GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 23 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 966

Aihe: Garmin Edge 500

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jory Katso viesti
    Pyörän mittari ei toimi ja sykemittari sekoilee. Pakko se on hankkia Garmin. Onko joku löytänyt 500 bundlen alle 250e Suomesta??
    On, pistä yv:a =)
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

sergioramos Guest
    Eli hakusessa ensimmäinen gps-fillariin siis.
    Mukana pitäis olla karttapohja ainakin e-suomi, ja teline tankoon. No laturi tietty. Joku lafka veloittaa näistä(kin) erikseen.
    Itse laitteen lisäksi.

Valinnanvara näyttäis olevan, joissakin mukana jokin karttapohja, mutten halua mitään rimpula karttaa.
    Värinäyttö oltava.
    Mitä nyt suositatte jotka paremmin perillä näistä?
    Ulkomailta en ala tilaamaan mitään.

Mulle tuli just 510. Hieno peli. Eka hifistelymittari mulla koskaan (jos Sports-Trackeriä ei lasketa). Ei oo kosketusnäyttö Lumian tasolla ... Eka reissu töihin tuli makiasti rekisteröityä ja oli ihan hyvä lukia tuota mittaria sumusessa aamussa. Ei se ny mikään "loistava" screeni oo mutta näkihän tuon tämmönen karsastajaki. Sykkeen nappas heti niinku satelliitititkin. En vielä oo kadenssia asentanu, taidan laittaa sen tuohon maantiepyörään. Kiinnitykseen tuli paljon kumilenksuja ja se out to front pidike. Androidi-xcover2 piti käyttää pois päältä Garmin Connect appsin asentamisen jälkeen jotta alako BT-paritus nappaan. Sitten toimiki ennenku kerkesin kaffipaikalla käy. Puhelimesta näkee hienosti käyriä, johan alkaa pyörä sutimaan pian

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mulle tuli just 510. Hieno peli. Eka hifistelymittari mulla koskaan (jos Sports-Trackeriä ei lasketa). Ei oo kosketusnäyttö Lumian tasolla ... Eka reissu töihin tuli makiasti rekisteröityä ja oli ihan hyvä lukia tuota mittaria sumusessa aamussa. Ei se ny mikään "loistava" screeni oo mutta näkihän tuon tämmönen karsastajaki. Sykkeen nappas heti niinku satelliitititkin. En vielä oo kadenssia asentanu, taidan laittaa sen tuohon maantiepyörään. Kiinnitykseen tuli paljon kumilenksuja ja se out to front pidike. Androidi-xcover2 piti käyttää pois päältä Garmin Connect appsin asentamisen jälkeen jotta alako BT-paritus nappaan. Sitten toimiki ennenku kerkesin kaffipaikalla käy. Puhelimesta näkee hienosti käyriä, johan alkaa pyörä sutimaan pian
    Saisit järjestää paikallisen esittelytilaisuuden tällaiselle antiikkisen 500:n omistajalle. Tai ei ehkä sittenkään ettei iske päivityskuume...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sergioramos Katso viesti
    Eli hakusessa ensimmäinen gps-fillariin siis.
    Mukana pitäis olla karttapohja ainakin e-suomi, ja teline tankoon. No laturi tietty. Joku lafka veloittaa näistä(kin) erikseen.
    Itse laitteen lisäksi.

Valinnanvara näyttäis olevan, joissakin mukana jokin karttapohja, mutten halua mitään rimpula karttaa.
    Värinäyttö oltava.
    Mitä nyt suositatte jotka paremmin perillä näistä?
    Ulkomailta en ala tilaamaan mitään.
    Päteviä laitteita ovat Garmin Edge sarjan laitteet. Malleissa Edge 800 ja 810 on värinäyttö ja mukana tulee pyöräteline sekä laturi. Näihin saa myös karttoja ihan netistä ilmaiseksi imuroitua, esim. Suomen OSM fillarikartta tai koko maan kattavan maastokartan.

Edge 800 laitteen hinta suomessa on noin 330 € ilman sykevyötä ja kadenssianturia. Esim. täältä Marinean kivijalkapuodista:
    http://www.marinea.fi/garmin_edge_800

Eiköhän 500 tai 800 oo vieläki hyviä, ku tuntuu että kaikki uudistukset syö akkua joko mittarista ja/ tai puhelimesta...
    Jos nyt syke,kadenssi ja korkeuskäyrät toimii hyvin , niin loppu on ekstraa kivaa säätämistä jonka senki ajan vois ajella ullkona eikä tuijottaa käyriä..
    Mutta maksoi sen verran paljon että tykkään

sergioramos Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Päteviä laitteita ovat Garmin Edge sarjan laitteet. Malleissa Edge 800 ja 810 on värinäyttö ja mukana tulee pyöräteline sekä laturi. Näihin saa myös karttoja ihan netistä ilmaiseksi imuroitua, esim. Suomen OSM fillarikartta tai koko maan kattavan maastokartan.

Edge 800 laitteen hinta suomessa on noin 330 € ilman sykevyötä ja kadenssianturia. Esim. täältä Marinean kivijalkapuodista:
    http://www.marinea.fi/garmin_edge_800
    Joo 810 tilattu juuri tästä lafkasta. Haen sen maanantaina. Toivotaan että hyvä peli.

Onkos tämä vielä hintaluokassaan paras vehje (Edge 500, siis) ? Pitäisi jonkinlainen matkamittari saada pyörälle, olennaiismpina matka, aika, nopeus, keskinopeus. Nämä tietysti saa halvimmastakin mittarista, mutta toisaalta syke, kadenssi ja GPS-tiedot olisivat ihan kelpo bonusta. Näyttää saavan noin 200 euroon tuota bike kittiä tällä hetkelä. Lähinnä mietityttää kun laite on jo muutaman vuoden ikäinen. Onko tuossa hintaluokassa, tai mielummin vaikka alle, mitään vastaavia/parempia laitteita? Polarin RC3 kello HRM ja kadenssimittarilla kiinnostaa myös, siinä etu tietysti se, että menee ranteessa esim. juostessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sh4m Katso viesti
    Onkos tämä vielä hintaluokassaan paras vehje (Edge 500, siis) ? Pitäisi jonkinlainen matkamittari saada pyörälle, olennaiismpina matka, aika, nopeus, keskinopeus. Nämä tietysti saa halvimmastakin mittarista, mutta toisaalta syke, kadenssi ja GPS-tiedot olisivat ihan kelpo bonusta. Näyttää saavan noin 200 euroon tuota bike kittiä tällä hetkelä. Lähinnä mietityttää kun laite on jo muutaman vuoden ikäinen.
    Mulla on Edge 500 ollut vuoden käytössä. Reippaat 7500 kilsaa on se nauhoittanut mun ajoja kesät talvet ja hyvin toimii.

Vaikka x10 mallit on nyt tulleet markkinoille niin mun mielestä ei niissä vielä ole ominaisuuksia joiden takia viitsisin alkaa vaihtamaan tuoreempaan malliin. Vaikka saisin vanhasta asiallisen hinnan, sensorithan voi kierrättää ja hankkia pelkän mittarin.

Omani maksoin kittinä 260 € kotiin toimitettuna, paketissa oli siis kova sykevyö ja GSC-10 kombo sensori. Tällä hetkellä molemmat on korvattu paremmilla ja jos ei kombossa tule uudempaa comfort-sykevyötä niin jättäisin ostamatta ja hankkisin vyön ja sensori(t) erikseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sh4m Katso viesti
    Onko tuossa hintaluokassa, tai mielummin vaikka alle, mitään vastaavia/parempia laitteita? Polarin RC3 kello HRM ja kadenssimittarilla kiinnostaa myös, siinä etu tietysti se, että menee ranteessa esim. juostessa.
    Nyt on tullut muiltakin valmistajilta aika asiallisen oloisia kilpailevia laitteita joissa myös GPS ja jonnin verran akun kestoa. Rannemallia kannattaa harkita, myös Garmin:lta, jos juoksua tulee enemmän. Jos kerran sensoreita meinaa laittaa niin ehdottomasti ANT+ niin käy muihinkin pyörämittareihin.

Saa nuo Edge:t ranteeseenkin vaikkapa tällä mutta vielä on itseltä jääny hankkimatta.

Ennen Garminia pyörämittarin virkaa toimitti Suunto T6c johon hankin ANT (ei +) kadenssi- ja nopeussensorit (2 kpl). Toimi ihan ok mutta koska purku ilman M$-monopolia ei siitä onnistu kohtuudella ja taustavaloa ei viitsiny pitää päällä pimeellä niin jäi käyttöarvo reippaasti heikommaksi, olihan se kätevä ottaa ranteeseen kun lähti juoksemaan (tai pitää ranteessa talven kylmillä ajaessa). Sensorit oli sikakalliita ja toimii vain Suunnon vehkeiden kanssa.

Toisaalta jos pyöriä on useita ja/tai se on päälaji niin Edge on kyllä aika ehdoton ison näyttönsä ja sen konfiguroinnin (3.0.0 firmwarella) kanssa. Samoin talvisin pidän taustavalon aina päällä, pitää laitteen paremmin hengissä -15 kylmemmällä ja tuleehan niitä sykkeitäkin katseltua kun ovat näkösällä.

Jos on tyytyväinen Garminin Edge 500 / 510 vehkeisiin, niin mitä niitä vaihtamaan!

Se oleellisin lisä jonka Garminin 800 / 810 laitteet tuovat ovat kartan käyttömahdollisuudet, siis niin maantie- kuin topokarttojenkin.

mhelander,minkä sykevyön hommasit tuon garminin tilalle. Itsellä tuo comfort malli ja eihän se ole toiminut muutamaa kilometriä kauempaa kertaakaan. Suuntoa testasin tossa rinnalla kun mietitytti onko käyttäjässä vikaa mutta ei, suunto toimi aina ja heti kun taas garminin kanssa saa leikkiä..

Uudessa 510 pehmeä Polarin tyylinen vyö sykelähettimen nepparikiinnityksellä ja toiminu oikein hyvin. Uutta versiota pukkaa onko joku päivittänyt vielä?

Uutta versiota pukkaa onko joku päivittänyt vielä?
    Päivitin vappuna 510-softan uuteen versioon, mutta ajamaan en ole vielä ehtinyt. Garminin foorumilla on jo jotain kommentteja uudesta versiosta.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    mhelander,minkä sykevyön hommasit tuon garminin tilalle. Itsellä tuo comfort malli ja eihän se ole toiminut muutamaa kilometriä kauempaa kertaakaan.
    Hommasin CycleOps PowerCal -vyön. Kuvien perusteella näyttää samalta kuin Garmin Comfort, sellaista en ole hypistelly omissa käsissä. Vyö makso noin satkun mutta väittää Garminille olevansa tehomittari. Vastaavan ilman ko toimintoa olis saanu 40-50 $/€ hintaan kun syksyllä haeskelin.

Mitä tulee sen "tehon" mittaukseen, voipi lueskella täältä. Itse kattelen ihan mielenkiinnon vuoksi joskus lenkkien jälkeen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Jos on tyytyväinen Garminin Edge 500 / 510 vehkeisiin, niin mitä niitä vaihtamaan!

Se oleellisin lisä jonka Garminin 800 / 810 laitteet tuovat ovat kartan käyttömahdollisuudet, siis niin maantie- kuin topokarttojenkin.
    Onnistuuko 500/510 malleilla navigointi kuinka hyvin? Euroopan syheröille hakusessa lähinnä navia niin kannattaako suoraan 800/810 vai voiko näilläkin pärjätä?

Garmin Edge 500

500:lla ei tee navigoinnissa yhtään mitään. Suosiolla 800 tai 810.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    500:lla ei tee navigoinnissa yhtään mitään. Suosiolla 800 tai 810.
    Varsinkaan maastossa tai oikeasti urbaanilla alueella.

Se "navigointi" sopii vain jäniksen perässä ajamiseen ja maaseudulla siitä voi selvitä ajoissa jos meni risteyksestä pieleen. Kaikki loput saa selvittää itse... kun ei ole karttaa. Tai siis on, tyhkä paperi jossa näkyy oma/suunniteltu reitti ja väkänen kuljettuun suuntaan. Toisille se riittää, toisille ei. Itse olen enemmän jälkimmäinen ja siis huono suunnistaja.

Mutta jos ollaan jollakin brevetillä tai retkellä ja ei ole ihan niin kiire, garminin näytön kattelussa tai virheellisten poikkeamien korjaamisessa, voisi 500:n ehkä välttää.

Mistäs löytyy tällä hetkellä paras tarjous 500 bundlesta?
    Huomenna lenkille...

Edge 500:n navigointi riittää kyllä hienosti. Ei sen kanssa varmaan nyt ole taksiakaan tarkoitus ajaa, vaan ajaa lenkkiä pyörällä. Yleensä riittää tieto siitä että pitääkö nyt lähteä vasemmalle vai ollaanko liikaa oikealla.

Geokätkentään on varmaan parempia työkaluja, maantiepyöräilyyn ihan riittävä tämäkin

Tilasin omani juuri verkkokaupasta, 179e ilman bundlea, 249e sillä. Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/s...utsspikes.html
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Oman kokemuksen mukaan 500:n navigointi ei ole riittävä läheskään joka tilanteessa... ensinnäkin sen kapasiteetti ei tunnu riittävän käsittelemään vähänkään monimutkaisempia reittejä, joten alkaa jumittelee sen takia ja jos oudoilla teillä liikkuu niin mukava olisi nähdä tien nimi millä ajaa yms... eli jos nyt saisin valita niin olisin ostanut suoraan vähintään Edge 800:n

Garmin Edge 500

Yksi ero miksi minä päädyin 800:een on datakenttien määrä. 800:ssa niitä saa näytölle 10 kun 500:ssa 8. Minulle asialla on merkitystä ainoastaan silloin kun on wattimittari käytössä. Wattimittariin liittyviä kenttiä on käytössä yleensä 3-4.

^ itse ratkaisin ongelman 500:lla niin että tuunasin näyttöjä tarpeen mukaan. Yksi lenkkiajoon, toinen tempoiluun, kolmas kiipeilyyn, neljäs täyteen numeroita. Vielä jäi muutama näytöllinen konffimatta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/s...utsspikes.html
    Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Garminin kovamuoviseen sykevyöhön, joka on muuten vanhempia polarin kovia vöitä selvästi pehmeämpi. Lisäetuna pehmeisiin vöihin (mukaalukien Polarin kangaspanta) on ainakin nettikeskustelujen mukaan pidempi käyttöikä. En usko että tämäkään yhtään pitkään kestää mitä ne vanhemmat polarin kovat pannat, mutta jos nyt edes puolet siitä ajasta.

Eli itse suosittelen kyllä tuota "kovamuovista" vyötä, ei ainakaan itseä ole ahdistanut yhtään.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Garminin kovamuoviseen sykevyöhön, joka on muuten vanhempia polarin kovia vöitä selvästi pehmeämpi. Lisäetuna pehmeisiin vöihin (mukaalukien Polarin kangaspanta) on ainakin nettikeskustelujen mukaan pidempi käyttöikä. En usko että tämäkään yhtään pitkään kestää mitä ne vanhemmat polarin kovat pannat, mutta jos nyt edes puolet siitä ajasta.

Eli itse suosittelen kyllä tuota "kovamuovista" vyötä, ei ainakaan itseä ole ahdistanut yhtään.
    Ei se mustakaan mikään mahdottoman huono ollut, vaikkapa verrattuna ikuvanhaan Polarin tai Suunto T6:n mukana tulleeseen. Noihin oli pehmovyöt huomattava parannus, samoin tämä CycleOps vyö Garminille. Kaikista vöistä tuli käytännössä huomaamattomia ja toimintavarmempia.

Paitsi Garminin kova vyö oli kyllä toimintavarmin näistä mun kovista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Edge 500:n navigointi riittää kyllä hienosti. Ei sen kanssa varmaan nyt ole taksiakaan tarkoitus ajaa, vaan ajaa lenkkiä pyörällä. Yleensä riittää tieto siitä että pitääkö nyt lähteä vasemmalle vai ollaanko liikaa oikealla.

Geokätkentään on varmaan parempia työkaluja, maantiepyöräilyyn ihan riittävä tämäkin

Tilasin omani juuri verkkokaupasta, 179e ilman bundlea, 249e sillä. Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/s...utsspikes.html
    No ei tasan tarkkaan riitä. Edesvastuutonta puhua navigoinnista tuon 500:n kohdalla. Joku voi vielä erehtyä ostamaan laitteen navigointiin tuollaisten kommenttien perusteella.

Buginen ominaisuus tuo reittiviivan seuraaminen, joku 5km tutuilla seuduilla menettelee jos ei pidä kiirettä mutta silloinkin pitää olla edetä tooooodella rauhalliseen tahtiin. Mutta jos reitti on 100km tms. niin voi morjens. Laite laahaa reippaasti jäljessä ja kaikki tapahtuu tolkuttomalla viiveellä. Yritä ny siinä sitten päättää mistä risteyksestä pitäisi mennä. Ja kaatuminen kesken reitin on myös kiva ominaisuus. Aivan kuin laite olisi alitehoinen pilkkuviivan piirtämiseen.

Jou 510 käyttäjät! Kauanko kestää sykemittarin patteri?

Jou 510 käyttäjät! Kauanko kestää sykemittarin patteri?
    Ei pitäis olla lähelläkään vaihtoa, värkkihin ei ole ollu edes montaa kuukautta myynnissä...

Mulla on edelleen tehtaan pariston 500:n kovassa vyössä ja sama juttu CycleOps:n vyön kanssa. Noilla vöillä tuli viime vuonna ajoja jotain 7500 kilsaa (- ennen huhtikuuta ja + tämän kevään ajot).

Erinomaista kiitos.

^ tarkoittaa että et tarvi CR2032 -paristoa taskuun lenkillä. Muistaakseni Garmin osaa myös jotakin sanoa jos sykevyön paristo alkaa olla lopuillaan.

Muoks: ei osaa sanoa sensoreiden tai sykevyön pariston tilasta mitään. Suunto T6c osas... mutta manuvaalin mukaan sykevyön pariston pitäisi kestää kolme vuotta jos tunnin päivässä käyttää.

Itse pidin joskus paristoa mukana pitkillä lenkeillä mutta kun ilman kadenssilukuakin pärjää ja jos nopeussensorista loppuu patteri niin GPS paikkaa. Joten ehkä sykevyön takia saattaisin lopulta ottaa patterin messiin.
    mhelander muokkasi tätä : 06.05.2013 at 09.58

Saako tämän mittarin millään ilveellä yhdistettyä ipadiin?

adadteri on näköjään olemassa,onko kellään kokemusta toimiiko?
    Keijo Leppänen muokkasi tätä : 07.05.2013 at 21.52

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •