Mistäköhän johtuu edge 500 bundlen sykkeen heittelyt?
Välillä ok esim. 140bpm ja tsäp 250bpm ja tämä kaikki tallettuu tuonne muistiin ja näin vähän kuin hämää tuota avg sykettä.
Mistäköhän johtuu edge 500 bundlen sykkeen heittelyt?
Välillä ok esim. 140bpm ja tsäp 250bpm ja tämä kaikki tallettuu tuonne muistiin ja näin vähän kuin hämää tuota avg sykettä.
Satulanhaistelija
sulla on varmaan pehmeä sykevyö (hrm2), lähetä takuuhuoltoon, jos hyvä säkä käy saat uuden mallin (hrm3) vaihdossa (sellanen harmaa).. tuo sykkeiden heittely on täälläkin foorumilla moneen kertaan todettu ikäväksi viaksi (ominaisuudeksi) ja on tunnustettu myös valmistajan puolesta..
onpahan se varmatoimisempi kova vyökin joskus tuollain häröillyt, mutta huomattavasti harvemmin kuin se hrm2
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Edge 500 tilattu ProBikeKit:n tarjouksesta. Etukäteen jo tiedustelen, että mites Garminin takuuhuolto sujuu Suomessa, jos laite on ostettu ulkomailta?
Huomenna lenkille...
Paljon Toni kustanti toimituskuluineen ja oliko tossa sykevyö mukana?
Amazonissa näyttäisi olevan "normaali" hinta edullisempi, ilman toimituskuluja kotiovelle.
SorgeTosin sait sittenkin halvemmalla jos otit tuon punamustan, se näyttää olevan Amazonilla kalliimpi
Garmin Edge 500, 139.99 GBP
Garmin Edge 500 + HRM + Cadence Sensor, 169.99 GBP
Itse ostin punamustan 500+hrm+cad setin 200€ wigglestä vähän aikaa sitten. Löysin täältä foorumilta viestiketjun jossa jaetaan noita alennuskoodeja..
Eli vastaan itselleni ....45 tuntia ja yhteys poikki. Uusi patteri ja yhteys takaisin. Siihen asti pelas 100% varmasti ilman pätkimisiä. Sääli vaan että meni just puolessa välissä Rajamäen kisaa, mutta toisaalta ekalla kierroksella tapahtuikin kaikki mitä ite tartti tietää ...
Korkeudeksi anto tuolle radalle tasan 1000m.
On kyl maannu sykevyö jossain varastossa muutaman vuoden ennen kuin on myyntilaatikkoon eksynyt...
Mun sykevyöllä on noin 500 tuntia kasassa. Ainoat ongelmat ollu hiihtäessä, kun garmini ollu kiinni olkavarressa, silloin ei pelittänyt sykkeet lainkaan. Ehkä etäisyys laitteen ja vyön välillä oli liian pieni...
No Perkule... pitäskö kokeilla laittaa takas vielä se orggis patteri jos se vaan kaato yhteyden kesken ajon jostain syystä......
En tiedä onko ollut, mutta hyvä teline sramilta garminille, toimii.
Satulanhaistelija
mistähän tuo sramin teline löytyy hyllystä? wiggle ja bike-components ainakin näyttävät, että ainakin 2 viikkoa toimitusaika.
Omani ostin ihan kotimaiselta kauppiaalta ja jäi niitä hyllyynkin vielä läjäpäin.
http://www.signature.fi/
Satulanhaistelija
Signaturelta itse myös kyseisen kapistuksen hain ja taisi olla viimeinen laatuaan. Todellakin tyytyväinen ensipuraisun jälkeen, jostain syystä olen esim. Sykemittarin käyttöä vierastanut mutta enpä taida ilman enää polkea. Gps oli tarkka eikä ainakaan ensimmäisellä kerralla pätkinyt. Myös sykemittari(pehmeää mallia) toimi ilman ylimääräisiä piikkejä.
Ja SRAM:n telineitä oli hyllyssä vielä runsaasti.
Toimii, ei ongelmia. Itellä kans laite PBK:sta ja huolto ei kysellyt muuta kuin hankinta-aikaa.
510 päivitetty, ilmeisesti nämä sykkeen tai nopeus/kadenssianturin katkeamiset kesken ajon on nyt eliminoitu. Eli se mun patteri 45 tunnin jälkeen kaput ei varmaan olekaan patterin syy vaan näiden katkeamisten syy.
Web Updaterin asennus oli hieman hämärää... Vanhaan SP3 XP win koneeseen ei onnistunu downloadata sitä sille sopivaa. Koitin vaan ei löytyny mistään asennuksen jälkeen eikä sitä Installer ohjelmaa näkyny missään.
Sitten ku asensin se vanhan SP2 version niin jopa lähetti pelittään. Sitäkin piti hioa monta kertaa mutta yhtäkkiä se rupes pelaamaan.
Sitten kun se alko etsiin laitetta, kaikki meni putkeen ja kaikki asetuksen pysy muistissa mittarissakin.
Nyt taas kokeileen miten pelittää.
Pikkasen liikaa säätämistä näinkin kalliillle systeemille mutta positiivisesti toivotaan että tää päivitys poistais noi ihmekatkot.
Edge 500 näyttö ryhtyi pykimään eikä takuu tietenkään enää korvaa. Näyttöön tulee ensin pieniä pikselitäpliä, sitten raitoja ja näyttö alkaa "rullaamaan" kunnes menee pimeäksi. Näytön saa toimimaan uudelleen käynnistämällä tai hard rebootilla, joka on tietty vähän nihkeää kesken lenkin.
ei kiinnostaisi laittaa paria satkua kiinni mittariin parin vuoden välein kun mun mielestä tällaisen laitteen pitäisi kestää viitisen vuotta. Todennäköisesti tulee kuitenkin rahat kannettua taas Garmin kauppaan, kun aika harvassa on yhtä monipuoliset mittarit kuin edge, vaikka kestävyys onkin mitä on.
6.7 WTF/kg
Tohon kestävyyteen omakohtaisena kokemuksena vois sanoa, että aika heikosta materiaalista on tehty edge 500 näytön "lasi". naarmuuntuu ja aika helposti antaa myötenkii hieman painetta saadessaan.
Kolme vuotta ollut käytössä ilman mitään ongelmia. Ei naarmuja ei muitakaan ongelmia. Maantieköytössä ja en hankaa lasia hanskalla.
On ollut todellakin rahalle vastinetta tuo 500.
Onko kellään ollut 510:ssä korkeusstatistiikassa heittoja?
Allekirjoittaneella mm. eräällä lenkillä mittari näytti kokonaisnousuksi n. 1900m, ja sitten kun syötin dataa koneelle, niin Connect antoin tuon n. 1900m tuloksen ja Strava lähemmäs 2400m. Kyseltyäni muilta lenkin osaanottajilta metrejä, niin (kollektiivinen)totuus oli jossain 2300 tienoilla. Lisäksi ei ole harvinaista, että esim. työmatkoilla nousuheittoa saattaa olla 50-100m, vaikka ajan täsmälleen saman reitin molempiin suuntiin.
Eihän tuo mikään kaikein relevantein data ole, mutta onhan niitä mukava välillä selailla, ja vielä mukavampaa olisi jos siihen voisi luottaa.
^ ei ihan välttämättä ole sama laite, mutta mun 500:n mittasi melkein mitä sattuu alkuperäisellä 2.80 wirmiksellä. Verrattuna Suunto T6c:n barometriikkaan ja Google Earth:n topografia-nousuihin. Kun sain taisteltua 3.0.0 wirmiksen sisään niin lähelle T6c:n lukemia tulee nyt nousut samoilla lenkeillä.
GC:ssä on rasti ruutuun jolla se ottaa korkeustiedot topografia-lähteistä. Tuleeko eri lukuja silloin ? Samoin Stravassa saattaapi olla jotakin sisäänrakennettua logiikkaa jolla se päättelee kumpaa käyttää. Mulla Strava käyttää ainakin 500:n korkeustietoja (metrin resoluutio).
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Välillä on pientä eroa Garminin ja Stravan luvuissa niin matkan pituuden kuin nousumääränkin suhteen. Olen luottanut Stravaan koska siinä luvut ovat suuremmat.![]()
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Garmin Connect suosittelee firmispäivitystä 3.0 -> 3.2. Onko kokemuksia tästä?
Kirjanmerkit