GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 34 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #991
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Tsori. En osannu heti keksiä mitä tekemistä Ninerin mainosviideolla on F Barelin fillarin etupunpun kans. Mai pääd, teik mai kout ...

  2. #992
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Onko kellään hyvää pointteria johonkin asialliseen rebound-säätöprotokollaan ?

    Nimittäin alko ketuttaan kun XC-kisassa vähänkään missas ajolinjaa aloitti värkki joustojensa kanssa semmosen hetekka-oskilloinnin että vipinää piisas kurssissa pysymisen suhteen... selkeästi pitää nyt käyttää aikaa ja tunkata ne säädöt semmoseksi että vanhan ja huonon kuskin refleksit pysyy mukana.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  3. #993
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lyhyesti: Laitat paluuvaimennusta niin paljon, että fillari ei yritä ravistaa sua kyydistä.

    Eikä se ole sitten mikään siinä-on-ja-pysyy-lähivuodet -tyylinen asetus. Säädät maaston ja vauhdin mukaan.


  4. #994
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Liukkaalla kelillä sit lisää reboundia kuin normaalisti, eli siis hitaammalle.

  5. #995
    Mistähän jotain perus huolto tiiviste yms sarjaa rock shox reveletaion keulaan pk-seudulta kannataisi kysellä?
    Vai tarvitseeko mitään kunhan purkaa vaan ja puhdistelee ja rasvailee vanhat?
    Eka kertaa koko hommaa tekemässä niin vähän hakusessa.

  6. #996
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ellei tiivisteet vuoda, niin jatka samoilla vaan.

  7. #997
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    55
    Mistäköhän mahtaisi löytyä foxin takaiskareita 190 x 50mm mitoilla? Olen selaillut ulkomaiden nettikauppoja, mutta ei ole tullut vastaan kuin 200 x 57mm ja ylöspäin olevia foxin iskareita.

  8. #998
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    488

  9. #999
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Jousituksen pienet kysymykset

    Kärsiikö fillaria säilyttää yön yli ylösalaisin syystä että kyseessä uusi pyörä jonka keulassa lievä herkkyyden puute? Tavoitteena saada öljyt liikkeelle.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #1000
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kärsii kärsii. En tosin usko, että tuolla tempulla herkkyysongelmat ratkeavat kovinkaan pitkäksi ajaksi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #1001
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Jousituksen pienet kysymykset

    Eli mitäs oire vaatisi?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  12. #1002
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    488
    Kovaa ajoa, kyllä se siitä käytössä herkistyy
    Huomenna lenkille...

  13. #1003
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ToniR Katso viesti
    Kovaa ajoa, kyllä se siitä käytössä herkistyy
    Tai sitten jumittuu enemmän. Riippuu oireen aiheuttajasta, mutta esimerkiksi takeltelevat stefat eivät kyllä ajamalla herkisty.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #1004
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    yleinen harhaluulo et uusi keula herkistyy ajan kanssa kun ajelee.. Ennen lenkille lähtöä muutama kunnon pumppaus että lähtee öljyt liikkeelle ja voihan sitä pyörää ylösalasin säilyttää jos uskoo että voitelee paremmin..
    The end of the road is just the beginning...

  15. #1005
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    yleinen harhaluulo et uusi keula herkistyy ajan kanssa kun ajelee.. Ennen lenkille lähtöä muutama kunnon pumppaus että lähtee öljyt liikkeelle ja voihan sitä pyörää ylösalasin säilyttää jos uskoo että voitelee paremmin..
    Riippuen arpaonnesta, ei välttämättä ole harhaluulo.

  16. #1006
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    88
    Ite oon ton 180mm foxin floatin kanssa huomannu että saa muutaman kerran aika kovaa riuhtoo sitä ennen lenkkiä ennen ku rupee öljyt kiertään.
    -Ei sen tarvii olla niin helvetin vakavaa.

    http://ridingmyassoff.wordpress.com/

  17. #1007
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    yleinen harhaluulo et uusi keula herkistyy ajan kanssa kun ajelee.. Ennen lenkille lähtöä muutama kunnon pumppaus että lähtee öljyt liikkeelle ja voihan sitä pyörää ylösalasin säilyttää jos uskoo että voitelee paremmin..
    Ja sitten kun tunteja on tarpeeks siitä tulee väljä.

  18. #1008
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Ei se mikään uskon asia se alassuin kääntö ole. Voiteluöljy majailee enimmäkseen alajalkojen pohjalla. Alempi liukuholkki ehkäisee aika tehokkaasti roiskevoitelun ylemmältä. Ei sitä koko aikaa toinna alassuin pitää, mutta ennen lenkkiä kun antaa öljyn valua ylös, on holkit varmasti voideltu.
    En ole uusia fillarin keuloja omistanut, mutta prätkän keulojen osalta on ainakin on yleinen fakta, että uudet liukuholkit asettuu jonkun aikaa, joten keula on selvästi nihkeämpi ennenkuin osat ovat hioutuneet.

  19. #1009
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    Onko ihan normaalia että Foxin RP23 pitää suhahtavaa tai ehkä pihahtavaa ääntä kun ajaa isommasta montusta? Iskari oli huollossa ja on sen jälkeen pitänyt moista ääntä. Ennen huoltoa se kitisi ja natisi. Mitähän sille voisi tehdä? Pyörää on säilytetty etukiekosta roikuttamalla eli öljyä pitäisi olla tiivisteissä, voisiko märkä tiiviste pitää ääntä? Ilmat kuitenkin pysyy sisällä ja iskari tuntuu muuten toimivalta. En tiedä vaihdettiinko huollossa jotain, mutta puhetta oli että Pro Pedal pitäisi saada jäykemmäksi ja sitä se nyt onkin, voisiko joku vaihdettu osa aiheuttaa äänen? Ääni kuuluu siis vain kun iskari on auki, eli Pro Pedalin kanssa on hiljainen.
    ÄäriTeam

  20. #1010
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    88
    Ihan normaalia. rebound venttiilistä tuo sihinä luultavasti tulee.
    -Ei sen tarvii olla niin helvetin vakavaa.

    http://ridingmyassoff.wordpress.com/

  21. #1011
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Onko ihan normaalia että Foxin RP23 pitää suhahtavaa tai ehkä pihahtavaa ääntä kun ajaa isommasta montusta? Iskari oli huollossa ja on sen jälkeen pitänyt moista ääntä. Ennen huoltoa se kitisi ja natisi. Mitähän sille voisi tehdä? Pyörää on säilytetty etukiekosta roikuttamalla eli öljyä pitäisi olla tiivisteissä, voisiko märkä tiiviste pitää ääntä? Ilmat kuitenkin pysyy sisällä ja iskari tuntuu muuten toimivalta. En tiedä vaihdettiinko huollossa jotain, mutta puhetta oli että Pro Pedal pitäisi saada jäykemmäksi ja sitä se nyt onkin, voisiko joku vaihdettu osa aiheuttaa äänen? Ääni kuuluu siis vain kun iskari on auki, eli Pro Pedalin kanssa on hiljainen.
    Jos vaimennuksia muokataan niin sivuääniä saattaa syntyä, jos vaimennukset toimii niin kovaa ajoa vaan.

    Elkat esmes vislailee aika lujaakin paluuvaimennuksen puolella.

  22. #1012
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Voi olla että kirjoitan väärään ketjuun, mutta kannattaako täysjouston takalinkkuja voidella vai pitää mieluummin ilman hiontatahnoja muodostavia rasvoja. Laakereilla on tietenkin voitelunsa. Tarkoitan nyt lähinnä linkkuja kasassa pitäviä pultteja ja muita "sovite" palikoita mitä sieltä löytyy. Viime kesän linkut kitisivät hermoja raastavasti ja päädyin putsaamaan ja voitelemaan ne pienellä määrällä notkeaa vaseliinia. Oikeastaan pinnalle jäi vain ohut kalvoon. Nyt toukukuun mutarallien jälkeen natinaa alkoi taas kuulua ja päätin avata linkut. Huomasin, että yhdessä nivelessä takahaarukan pintamaali oli raapiutunut kokonaan pois. Eli onko tämä normaalia kulumista?, väärä voitelu?, väärä momentti nivelen pultissa? Jätin nivelet nyt kuiviksi ja suurempia natinoita ei ainakaan heti alkanut kuulumaan. Kyseessä siis perinteinen nelilinkku.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  23. #1013
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Voi olla että kirjoitan väärään ketjuun, mutta kannattaako täysjouston takalinkkuja voidella vai pitää mieluummin ilman hiontatahnoja muodostavia rasvoja. Laakereilla on tietenkin voitelunsa. Tarkoitan nyt lähinnä linkkuja kasassa pitäviä pultteja ja muita "sovite" palikoita mitä sieltä löytyy. Viime kesän linkut kitisivät hermoja raastavasti ja päädyin putsaamaan ja voitelemaan ne pienellä määrällä notkeaa vaseliinia. Oikeastaan pinnalle jäi vain ohut kalvoon. Nyt toukukuun mutarallien jälkeen natinaa alkoi taas kuulua ja päätin avata linkut. Huomasin, että yhdessä nivelessä takahaarukan pintamaali oli raapiutunut kokonaan pois. Eli onko tämä normaalia kulumista?, väärä voitelu?, väärä momentti nivelen pultissa? Jätin nivelet nyt kuiviksi ja suurempia natinoita ei ainakaan heti alkanut kuulumaan. Kyseessä siis perinteinen nelilinkku.
    ei kannata voidella.. jos takalinkustossa on laakerit (niinkuin yleensä on) niin niitä kiinni pitävät holkit pultit ja mutterit kannattaa pitää voitelemattomina ja tiukkoina.
    jos voitelet kaikki paikat niin tuloksena voi olla laakeririkon takia se että jokin muu paikka alkaa toimimaan laakerina ja et todennäköisesti huomaa sitä ajoissa ja lopputuloksena voi olla liian väljä linkusto enään kunnollisillekkin laakereille.
    tottakai kannattaa seurata linkuston kuntoa että jos maalia alkaa kulumaan väärästä paikasta niin tarkoittaa se sitä että joko laakeri on pettänyt tai pulttilöysä tai että linkun välinen välys on liian pieni joten sitä pitää kasvattaa esim prikalla tms.

    saatko otettua kuvia kohteesta niin voisi arvuutella enemmän missä vika piilee ?
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  24. #1014
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    saatko otettua kuvia kohteesta niin voisi arvuutella enemmän missä vika piilee ?
    https://picasaweb.google.com/1101157...26210497888082

    En saanut liitettyä kuvia tähän suoraan, mutta linkin takaa pitäsi löytyä. Ongelmana siis tuo takimmainen nivel, joka onkin aika kuraa keräävällä paikalla. Toisessa kuvassa näkyy maalipinnan syönyt kevytmetallinen prikka. Prikka on laakerin ja takahaarukan välissä. Viimeisestä kuvasta voi todeta että prikka tekee tehtävänsä ja rungon putket eivät hankaa toisiaan. Ilmeisesti on käynyt niin että voitelun ja linkun pultin löysyyden vuoksi prikka on pyörinyt hangaten takahaarukkaa. Laakeri pyörii hyvin, mutta en uskaltanut kiristää linkkujen pultteja tarpeeksi talven huollon jälkeen. Onneksi huomasin ongelman jo nyt. Vai onko muita teorioita?
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  25. #1015
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    https://picasaweb.google.com/1101157...26210497888082

    En saanut liitettyä kuvia tähän suoraan, mutta linkin takaa pitäsi löytyä. Ongelmana siis tuo takimmainen nivel, joka onkin aika kuraa keräävällä paikalla. Toisessa kuvassa näkyy maalipinnan syönyt kevytmetallinen prikka. Prikka on laakerin ja takahaarukan välissä. Viimeisestä kuvasta voi todeta että prikka tekee tehtävänsä ja rungon putket eivät hankaa toisiaan. Ilmeisesti on käynyt niin että voitelun ja linkun pultin löysyyden vuoksi prikka on pyörinyt hangaten takahaarukkaa. Laakeri pyörii hyvin, mutta en uskaltanut kiristää linkkujen pultteja tarpeeksi talven huollon jälkeen. Onneksi huomasin ongelman jo nyt. Vai onko muita teorioita?
    hyvin näkyy kuvista juurikin se että prikka on toiminut laakerina. pitäisi toimia kuitenkin vielä kunhan vain kiristää pultin kunnolla ettei prikka pyöri enempää (tippa pikaliimaakin voisi auttaa).
    jos joskus käy niin että pinta jatkaa kulumistaan niin laittaa toisen prikan tuonne ennenkuin alumiinilinkku alkaa kuluttamaan takahaarukkaa tms jotakin jota ei pitäisi.
    laakereiden voitelukin ja pyöriminen kannattaa tarkistaa ainakin pari kertaa vuodessa ennenkuin on liian myöhäistä.
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  26. #1016
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    hyvin näkyy kuvista juurikin se että prikka on toiminut laakerina. pitäisi toimia kuitenkin vielä kunhan vain kiristää pultin kunnolla ettei prikka pyöri enempää (tippa pikaliimaakin voisi auttaa).
    Kun prikka lopettaa liikkumisen, nivelestä tuli jäykkä. Ei äännä ei, mutta ei joustotkaan pelaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #1017
    miggis Guest
    Sellainen kysymys olisi, että kun vaihdoin uuden rungon pyörään niin vanhasta otetun joustohaarukan "keulaputki" on nyt hieman lyhyt, tulee vähän yli puolenvälin stemmiä, kun on uusi ohjainlaakerin suoja paikallaan (http://www.wheelies.co.uk/Images/Pro...112-Medium.jpg). Stemmin sain kyllä ruuattua kiinni ja pulttikin yltti kiinni siihen putken sisällä olevaan "käpymutteriin".

    Eli onko keulaputken pakko olla millilleen stemmin yläreunaan asti vai uskaltaako tuolla ajella jos siitä ~3cm puuttuu vaikka kiinni osat saikin

  28. #1018
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miggis Katso viesti
    Sellainen kysymys olisi, että kun vaihdoin uuden rungon pyörään niin vanhasta otetun joustohaarukan "keulaputki" on nyt hieman lyhyt, tulee vähän yli puolenvälin stemmiä, kun on uusi ohjainlaakerin suoja paikallaan (http://www.wheelies.co.uk/Images/Pro...112-Medium.jpg). Stemmin sain kyllä ruuattua kiinni ja pulttikin yltti kiinni siihen putken sisällä olevaan "käpymutteriin".

    Eli onko keulaputken pakko olla millilleen stemmin yläreunaan asti vai uskaltaako tuolla ajella jos siitä ~3cm puuttuu vaikka kiinni osat saikin
    Heitä tuo FSA'n kartio mäkeen, sitten saat stemmin turvallisesti kiinni, niitä on olemassa FSA'lla ilman tuota tajuttoman korkeata kartiota, sen jälkeen pitäis kaulaputken riittää.

  29. #1019
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miggis Katso viesti
    Eli onko keulaputken pakko olla millilleen stemmin yläreunaan asti vai uskaltaako tuolla ajella jos siitä ~3cm puuttuu vaikka kiinni osat saikin
    Homma ei toimi, jos kaulaputki on tasan stemmin reunaan: kiristysvara puuttuu silloin. Kaulaputki pitää olla stemmin reunan alapuolella. 5-10 mm on passeli, tuo 30 mm on hieman liikaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #1020
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kun prikka lopettaa liikkumisen, nivelestä tuli jäykkä. Ei äännä ei, mutta ei joustotkaan pelaa.
    Prikan pitäisi liikkua takahaarukan tahdissa ja kierto liike pitäisi jäädä laakerille. Eli liimaa voisi harkita takahaarukan ja prikan välille. Luultavasti jätän liimat kuitenkin pois ja laitan vaan pulttia kireämmälle.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •