FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 66 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #1951
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Onpa osunut samalle lenkille vastoinkäymisiä. Mietiskelin eilen maantielenkillä, että kuvaamasi volvokuskin tyyppisiä läheltäohittelijoita on varmaan vähemmän kuin yksi tuhannesta autoilijasta. Varsinaisia huutelijoita ja suoraan iholle käyviä autoilijoita on sitten sitäkin huomattavasti vähemmän. Heidän osuutensa täytyy olla pienempi kuin yksi kymmenestä tuhannesta, koska tuollaiset kohtaamiset ovat niin harvassa. Ei muuta kuin rohkeasti vaan takaisin maantien laitaan ja välillä toki myös maastoon!
    Joo kyllä tuo maantie pysyy edelleen pääasiallisena etenemismuotona mutta eilen jostain kumman syystä tuli mitta täyteen.
    Pari kertaa aikasemmin on käynyt niin että auto on pölläyttänyt hiekat naamalle, mutta sattuuhan sitä ihmisille huonoja päiviä ja se paha olo täytyy purkaa johonkin.
    Sitä en vaan ymmärä että miten se polkupyörä tienlaidassa eroaa moposta, noin niinkuin vihaisen autoilijan näkökulmasta, kuitenkin vauhdit välillä samaa luokkaa kun oikein runttaa menemään.

  2. #1952
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Sitä en vaan ymmärä että miten se polkupyörä tienlaidassa eroaa moposta, noin niinkuin vihaisen autoilijan näkökulmasta, kuitenkin vauhdit välillä samaa luokkaa kun oikein runttaa menemään.
    Eivät ne eroakaan, vaan monet kiusaavat mopoilijoita ihan yhtä paljon. Asennevialliselle ihmiselle yhteispeli minkä tahansa muun liikennemuodon kanssa on vaikeaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  3. #1953
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    448
    Joskus myös tuntuu siltä, että ihmiset ei vaan ajattele tarpeeksi ympäristöään ja sekin voi johtaa näihin tilanteisiin. Toiset varmasti tekee näitä "opettaakseen" muita oman ajattelutapansa oikeellisuudesta, mutta varmasti näitä kylkeä-hipoen-koukataan-eteen -ohituksia tehdään ihan puhtaasta ajattelemattomuudestakin. Samoin kevyenliikenteenväylillä siksakkaavista osa pitää itseään kuninkaina ja osa ei varmaan yhtään ajattele miten hankalaksi he tekevät muiden liikkumisen. Yksi ongelma on myös nämä yhdellä tavalla liikkujat, jotka vain kävelevät, vain autoilevat tai vain pyöräilevät, joilla ei ole mitään empatiakykyä asettua välillä toisen tienkäyttäjän rooliin ja miettiä sitä kautta mitä itse voisi tehdä toisin. Muutaman kerran kun heristää nyrkkiä risteyksessä kolmion takaa eteen paukauttavalle autolle on itsekin huomiokykyisempi vastaavissa paikoissa auton rattia pyörittäessään.

  4. #1954
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eivät ne eroakaan, vaan monet kiusaavat mopoilijoita ihan yhtä paljon
    Eikä pidä myöskään unohtaa mopoautoilijoita, jotka saavat osakseen välillä aika tylyä käytöstä isomman ajopelin omistajien osalta.

    Avaudutaan kuitenkin tasapuolisuuden vuoksi vaikka niistä toisista pyöräilijöistäkin. Nyt alkaa olla työmatkapolkijoita välillä aika reippaita määriä ruuhka-aikaan, ja eri kuskit luonnollisesti ajavat hieman erilaisilla nopeuksilla, joten ohituksia tietysti tulee. Ei siinä mitään, mutta vähän turhan moni tuntuu tekevän niitä ohituksia paikoissa, joissa on aika rajoitettu näkyvyys. Itse yritän mieluummin rullailla tarvittaessa minuutin tai pari sen hitaamman edessä menijän perässä, kunnes tulee kohdalle kunnollinen ohituspaikka.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  5. #1955
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Eilen yritin omaa pitkänmatkan ennätystäni (ylsin 100km sooloajona)
    Muutama juttu jäi mieleen.
    Naantalissa ei todellakaan kukaan osaa ajaa. Joka kolmioristeyksessä meinas tulla auto syliin. Toisaalta ei siellä muuta kuin vanhuksia asukkaan. Vanhuksia joilla ei pitäis olla korttia.

    Merimaskun seuduilla eräässä alamäkimutkassa tuli hitaasti tukkirekka ohi. Ei muuten mitään mutta koko ajan tuli meikää kohti ja kun alunalkaenkin olisin pystynyt koskemaan kädellä tukkeja. Täysperävaunun peräkulma oli jo aika likellä
    Vähän harmitti kun liian myöhään tajusin napata imuun kiinni. Olin niin lukossa siitä ohituksesta. Mutta ensi kerralla sitten. Ja kun sanon hitaasti niin meinaa että itse menin lähes nopeusrajoitusta ja tukkirekka hyvin lievää ylinopeutta. Tie oli kapea.

  6. #1956
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Pitänee luopua asenteestani pitää kiinni omista oikeuksista tuolla liikenteessä. Toissa päivänä 65 km lenkkiä kevyen liikenteen väylillä. Tuona aikana yksi bussi kiihdytti kolmion takaa eteeni, kuskin katsoessa vain vasemmalle, päästäkseen liikenneympyrään. Seuraavassa liikenneympyrässä ymmärsin jo väistää, kun arvasin ettei bussi varmaankaan anna tilaa, kun ei se antanut äskenkään. Myöhemmin alamäessä bussi kääntyi oikelle eteeni, oma jarrutus pelasti. Myöhemmin lenkillä kaksi rekkaa (eri paikoissa) puski kolmion takaa. Toisen alta pelasti jarrutus ja toisen ennätin kiertämään etukautta. Vielä yhdessä isossa risteyksessä pakettiauto kiihdytti kääntyäkseen vasemmalle. Kaikki nämä viisi tapausta tapahtuivat kevyenliikenteen jatkeella. Pelottavaa että isot ajoneuvot käyttävät "isomman oikeutta" noin törkeästi. Ei taida olla kuitenkaan sen arvoista, että alkaa noiden kanssa kilpailemaan omista oikeuksistaan.

    Tuntuu, että suhtautuminen pyöräilijöitä kohtaan on muuttunut huomattavasti negatiivisemaksi. Etenkin silloin kuin on cc:llä liikenteessä ajokamat päällä. Arki- ja työmatkapyöräilllessä hybridillä, ei vihaisia kommentteja tule juuri lainkaan. Ihmetystä aiheuttaa myös nuo vasemmalla pyöräilevät, puhelinta näpräävät pyöräilijät/jalankulkijat/koiranulkoiluttajat.

  7. #1957
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Joku liikennevalistaja aikoinaan vähän kärjisti, että liikenteessä ei ole kenelläkään oikeuksia, velvollisuuksia kylläkin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #1958
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Cycloopin kirjoitukseen viitaten minuakin ihmetyttää, kuinka hämärä kärkikolmion merkitys on monelle autoilijalle. Hyrylän jokinotkossa kevyen liikenteen väylä ylittää Kirkkotien, jonka laitaan pyörätien molemmin puolin on oikein varta vasten laitettu kärkikolmiot merkiksi siitä, että autojen pitää väistää pyöräilijöitä. Myös kadun pintaan on väsätty valkoisesta massasta kolmiot, tosin nykyään jo vähän himmenneet.

    Tästä huolimatta ko. ylityksessä jäisin pyörällä auton alle suunnilleen joka toinen kerta, jollen pudottaisi reilusti vauhtia. Todella suuri osa autoilijoista hurauttaa pyörätien jatkeen yli kolmioista välittämättä ja sivuilleen katsomatta. Kahta sekuntia myöhemmin he kyllä älyävät jarruttaa ennen seuraavaa kärkikolmiota, joka sitten onkin "autotien" risteyksessä.

    Poliisia lienee turha vinkua paikalle valvomaan liikennettä, sillä virka-asuisen konstaapelin näkeminen tekee ääliöimmästäkin autokuskista malliautoilijan.

  9. #1959
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Tästä huolimatta ko. ylityksessä jäisin pyörällä auton alle suunnilleen joka toinen kerta, jollen pudottaisi reilusti vauhtia. Todella suuri osa autoilijoista hurauttaa pyörätien jatkeen yli kolmioista välittämättä ja sivuilleen katsomatta. Kahta sekuntia myöhemmin he kyllä älyävät jarruttaa ennen seuraavaa kärkikolmiota, joka sitten onkin "autotien" risteyksessä.

    Poliisia lienee turha vinkua paikalle valvomaan liikennettä, sillä virka-asuisen konstaapelin näkeminen tekee ääliöimmästäkin autokuskista malliautoilijan.
    Moni autolla liikkuva ei tajua, että fillari voi tulla yli 40 km/h nopeudella sitä pyörätietä ja kuvittelee näkevänsä fillarin helposti hidastamatta ajoissa. Itse olen pannut merkille, että jos ajan hitaasti, niin autoilijat väistää. Kovempaa ajaessa ei.

    Meillä oli tuttuja pohjamaalta käymässä ja he ihmettelivät sitä, että täälläpäin autot noudattavat liikennesääntöjä kaupungissa ja väistävät pyöräilijää. Ei mullakaan mitää valittamista yleisellä tasolla ole. Aina on niitä, jotka ei noudata sääntöjä ja pakkohan se fillarilla on ajaa niin, että ehtii tarvittaessa itse väistämään. Ei siihen voi luottaa, että autoilija väistää. Toisaalta en kyllä sokeasti luota autollakaan siihen, että västämisvelvolliset väistää.

  10. #1960
    well done. Muutama päivä sitten sattui kevyenliikenteen väylälle pari NAISautoilijaa, jotka olivat pysäköineet autonsa väylälle ja ovet auki, kun oli niin kuuma päivä. Toiselle huomautin, että ei ole ihan paras mahdollinen parkkipaikka. Mussutustahan vastaukseksi sain. Vieressä olisi ollut laillinenkin paikka parkkeerata autonsa ja pakata siinä kaikessa rauhassa penskat käyrryyn. Väylä on suht vilkas rullaluistelijöitä, pyöräilijöitä mopoja ja skoottereita liikkeellä runsaasti.

  11. #1961
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Mäkelänkatu on kamala tie. Autotiellä saa vetää bussien seassa ja jalkakäytävän puolella on vaikka mitä estettä. Ihme juttu, että parkkipaikoille on ollut tilaa viedä jalkakäytävältä tilaa, mutta ei pyörille.

    Miten se laki menee näissä tapauksissa? Onko jalkakäytävällä ajo sallittua, mikäli se on ajoradalla vaarallista? Vai pitäisikö sitä tyytyä joko uhmaamaan henkeään tai taluttamaan fillari?
    Tähän tuli jo lyhyt vastaus, mutta semmosen positiivisen ajatuksen haluaisin jakaa, että ajoradalla ajo noilla kaduilla on oikeasti paljon turvallisempaa kuin miltä se aluksi tuntuu. Ne jotainkymmentä vuosittain loukkaantuvaa pyöräilijää törmää auton kanssa yleensä risteyksissä ja niin, että käyttivät ite pyörätietä/pyörätien jatketta. Rohkeasti vaan ajoradalle!

  12. #1962
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Moni autolla liikkuva ei tajua, että fillari voi tulla yli 40 km/h nopeudella sitä pyörätietä
    Eipä tuo aina ajoradalla tunnu olevan sen helpompaa - jos ajaa pyörällä 30 km/h alueella juuri rajoituksen mukaista nopeutta, niin aika usein löytyy innokaita ohittajia moottoriajoneuvolla. Sitten tullaankin sata metriä myöhemmin seuraavan hidastetöyssyn kohdalla perä edellä vastaan jarruvalot palaen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  13. #1963
    Ipa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pKrelian Katso viesti
    well done. Muutama päivä sitten sattui kevyenliikenteen väylälle pari NAISautoilijaa, jotka olivat pysäköineet autonsa väylälle ja ovet auki, kun oli niin kuuma päivä. Toiselle huomautin, että ei ole ihan paras mahdollinen parkkipaikka. Mussutustahan vastaukseksi sain. Vieressä olisi ollut laillinenkin paikka parkkeerata autonsa ja pakata siinä kaikessa rauhassa penskat käyrryyn. Väylä on suht vilkas rullaluistelijöitä, pyöräilijöitä mopoja ja skoottereita liikkeellä runsaasti.
    Oliko tässä jotenkin olennaista, että kyseessä oli naiset, kun piti laittaa "caps lock" päälle? Mutuna heittäisin, että naisautoilijat taitavat suhtautua pyöräilijoihin kärsivällisemmin kuin urokset.

  14. #1964
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Teoreettinen kysymys: Paljonko tulisi rapsuja, jos autojen laseihin nakkelisi vesi-ilmapalloja risteyksissä?

  15. #1965
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Tähän tuli jo lyhyt vastaus, mutta semmosen positiivisen ajatuksen haluaisin jakaa, että ajoradalla ajo noilla kaduilla on oikeasti paljon turvallisempaa kuin miltä se aluksi tuntuu. Ne jotainkymmentä vuosittain loukkaantuvaa pyöräilijää törmää auton kanssa yleensä risteyksissä ja niin, että käyttivät ite pyörätietä/pyörätien jatketta. Rohkeasti vaan ajoradalle!
    Kyllä noilla väylillä on tullu vedettyä ilman mitään insidenttejä, mutta jotenkin se on silti epämiellyttävää. Aina välillä lukee lehdestä, kuinka bussi on kiilannut fillarin kumoon, koska kuljettaja ei ole havainnut pyöräilijää vierellään. Voi toki olla, että kuljettajan on vaikea havaita pyöräilijää peileistä. Fredalla kun vetelin ennen työmatkaa huomasin usein, että busseilla oli tapana kiilata minut oikeaan reunaan vaikka eivät olisi olleet pysäkin kohdalla.

    Nykyään tulee sitten yleensä noilla väylillä vedettyä sen verta kovaa, ettei ne bussit kauheesti ohittele.

  16. #1966
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Nykyään tulee sitten yleensä noilla väylillä vedettyä sen verta kovaa, ettei ne bussit kauheesti ohittele.
    Hämeentietä pohjoiseen mennessä tuo vaatii kyllä jonkin verran jalkaa, etelään mennessä on helpompaa.

    Ja ruuhka-aikaan se pohjoiseen polkeminen siinä bussikaistalla on kyllä aika hurjaa... viimeksi kun tulin kokeilleeksi, niin katsoin jossakin vaiheessa turvallisemmaksi siirtyä siihen vasemmanpuoleiselle kaistalle ajamaan, kun siinä oli lähinnä henkilöautoja.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  17. #1967
    Shiftilläpäs. Pitääkin ottaa seuraavan kerran mukaan pari mutua, jos NICEautoilijat aukovat ovia kevyenliikenteenväylillä. Aina sitä sukupuolta ei näe tuulilasin läpi, että voisi ajella ilman huolen häivää.

  18. #1968
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eipä tuo aina ajoradalla tunnu olevan sen helpompaa - jos ajaa pyörällä 30 km/h alueella juuri rajoituksen mukaista nopeutta, niin aika usein löytyy innokaita ohittajia moottoriajoneuvolla.
    Paikoitellen pyöräilijän ajaessa +50km/h 40-alueella, niin löytyy toki autoilijoita ohittamaan oli keltaisia sulkuja tai ei. Se on vaan niin noloa ajaa polkupyörän perässä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  19. #1969
    Tais jotain micra-teinejä ahistaa kovastikin allekirjoittaneen ajaminen ajoradalla, kun piti ihan alkaa auton ikkunasta kaatamaan vettä silmille. Tai ainakin tarkoitus oli kova, mutta yritykseksi onneksi jäi.

  20. #1970
    Ei pysty käsittämään miten tietyöt hoidetaan. Viikissä on nyt ainakin 2-3 viikkoa ollut kelvillä parissa kohtaa tie auki koko tien leveydeltä. Eilen asfaltin reuna oli jyrsitty entistäkin terävämmäksi. Oli siinä onneksi kaatunut tötsä varoittamassa asiasta..

  21. #1971
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Juuri tällaisten tyyppien takia se jonkunsortin vidoeta kuvaava kamera olisi hyvä olla.

  22. #1972
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Nyt ei tarvitse pelätä vain teinejä ja jopohipstereitä. Sukkahousumies leikkasi aamulla piemeän mutkan ja yritti tosissaan syliin vasemmassa laidassa. Onneksi itsellä kuntoutuksen takia hidas vauhti. Nyt näyttääkin olevan kovasti tätä sukkahousut/tiimipaita/kiiltävä maantiepyörä -yhdistelmää vailla ajotaitoa liikkeellä. Olisko joku muotijuttu?

  23. #1973
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Nyt näyttääkin olevan kovasti tätä sukkahousut/tiimipaita/kiiltävä maantiepyörä -yhdistelmää vailla ajotaitoa liikkeellä. Olisko joku muotijuttu?
    Kai se on se sama ajattelun vajavaisuus kuin autoilijoilla. Kesä tulee ja hienoilla vehkeillä pääsee kovaa. Samalla unohdetaan että pitäis kantaa myös vastuuta siitä miten kuuluu ajaa kun ajetaan kovaa.

  24. #1974
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Kuusamon tiellä Vaaralan kohdalla sankari nro. 1 haluaa ajaa pihalle, kurvaa sinisellä amisdatsunilla (no ok, oli kait joku saksalainen merkki) komeasti nokan eteen ja pakottaa väistämään sepelikköön kun pysähtyäkään en millään ennättänyt. Kuski havaitsee tilanteen, mutta vain tuijottaa kohti. Meni melkein hermo, viittelöin käsimerkkejä, kommentoin kuskin ajotapaa raollaan olleesta ikkunasta ja kopautin vielä mennessäni sivulasiin.

    Takapenkiltä nousee nuori urospuolinen sankari nro. 2, pienessä nousuhumalassa ja oluttölkki kädessä antamaan sukkistyypille opetusta. Muut autossa olleet sankarit tarkkailevat tilannetta. Käytiin säälittävä macho-henkinen tuijotus- ja sananvaihtokisailu, joka olettaenkin päättyi pattitilanteeseen, osapuolten erkanemiseen ja molemminpuoliseen v*tutukseen. Mitään ei tilanteesta hyödytty ja kaikilla oli paha mieli.


    Tilanteen opetus: Eikö olisi vain voinut mennä sen kuskin ikkunan luo ja kohteliaasti sanoa, että päivää, ensi kerralla ollaan varmaan hiukan tarkkaavaisempia pyörätiellä kulkevien suhteen. Hyvät illanjatkot, ja älkäähän ottako liikaa. Mutta ei voinut...

  25. #1975
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Tampereella Rautaharkon ja Taatalan välisessä alikulkutunnelissa on rinnakkainen pyörätie ja jalkakäytävä. Varsin useat kävelijät ja pyöräilijätkin käyttävät kulkusuuntansa oikeaa puolta. Jos väärällä puolella kulkijalle sanoo, että tässä on rinnakkainen pyörätie ja jalkakäytävä ja olet väärällä puolella, niin tähän mennessä yksikään ei ole ymmärtänyt siirtyä toiselle puolelle. Muutama on ruvennut huutamaan vastaan. Erityisesti jotkut miespyöräilijät eivät suostu ymmärtämään, että ovat väärällä puolella. Siinä vaiheessa, kun pyydän heitä katsomaan tunnelin päistä löytyviä liikennemerkkejä, niin lähtevät vauhdilla pois...

    Tunnelin Taatalan päässä jotkut kävelijät "oikaisevat" jyrkän rinteen kautta päätyen pyörätien puolelle. Tunnelista ei näe tätä rinnettä mutta onneksi usein kuulee,että joku on tulossa. Eilen kaksi tyttöä hyppäsi suoraan eteen. Onneksi kuulin heidän tulevan ja soitin kelloa ja hidastin vauhdin melekin nollaan. Joku vauhdikkaasti etenevä "sekopää"pyöräilijä olisi voinut hyvinkin osua tyttöön, joka hyppäsi eteen.

    Pyörätien puolella vastaan tuli kaksi kävelijää, joista toinen keskittyi kännykkäänsä. Eivätkä siirtyneet toiselle puolelle väylää...

  26. #1976
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Mulla semmonen käsitys yleensä että miespyöräilijät tietää kummalla puolella ajetaan kelviä mutta viikoittain tulee joku täti ihminen suoraan eteen... poikkeus tapaus oli lamminpäässä viime viikolla kun mieshenkilö ei tiennyt yhtään miten kelvillä ajetaan. ihan käsittätöntä

    Koivistonkylästä siirryttäessä moottoritien alikulkuun täytyy olla tosi varovainen.....

  27. #1977
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Viime viikonloppuna tuli kyllä vastaan semmoinen ajokki jota en toivo näkeväni toistamiseen. KVL väylällä pyöräili vanha patu viikate köytettynä runkoputkeen siten että terä sojotti vaakasuorassa vastaantulijoiden puolella

  28. #1978
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Tänä aamuna meinasin vaihteeks jäädä viinikan sekottajassa auton alle, kun taluttelin pyörää suojatietä pitkin. Rupee oleen turhan tuttu tilanne töihin mennessä ja tullessa.

  29. #1979
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään tulin pitkästä aikaa ajaneeksi Koskelantietä Helsingissä, ja kyllä taas pisti mietityttämään liikennesuunnittelijan aivoitukset. Ensin pyörätie kulkee tien pohjoispuolella, sitten siirtyy keskikaistan puukujanteelle, ja lopuksi tien eteläpuolelle (jossa se myös on tällä hetkellä parin sadan metrin matkalta kaivettu auki). Luonnollisestikin nuo siirtymäkohdat kaistaa vaihdettaessa on toteutettu vähän vasemmalla kädellä.

    Yksi uusikin havainto tuli tehtyä. Siinä keskikaistalla kulkee kanssa pyörätien rinnalla pensasaidalla erotettu jalkakäytävä. Paitsi että ei kuljekaan koko matkaa: nimittäin Intiankadun risteyksen kohdalla se jalkakäytävä vain häviää joidenkin kymmenien metrien matkalta, ja alkaa sitten risteyksen toisella puolella uudestaan. Syy tähän ei oikein auennut, kun tilaa tuossa kuitenkin olisi, ja hiekkapäällysteinen jalkakäytävä ei paljoa maksa. Paikka kuukkeli-kartassa (huom. jalankulun kieltokyltti pyörätien merkin yllä):

    http://goo.gl/maps/GgsH3
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #1980
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Mulla semmonen käsitys yleensä että miespyöräilijät tietää kummalla puolella ajetaan kelviä mutta viikoittain tulee joku täti ihminen suoraan eteen... poikkeus tapaus oli lamminpäässä viime viikolla kun mieshenkilö ei tiennyt yhtään miten kelvillä ajetaan. ihan käsittätöntä

    He, kaikenlaista käsitystä... tänään ajeli mies nätin keltaisella Chebicillä liikenneympyrästä eteeni, ja päätti sitten sijoittautua väylällä äärimmäiseksi vasemmalle, eli kävelykaistan vasempaan laitaan. No kovempaa ajoi kuin mä, että ei haitannut ollenkaan, mutta kummastutti. Hetken päästä sitä samaa kävelijän kuvalla varustettua puolta tuli toinen mies vastaan omassa oikeassa reunassaan, jolloin Chebici-mies siirtyi sitten kuitenkin pois törmäyskurssilta pyöräilyväylälle. Onneksi, koska kohta kolmaskin jalkakäytäväajelijaherra ilmestyi mutkan takaa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •