Laiton risteyshän tuosta tulee ja se joka vastaa kunnossapidosta pitäisi olla vastuussa, voisi myös ajatella, että puutteellinen merkintä on jonkinsortin laiminlyönti.
Lähinnä mitä kannattanee tehdä, on anoa kärkikolmiota tai muuta varoitusmerkkiä paikalle.
Kaiteella vasemmalla on kyltti, josta voi risteyksen päätellä näkemättä sitä aikaisimmillaan ja kulmasta johtuen kylttiä ei näe kunnolla kuin aivan lähellä risteystä, eli näyttää miltä lie tolpalta, mutta muutoin 2-3sek ennen risteystä bongasin itse risteyksen.
Kovin paljon on se toinen pyöräilijä vaan sitten tuota risteystä leikannut, enemmän sen kääntyneen syytä mielestäni tuossa, kun ei ole risteyksen keskipistettä kierretty, tavallaan väärällä puolen tietä ajanut leikatessaan risteyksessä. Itse jos olisin kääntyvä pyöräilijä, niin aikatavalla oikealla pysyisin ja kiertäisin tuota puskaa mahdollisimman kaukaa, niin että jää mahdollisimman paljon aikaa havainnointiin, eikä mulla nopeus olisi paljoa yli kävelyvauhtia kun ei se koskaan ole silloin kun käännyn risteyksissä joissa näkemäesteitä.
On mielestäni kohtuutonta edellyttää suoraan ajaneelta pyöräilijältä tuollaisessa tilanteessa sitä, että voisi pysähtyä ennen risteystä, kun eihän sitä pahuksen risteystä tosiaan oikein näe, saatikka että onko sieltä joku tulossa, jos ei paikka ole entuudestaan tuttu, niin mitä saumaa siinä oikeasti on toimia lain mukaan, on kohtuutonta edellyttää sitä ja mun mielestä oikeudessa pitäisi tuo kohtuuttomuus tulla esiin tälläisissä tapauksissa. Se sitten riippuu asianajajien etevyydestä, että kuinka sen saa tuotua mukaan, oikeudessa sinällään voi asiat mennä miten päin vain, riippuu ihan siitä kuinka etevä asianajaja on, välttämättä ei se itse asia ole määräävin, mikä on vähän hassua, mutta sellaista tullut huomattua.
Mikähän se nopeus sitten näiden virallisten tahojen mielestä olisi pyöräilytiellä oltava? Eihän tuossa voi oikein muutoin välttää suoraan ajanut pyöräilijä onnettomuutta kuin ajamalla hitaammin, mutta jos pihakadullakin saa ajaa 20km/h, ja pyörätiellä rajoitus on sama kuin vieressä kulkevalla autotiellä noin yleensä, niin mielenkiintoista olisi tietää se, että mikä kaupungin mielestä olisi se oikea ajonopeus ja miksi sitä ei liikennemerkillä osoiteta, kun kelkkareiteielläkin on noita nopeusrajoituksia?
Itse askartelisin laittoman varoitusmerkin ja kävisin iskemässä sen tuohon paikkaan, jos ne puskat ei tahdo kadota, niin tuskinpa varoituskylttikään katoaisi, en paljoa piittaisi siitä, että olisi laitonta moisen pystyttäminen, kun mulle on tärkeämpää se ettei tule onnettomuuksia kuin se, että orjallisesti seuraisin pykäliä, olen siis kai jokin rikollinen.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit