Ostin viime kesänä Thule EuroRide 941 -telineen, joka on vetokoukkuun kiinnitettävä kahden pyörän teline (http://www.thule.com/fi-fi/fi/produc...ride-941-_-941). Kokonaisuutena olen tyytyväinen.

Plussat:

+ Vankkarakenteinen, eli pyörät ja itse teline pysyvät tiukasti paikoillaan ainakin täysjarrutuksissa satasen nopeudesta ja isoissakin heitoissa (käytännössä todettu).

+ Sisältää täydellisen takavalopaketin, joka on mielestäni tärkeä ominaisuus huonoissa näkyvyysoloissa.

+ Rekisterikilvelle paikka, joten viranomaisillakaan ei ole sanomista. Lisäkilven sain Trafilta sähköpostitse, toimitusaika vajaa pari viikkoa ja hinta oli viime vuonna 32 e.

+ Kallistettava, joskaan itse en tätä ominaisuutta tarvitse, koska auto on sedanmallinen ja takakontin luukun saa auki kallistamatta.

+ Ainakaan omassa autossa pakoputki ei kuumenna renkaita ja teline on muutenkin riittävän ylhäällä, ettei tarvitse pelätä sen osumista maahan epätasaisessa maastossa takaylityksen vuoksi.

+ Vehon viime kesän kampanjahinta 275 e oli mielestäni kohtalainen.

+ Helppokäyttöinen.

Miinukset:

- Vakiona ei pyörien varkauslukitusmahdollisuutta telineeseen, tämän voi kyllä kiertää käyttämällä esim. vaijerilukkoa tai ostamalla lisävarusteena saatavan lukitusosan.

- Itse telineen saa osaava voro irti helposti ja nopeasti vetokoukusta, koska ns. avain on vain vähän ristipäätä erikoisemmin muotoiltu muoviosa

- Halvemmallakin saa toisia malleja, mutta jostain joutuu ehkä tinkimään.

- Vain kahelle pyörälle, jos tarvetta useammalle.

- Vie kuitenkin melko paljon säilytystilaa (vaikka kokoontaittuva) eikä ihan kevyimmästä päästä (13,6 kg).