+ Vankkarakenteinen, eli pyörät ja itse teline pysyvät tiukasti paikoillaan ainakin täysjarrutuksissa satasen nopeudesta ja isoissakin heitoissa (käytännössä todettu).
+ Sisältää täydellisen takavalopaketin, joka on mielestäni tärkeä ominaisuus huonoissa näkyvyysoloissa.
+ Rekisterikilvelle paikka, joten viranomaisillakaan ei ole sanomista. Lisäkilven sain Trafilta sähköpostitse, toimitusaika vajaa pari viikkoa ja hinta oli viime vuonna 32 e.
+ Kallistettava, joskaan itse en tätä ominaisuutta tarvitse, koska auto on sedanmallinen ja takakontin luukun saa auki kallistamatta.
+ Ainakaan omassa autossa pakoputki ei kuumenna renkaita ja teline on muutenkin riittävän ylhäällä, ettei tarvitse pelätä sen osumista maahan epätasaisessa maastossa takaylityksen vuoksi.
+ Vehon viime kesän kampanjahinta 275 e oli mielestäni kohtalainen.
+ Helppokäyttöinen.
Miinukset:
- Vakiona ei pyörien varkauslukitusmahdollisuutta telineeseen, tämän voi kyllä kiertää käyttämällä esim. vaijerilukkoa tai ostamalla lisävarusteena saatavan lukitusosan.
- Itse telineen saa osaava voro irti helposti ja nopeasti vetokoukusta, koska ns. avain on vain vähän ristipäätä erikoisemmin muotoiltu muoviosa
- Halvemmallakin saa toisia malleja, mutta jostain joutuu ehkä tinkimään.
- Vain kahelle pyörälle, jos tarvetta useammalle.
- Vie kuitenkin melko paljon säilytystilaa (vaikka kokoontaittuva) eikä ihan kevyimmästä päästä (13,6 kg).
Kirjanmerkit