamattomalla klv:llä keskellä sitä väylää. Voisihan sitä alkaa rikkoa sääntöjä ja ajaa oikeassa reunassa jalankulkijoiden puolta.

    Viivattomalla väylällä on paljon selkeämpää ajaa kun voi kulkea oikealla, silloin kaikki mahdolliset ohituksetkin ovat selkeämpiä. Kuka hitto meni keksimään että muutenkin kapea klv pitää jakaa vielä pienemmiksi viipaleiksi ettei siellä pysty kukaan kunnolla liikkumaan.
    Eniten noissa splitatuissa reiteissä ärsyttää se, että todella monelle tuntuu olevan ylivoimainen tehtävä poiketa tilapäisesti jalankulkijoiden puolelle, vaikka se olisi typötyhjä. Kai siinä keskiviivassa on joku voimakenttä, joka puree vain osaan liikkujista. Ruuhka-aikaan meinaa välillä olla vähän ahdasta siinä puolikkaalla väylällä, kun syystä tai toisesta ajautuu johonkin ryppääseen ja vastaan tulee tällainen viivanylityskammoinen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •